Deadpool 2 (2018)

Actie / Komedie
119 minuten / 134 minuten (Super Duper Cut)

geregisseerd door David Leitch
met Ryan Reynolds, Morena Baccarin en Josh Brolin

Wade Wilson werkt al twee jaar als de gemaskerde held Deadpool. Op een dag verliest hij echter alles waar hij van houdt. Hij geeft zichzelf hiervan de schuld. Alles wat hij overhoudt aan de tijd met zijn geliefde Vanessa, is een Skee-Ball-munt.

avatar van GoodOldJack
Ongelooflijke stortvloed aan grappen alleen al maken deze echt de moeite imo . Of het verhaal nu ziek sterk is, de special effects grensverleggend en er technische hoogstandjes te bespeuren zijn daar valt niet altijd even positief op te antwoorden maar het tempo ligt écht hoog en de grappen zijn écht goed en ook de soundtrack vond ik passend .

Was een erg aangenaam cinema bezoek, en ik ben niet de allergrootste marvel fanaat die er rondloopt om het zacht uit te drukken.

Edit: Oh ja beschrijving is humoristisch bedoeld neem ik aan? Klopt in ieder geval niks van.

avatar van Shinobi
"Tell me they got that in slow-motion."

Het eerste deel was een welkome verrassing in een genre dat zijn hoogtepunt bereikt leek te hebben, dus keek ik reikhalzend uit naar een vervolg.

'Deadpool 2' gaat vrolijk op dezelfde voet verder, alleen wordt het allemaal veel grootser gebracht. Van het verhaal hoef je - net zoals zijn voorganger - niet veel te verwachten. Ditmaal stelt Deadpool zijn eigen team (X-Force) samen om te voorkomen dat de tijdreizende Cable een probleemkind om het leven brengt.

De nieuwigheid is er wel een beetje van af, maar ik kan het waarderen dat er meer ingegaan wordt op het personage zelf. Ryan Reynolds zet de beste man weer op een onnavolgbare wijze neer. Doordat er nu meer budget aanwezig is lijkt men alle registers open te trekken, waardoor het gebeuren soms enigszins rommelig overkomt.

Toch deert het niet, want door de snelle pacing blijft het volop genieten als kijker. De talloze referenties en cameo's zijn slechts het topje van deze zelfbewuste ijsberg. De film is namelijk weer een geniale combinatie waarin gevatte dialogen en harde actie elkaar moeiteloos afwisselt, met daarbovenop nog eens het regelmatig doorbreken van de vierde wand. Hierdoor blijft het geheel continu grappig; ik bleef de hele tijd maar lachen en met een grote glimlach op mijn gezicht zitten.

Al met al is dit een geweldig vervolg die op momenten zelfs beter is dan deel één. Ik ben echt benieuwd hoe dit overtroffen zal worden. Blijf vooral zitten bij de meesterlijke eindcredits.

4,0 Sterren.

avatar van mrklm
Het scenario van deze sequel zit, net als z'n voorganger, tjokvol met woordspelingen, popcultuurverwijzingen, visuele grappen en breuken met De Vierde Wand en Ryan Reynolds weet de humor tot op het bot uit te melken. Josh Brolin is een welkome aanvulling als een variant op The Terminator [één van de vele dirrecte verwijzingen naar filmhits uit de jaren '80 en '90], ook al raakt het verhaal nogal ondergesneeuwd door de overdaad aan grappen. Deadpool probeert Russell [Julian Dennison], een mishandelde en op wraak beluste pupil van een school voor mutanten, ervan te weerhouden zich te ontpoppen tot een massamoordenaar. Daarvoor heeft hij wel de hulp nodig van een team dat hij, als een politiek correcte plaagstoot richting X-Men, de naam X-Force geeft. Een flinterdun verhaal waardoor de film qua spanning en drama nogal vlak is. Met zijn hoge grappendichtheid slaat het scenario de plank ook wel eens mis, maar er zijn meer dan genoeg ijzersterke grappen om te stellen dat Deadpool 2 als komedie zeker geslaagd is. Uiteraard zijn er ook wat visuele hoogstandjes, vooral bij de eerste missie van de (werkelijk hilarische) oorspronkelijke X-Force. Zazie Beetz is een zeer welkome nieuweling in het Marvel-universum als Domino, een actieheld met een wel heel bijzondere superkracht... al is het maar de vraag of het wel een superkracht is! Wie houdt van een hoog tempo en vlijmscherpe humor zit hier gebakken, wie zoekt naar inhoud en diepgang zal deze film ongetwijfeld minder waarderen. Maar ja, dan had je eerst de trailer moeten bekijken.

