- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ben benieuwd . Nergens te streamen helaas ..
Deze ( wel weer horror ) wil ik nooit meer zien :
The Divide (Film, 2011) - MovieMeter.nl
Maar zoals ik al zei was
Wij (Film, 2018) - MovieMeter.nl
Ook eentje die er echt inhakte .
The Divide vond ik dan weer voorspelbare meuk. Een groep mensen tussen de spreekwoordelijke 4 muren, conflict en ze gaan zich langzaamaan als beesten gedragen, been there done that. Geweld en seks worden niet geschuwd maar weinig expliciet en vooral traag en saai gefilmd. Dat kleine meisje moest snel worden verwijderd. Begrijpelijk dat ze dat kind geen trauma wilde bezorgen ook al was het natuurlijk allemaal nep, maar dat getuigde ook weer van weinig lef. De film 'Wij' heb ik niet gezien. Krijgt wel heel uiteenlopende waarderingen. Klinkt beter dan The Divide dat wel.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13056 stemmen
FTV: 2 punten (totaal: 184 punten)
Categorie: nr. 23 Slasher (totaal: 16 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3: nr. 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 20, 21 & 23
Dit is het meest late 90's / early 00's dat ik ooit gezien heb. Als iemand zou vragen 'hoe was het toen?', nou: zo. Kijk Cradle of Crap en je weet het. Super lelijk, geen lijn, veel afleiding, 0 charisma en bijzonder weinig talent, geen plot, en het duurde allemaal veel te lang....ow, en stiekem valt er hier en daar best wel wat te genieten.
Er zitten heel fijne gore scenes in, veel kills en bloed. Je moet dan wel door de rest van de onzin heen kijken en ik kan me voorstellen dat veel mensen geen zin hebben in een film die langer dan 2 uur (2 uur!!!! waarom???) duurt waarbij alles bij elkaar opgeteld een uur en drie kwartier pure kijker-kwelling is. Amateuristische productie, op de make-up department na want er zitten echt fijne horrorelementen in deze prent.
Ik ga het gewoon doen, ik geef een voldoende voor wat dit dan ook precies was: 3*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13056 stemmen
93. Cube Zero (2004)
FTV: 2 punten (totaal: 186 punten)
Categorie: nr. 22 Locked in a room (totaal: 17 punten)
Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3: nr. 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17, 18, 20, 21, 22 & 23
Dat maakt vier voldoendes op rij want hier heb ik ook weer van genoten. Een echt b-productie, daar niet van, want de acteerprestaties zijn nogal discutabel, dat hele gedoe met de 'control room' is nogal kinderachtig, maar de ruimtes zelf zijn wel weer in orde hoor. Ook hier een paar hele fijne kills en de film weet het tempo, ondanks die controle room bs, relatief hoog te houden. Cube blijft de beste, Cube 2 hebben we het niet meer over, en dit derde deel vond ik voor deze challenge fijn om te kijken. Ben benieuwd hoeveel voldoendes op rij ik kan gaan uitdelen, fijn hoor. 3,5*
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
75 L'Occhio nel Labirinto (Film, 1972)
FTV 2 punten ( totaal : 147 ) thema Giallo
Thema klassement ( 23 x 2 ) = 46 + 23 = 69 R3 : 1, 3, 4 , 5, 6, 7, 8, 9, 12, 14, 15, 16, 22, 23
Eigenaardig, bizar verhaaltje waarbij door de onverwachte twist op het einde de puzzelstukjes toch niet helemaal lijken te passen. Het komt wat ongeloofwaardig en raar over. Niet zozeer de killer, maar het gegeven van de opzet en handelingen van de verschillende personages in de luxevilla en dat Julie daar toevallig ??? komt, vormen een labyrinth voor de kijker. Rosemary Dexter als Julie speelt een overtuigende rol en is ook vaak naakt te zien. Adolfo Celi als de perverse oudere man Frank zit gegoten in zijn rol.
