Passenger 57 (1992)

Actie / Thriller

geregisseerd door Kevin Hooks
met Wesley Snipes, Bruce Payne en Tom Sizemore

Vliegen is veilig, zegt de FFA. Maar dan kennen ze passagier Charles Rane nog niet. Want als deze superterrorist zijn vijfde aanslag plant, dan is een behouden vlucht voor de passagiers van vlucht 163 zo goed als uitgesloten. Gelukkig reist er nog iemand mee: de passagier van stoel 57, undercover veiligheidsexpert John Cutter. Tijdens zijn toiletbezoek heeft Rane het vliegtuig gekaapt en Cutter weet wat hem te doen staat; gaan of eraan gaan.

avatar van Denveen
umbro01 schreef:
Verhaal is goed lijkt me wel een goeie film.

Wat is er zo goed aan dit verhaal dan? Het is al vier keer verfilmd en alles eindigt op dezelfde manier...

avatar van Nathan013
wel aardige actiefilm, maar niet meer dan dat. idd, leuk om een keertje je avond mee op te vullen.. 2,5*

Mwah actie was dan niet geweldig maar al met al toch nog een best leuke film voor een zaterdag avond hoor!
En ondanks dat het verhaal niet orgineel meer is blijf ik het toch elke keer weer leuk vinden op een één of andere manier!:)

Vanaf het begin tot het eind een behoorlijk voorspelbare rit, zonder dat het eigenlijk ook maar iets uitmaakt.. Bruce Payne zet een heerlijk ingetogen, doch maniakale slechterik neer, terwijl Snipes met een paar one-liners (Always bet on black!) en wat klappen en schoppen zichzelf weer leuk nuttig kan maken. Voldoende actie, wat humor, weinig echte verrassingen, maar over het algemeen behoorlijk acteerwerk waardoor de film toch een plezierige rit wordt. Ook leuk om een jonge Elizabeth Hurley te zien (ik vroeg me al af waar ik dat gezicht van herkende) en Tom Sizemore is altijd vermakelijk.

wel een leuke film. hij was wel spannend. wesly snipes speelt meestal wel leuk in een film.

Zoveelste film over een vliegtuigkaping is absoluut niet origineel, maar best onderhoudend. Wesley Snipes is de held in deze korte maar beslist overdonderderende actiefilm. Snipes en Liz Hurley in één film, dat belooft geen topprestaties op acteergebied en die krijg je dan ook niet maar voor een avondje actiefilm bekijken is dit een goede keus.

Een goeie avondvullende film, maar ik vond het niet bijzonder.
Sommige effects en scenes zijn geweldig, maar dat is niet door de hele film verspreid. Je hoort een gilldende vrouw, terwijl ze... dat niet echt doet, ze heeft meer gewoon haar mond open staan. Of wordt er iemand geexcuteerd, maar dan geen leuk of spannende effecten zoals je dat gewend bent.

ondanks dat, was het wel leuk om te zien... spannend was het niet in mijn ogen... alleen vermakelijk.

avatar van AjaxRulezzz
Mooie, standaardfilm. Lekker voor een avondje actie!

kramersietse
Zag je naam staan Ajax dacht even genieten van het uitzicht. Je hebt gelijk over de film niet al te lang bij stilstaan en knallen met die hap.

avatar van van duijn
Gewone actiefilms. Niets bijzonders maar ook niet heel slecht.

avatar van Wolfenstein
Tja, niet bepaald een cinematografisch hoogstandje, maar onderhoudend is ie wel. Snipes en Payne acteren acceptabel, en het verhaaltje is, hoewel vrij dun, voor een film als deze goed genoeg. De clichématigheid en kleine dingetjes die stoorden buiten beschouwing gelaten, is dit best vermakelijk.
3 ***

avatar van hjcool
Er kloppen heel veel dingen niet aan die film! te veel om uit te leggen om 12 uur s'avonds een 2,00

avatar van Kr!kke
Een standaardactiefilmpje, dat leuk is om naar te kijken. Het verhaal is verre van origineel, maar voor een actiefilm is het ruim voldoende. Wesley Snipes heb ik nooit een buitengewoon acteur gevonden, maar slecht doet hij het zeker niet. Hij heeft een goede vechttechniek, wat een aantal leuke actiescènes oplevert in deze film. De echte ster in deze film (als je tenminste al van een ster kan spreken) is echter Bruce Payne: hij zet zijn personage Rane op een sterke manier neer, waardoor de film nog een tikkeltje beter wordt.

avatar van mnrk
How do you like your Sirloin, Sir? .... Bloody !

Een lekkere actie film met een simpel maar goed genoeg verhaal.
Wesley Snipes was toen nog wel een leuke acteur (na Blade vond ik het niet veel meer), Bruce Payne was ook op dreef als Rane, Tom Sizemore was vooral komisch en dat aangevuld met de charmante Elizabeth Hurley.

avatar van boemboem27
ook al is dit een film van 13 in een dozijn,ik vindt dit soort films heerlijk om te zien.
geen knaller maar heel goed te verteren

avatar van Spetie
De zoveelste verfilming over een vliegtuig dat wordt gekaapt door een terrorist en zeker niet de beste in zijn soort.