Uitstekende film waarin Deadpool een team van superhelden samenbrengt. Dit vervolg is simpelweg net wat beter allemaal. Het verhaal is een stuk avontuurlijker. Lekker botte, vaak spottende humor met veel leuke verwijzingen naar andere films. Lekker lompe actie die ook vaak goed in beeld is gebracht. Vermakelijk van begin tot eind.

avatar van rep_robert
Ik heb me flink bescheurd om Deadpool 2. De running gag met de X-Men en dat Fox te weinig budget zou hebben om er meer X-Men in te stoppen kent echt een fantastisch vervolg hier. Alleen vanwege die grap zou ik de film nog een keer willen zien. Maar ook de X-Force.. Hilarisch...

Ik heb geen zin in een lange review, maar DP2 doet wat het moet doen. Het is weer erg grappig, de actie is spectaculair en kent ten opzichte van deel 1 wat nieuwe personages die een leuke toevoeging vormen. Het einde sleurt wel een klein beetje door, maar weet precies op het moment dat het misschien te lang kan duren weer dat luchtige toontje toe te voegen. En dan die end credits... *applaus*

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Het probleem bij veel sequels op hits is dat men bijna altijd kiest voor meer van hetzelfde. En dat werkt des te minder bij films die oorspronkelijk erg verrassend en verfrissend waren. Deadpool was twee jaar geleden een amusante middelvinger in een tijd met enkel serieuze superheldenfilms. Het succes van Deadpool zorg jammer genoeg niet voor creatieve nieuwe ideeën - de meeste creativiteit is in de promotie van de film gaan zitten. Deadpool 2 is een herhalingsoefening, maar wel veel minder geslaagd dan de eerste film.

Deadpool is zo'n personage waarbij alle vormen van subtiliteit en moraal uit het raam geflikkerd kan worden. Althans, dat dacht ik. Je zou verwachten dat van die mierzoete moraaltjes als 'familie is belangrijk', 'geef iemand een kans' en 'heb je hart op de juiste plaats' zaken zijn waar een Deadpool korte metten mee maakt. Fuck sentiment en rot op met je onnodig dramatisch gezeur. Maar nee, Deadpool 2 neemt deze moraaltjes stuk voor stuk bloedserieus en is hier en daar opvallend dramatisch en sentimenteel, zonder enige vorm van ironie te bespeuren. Tuurlijk, tussendoor maakt Ryan Reynolds genoeg grappen, maar de film switcht mij te vaak naar veel te serieus geleuter tussen de ongein in. Waarom niet enkel ongein, dat is toch wat Deadpool is? Dan was Ragnarok een stuk leuker. En als je mij twee jaar geleden had verteld dat er een Thor-film komt die geestiger is dan een Deadpool film, had ik je voor gek verklaard.

Het script werkt ook niet echt mee. De eerste film was nog een uiterst eenvoudig superheldverhaaltje dat als kapstok gebruikt werd voor een hele hoop grappen. Maar deze simpele kapstok is ingeruild voor veel los zand, de film lijkt meer te bestaan uit allemaal losse sequenties en scènes en is qua structuur en flow nogal een rommel. Ik merk dat daardoor veel grappen ook niet zo goed aankwamen; één van de leukste elementen uit de trailer - Peter - is in de uiteindelijke film niet zo geestig als ik had gehoopt. En niet alleen het script wil te veel, men is duidelijk ook vooral bezig om de boel nog groter te maken. De eerste film had een (voor dit genre) relatief bescheiden budget van 58 miljoen, deze film heeft het dubbele gekregen. Toch ziet de film er een stuk lelijker uit dan de vorige, de CGI leek in veel gevallen nog niet af. In de trailers en in de film worden genoeg grappen gemaakt over CGI, wat vrij ironisch wordt als je tijdens gevechtsscènes geregeld onbedoeld lelijke CGI voorbij ziet komen. Ook bij Deadpool 2 zaten er schijnbaar mensen in het creatieve team met de gedachte 'meer is beter'.

Ondanks dat is Deadpool 2 overigens verre van een straf om uit te zitten. Er worden weer horden grappen op je afgevuurd, dus de kans is vrij aannemelijk dat er bij de meeste kijkers wel een paar geslaagden tussen zitten. Uiteraard weer jammer dat in de trailers een opvallend groot deel van de grappen al weggegeven worden, maar een handjevol komische verrassingen zijn er gelukkig nog wel. Hoogtepunt van de film is zonder meer de sequenties tijdens de credits, daar zie je Deadpool echt even op zijn best. Was de hele film op dat niveau geweest, had ik er waarschijnlijk wel iets meer van genoten.

Hele kleine 3 sterren.

avatar van Donucius
Gekkigheid ten top, zeker vermakelijk. De cinematografische stijl, effecten en actie zijn zoals je mag verwachten bij een DP. Zal menigeen zeker niet teleurstellen. Eén van de wat leukere en verfrissendere Marvels. Waar bij deel 1 nog het origin verhaal verteld moest worden kan in dit deel direct al op volle kracht (zonder al teveel poespas) aan de onserieusheid gewerkt worden!

avatar van voskat
Dat kleine beetje diepgang dat deel 1 had, dat hebben ze hier grotendeels overboord gegooid, waardoor de balans wat minder is. Dat hele gedoe met Russell die geen wraak mag nemen op die kale pedo omdat hij anders onvermijdelijk zijn eigen lot bezegelt... onnodig moralistisch.

