Green Lantern (2011)

Actie / Sciencefiction
114 minuten / 123 minuten (extended cut)

geregisseerd door Martin Campbell
met Ryan Reynolds, Blake Lively en Peter Sarsgaard

Ergens in het universum bestaat er een kleine maar krachtige strijdmacht die al eeuwen bestaan heeft. Beschermers van vrede en recht met de naam Green Lanterns, een broederschap van strijders die gezworen hebben de intergalactische orde te bewaren. Iedere lantern heeft een ring die hem superkrachten geeft, maar wanneer de nieuwe vijand Parallax dreigt de balans in het universum te verstoren ligt het lot van de aarde in handen van hun nieuwste recruit: de eerste mens ooit die ooit geselecteerd is, Hal Jordan (Ryan Reynolds).

avatar van MRDammann
Matige film. Ik heb me weliswaar wel redelijk vermaakt, maar er waren te veel dingen waar ik me aan stoorde. De acteerprestaties bijvoorbeeld, en het was ook ongelofelijk voorspelbaar. Geen vervolg graag!

avatar van nightbreed
Saai en nietszeggend verhaaltje met zeer matige effecten.

avatar van nadrin
Een zoveelste superhelden film.
Allen had deze wel een heel goed SF verhaal. Die me overtuigde.
Ik kijk echt wel uit naar een volgende film van deze held, en hoe men verder gaat.

Met een budget van 220 miljoen geen echte Green Lantern-pak maken, maar een CGI-kostuum even snel in elkaar flansen op de computer.

Je ziet dat hoofdje van Ryan Reynolds constant onhandig bungelen op dat slanke digitale CGI-lichaampje, de hele fucking film door.

En dat masker, verdomme. Hoe kan je zo'n Zorro-achtige masker geven aan een hoofdrolspeler?

Ik ben blij dat deze hele mislukte film opnieuw gereboot gaat worden.

avatar van Decec
Een goede actie/avontuur/SF/Thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Ryan Reynolds ...
Mooi gemaakte SF...
Super mooi HD kwaliteit...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Heerlijk genoten...

Tegenvallende film waarin een piloot geselecteerd wordt om zich bij een intergalactische strijdmacht te voegen. Een superheldenfilm gebaseerd op een wat minder bekende stripboek-reeks. Het duurt allemaal erg lang voordat het verhaal echt goed op gang is. Ook zien de aliens er eerder lachwekkend uit en heeft het geheel gewoon minder 'gewicht' in vergelijking met andere superheldenfilms.

Nu op Veronica....ik kijk mijn ogen uit wat een bagger het is....ik dacht eerst dat het een komedie was....en er zijn nog mensen (teeners?) die een 3,5-4 geven...onbegrijpelijk.

avatar van robintjee1995
ik vond het opzich best een vette film.
niks vergeleken met marvels ik zou hem opzich nog wel een 2e keer kijken...
het is n film met n goed verhaal alleen het beeld matriaal kon net iets beter voor die tijd.
want van 2011 ben ik toch net iets meer gewend maar kan ook aan mij liggen
ik geef een 3.5

avatar van RuudC
Weer een hoop geld over de balk gesmeten. The Green Lantern heeft dan ook een nogal lelijk concept dat ook nog eens bij elkaar gejat is van een aantal andere genrefilms. Niet alleen krijg je een soort lelijke, groene jedi order voor de kiezen, maar ook Ryan Reynolds, die nog steeds niet de allure heeft van een goede acteur. Het is een kwestie van tijd voordat deze gozer afgezakt is naar het niveautje ‘The Asylum’.

