Wij (2018)

Alternatieve titels: We Starts Where I Ends | Bij Wij Eindig Ik

Nederland / België

geregisseerd door Rene Eller
met Tijmen Govaerts, Aimé Claeys en Maxime Jacobs

Een groep opstandige 17-jarigen treffen elkaar aan de rand van een Belgisch-Nederlands grensdorp. Simon, de verlegen intellectueel, is enorm verliefd op Femke. Ruth, die hen van dichtbij volgt, is stiekem verliefd op Simon. De wild charismatische Thomas, een gewetenloze zakenman in de maak, besluit een kitsch-sekssite te beginnen waarvoor ze pornoscènes opnemen. Ruth is de eerste die betaalde seks heeft als de groep zich aan de prostitutie waagt. Maar wanneer Femke bij een ongeluk betrokken raakt, verandert de sfeer binnen de groep plotseling...

avatar van mcdaktari
Nielojram schreef:

Dank!!
( Wat een beauty )

En nu aan het sparen

avatar van Ebenezer Scrooge
Wat is dit nu eigenlijk? Een groep jongeren die zich uit verveling maar baldadig gaat gedragen in een of ander Belgisch gat aan de Nederlandse grens. Een stel suffe dozen en stierlijk vervelende gasten als je 't mij vraagt. Men laat ze een paar schokkende dingen doen en dat gaat er altijd wel in bij het publiek. Shockeren om het shockeren. Een zwanger meisje in haar maag stompen om een abortus op te wekken, een hondje vastbinden aan een treinrails, voorwerpen in elkaars reet steken.. Maar bij een expliciete seksscène wordt dan wel braaf een condoom gebruikt.

Nee, deed me helemaal niks. Slecht afgekeken van Bret Easton Ellis.

avatar van Nielojram
mcdaktari schreef:

En nu aan het sparen

Als ik later groot ben

OT nu..

avatar van mcdaktari
Nielojram nog ff wachten dan

avatar van Sisko
Wat een waardeloze film met een ongeloofwaardig verhaal en matig geacteerd. Een achttal pubers van 16/17 (gespeeld door acteurs van 20-24 jaar ivm de blootscenes) doen met een moreel besef van de groepje 6-jarigen stoute dingen als hoertje en pooier spelen.
Geen enkel personage is sympathiek. Eén ster nog omdat ik het één uur heb volgehouden, daarna nog even naar de dood van Femke doorgespoeld en dat was al net zo bizar als heel deze film. Zonde van de tijd.