https://www.psychovision.net/films/images/stories/critique/o/oeil-du-labyrinthe/im01a.jpg
Daarnaast ook nog wat weirde personages en er is ook nog een kleine rol weggelegd voor Sybil Danning die ook even naakt te zien is. Apart filmpje ! 6/10
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
#14. We Are What We Are (2013) - 100 minuten - FTV
2 punten (totaal = 26 punten)
Thema: Kannibalisme
Afgevinkte thema's: 1-5, 7, 9, 16, 18, 22-23 (totaal = 11 punten)
Aardig. Het hele sfeertje is wel fijn en het acteerwerk is ook goed. Het verhaal zelf is niet hoogvliegend, maar het originele uitgangspunt maakt wel dat het interessant genoeg is om te blijven kijken *3
#15. Sator (2019) - 85 minuten - FTV
2 punten (totaal = 28 punten)
Thema: Folk horror
Afgevinkte thema's: 1-7, 9, 16, 18, 22-23 (totaal = 12 punten)
Poeh, dit was een zware zit en deed het helemaal niet voor mij. Slowburn tot de max. De hele film is echt tergend traag en leunt volledig op sfeer en het visuele, maar dit pakte me totaal niet. Ik vond het helaas vooral saai en de tweede helft van de film was ik eigenlijk al helemaal mijn aandacht verloren. *1.5
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
102. Requiem (2006)
Speelduur: 93 minuten
FTV - Thema: Religious Horror
Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet (3x), Ronde vier: 1 - 19, 21
Themaklassement: 23 punten x 2 + 23 + 23 = 92 punten + 20 = 112 punten
Challenge: 202 + 1 + 1 = Totaal 204 punten
https://imgtoolkit.culturebase.org/?color=FFFFFF&quality=8&ar_ratio=1.3&format=jpg&file=https%3A%2F%2Fimg.culturebase.org%2Ff%2F3%2F2%2Fa%2Ff%2Fpic_1527073780_f32afe47ee0244c5bcca173136f2ff57.jpeg&do=cropOut&width=1200&height=780
Aan de hand van de poster had ik nooit verwacht dat Requiem een horrorcredit zou hebben, en deze film over een diep religieus opgevoede jonge vrouw die gaat studeren, is dan ook meer in de slowburn drama hoek te plaatsen. Wanneer Michaela’s epileptische aanvallen heftiger worden, besluit ze hulp te vragen aan een priester, welke haar idee bevestigt dat ze bezeten is en een exorcisme nodig heeft. De bijzonder sterke Duitse actrice Sandra Hüller (Toni Erdmann, Schlaf) maakt hier haar intense debuut.
Requiem is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Anneliese Michel, hetzelfde relaas waar ook de prima verfilming The Exorcism of Emily Rose (2005) op is gebaseerd. Requiem tapt uit een (veel) minimalistischer vaatje dan de film met Jennifer Carpenter, maar ook hier is de getroebleerde protagonist uitstekend vertolkt. De daadwerkelijke horror hier is dat zowel de medische en psychologische wetenschap, als priesters Michel (en hier Michaela) niet hebben kunnen helpen, en ze uiteindelijk na 67 exorcisme sessies zou sterven aan ondervoeding en uitdroging. Haar ouders en de betrokken priester zijn hier ook voor vervolgd en veroordeeld. De molen waar zij doorheen moet zijn gegaan laat zich niet goed in alle detail in anderhalf uurtje vertellen, maar Requiem kort dit jaren durende drama vakkundig in, en stopt (tot mijn verrassing) voor de ellende echt begint.
https://pbs.twimg.com/media/Dq26BCgWsAcW6To?format=jpg&name=4096x4096
Requiem is opgenomen op 16mm en niet de meest mooie film om naar te kijken, maar het komt de naturalistische docu stijl van de film en jaren zeventig sfeer wel ten goede. Er zitten een paar scenes in met horrorelementen, maar zelfs ik zou het ermee eens zijn dat de horroraanduiding (zowel IMDb als Letterboxd) misplaatst is, tenzij je een Dogma variatie op Emily Rose zonder al die horrorelementen nog steeds als horror aan wilt duiden. Dat maakt Requiem geen slechte film, want als slow paced, sterk geacteerd periode drama werkt het prima. Maar ik zou hem de horrorliefhebber niet aanraden.