Maar goed, er valt nog altijd meer dan genoeg te lachen en te genieten van de vele comic-verwijzingen (Rob Liefeld kan geen voeten tekenen, nee).

avatar van Ajax&Litmanen1
Wat moet je over Deadpool 2 kwijt? Inhoudelijk is het niet bijzonder goed, maar daar richten ze zich natuurlijk ook niet op. Deadpool wil je als kijker overspoelen met een spervuur aan grappen, comicverwijzingen en extreem geweld en hier slagen ze weer uitstekend in. Ik heb echt vreselijk vaak moeten lachen, net als ik dat bij deel 1 al deed. Ryan Reynolds is wederom belachelijk goed en zijn humor & zelfspot werken aanstekelijk. De X-Men grappen (de rolstoel-scène, hahaha), het X-Force team (té geniaal einde), de interactie met zijn helpers. Heerlijk. Dat niet elke grap of dialoog geslaagd is maakt niet uit, het gros van de humor kwam wel goed over. Ook erg leuk dat je bij een hoop scènes op de achtergrond ook grappen nog door ziet gaan.

Het subplot over liefde en familie vond ik niet zo nodig, maar het was gelukkig niet té aanwezig om me te storen. Marvel toont ballen door ook dit soort films uit te brengen, gericht op een volwassen publiek dat ook wel eens zat te wachten op r-rated actie en humor in superheldenfilms. Hopelijk stopt Deadpool voorlopig nog lang niet. Blijf overigens zitten tijdens de aftercredits, daar valt nog genoeg te lachen.

Hoe ik de film beleefd heb:

Gisteren deel 1&2 in de bios achterelkaar gekeken.
Diepgang...?...
Niet echt maar totaal niet storend. Daar hebben we deel 1 voor.
Verhaallijn...?...
Is niet ijzersterk maar totaal niet storend.
De humor, actie, effects en alle personages maken dit een top film. Meerdere keren dubbel gelegen!

Vond m zelfs nog iets beter als 1!

avatar van mjk87
Meer van hetzelfde ja, maar die eerste film was leuk dus voor nu kan zo'n herhaling van zetten prima nog een keer. De eerste was dan wel verfrissender, in dit vervolg is de actie net wat beter. En Zazie Beetz als Domino is een geweldige toevoeging. Verder typisch zo'n film waar verhaal niet van belang is, enkel de grappen. En die zijn vaak meer dan uitstekend (van de Bond-achtige opening tot Martha en kneusje Hawkeye, ouch). Niet dat elke grap even leuk is, soms liggen de grappen er te dik bovenop waardoor het effect verdwijnt, maar het is genoeg voor een kleine 2 uur vermaak. Het is wel dat het eerste uur de film nog een beetje op gang moest komen en wat ritme mist, pas vanaf Thunderstruck zit de flow er echt lekker in en wordt de film aanmerkelijk beter. 3,5*.

avatar van Naomi Watts
Herhalingsoefening maar veel minder. Ik had verwacht dat deze leuker zou worden (en vreemd genoeg claimde veel critici dit ook) maar niets is minder waar. Doordat er nu geen focus gelegd hoefde te worden op een origin verhaal had de fun toch wel vermenigvuldigd mogen worden.

Het eerste deel speelde vooral goed met the fourth Wall, maar de vondsten waren dit keer helaas veel minder inventief, ook de comic storytelling liep veel minder vloeiend en wist zich door de infantiele toon niet overeind te houden. Het was nu vooral een aaneenschakeling aan poep en plasgrappen, waar ik het origineel toch veel inventiever vond. Jammer.

avatar van tattoobob
Herhalingsoefening???
We zijn gewoon verwend en overdonderd door het eerste en daarom voelt dit niet meer aan als een verassing.
Dit deel zit gewoon weer erg sterk in elkaar,elke shot,elke grap,de soundtrack alles....en ik hou ervan.
Leitch heeft het stokje toch wel redelijk goed overgenomen van Miller en dat zien we positief terug.
Voor mij toch wel weer een van de betere Marvels,verder heb ik er weinig over te vertellen...tis gewoon een weer een dikke Deadpool film.

avatar van LOTR-lover
Goed, Deadpool 2. Na het hilarische 1e deel waarbij ik vrijwel continu in een deuk heb gelegen en die ik inmiddels wel een stuk of 10 keer heb gezien lag de lat hoog. Te hoog misschien wel, want het niveau van deel 1 word niet gehaald helaas. Echter betekend dat niet dat Deadpool 2 een tegenvaller is. Verre van zelfs! Ryan Reynolds blijft Deadpool geweldig neerzetten en de nieuwe personages die hun opwachting maken zijn een prima aanvulling.

