True Love Ways (2014)

Duitsland
Horror / Thriller

geregisseerd door Mathieu Seiler
met Anna Hausburg, David C. Bunners en Kai Michael Müller

Omdat Severine voortdurend nachtmerries heeft die haar laten twijfelen aan haar relatie met Tom, last ze een onderbreking in in hun relatie en reist alleen naar zee. Tom, die niet weet of Severine ooit nog terugkomt, probeert zijn probleem op te lossen met alcohol. Dagelijks trekt hij naar een bar waar hij zich bedrinkt. Op een dag doet hij zijn verhaal aan een goed geklede man die zegt een oplossing te hebben voor Toms problemen. Hij zegt hem te kunnen helpen...

avatar van sinterklaas
Interessante film, met toch wel zijn gebreken.

Kwalitatief is het nog wel. De opening is erg sterk en doet een beetje denken aan Crepuscule. Zwart-wit, die cameramannen in het park, opzienbarende types, die jonge vrouw die begint te ijlen in haar Berlijnse appartement, en de andere nodige mysterieuze dingetjes. De film wist al heel traagjes onder mijn huid te kruipen.

Wel jammer dat, terwijl je net lekker aan het duizelen was, de volle vaart erin wordt gegooid. Maar het kan nog alle kanten op. En dat kon het ook. Severine toert door de bossen en wordt gestalkt door een Rolls Royce... Vervolgens komt ze, nadat haar auto het ook nog begeeft, terecht bij een groot huis. En dan weet je het wel.

Het blijkt een keurig opgezet spel te zijn en Severine heeft hier al snel te maken met een snuffbende die het op haar heeft voorzien. Oké, de omswitch was nog wel goed te doen, maar dan komt datgene wat de spannende (achtervolgings) scenes echt grondig verneukt: Zo'n soundtrack erin verwerken die je eerder bij achtervolgingen in een Bassie & Adriaan-aflevering zou moeten horen.... Een fikse dooddoener. Waarom geen duistere Ambient ofzo? Ook die speelgoedtrein die ze in de film bij die overweg monteren was een wel erg goedkope opzet.

Dat moment waarbij Severine in die opnamekamer komt, zorgt wel voor een sterke aansluiting met het onderhuidse begin. Dan nog een paar vette kills. Maar dan het einde... Blijkt Severine alles gedroomd te hebben tijdens de romantische trip met Tom naar Parijs?

Een vreemde eend, dat wel. Maar toch wel zeker de moeite waard. Al waren de soundtracks echt een fikse doorn in het oog.