3,5*
Woland
-
- 4796 berichten
- 3820 stemmen
30. Ma (Film, 2019)
FTV, 99 minuten - Totaal 59 punten
Thema: teen horror
Thema's gezien: R1 compleet. R2: 9, 12, 15, 17, 20, 23
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1123000/1123487.jpg
Weer eens een ander soort rol voor Octavia Spencer. Wel weer een moederlijk figuur, maar nu op een hele andere manier - als voormalig muurbloempje dat populair denkt te worden door met de lokale tienerjeugd uit te hangen en ze locatie voor een feestje en drank te geven. Dat kan natuurlijk niet lang goed gaan. Het is verder meer een thriller dan dat het echt een volbloed horror wordt, maar desondanks is dit best een redelijke film. Het acteerwerk is goed en ook de tieners wisten hier prima te overtuigen. Voor mij kakte de film halverwege wel een beetje in, tussen de eerste feestjes met Ma en Ma die compleet postal gaat tijdens het laatste feestje, maar alsnog was het een veilige maar solide keuze. 3.0*
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
39. Halloween Ends (Film, 2022) - MovieMeter.nl
https://media-prod.fangoria.com/images/halloween-ends-smaller.original.jpg
FTV - 2 punten (totaal 75 punten).
Thema - NVT.(totaal 19 punten).
Tja, moeilijke film om te beoordelen. Ends is in ieder geval beter dan KIlls, maar ook in deze film maakt Green (en ook Curtis als producent) weer een aantal onbegrijpelijke beslissingen. De eerste film uit 2018 had een goed te volgen en 'gestroomlijnd' verhaal over drie generaties vrouwen (Laurie, Karen en Allyson) tegen Michael Myers. Maar in Kills ging het bergafwaarts toen Green besloot om ook de bewoners van het stadje erbij te betrekken. En nu hebben we Corey. Niet slecht gedaan, maar het was beter geweest om hem al in Kills te introduceren, want het gaat nu allemaal wel heel snel. Wat ze met Allyson hebben gedaan is ook zonde. In de eerste twee films een leuk en assertief personage, gespeeld door een prima actrice. In Ends is Allyson verworden tot een onvolwassen en irritant personage dat om onbegrijpelijke redenen verliefd wordt op Corey. Op het laatst wordt ze eindelijk wakker, maar dat is wel te laat.
Er is veel kritiek op wat de makers met Myers hebben gedaan in deze film, maar dat vond ik dan juist weer een sterk punt. Ook Myers wordt oud, en dat hij minder kracht heeft en hulp zoekt (totdat hij het heft weer in eigen handen neemt) is leuk gedaan. Voor mij had Ends mogen stoppen met Laurie en Allyson die bij het lichaam van Myers staan, een passend en sterk einde. De autorit met Myers bovenop vastgebonden is oninteressant. De bewoners van dat stadje kunnen me gestolen worden. De film gaat over Laurie, Allyson en Myers.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
FTV,
Speelduur 101 Minuten
Thema: Gaillo .
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS9lW1k0cUGt4mJiO5xiBP1e2UEZsorWRK4Lg&usqp=CAU
Het is dat ik iets moest afstrepen voor deze categorie , maar dit is niks voor mij.
Die over gedubde stemmen , zo'n scene op het stand met dat tietje van wat het leek wel tien minuten.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
39. The Curse of the Living Corpse (Film, 1964) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten (Totaal: 92 punten)
Thema: geen (totaal: 19 punten)
Behandelde thema's: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 22, 23
https://assets.mubicdn.net/images/film/111787/image-w448.jpg?1445945639
De premise doet enigszins denken aan Roger Corman's Premature Burial met een twist, met name dat de overledene nog niet dood zou zijn en wraak wil nemen op zijn familieleden die hem liever kwijt dan rijk waren. Het is een whodunit met toch enkele grafische momenten. Ik vond deze best wel vermakelijk. Hm van dezelfde regisseur als The Horror of Party Beach. Die vond ik ook fijn, misschien nog wat meer films proberen van regisseur Del Tenney.
