The Love Parade (1929)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Ernst Lubitsch
met Maurice Chevalier, Jeanette MacDonald en Lupino Lane

Graaf Renard is een diplomaat van het mytische landje Sylvania, die uit Parijs wordt teruggehaald vanwege zijn nutteloze bezigheden. Koningin Louise van Sylvania wordt ondertussen door haar bewindslieden onder druk gezet om eens te gaan trouwen. Renard arriveert in Sylvania in de verwachting flink op zijn donder te krijgen, maar de koningin blijkt op hem te vallen.

avatar van beavis
lupino lane is een aardige revue ontdekking voor me (oom van ida lupino, ook nog weer geleerd), vond hem hier interessanter dan hoofdrol chevalier die ik opzich wel steeds meer ga waarderen (grappig hoe hij me ook steeds weer herinnerd aan Toon Hermans en Wim Sonneveld... die oude stijl van entertainment had onbetwistbare charme waar ik nog steeds van kan genieten). Op de aankleding valt weinig aan te merken, maar de ouderwetse moraal en algehele platheid maken de film wel een pak minder... soms pakken dit soort films je helemaal in, maar als ze de plank mis slaan, dan slaan ze ook wel heel erg mis