• 8.251.842 stemmen

Genre: Komedie / Fantasy

Geregisseerd door: Norman Z. McLeod

Met onder meer: Cary Grant, Constance Bennett en Roland Young

Plot Topper

"90 ROARING MINUTES OF LAUGHS!"

Een gefortuneerd echtpaar komt om bij een auto-ongeluk, maar ze mogen het paradijs niet in omdat ze in hun leven niets goeds hebben gedaan. Ze keren terug om hun taken te voldoen en ze hebben de bevoegdheid om te verschijnen en te verdwijnen wanneer ze dat willen.

image

Mrs. Grace Stuyvesant

Miss Johnson - Mr. Topper's Secretary

avatar van Kuck-x

Kuck-x

Het gebeurt niet vaak dat ik als ik in mijn eentje een film kijk hardop zit te lachen. Bij dit juweeltje wel. Vooral Roland Young acteert geweldig grappig als de aarzelend uit zijn schulp kruipende mister Topper. Cary Grant is mooi op dreef en de trucages zijn verbluffend, zeker voor 1937. Bovendien is de spanningsboog prachtig. Op het moment dat je denkt dat je de trucjes met het onzichtbaar worden wel kent komen de mooiste grappen. In een woord: heerlijk!

BBarbie

Ooit, heel lang geleden, heb ik in een koud en klammig verenigingszaaltje samen met wat overenthousiaste filmfans een film van Constance Bennett gezien. Een mooie film weet ik nog, maar de titel ben ik de loop van de jaren vergeten. Afgaande op de synopsis bij IMDb moet het What Price Hollywood? (1932) geweest zijn. Mijn zoektocht op internet naar deze film leverde tot op heden helaas niets op.

Waar ik wel op stuitte was een andere hit van Constance Bennett, t.w. Topper. Een alleraardigst oudje over een bankdirecteur (Roland Young) en een overleden echtpaar, dat de hemel niet in mag omdat ze nog nooit een goede daad hebben verricht. Een leuke komedie met voor die tijd (de computer moest nog uitgevonden worden!) best leuke speciale effecten en prima acteerwerk, vooral van Roland Young. Die kreeg daarvoor destijds een Oscar voor beste mannelijke bijrol, maar welbeschouwd speelt hij de hoofdrol. Alleen Cary Grant en zeker Constance Bennett (de knapste van de drie bekoorlijke Bennett-zusjes) waren in die tijd veel beter bekend bij het grote publiek en daarom kregen zij op het affiche de hoofdrol toegewezen.

Ik heb me best vermaakt met Topper, maar What Price Hollywood? heb ik al met al nog niet gevonden. Kan iemand mij helpen?

scorsese

Goeie film waarin het leven van een saaie bankier overhoop wordt gehaald door een flamboyant, dood echtpaar. Een prima uitgewerkte komedie met vermakelijke scenes. Qua tempo heeft de film de tand des tijds niet helemaal doorstaan. Dit in tegenstelling tot de special effects die er eigenlijk nog steeds prima mee door kunnen. Een kleine 3.5 sterren.

avatar van missl

missl

Grappige film over een saaie bankier die ineens allerlei leuke/grappige situaties terecht komt. Voor de tijd waarin deze film gemaakt is, is het leuk om de special effects te zien en die vallen niet tegen.