Maar de eerste 3 kwartier vallen wat tegen ten opzichte van 't 2e deel van de film. Toch vind k Deadpool een heerlijk verfrissende wind door superhero land. De mate van zelfspot is precies goed en brengt ook dit 2e deel op een meer dan ruime voldoende.

7/10 (IMDB)

avatar van Jordidj
De opeenstapeling aan flauwe grappen maakte het gros van de bioscoopzaal aan het lachen, waar het mij slechts tot een kleine glimlach kon bedwingen. Waar niemand grinnikte of überhaupt een vorm van lachen toepaste, lag ik dan wel weer dubbel.

Het tweede deel van Deadpool keek weer lekker weg, maar het wordt nergens echt interessant en heeft zelfs een gebrek aan storytelling. Meneer Pool himself blijft een leuk personage, maar dat wordt enigszins versterkt door de relatief saaie karakters om hem heen, die ervoor zorgen dat-ie opvalt.

Voor de aftiteling wilde ik eigenlijk weg gaan, want een vervolg leek mij een herhaling van zetten. Echter, dat mannetje in het rode pak blijft toch entertainen en zal mij toch dwingen tot een volgende kijkbeurt. Kom maar op! Wel een beetje meer diepgang volgende keer, graag.

Dit wederom vermakelijke en zeker ook hilarische tweede deel van "Deadpool", heb ik gisteren in een best volle en warme bioscoopzaal gezien. Tot aan de pauze (vlak na de parachutesprongen) viel het me eerlijk gezegd wat tegen en vond ik het ook wat flauwtjes, maar na de pauze valt er gelukkig genoeg te genieten en zeker ook genoeg te lachen.

Marvel’s grofgebekte huurling Deadpool (Ryan Reynolds) is weer terug en in dit verhaal neemt hij het op tegen de tijdreizende supersoldaat Cable (Josh Brolin), probeert hij een met overgewicht worstelend mutantje, te weten Russell (Julian Dennison), te redden die op het slechte pad terecht lijkt te komen (hij wilt namelijk wraak nemen op iemand die hem iets heeft aangedaan) en richt hij een genderneutrale versie van de X-Men op, namelijk X-Force.

Het verhaal (heeft wel wat weg van de superheldenfilm "X-Men: Days of Future Past (2014)") zit best leuk in elkaar, is vermakelijk en er valt ook weer genoeg te lachen (zeker vanaf de tweede helft van het verhaal) om de typische humor (vaak seksistisch) van de grofgebekte Deadpool, die ook veel films op de hak neemt (o.a. via de James Bond-achtige openingstitels). Zo is o.a. de scene waarbij Deadpool kinderbeentjes (hij wordt namelijk door "Juggernaut" in tweeën gedeeld, waardoor zijn benen weer moeten groeien) heeft en daarmee de bekende "Basic Instinct" Basic Instinct scène nadoet hilarisch en de bioscoopzaal lag om de betreffende scène dubbel van het lachen, inclusief een invalide persoon vlak naast me, wiens lachen me steeds deed denken aan "Chewbacca" uit Star Wars.

Deadpool, die weer zeer leuk gespeeld werd door Ryan Reynolds, steelt natuurlijk weer de show in deze film, maar ook de nieuwkomers Cable (een soort van Terminator uit de toekomst, die de geschiedenis wil veranderen door Russell om te leggen en welke gewapend is met een teddybeertje en wat zwaarder geschut), de fraaie en nuttige Domino (zeg maar "Vrouwe Fortuna" in levenden lijve, die als superkracht geluk heeft en daar werd zeer leuk mee omgegaan in dit verhaal) en slechterik Juggernaut vond ik leuke toevoegingen en ze werden ook nog eens leuk gespeeld door Josh Brolin (vind ik sowieso een goede acteur) en Zazie Beetz.

Juggernaut zag er als animatie best fraai en indrukwekkend uit en zijn stem werd onherkenbaar ingesproken door Ryan Reynolds, die na het einde van de film nog zorgt voor een paar superleuke minuten met daarin geinige cameo's en eveneens een vette knipoog (middels tijdreizen) naar de eerdere genrewerken van hem (o.a. natuurlijk een verwijzing naar het vreselijk slechte "Green Lantern (2011)", waarbij Deadpool een kogel door het achterhoofd van Ryan Reynolds jaagt, omdat hij zijn handtekening onder het contract van "Green Lantern" zet).

Uiteraard spelen ook weer een aantal bekende personages mee die ook al te zien waren in de eerste film van "Deadpool" en dan doel ik op Vanessa (Morena Baccarin), zijn vriend Weasel (T.J. Miller), taxichauffeur en vriend Dopinder (Karan Soni), X-Men personage Negasonic Teenage Warhead (Brianna Hildebrand) en natuurlijk X-Men personage Colossus (met de stem van Stefan Kapicic). De laatste is met name op het einde van het verhaal lekker opdreef en vooral de manier hoe hij op Russische wijze Juggernaut uitschakelt, door een elektriciteitskabel in zijn kont te steken en hem daarna in het water te gooien. Vlak van te voren maakt Juggernaut ook een leuke opmerking, door tegen Colossus te zeggen "ik maak een Cockring van je".