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
103. Resolution (2012)
Speelduur: 93 minuten
FTV - Thema: Locked in a room
Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet (3x), Ronde vier: 1 - 19, 21, 22
Themaklassement: 23 punten x 2 + 23 + 23 = 92 punten + 21 = 113 punten
Challenge: 204 + 1 + 1 = Totaal 206 punten
Mijn derde Benson & Moorhead film, nadat ik in 2015 voor het eerst met deze eigenzinnige filmmakers in aanraking kwam op Imagine Film festival met hun film Spring (2014). Een paar jaar later kwam The Endless (2017), die ook prima beviel. En zoekend naar een geschikte 'locked in a room' film leek hun debuut over een man die zijn verslaafde maat aan de muur ketent om hem te helpen afkicken, een uitstekende keuze.
Net als de twee andere films die ik van dit duo zag, loopt de film na de aanvang anders dan je zou verwachten en komen er behoorlijk mysterieuze en niet makkelijk te verklaren plotelementen bij, naarmate het verhaal zich ontvouwt. Toch had hier wel meer ingezeten, als de twee hier al wat meer ervaring hadden gehad. Alsnog kan er wel een zesje vanaf
3*
Woland
-
- 4796 berichten
- 3820 stemmen
En dat is 31! Prima film, maar ook nauwelijks een horror te noemen ondanks dat label op IMDb. De grootste horror was misschien nog wel hoe Helen Hunt er in deze film uitziet. Ik ga nog wel even door dus, nu maar weer even voor iets wat wel écht horror is.
31. I See You (Film, 2019)
FTV, 96 minuten - Totaal 61 punten
Thema: -
Thema's gezien: R1 compleet. R2: 9, 12, 15, 17, 20, 23
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1120000/1120042.jpg
Best leuke thriller, waar een aantal concepten in samenkomen die misschien allemaal wel heel toevallig zijn, maar die wel voor een prima verhaal zorgen: de stiekeme huisbewoners die het gezin in de gaten houden, de man die kindertjes ontvoert én ook nog eens de hoofdpolitieagent is. Het is allemaal wat veel van het goede, maar als we even de suspension of disbelief aanzetten is dit best spannend, met genoeg twists en voldoende tempo om je niet te vervelen. 3.5*
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5775 stemmen
Speelduur: 104 minuten
FTV - 2 punten (totaal: 46 punten)
Thema 14: shot on video (totaal: 14 punten)
Afgevinkte thema's: 1, 6, 7, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
https://gruesomemagazine.com/wp-content/uploads/sites/6/2022/08/Ripper1.jpg
Om het rijtje van thema's verder af te kunnen vinken maar eens een shot on video horror opgezet, niet meteen iets waar ik gek op ben.
Gaat over een ring die je doet veranderen in Jack The Ripper en zo kan hij lekker verder blijven moorden.
Er zitten nog wel enkele toffe, gore momenten in maar voor de rest is het allemaal niet veel waard.
1*
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
Speelduur: 77 minuten
FTV - Thema: Space Horror
Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet (3x), Ronde vier: 1 - 22
Themaklassement: 23 punten x 2 + 23 + 23 = 92 punten + 22 = 114 punten
Challenge: 206 + 1 + 1 = Totaal 208 punten
https://64.media.tumblr.com/2d50b62168dce41b9515fe9f7b4bf9ac/tumblr_n13i4gHUqq1tqyfuro1_1280.jpg
Ik denk al mijn telling klopt niet, maar ik was mijn space horror van gisteravond vergeten te registreren. Die ik uiteraard wel moest zien na de afbeeldingen die eerder geplaatst werden. Voor een film die in zo'n korte tijd geschoten is, is Cormans productie zeer vermakelijk. Maar als de film ergens in uitblinkt, dan is het toch wel in het illustreren van hoeveel beter Alien, Star Wars en Dune zijn. Alsnog: ik heb me niet verveeld!