Over The Asylum gesproken: De makers van The Green Lantern hebben duidelijk gebruik gemaakt van hun special effects team. Behalve de aardse locaties is alles zo nep als het gemiddeld setje jetsers van een celebrity. Het is echt te lelijk voor woorden. De investeerders mogen zich schamen voor het smijten met miljoenen om dit gerealiseerd te krijgen. Vervolgens zweven wat luitjes in de ruimte met een vage badguy en krijg je het gebruikelijke ‘onwaarschijnlijke held moet eerst de skills onder de knie krijgen’ en het ‘happy end, tegen alle verhoudingen in’. Alles gepropt in ruim honderd minuten met een keurig deurtje op een kier, mocht de film genoeg geld in het laatje brengen om er een even nietszeggende sequel uit te persen. Twee sterren omdat ik ziellozere en saaiere films gezien heb.

avatar van ILDIB
tis alemaal wat simpel en erg theatraal en moralistisch maar t vermaakt.

avatar van Roger Thornhill
Vermakelijk, maar extreem lichgewicht, extreem silly en totaal forgettable.

avatar van DonOswaldo
Had het erger verwacht, eigenlijk best mee vermaakt. Echt top weet het niet te worden, daarvoor zijn er teveel ergerpuntjes. Zo is de intro te zwak, is de balans tussen luchtig en serieus te vaak zoek en krijgen de kwaadaardige krachten helaas te weinig karakter/dreiging mee.

Maar verder is het gewoon een vermakelijke rit die nergens verveelt, best een lekkere flow kent, visueel entertainment verzorgt en met Ryan Reynolds en Blake Lively een cast levert die me aanspreekt. Groot pluspunt is dat Lively hem meteen herkende, dat kan me nog weleens ergeren bij andere superhero-films (of andere films in het algemeen, bijv. de cinderella story's). Kleine drieënhalf.

***½

avatar van FILM!BOY!
Het is allemaal mooi in elkaar gezet. Mooie computereffects ook. Daar hoor je mij niet over klagen.
Het verhaal kan echter nooit lekker doorkomen. Ik weet niet zo goed hoe ik moet uitleggen hoe, maar het verhaal krijgt er de kans ook niet voor om duidelijk aanwezig te zijn.
Aan die gestroorde leraar heb ik me doodgeërgerd.
Als het verhaal lekker was doorgekomen had deze film bij mij veel hoger gescoord.
Jammer...

avatar van Devedeetje
Dikke onvoldoende voor dit gedrocht...

avatar van AC1
AC1
Oninteressant ventje, dikwijls onnozel maar af en toe toch vermakelijk (vooral op Ao). Het leukste is hoe Green Lantern bij elke 'zet' iets moet bedenken. Het is eens iets anders dan alleen maar vuisten gebruiken.

avatar van Kondoro0614
Green Lantern

1 van de zoveelste superman achtige film. Dit keer groene lantaarn. Tja saai vond ik hem ook niet hoor, lekker weer een Sci-Fi filmpje. Maar deze is eigenlijk helemaal niet zo goed. De Sci-Fi in de film vond ik matig zeker van Marvel, ben beter van ze gewend. Parralax of hoe dat ding ook hete zag er eerlijk gezegd wel gaaf uit maar daar blijft het ook bij. De actie was wel gaaf maar met maten en de film was iets te dramatisch. Nee zeker geen topper dit hoor.. De score op IMDb en hier op MM vind ik dus ook terecht!

Ryan Reynolds vond ik oke acteren, soms een beetje arrogant in de film maar goed. Blake Lively acteerde redelijk,.Peter Sarsgaard vond ik wel goed acteren die was namelijk erg creepy ....

Het verhaal van Green Lantern was matig. En het concept ook. Allemaal herhaling van wat we al hebben gehad en ik verwacht wat we ook nog vaak krijgen helaas.. Het begon was wel even aandacht trekkend met het ongeluk. Al om al leuk om eens te zien maar ik vond hem niet echt super...

avatar van Glennekeeeee
Kondoro0614 schreef:
Green Lantern

Green Lantern is van DC, niet van Marvel

avatar van Glennekeeeee
Als je in 2011 Martin Campbell ziet als de regisseur van deze film denk je dat je zeker een vermakelijke film te zien zal krijgen na een heerlijke eerste Zorro (en een degelijk vervolg) en een ijzersterke reboot van James Bond. Critici en Publiek dachten er na het zien van deze film volledig anders over, zelf vond ik de film best te pruimen.