Het scenario is niet al te sterk, maar zolang het met de actie maar goed zit, hoeft dat niet altijd een probleem te zijn. De actie is er voldoende, is niet slecht, maar ook weer niet zo goed dat je op het puntje van je stoel zit. Daarvoor is het trouwens ook bij lange na niet spannend genoeg. Het probleem is echter Wesley Snipes, die als de held hier duidelijk de uitstraling mist om een sterk hoofdpersonage neer te zetten. Er gaat echt heel weinig van hem uit. Bruce Payne daarentegen, is een stuk beter als de schurk. Ondanks zijn wat stereotiepe rol, slaagt hij er door zijn ietwat overdreven spel in, om Passenger 57 van de broodnodige humor te voorzien.

Passenger 57 is niet heel sterk en ook niet bijster origineel. Een Die Hard 2 is bijvoorbeeld een veel betere film in het genre.

avatar van Beertje45
Inderdaad een standaard vliegtuig-kaping filmpje van dertien in een dozijn. Een actiefilm die snel voorbij is zonder veel nadenken. Ik vroeg me wel af waar Snipes op een gegeven moment naar staat te kijken wanneer hij in gesprek is met Sizemore? Gegevens van de regiseur? Moet je echt eens op letten! Overduidelijk! Payne is aardig in zijn schurkenrol en Snipes heb ik al in betere films gezien. Wel een paar aardige vechtscene's.

Redelijke film waarin een gevangen genomen terrorist met een vliegtuig vervoerd wordt. Een Die Hard-kloon in de lucht. Verder een standaard actiefilm met een aantal aardige actie-scenes en de gebruikelijke one-liners. Mede door de korte speelduur is dit toch wel vermakelijke pulp.

avatar van Fran
Dit is gewoon een standaard actiefilm die redelijk goed te pruimen is. Tenminste, als je je ogen sluit voor het verschrikkelijk slechte acteerwerk. Nu weet ik dat dat bij een actiefilm ondergeschikt is. Het gaat om de spanning, het verhaal en de effecten. Maar in dit geval kan ik het niet negeren want het was wel heel erg slecht. En aangezien de spanning, het verhaal en de effecten ook niet zo denderend waren ga je je daar toch ook aan storen.

Het verhaal is ook behoorlijk standaard. Je wordt nergens echt verrast. Natuurlijk gaat Snipes er op het einde van de film met de stewardess vandoor.

Toch is het af en toe wel eens lekker om naar dit soort films te kijken. Je hoeft nergens over na te denken, je wordt nergens verrast. Je hoeft het eigenlijk alleen maar over je heen laten komen. Ja, daar is deze film wel geschikt voor.

Ook is het wel een goede film om met je kind te kijken als deze voor het eerst naar een actiefilm met schiet elementen gaat kijken. Het blijft allemaal redelijk onschuldig.

avatar van xxERWINxx
Goede actiefilm met Wesley snipes! Deze soort films zijn er natuurlijk al veel van zoals Air force one, Con air enz.

Toch is deze zeer vermakelijk en ook wel iets anders dan gewone kapingen.

avatar van Phantasm
Spannende film, geen echte topper, leuk om naar te kijken.

Leuke film om eens te bekijken, maar stel je er niet té veel van voor.
Simpel verhaal, met de nodige spanning en actie.
Maar hoogstaand is het allemaal niet.

avatar van missl
Prima nergens aan denken actie filmpje, maar stijgt niet boven het gemiddelde uit.

avatar van Confusie
Duidelijk uit de tijd dat nog niet alle 'terroristen' primaten waren.

Tegenwoordig vind je ze niet meer die ook nog een stukje uiterlijke verzorging doen.

avatar van Gang_Star
Een vrij standaard actiefilm waarin een terrorist een vliegtuig volledig overneemt. De film begint leuk met een redelijk spectaculaire ontsnappingspoging van Charles Rane. Vanaf het moment dat hij het vliegtuig overneemt, waarin ook een veiligheidsexpert aanwezig is, komt de film echt los. Genoeg actie, maar helaas is de film niet echt spannend. Qua acteerwerk speelt Bruce Payne zijn rol als slechterik prima, en daarmee zet hij eveneens een betere rol neer dan Wesley Snipes. De film duurt vrij kort waardoor deze film niet gaat vervelen. Het is een simpele standaard actiefilm die prima te kijken is.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, leuke actiefilm, niet spannend en vrij standaard verhaal.
Hij is iets anders dan andere vliegtuig films, deze film speelt zich (gelukkig) niet alleen maar af in een vliegtuig, waardoor je een leuke actiefilm krijgt.
Hij duurt 80 minuten dus erg kort, echt goed word hij nergens, maar hij is wel vermakelijk!