3*
- - - - - - - - - - - - -
105. Folies Meurtrières (1984)
Speelduur: 45 minuten
FTV - Thema: Slasher
Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet (4x)
Themaklassement: 23 punten x 2 + 23 + 23 = 92 punten + 23 = 115 punten
Challenge: 208+ 1 + 1 = Totaal 210 punten
https://images.mubicdn.net/images/film/160742/cache-179328-1477261551/image-w1280.jpg
Themaronde #4 is ook gereed! Mocht Mini-me morgen komen, dan heb ik die in ieder geval binnen 
Folies meurtrières (1984) heb ik primair uitgezocht door de fascinerende reviews op Letterboxd. Overigens ook een aanrader voor iemand die nog een SOV film zoekt en daar minder dan een uur aan wil verspillen.
Een droning ambient score, superbrak camerawerk, en matige effecten. Maar zoals een Letterboxd reviewer zegt: op de een of andere manier werkt het. En dat snap ik wel. Met deze speelduur kon ik dit ook heel makkelijk volhouden.
3*
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4902 stemmen
Speelduur: 100 minuten
FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 168 punten)
Thema - Found footage
Afgevinkte thema's : Ronde 1 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 2 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 3 Nr(s) 1/2/7/12/13/15/16/19/21/23
Thema klassement : (23 X 2) + 23 = 69 punten + 10 = 79 punten
https://thewolfmancometh.files.wordpress.com/2013/04/grave-encounters-2-ghosts-nightvision.jpg
Tja, dit is toch wel te gemakkelijk. Je neemt gewoon nieuwe hoofdrolspelers en herhaalt alles van de eerste film. Heb je dus de eerste gezien (die ik toch wel een hoge rating gaf ondanks dat ik niet zo'n liefhebber ben van het found-footage genre), dan doe echt geen moeite om deze te bekijken. Het enige dat ik nog origineel vond, was de hotel-lift scène.
2*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
40. The Devil's Partner (Film, 1962) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten (Totaal: 94 punten)
Behandelde thema's: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 22, 23
https://www.moviemeter.nl/images/cover/32000/32881.jpg?cb=1370554239
Erg misleidende poster. Er is geen centaur met een naakte vrouw op zijn rug in de film. Het zal wellicht wel duiden dat er hier hekserij aan te pas komt en een aantrekkelijke blonde vrouw uiteindelijk de spil van het hele gebeuren is. Op zich niet veel verkeerds aan de film. De scènes waarbij Nick Richards aan hekserij doet waarbij af en toe een geit wordt geofferd (in silhouette, geen dier werd hier mishandeld) zijn creepy. Halfweg verliest de film wat vaart en hoopte ik alsnog op een spannende finale, maar die kwam er helaas niet.
De blonde vrouw wordt gespeeld door Jean Allison, beetje Doris Day type, wel aantrekkelijk
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
Speelduur: 119 minuten
FTV - 1+1= totaal 120+2= 122
Thema's voltooid 23x2=46 punten
Ronde 2 Thema; Folk horror Afgevinkte nummers; 01/02/03/04/05/06/14/18/19
Het uitgangspunt voor deze film is zeer goed! In het jaar 1263 na Chr. vlucht een groep boeren voor de plaag en bouwt een nederzetting midden in een vergeten bos. De natuur gaf hen hun toevlucht onder de gelofte dat ze niet meer van het land zouden nemen dan ze nodig hadden. Tja hebzucht en de mens.... Ja in deze film had ik zin in!
Oef, maar dan...Het eerste dat opvalt is het pseudo-Oud Engels taalgebruik in de film. Dit is natuurlijk best dapper om te doen, echter woorden als "ye", "thee" en "thine" in eigentijdse zinsvorm, maken het vooral vreemd. Misschien had deze beslissing minder hinderlijk geweest als er niet meer inconsistenties en rare ontwikkelingen waren. Het feit wil dat dit een film is die door drie mensen werd geregisseerd! Het lijkt alsof het een kwestie is van teveel handen aan de camera/script. Er gebeuren dus ook te vaak dingen zonder uitleg over hoe of waarom ze gebeuren.