"zoutzak" hierboven vond de muziek in deze film vooral op negatieve zin opvallen en hoewel ik de muziek ook soms wat vreemd gekozen vond, vond ik wel veel liedjes leuk om te horen zoals o.a. de liedjes van AC/DC (tijdens de leuke parachute scène), Pat Benatar (op het einde), a-ha, Dolly Parton en Cher (tijdens de eindcredits).

Al met al solide popcornvermaak (ondanks dat ik gisteren in de bioscoop een zak "Bolognese" chips heb opgegeten) met wederom veel lachen, gieren en brullen. En voorval voor degenen die de non-stop lompheid en een snufje misplaatst moralisme kan hebben. Van mij mag er gerust nog een derde "Deadpool" film komen.

Eindelijk een weer een goeie Marvelfilm! Zou het toch komen omdat Disney hier nog niet met haar vieze klauwen aanzat of omdat Deadpool 2 gewoon een veel beter script heeft dan de zooi die Infinity War was? Nu we de origin uit de weg hebben en Wade Wilson gewoon het gros van de tijd in zijn kostuum rondloopt, valt het mij in ieder geval op dat de focus goed op het relatief simpele script ligt en dat dit de film ten goede komt. Godmiljaar, ik merkte dat ik zelfs emotioneel geraakt was door de eindscene met Wade/Vanessa waarna Wade toch weer terug naar het rijk van de levenden keert op een manier waar Infinity War of Black Panther daar totaal niet in slaagden.

Fijne toevoeging van Zazie Beetz. Het Domino personage ben ik nog niet heel bekend mee (wel begonnen met de nieuwe Gail Simone comicreeks), maar ik was blij om te vernemen dat haar personage sympathiek was. Had ook een snarky badass kunnen zijn, maar was veel lichtvoetiger als geheel. Zij mag van mij zeker terugkeren voor een eventueel vervolg. Brolin was hier ook veel meer op dreef dan als Thanos. De kleine rolletjes van Crews, Skarsgard en zelfs Brad Pitt konden mijn goedkeuring ook zeker verdragen. Julian Dennison had de film als kindacteur kunnen breken, maar doet het zeer behoorlijk met de nodige zelfspot.

Actie in orde, grapdichtheid hoog maar nergens vervelend en de soundtrack was fantastisch gekozen. Liever meer van dit, dan de geforceerde lol en script-inconsistenties van het MCU! Hier knipoogt men ten minste nog wat harder.

avatar van Macmanus
Zelfde gevoel als bij deel 1.

Val nu wel serieus buiten deze doelgroep. Dacht met het begin nog heel even, misschien wordt dit nog wel leuk. Maar toen met die kleine baby beentjes begreep ik dat dit wel echt voor de puber gemaakt is. Ik gun het ze van harte. Het is ook wel slim. Marvel/Fox houdt het netjes buiten de officiele reeks. Maar krijgen van de opstandige pubers wel wat kudo's voor the rating R. Slimme marketing.

Wat rest is een vlot filmpje met gelukkig nog Zazie Beetz. Echt geweldig wordt ze niet gebruikt maar ze is een fijn verschijning en een erg leuke actrice. Ik zit niet echt op een deel 3 te wachten maar wie zit nog wel op Marvel films te wachten? Ow wacht....

2.5 sterren.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Meer van hetzelfde. Ryan Reynolds schiet als Deadpool opnieuw een reeks grappen af. Voor elke goeie grap zijn er helaas enkele flauwe grappen. Het werkt niet altijd en ik denk dat Deadpool gaandeweg de franchise gewoon vervelend zal worden. De show wordt vooral gesteeld door Zazie Beetz als Domino, de meest verfrissende filmsuperheld sinds lange tijd. Brolin als Cable valt ook beter mee dan verwacht. De film valt nog best mee, maar de franchise is sterk overroepen. Het is nog niet zo kinderachtig als Guardians of the Galaxy, maar je voelt de film wat zweven tussen R-rated en pubervriendelijk. Duidelijk een Marvel-product.

avatar van filmkul
Een leuk vervolg echter ten opzichte van zijn voorganger weinig vernieuwend. Maar dat is helemaal geen probleem. De film zit weer vol met grappen en grollen en de nodige cynische verwijzingen. Uiteraard gaat dat gepaard met de nodige actie die weer grof is. Het nodige bloed vloeit en de ledematen vliegen door het beeld. En dat alles in een lekker vlot tempo. Reynolds draait weer op volle toeren. Brolin haalt niet het niveau van Thanos. Beetz is een leuke toevoeging. De soundtrack is weer lekker fout. Heerlijk. 3.5/4.0

avatar van Rarara
Helaas haalt deze het niet met de eerste film. Men valt weer in de val van de overtreffende trap. Te veel effecten, te veel (flauwe) grappen, te veel alles eigenlijk.
"In de beperking toont zich de meester" Mijne heren . Een wijsheid zo oud als de weg naar Rome. Wel geinig natuurlijk is de Green Lantern grap in de aftiteling daar zijn een hoop DC fanboys behoorlijk pissed off van.

avatar van Ste*
Pakweg het eerste half uur is heel erg leuk, daarna vond ik het middenstuk eigenlijk best inzakken. Vooral dat hele stuk in de Icebox is op een of andere manier best wel vervelend.

