Cradle of Fear (2001)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Alex Chandon
met Emily Booth, Dani Filth en Eileen Daly

Detective Neilson krijgt jaren nadat hij de Hypnotiseur en seriemoordenaar Kemper heeft opgepakt weer te maken met verschrikkelijke moorden. Kemper zit nog steeds in zijn isolatiecel maar houdt op de een of andere manier kontact met zijn opvolger/dienaar 'The Man'. Deze neemt in naam van Kemper revanche op iedereen die iets te maken had met het vastzitten van Kemper.

Blarown
beetje hele zieke film...
had er wel eens wat van gehoort dus ik hem op internet kijken..
er zit helemaal geen verhaal in, sommige dingen slaan gewoon nergens op...
veel te ranzig... superslecht acteerwerk,.. dingen kloppen voor geen zak, ''O ja, een of andere gek viel me aan laten we zijn doodgestoken en neegeknuppelde lijk gewoon in de kamer laten liggen en met zijn tweeen in bad gaan zitten'' slaat totaal nergens op... beetje hele zieke film...
en ik betwijfel of hij wel in Nederland verkrijgbaar is?

Ik geef toe dat Cradle Of Filth wel wat leuke nummers heb gehad en Dani Filth was ook wel leuk toen hij bijv. bij Viva La Bam kwam maar waarom maakt hij nou zo'n soort film...
Achja.. Miscchien geeft dat een ''cool'' imago ofzo, maar ik vond het jammer... bij Viva La Bam en andere intervieuws lijkt het me een aardige vent, maar deze film verpest het totaal...

ik wou dat ik lager kon geven dan 0,5*..

avatar van sabsabsab
T_fuckin_montana schreef:

Bull shit, het is allebij net zo black metal. alleen hoor je duidelijk dat de bands uit verschillende landen komen. Het grootste deel van de noorse black metal bands heeft meer death metal invloeden. (luister maar eens naar de allereerste Mayhem demo, total fuckin armageddon) terwijl de engelse black metal veel meer drama heefd. maar de essentie is bij bij het zelfde, snelle goedgespeelde muziek met een duistere satanische vibe erin.

wat is er ovrigens mis met vercommercialisering, alle bands met een platen deal spelen o.a. voor het geld dus zijn ze allemaal commercieel ingestel ook emperor en burzum en mayem, daar is op zich niets mis mee. ik vind het allen slecht worden wanner band hun stijl aan gaan passen om nog meer geld te kunnen verdienen.
Dat fijt bespeur ik alleen bij een band als dimmu borgir die inmiddels meer op fear factory als op balck metal lijken. Bij cradle of filth is het meer een natuurlijke verandering geweest (hun muziek staad mij ook niet meer aan maar dat ter zijde) maar het is nog steed black metal.

ja poser black metal

True, wel offtopic.

Bagger. De effecten zijn nog wel OK, maar het verhaal is ronduit slecht. Ook vind ik de sfeer niet goed. Het is net een home-video.

dominion
Dit was echt slecht.
In deze film proberen ze te shockeren wat niet eens lukt.
De effecten zijn te slecht voor woorden zelfs voor een Low Budget film.
Het verhaal is ook heel erg raar ik kon het totaal niet volgen.
En Dani Filth kan ook helemaal niet acteren.
Dit is meer voor mensen die door dit soort dingen opgewonden raken.

avatar van nognooit
Het verhaal en acteerwerk stelt weinig voor.
Sterker nog, het verhaal is echt flinter dun en het acteerwerk is soms niet om aan te zien.

De special effects, hoewel duidelijk low-budget, vond ik nog wel vermakelijk. Die deden me denken aan Hellraier en natuurlijk ook de beruchte clip van het Cradle of Filth nummer From the Cradle to Enslave. Beiden waren echter wel sterker dan deze film.

avatar van Jonesy
Wat een belachelijk slecht acteerwerk. en special effects zijn ook niet zo speciaal hoor... beetje kinderachtig gebracht eigenlijk... the sick room. yeah sure. :S

avatar van Boeikens
Op de gore na is het allemaal vrij slecht.
Dus verstand op nul en dan krijgt de gore nog