Aan de positieve kant heeft de film verschillende visueel opvallende scènes. Ook zijn er voor wat naar ik aanneem een bescheiden budget, goede kostuums en het productieontwerp is echt interessant. Verrassend effectief geluidsontwerp was er ook! En een aantal praktische en digitale effecten van kwaliteit waren er eveneens. Maar naast dat het allemaal al vrij vaag was, is het tempo buitengewoon tergend traag en doordat de film twee uur duurt, werd dit meer een test van het uithoudingsvermogen voor van de kijker. Dat was jammer want ergens moet er in deze film een goede folk-horror verborgen zitten!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
62 Halloween Ends (Film, 2022)
Speelduur: 111 minuten
FTV - 1+1= totaal 122+2= 124
Ronde 2 Thema; slasher Afgevinkte nummers; 01/02/03/04/05/06/14/18/19/23
https://images.kinorium.com/movie/fanart/2075377/w1500_50632252.jpg
Halverwege maar even gecontroleerd of dat ik echt naar een horrorfilm zat te kijken? De iconische Michael had ik nog steeds niet gezien en ik zat al een uur te kijken naar de liefdesperikelen van kleindochter Allyson en haar vriendje Corey. Dat vriendje heeft het wat moeilijk omdat hij geplaagd wordt voor iets uit het verleden...het snik, snik niemand gelooft mij...Tja dit was dus meer een poging om psychologische tol van wreedheid en trauma te laten zien en de spanning en dreiging worden vergeten. Moorden zijn zo goed als buiten beeld en memorabel zijn al helemaal niet! Hm, en de "Shape" was ditmaal dus eigenlijk letterlijk...
Regisseur David Gordon Green probeerde Halloween nieuw leven in te blazen door in een trilogie een ultieme slasher-slechterik en de relatie met zijn eeuwige slachtoffer te intellectualiseren. Naar mijn menig is dat voor een slasher-film nooit een goed idee! En met Productiehuis Blumhouse (verliest na deze film de rechten op deze franchise) blijft de horror altijd netjes en mainstream. Het is eerste deel koppelde vrouwelijke empowerment aan Michael Meyers, echter hoe Mike moordt kregen we niet te zien! De tweede koppelde zich aan massahysterie. Het leverde wat meer gekte en moorden op. (minder veilig en persoonlijk vond ik dat wat leuker!) Tja en in deze finale krijgen we filosofische bullshit...
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
Speelduur: 107 minuten
FTV - 1+1= totaal 124+2= 126
Ronde 2 Thema; teen horror; Afgevinkte nummers; 01/02/03/04/05/06/14/15/18/19/23
https://cdn1.naekranie.pl/media/cache/amp/2022/01/Das%20Privileg_61f78139215ac.jpeg
Angst of Schrik zal je in deze film niet tegenkomen! Dit is een tienerhorror. Maar een beetje spanning was er nog wel te vinden! Duidelijk ook gemaakt voor wie nieuw is, in horror want wie bekend is heeft het allemaal weleens eerder gezien! Dat wil niet zeggen dat het niet goed is om naar te kijken, en evenmin om te zeggen dat deze film niet een paar kleine leuke ideetjes heeft De cast doet het goed, de film ziet er prima uit en de visuele effecten voldoen aan de vereiste kwaliteit. Er zijn wat jump-scares en wat bloederige semi-enge dingen. Na elke sequenties met wat horror glijdt de film terug naar de veilige wateren van zijn formulewerk. Slechts één keer viel er een scene uit de toon; er is een liefdesdriehoek tussen Finn en zijn lesbische vriend Lena die allebei houden van Samira, maar aan het einde als ze op de vlucht zijn; is daar opeens seksscène (niet naakt maar toch) voor een tienerfilm was die best bizar! Solide film maar vooral voor tieners!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