De grappen zijn zo ontzettend talrijk (eigenlijk non-stop) dat je er eerder een beetje murw door raakt dan dat ze echt goed werken. Dat deed Ant-Man and the Wasp toch beter. Ook een superheldenfilm met veel humor, maar een stuk beter gedoseerd dan dit waardoor een grap echt nog aankomt.

Overigens hou ik wel van die meta-humor, dus die stoorde me dan weer niet, maar verder heb ik eigenlijk niet heel veel gelachen (maar toegegeven, ik kijk nooit Marvels of wat dan ook, dus waarschijnlijk zijn er ook een hele hoop dingen langs me heen gegaan).

Uiteindelijk eindigt het nog wel oke, maar ik heb meer genoten van deel 1.

avatar van james_cameron
Overdadige, vermoeiende sequel, maar uiteindelijk best leuk. Gekeken in de Super Duper Cut, die een kwartier langer is dan de bioscoopversie. De film zakt regelmatig in, vreemd genoeg vooral in het eerste uur, maar steevast wordt de boel gered door een extreem botte aktiescene of hilarische monoloog. De verwijzingen en injokes zijn amper te tellen. Net als in het eerste deel vormen de vlakke personages uit het X-Men universum het zwakste punt van de film.

avatar van Gerlof1378
Deadpool deel 2 is een leuke film, met een aardig en soms wazig verhaal mooie actie scenes en met name de rol van Josh Brolin als Cable. De humor vond ik in deel 1 grappig maar in dit deel heel erg flauw maar dat zijn vast wel meer mensen met mij eens. Oh ja let ook op de verschillende cameo's van o.a. Brad Pitt, Terry Crews en Matt Damon het zij klein maar best grappig.

avatar van Left4Dead
Het eerste deel had ik weinig mee, 2,5** was het eindoordeel.
Was daardoor natuurlijk gewaarschuwd dat dit deel even flauw zou gaan worden, toch wilde ik het een kans geven.
Ook hetzelfde qua humor die me niet sterk kon raken in deel 1, de soundtrack bevat hier ook weer enkele van de slechtere nummers uit onze popgeschiedenis, een drama met sommige nummers.

Nee.... ook ditmaal kan ik mij niet scharen onder de grote groep liefhebbers van het personage Deadpool. De puberhumor is mij wederom te slap, Ryan Reynolds komt mij al geruime tijd de strot uit.
Van de hak op de tak met de focuspunten,m.a.w. een samengeraapt en in elkaar ge-edit stuk camerawerk zonder een echt script. Het doet actie en daarmee is het wel ongeveer gezegd. Actie afgewisseld door babbelstukjes waar schijnbaar humor in zit, niet mijn humor duidelijk. De personages waren op geen enkel moment boeiend.

Het is me dus echt duidelijk, als er nog een vervolg komt zal deze niet op mijn beeldbuis geprojecteerd worden. 2**, deel 1 heeft het allemaal al gedaan, dit is Kopieergedrag pur sang en voegt niets extra's toe. Een mager plot moet als kapstok fungeren om de veel te lange zit door te kunnen komen.

Nergens is een spoortje van kwaliteit te ontdekken.Leuk voor de fans van superhelden en liefhebbers van erg platte humor. Duidelijk een 2** waard.

avatar van Kondoro0614
Ik ben net terug van het weekje vertoeven in de Eifel, wat een heerlijk vakantie weekje is geweest (ik heb er nog twee) en wat vast stond was dat we bij terugkomst de film ‘Deadpool 2’ op zouden zetten, een film die mijn aandacht al enige tijd vast wist te houden en dat komt zeker omdat ik ontzettend fan ben van het ‘eerste’ deel, kon ik niet wachten op het tweede deel. Toch was mijn enthousiasme iets te groot en viel de film toch wat tegen, en dat is een flinke klap in mijn gezicht geweest! Het was een beetje moeilijk in komen, en het verhaal (wat je een verhaal mag noemen) wist me niet altijd te aangrijpen.

