Aftermath (1994)

Spanje
Horror

geregisseerd door Nacho Cerdà
met Pep Tosar, Jordi Tarrida en Ángel Tarris

Een jonge vrouw genaamd Marta komt om het leven in een auto-ongeluk en wordt overgeleverd aan het mortuarium. Later op de avond, wanneer twee lijkschouwers hun dienst afwikkelen, besluit één van de medewerkers na werktijd te blijven om zo alleen te kunnen zijn met Marta's verse lijk.

avatar van leatherhead
Ziekelijk en behoorlijk goor, maar ook erg stijlvol. De soundtrack en cinematografie staan in schril contrast met de zeer onchristelijke taferelen in de film, en dat maakt de film toch uniek. Uiteindelijk blijf ik het allemaal wat te beperkt vinden voor 4*, maar 3,5* kan ik hier zeker aan kwijt. Maar wees gewaarschuwd: not for the faint hearted.

Stijlvol en smaakvol. Tikkie pretentieus (Mozart!) , maar een prettig verontrustend half uurtje. Uitstekende special effects, zonder CGI!

avatar van umbra
Een halfuurtje filmkunst, waarbij heerlijk kil n naargeestig sfeertje gecreëerd wordt, mede door de heerlijke muziek n doordat er niet gesproken wordt. De SFX zijn uitstekend gedaan. Ik ben fan. Ik had deze lang geleden al eens gekeken, nu nog eens en blijft echt een lekkere kortfilm die zijn 8/10 meer dan verdiend.
PS, versie gevonden waar nog 2 andere kortfilms v dezelfde regisseur bij zaten, nl The Awakening (1990) speeltijd ca 8min en Genesis (1998) speeltijd ca 30min. Moet ik nog kijken ?

avatar van SmackItUp
Ziek. En eigenlijk niet te vergelijken met Genesis. Helder is wel dat Cerda er nogal bijzondere (kort)films op na laat. Luguber feestje, maar verder niet geweldig. Vond ik Genesis toch een stukje sfeervoller.