64 The Accursed (Film, 2022)
Speelduur: 97 minuten
FTV - 1+1= totaal 126+2-14= 142
Ronde 2 Thema; occult; Afgevinkte nummers; 01/02/03/04/05/06/11/14/15/18/19/23
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1149000/1149290.jpg?cb=1664519905
Deze nieuwe film van regisseur Kevin Lewis...Ja die van Willy's Wonderland (2021) is veel minder uitbundig en verrassend dan die gekke horror-komedie met Nicolas Cage in de hoofdrol. Deze film heeft een behoorlijke verhaalstructuur, een goed uitgangspunt maar voelt een beetje als een grootste hits. Na de openingsscène waar Mary Lynn tegenover een heks staat in een griezelige kamer biedt de film de gebruikelijke spookhuis/demonische bezetenheid; een platenspeler met een eigen wil, Elly's moeder die rondspookt, mevrouw Ambrose's ogen die zwart zijn en plotseling openspringen. Het goede nieuws is dat er in derde act nog behoorlijk wat horror wordt geboden. Hoewel ik het gevoel had dat het een beetje te lang duurde voordat de horror opgang kwam, heb ik wel enorm genoten van de griezelige sfeer. Het acteerwerk was verder ook dik in orde! En ken je dat meisje nog uit American Beauty (1999), de natte droom van Kevin Spacey, dat meisje was Mena Suvari en speelt hier de kille en krankzinnige Alma! Kortom een onderhoudend bovennatuurlijke horrorfilm die allerminst origineel was, maar wel er geweldig uitziet en vermaakt!
Woland
-
- 4796 berichten
- 3820 stemmen
32. Hei tai Yang 731 (Film, 1988)
RW, 100 minuten - 62 punten
Thema: Torture
Thema's gezien: R1 compleet. R2: 9, 12, 15, 17, 19, 20, 23
https://www.moviemeter.nl/images/cover/14000/14176.jpg
Men behind the Sun maakte in deze herkijk best wel indruk, en nog wel meer dan de eerste keer dat ik 'm zag waarbij ik schijnbaar op 3 sterren bleef steken. Niet dat het per se een goede film is, wat dat ook mag betekenen. Echt veel plot is er niet te bekennen, en het acteerwerk is nou ook niet je van het. Het is vooral een hele gruwelijke film, die de misdaden van de Japanse Unit 731 documenteert en heel expliciet toont. Een eenheid die zich uitgebreid bezig hield met biologische wapens, met medische experimenten, en dit ook uitgebreid uitprobeerde op allerlei locals.
We volgen wel enigszins een aantal nieuwe, jonge recruten die net als generaal Ishii in het begin aankomen, en hun onschuld al snel kwijtraken. En er zijn ook nog wat gevangenen die hopen om ooit te ontsnappen. Maar de film is vooral berucht om alle expliciete ellende die getoond wordt, en het feit dat het praktisch allemaal gebaseerd is op waar gebeurde 'experimenten' geeft het nog een wat sinisterder randje. Helemaal als je weet dat veel van de schuldigen hiermee weg zijn gekomen, zoals Ishii die gepardoneerd is door de Amerikanen in ruil voor onderzoeksresultaten. Handen die er afgevroren worden, mensen in de decompressiekamer, gevangenen die met allerlei wapens worden bestookt, levende autopsieën, en ook nog wat dierenleed met een kat die door hongerende ratten wordt opgevreten en daarna een hoop ratten die in de fik staan en ga zo maar door. Ik ga weer even bijkomen met wat lichthartigers denk ik, want dit blijft toch heftig. 3.5*
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
40. The Devil's Partner (Film, 1962) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten (Totaal: 94 punten)
Hoe kom jij aan 94 punten na 40 films gezien te hebben?