Al ben ik niet constant even negatief over de film, de actie wist mij echt wel weer te vermaken en er zat wat humor in, vond ik het toch allemaal gewoon slechter dan het eerste deel en kan ik misschien een keer vertellen dat ik er wel een beetje klaar mee ben, dat over-de-top filmwerk. Waar ik ‘Deadpool 2’ nog het meeste om kon waarderen (en dat merkte ik ook in deel één) was dat er genoeg zelfspot is, het karakter verteld doodleuk wat er gebeurt en dat het allemaal niets bijzonders is wat de film toch wat leuker maakt om naar te kijken. Toch zal dit niet genoeg zijn voor mijn eindoordeel en ben ik best geschrokken.

“Is that a fanny pack? I used to have one of those in nineteen-ninety-never.”

Nee, de film haalt in mijn ogen zijn komische gehalte echt niet meer vergeleken met zijn voorganger. Het lijkt allemaal iets te onderdrukt, en ze laten dat vaak wel merken. Onbedoeld grappig is de film zeker niet, en hilarisch is een verkeerd woord. Sommige dingen komen er nog wel leuk uit maar het meeste is niet meer waard dan een glimlach, en daar baal ik wel een beetje van. De film is wel nog steeds vol van zijn quotes, de one-liners en zinnen vliegen uit de mond van Reynolds en de rest van de cast en na een tijdje word je er een beetje gek van. Toch is het allemaal niet slecht, en kan ik het niet negatief of laag beoordelen maar dit tweede deel is echt niet beter dan zijn voorganger.

Waar ik nou niet echt om stond te springen is dat we hier enige referenties weer zien richting de X-men. Die dan wel weer op een geinige manier werd gebracht nadat Deadpool er weer uit gegooid was om het te vernoemen naar een genderneutrale groep: X-Force haha. Maar toch, de nodige referenties kwamen naar voren. Onder andere het begin maar ook na mate de film door speelt, het gaat constant over de X-men groep waarvan ik toch graag wel had gehoopt dat Deadpool daar buiten viel en zich niet in ging mengen. Ik vind Deadpool trouwens ook helemaal geen personage voor die groep, veelte onserieus. Dus als ze dit er uit hadden gelaten vond ik dat totaal niet erg.

En goed, het karakter ‘Deadpool’ gaat en kan niet dood. Of ik dit nou een grote last vond dan ga ik liegen, en stiekem vond ik het ergens nog wel geinig. Dat hij bijvoorbeeld met een stang door zijn hoofd op de grond zit, je ziet het niet snel terug in een actie film. Soms moet je het dan ook maar eventjes als een korrel zout nemen en er door heen kijken, neem de film vooral niet serieus. Dat word ook al een paar keer aangegeven in de film, en David Leitch legt er veel druk op om het duidelijk over te brengen.

“Woodpecker... Gingivitis... Cuntpop... Do you wanna build a snowman?”

Ik ben een grote fan van de cast. Ryan Reynolds begint zo langzamerhand één van mijn favoriete acteurs te worden en dat merkte ik ook wel weer bij deze film. Ik kan genieten van de man, hoe hij soms best grappig kan zijn maar ook ietwat serieus. Reynolds heb ik al langere tijd best hoog zitten en ook met zijn rol in deze film heb ik me prima vermaakt. Echter waren de poep, pis en seks grappen soms iets té veel. Josh Brolin deed het leuk als Cable, een leuke ‘vijand’ maar niets vernieuwend, zo zien we ze wel vaker. Julian Dennison deed het ook leuk met een vleugje zelfspot en een leuke personage, die ook niet héél bijzondere krachten had maar het wel leuk deed. Voor de rest kent de film een prima cast maar niet echt personen die ik nog wil benoemen hier.

Het verhaal was flinterdun en eigenlijk niet iets héél spectaculairs. We volgen hier wederom Wade die zijn vak als Deadpool nu twee jaar uitvoert. Hij zit onder andere weer achter de slechteriken aan, en vermoord iedereen die op zijn pad komt. Op een dag zit hij echter rustig met zijn vriendin in de woonkamer als hij word aangevallen door een groep die hij eerder al had aangevallen. Door middel van een kogel overlijd zijn vriendin en Wade wist niet meer wat hij moest doen en wou, het liefste wou hij dood maar dat kon niet door zijn krachten. Hij probeerde van alles, dronk bleek en sprong van een gebouw af en liet zich zelfs kapot knallen door twaalf vaten (benzine?) in te fik te zetten die later uit elkaar knalden. Hij word mee genomen door de grote chromen reus en word benoemd tot stagiair van de X-men. Ze gaan richting een oproep van een jochie die de boel naar de klote aan het helpen is door middel van zijn handen.

Eenmaal aangekomen probeert Deadpool de boel te helpen maar verkloot dit zelf ook door een begeleider van het jongetje door zijn hoofd te knallen. Hij word samen met Firefist richting de gevangenis gestuurd waar ze hun krachten allemaal kwijt zijn, dankzij een halsband. Hier komt de kanker weer omhoog zetten van Wilson en niemand is in staat wat te doen tot Cable langs komt en Wilson en Firefist wil vermoorden door iets wat zich in de toekomst zou af gaan spelen. Firefist zou namelijk een moordenaar worden. Na het gevecht komt Deadpool weer vrij en firefist gaat een team vormen met ‘Juggernaut’ omdat Wilson hem achter liet.