De film begint cliché en eindigt cliché en alles wat daartussen komt is ook cliché. niets nieuws, niets vernieuwend, maar op zich blijft het wel vermakelijk en haalt dit toch wel het niveau van de meeste superheldenfilms van degelijke kwaliteit (Captain America 1, Thor 1, Hulk, Iron Man 2, Dark Knight returns etc) maar word het nergens een topper. Reynolds speelt degelijk en op zich doet de cast dat volledig maar hebben ze net te weinig om mee aan te vangen om van hun personages iets echt sterk te maken. De actie is vermakelijk (zeker voor ruimte-actie, kan me niet zo vaak bekoren) en de humor is ruim aanwezig (misschien wel te veel voor DC-fans/films) maar ik kon het smaken en ook de krachten die Hal Jordan had vond ik best vermakelijk. Maar je merkt aan zoveel dat de film een opzet was om meer mee te kunnen doen, een gelijkaardig gevoel zoals bij de eerste Thor en de eerste CA en dan is het moeilijk om te overtuigen, zeker in deze aparte setting. De finale was vermakelijk maar op het puntje van mijn stoel heb ik zeker niet gezeten.

Green Lantern is niet de dramatisch slechte film voor mij dan anderen zeggen. De film is vermakelijk, solide en entertaint genoeg voor deze superheldenfilm die het vooral moet hebben van de degelijkheid die mij vermaakt heeft

avatar van Kondoro0614
Glennekeeeee schreef:

Green Lantern is van DC, niet van Marvel
goed opgemerkt, dank maar kan het helaas niet meer veranderen.

avatar van des1
Al die superhelden onzin. Leuk als strips in je puberjaren, maar "grow up, America".

Pfoe.

DC probeert eigenlijk al jaren de populariteit van Marvel te evenaren, maar lijkt daar maar niet in te slagen. Ze lopen achter de feiten aan en pogen snel snel het succes te kopiëren, zonder al te veel inzicht of visie.

Green Lantern is één van die films die het slachtoffer van die visieloze aanpak is geworden. Ik ben allesbehalve een groot fan van Marvel, maar in vergelijking met dit onding maken zij meesterwerkjes. 't Is dan ook geen verrassing dat er van deze geen direct vervolg meer gekomen is.

Het hele space opera gebeuren is pijnlijk om te aanschouwen. De CG is esthetisch gezien onnoemelijk lelijk en technisch gezien verouderd. Lelijke figuurtjes en kitscherige omgevingen zetten meteen de toon. Die bad guy is ook echt hilarisch. Het niveau betert ook echt niet, vooral wanneer GL z'n krachten gebruikt is het amper te bevatten hoe dit eender welke quality check overleefd heeft.

Eerste half uur is een makke Top Gun rip-off, met Reynolds en Lively als het most unlikely vliegduo ooit. Lively zit er duidelijk enkel in als romantic interest, de rest van haar rol past compleet niet. Het enige leuke aan hun relatie is misschien nog dat ze hem wél meteen herkent. Blijven we in ieder geval van die onzin gespaard.

Verder gewoon 2 uur kitsch en lelijkheid. Campbell slaagt er niet in om een coherent universum te creëren, het plot is te onnozel voor woorden en 120 minuten zijn er eigenlijk 90 te veel. Mnee, deze film verdient z'n negatieve imago.

oersaai gedrocht,eentje om snel te vergeten................................

avatar van IH88
“How wonderful that all it took for you to grow is the end of the world!”

Zo slecht nog niet. De Green Lantern heeft heel veel problemen, maar vermakelijk is het allemaal wel. Het verhaal is rommelig en komt gekunsteld over en de CGI is soms ronduit verschrikkelijk. Gelukkig zit er ook de nodige humor in de film en de acteurs gaan er helemaal voor.

De personages zijn best goed uitgewerkt en Reynolds heeft met Deadpool laten zien dat hij dit soort films wel kan dragen. Vooral het samenspel met Blake Lively beviel me wel. Acteurs als Sarsgaard, Strong, Robbins en Bassett hebben hun strepen ruimschoots verdient en vooral Sarsgaard maakt een (niet al te fijne) indruk. De Green Lantern is een matige film, maar de funfactor is hoog.

avatar van LhKsoft
Toch geen slechte film. Minder dan dat we van Marvel gewend zijn, maar het is dan ook geen Marvel. De film keek goed weg. Verhaal is zelfde als bij de Marvel-films, je vergeet die snel.