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
Ik zit nog steeds te wachten op de traditionele correctie van joolstein, maar volgens mij corrigeer ik mezelf steeds net voordat hij het door heeft. 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8939 stemmen
Ik zit nog steeds te wachten op de traditionele correctie van joolstein, maar volgens mij corrigeer ik mezelf steeds net voordat hij het door heeft.
joolstein hou dit jaar geen punten bij, ik ga ervan uit dat iedereen de 1 of 2 punten wel bij elkaar op kan tellen
Het enig wat we dit jaar bijhouden zijn de gekeken films. Zodat ik aan het einde van de challenge een overzicht kan geven van de films die het meest zijn langsgekomen...
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Hoe kom jij aan 94 punten na 40 films gezien te hebben?
Zie zijn bericht op zondag om 23:54 uur 
31. The Horror of Party Beach (Film, 1964) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten + 14 (31 gehaald allemaal FTV) (Totaal: 76 punten)
Thema: aquatic horror (17) - 1 punt (totaal: 16 punten)
Behandelde thema's: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11, 13, 14, 16, 17, 18, 21, 22, 23
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Oja, helemaal vergeten die 14 punten extra. Excuses haha.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Eens als je het doel hebt gehaald van 31 films waarvan minstens 16 FTV krijg je een bonus van 14 punten. Dit is om te vermijden dat iemand die het minimum doet (16 FTV en 15 RW, 32 + 15 =47 punten) alsnog achter iemand zou eindigen die 30 films films kijkt allemaal FTV’s (60 punten).
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7274 stemmen
19. Children of the Corn II: The Final Sacrifice (1992)
Speelduur: 92 minuten
FTV - 2 punten (Totaal : 38 punten)
Thema - - (Totaal : 13 punten)
Afgevinkte thema's : Nr(s) 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 16, 20, 21, 22, 23
Waardering: 4*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/9000/9843.jpg?cb=1582467150
Een heel stuk beter dan het nogal saaie eerste deel. Wel erg lang geleden dat ik die zag en nog langer geleden zelfs dat ik het Stephen King verhaal las. Maar dit heeft wel weer die typische King-sfeer, alhoewel King er verder niet zo veel mee te maken had. Fijne kills, goed tempo. Enkele effecten zijn zo van die eerste CGI-probeersels, daar kijken we maar even doorheen. Die CGI-troep is uiteindelijk ook dodelijk geweest voor het hele horrorgenre. Maar deze was dus nog leuk.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
32. Halloween 4: The Return of Michael Myers, 1988
FTV,
Speelduur 88 Minuten
Thema : Hollidays ..
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3853.jpg?cb=1553692357
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR8U110H-CYD9JIoCK-J0IpL4sNdVmgBEaiWA&usqp=CAU
Onvoorstelbaar dat dit dan weer ( bijna ) drie sterren krijgt hier op MM . Er zit bijna totaal geen verhaal in . Er zijn bar weinig kills. Het is niet bijzonder geschoten . Armoede dit weer .
Misschien om dat Laurie geen rol speelt hier , maar Jamie Lee Curtis weet eigenlijk op de originele twee na nooit echt een van de andere films te redden van deze franchise .
FTF, ik dacht alles al gezien te hebben maar niet erg dat deze aan me voorbij was gegaan .
Een tietje in beeld , en gelukkig de altijd betrouwbare Donald Pleasence maar die gaat dit gemakzuchtige werkje niet redden .
Ik zat nog te denken dit is een film , dus je moet eens in de zoveel jaar een verrassend verhaal bedenken en dan kom je met dit . Als dit een serie was en je komt na 3 afl met zo'n verhaal was iedereen afgehaakt . Zo moeilijk kan het toch niet zijn.
Het einde was het enige licht originele aan deze film ..
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRe0vl43uMFPYCykzZwuvdIy9KyNpcsbDE80w&usqp=CAU
John Milton
-
- 24233 berichten
- 13403 stemmen
Eens als je het doel hebt gehaald van 31 films waarvan minstens 16 FTV krijg je een bonus van 14 punten. Dit is om te vermijden dat iemand die het minimum doet (16 FTV en 15 RW, 32 + 15 =47 punten) alsnog achter iemand zou eindigen die 30 films films kijkt allemaal FTV’s (60 punten).
Volgens mij heb ik die nog niet eens geteld?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.