Nu is het de taak aan Deadpool om een team te vormen (X-force) en Firefist te redden maar ook om Cable te stoppen. Dit lukt niet en Firefist gaat samen met Juggernaut er van door en besluiten de overige leden van de X-force (die best geinig allemaal dood gingen) om met cable samen te werken en Firefist tegen te houden. Dit lukt maar dan zou Deadpool wel dood gaan, echter kan Cable in de tijdreizen en zorgde er na een tweede keer voor dat Deadpool gewoon bleef leven
. Dus een leuk verhaal maar nergens bijzonder, best doorsnee.

“You're not a fuckin' hero. You're just an annoying clown dressed up as a sex toy.”

Dan was ‘Deadpool 2’ geen saaie of verkeerde zit maar, echt totaal anders dan ik er van verwacht had en ook een stuk minder leuk. Soms werd de film wat eentonig, zeker op het einde aan maar er zijn ook genoeg scénes die me lieten lachen of genieten. Bijvoorbeeld de achtervolging op de scooter, heerlijk! Ook het aller laatste stukje dat Deadpool het reis instrument van Cable had gepakt en vervolgens ook in de tijd ging reizen om zo zijn vriendin te redden, en zelfs om Baby Hitler te vermoorden, dit kon te ver gaan maar ik vind het leuk dat ze het randje hiermee opzoeken, en heb er best om kunnen lachen. Prima zit maar helaas totaal anders dan ik er van had verwacht en dat is jammer.

avatar van HarmJanStegenga
Beter dan dit wordt het niet snel voor Marvel. Het universum dat - tot op zeker hoogte - op de been wordt gehouden door (vooral) deze Deadpool. Heerlijk om zo'n idioot te hebben, tussen al die zogenaamde serieuze, stoere en eigenlijk gewoon treurige volwassen mannen, in hun vieze apenpakjes. Deadpool, pakt het als enige echt goed aan. Totaal onnozel, nergens serieus, zeker flauw, maar ook messcherp tegelijkertijd. Vol met hilarische quotes en erg vermakelijke actie. Heb echt heel erg kunnen lachen om deze prent. Een held die z'n eigen universum tot op het bot op de hak neemt. Heerlijk. En beter dan deel 1.

avatar van IH88
“I hope the Academy is watching.”

Uitstekende sequel. Deadpool 2 is wat groter en omvangrijker dan de eerste film, maar de sfeer blijft hetzelfde. Knotsgek, inventief en meestal hilarisch. De door James Bond geïnspireerde opening credits zijn briljant, en hetzelfde geldt voor de scene waarin de leden van de X-Force uit een vliegtuig springen.

Ryan Reynolds is gewoon Deadpool, en Brolin is een prima Cable. Zazie Beeth is een uitstekende toevoeging als Domino, maar ze had van mij nog wel wat meer schermtijd mogen hebben. Hetzelfde geldt voor Morena Baccarin, want haar (weinige) scènes met Reynolds laten zien dat dit duo nog steeds het hart van de franchise vormt. Naast alle inside jokes, de cameo's (McAvoy, Pitt, Damon, Jackman etc.), de sterke actiescènes en alle andere vermakelijke onzin, zorgen zij en de rest van de cast ervoor dat je ook echt meeleeft met de personages. 'This is a family film after all…'.

Iets leuker dan deel 1, even gewelddadig en een groot aantal pogingen tot een grap. De meeste van die jokes zijn te flauw voor woorden, maar ongeveer 2 op de 10 van die grappen zijn wel leuk en dat maakt dat je op die bijna twee uur toch menigmaal kunt lachen. Net als het eerste deel neemt de film zichzelf en dus ook de kijker niet helemaal serieus en daar moet je tegenkunnen, maar heb je dat gegeven geaccepteerd dan wordt ook deze Deadpool versie een respectabele doch vlug te vergeten amusementsfilm. Brolin is een goede toevoeging, wel jammer dat de uitstekende karakteracteur Eddie Marsan wordt misbruikt voor een ondankbare schurkenrol van helemaal niets. Hoop wel dat ze voor de eventuele derde iets meer variatie bedenken, anders wordt het wel erg vermoeiend. Misschien een idee om daarvoor Wolverine te laten herrijzen, iets waar we tijdens de aftiteling al een voorproefje van lijken te krijgen, zou de cirkel aardig rondmaken.

avatar van Smugmarty
Prime sequel van de dead-pool.
In de film zitten een aantal leuke open deurtjes voor een derde deel waar nog heel veel meer verhaal in zit zoals coumi hierboven in de spoiler reeds aangeeft

Ik kan goed lachen om de flauwe grappen... niks mis mee