Wij (2018)

Alternatieve titels: We Starts Where I Ends | Bij Wij Eindig Ik

Nederland / België

geregisseerd door Rene Eller
met Tijmen Govaerts, Aimé Claeys en Maxime Jacobs

Een groep opstandige 17-jarigen treffen elkaar aan de rand van een Belgisch-Nederlands grensdorp. Simon, de verlegen intellectueel, is enorm verliefd op Femke. Ruth, die hen van dichtbij volgt, is stiekem verliefd op Simon. De wild charismatische Thomas, een gewetenloze zakenman in de maak, besluit een kitsch-sekssite te beginnen waarvoor ze pornoscènes opnemen. Ruth is de eerste die betaalde seks heeft als de groep zich aan de prostitutie waagt. Maar wanneer Femke bij een ongeluk betrokken raakt, verandert de sfeer binnen de groep plotseling...

avatar van mcdaktari
Nielojram schreef:

Dank!!
( Wat een beauty )

En nu aan het sparen

avatar van Ebenezer Scrooge
Wat is dit nu eigenlijk? Een groep jongeren die zich uit verveling maar baldadig gaat gedragen in een of ander Belgisch gat aan de Nederlandse grens. Een stel suffe dozen en stierlijk vervelende gasten als je 't mij vraagt. Men laat ze een paar schokkende dingen doen en dat gaat er altijd wel in bij het publiek. Shockeren om het shockeren. Een zwanger meisje in haar maag stompen om een abortus op te wekken, een hondje vastbinden aan een treinrails, voorwerpen in elkaars reet steken.. Maar bij een expliciete seksscène wordt dan wel braaf een condoom gebruikt.

Nee, deed me helemaal niks. Slecht afgekeken van Bret Easton Ellis.

avatar van Nielojram
mcdaktari schreef:

En nu aan het sparen

Als ik later groot ben

OT nu..

avatar van mcdaktari
Nielojram nog ff wachten dan

avatar van Sisko
Wat een waardeloze film met een ongeloofwaardig verhaal en matig geacteerd. Een achttal pubers van 16/17 (gespeeld door acteurs van 20-24 jaar ivm de blootscenes) doen met een moreel besef van de groepje 6-jarigen stoute dingen als hoertje en pooier spelen.
Geen enkel personage is sympathiek. Eén ster nog omdat ik het één uur heb volgehouden, daarna nog even naar de dood van Femke doorgespoeld en dat was al net zo bizar als heel deze film. Zonde van de tijd.

avatar van Lakte
Staat nu ook ik HD op Videoland.

Lakte schreef:
Staat nu ook ik HD op Videoland.

Helaas wel ja. Anders had ik nooit van zijn bestaan af geweten en dus nooit gekeken en dus geen 1,5 uur verspild.

Helemaal eens met Ebenezer Scrooge, niks aan toe te voegen.

Tja, waar gaat dit nou eigenlijk over? Wat ik dan weer jammer vind aan zo'n film als dit is het einde.

Ze hadden allemaal in de bak moeten belanden. Die Thomas helemaal, maar ze komen er juist helemaal mee weg. Vreselijk jammer. iets wat deze extreem matige film nog kutter maakt om hem maar even zo te zeggen.

NRT schreef:
Vermakelijke, gruwelijke en opwindende film. In tijden van IS-filmpjes en veel porno ben je natuurlijk wel wat gewoon qua seks en geweld. Schokkend vond ik het dan ook allesbehalve. Het verhaal is ook een beetje dun. Knappe meiden en het acteren is zeker niet onaardig. Leuk om eens wat nieuwe koppen te zien in een Vlaamse/Nederlandse film.

De meest schokkende scène is wellicht wanneer die jongen op de buik van dat meisje begint te slaan om zo een abortus af te dwingen. Ook de dood van Femke was heftig. In een klap zie je gewoon het leven uit haar verdwijnen.

Ik moet wel zeggen dat ik heel weinig sympathie heb voor de personages en dat ze voor mij eigenlijk eens een goed pak slaag en meer mogen krijgen. Vooral die eikel die dat hondje vastbindt op het treinspoor haatte ik echt enorm.

Mee eens!

Die scene maakte me ook mega pissed off. Of de eerdere scènes dat ze hondjes van oudere mensen jatten. Immens zielig gedrag. Ik had die Thomas graag dood gezien in de film. 0,0 sympathie voor die hele groep wat mij betreft. Gelukkig is het niet een waargebeurd verhaal.

Gebaseerd op ware gebeurtenissen,

Nou, nou, het zullen maar je kinderen zijn. Dat kinderen hun grenzen opzoeken en verleggen is niets nieuws, maar deze kinderen overschrijden hun grenzen op een dermate wijze die je op zijn zachts gezegd toch wel behoorlijk gestoord kan noemen. Wat een stelletje gestoorde gasten zeg. Het einde stelde teleur.

avatar van Roy Rogers
Wat een pakkende film. Geen wegkijker, edoch een die stof tot nadenken biedt. Over werelden binnen de wereld. Over leiders en volgelingen. Over meesters en slaven. Over waarheid en fakenews.

Wat een slechte film zeg, ik dacht het is wellicht een goede film voor tijdens het bier drinken. Maar dit was absoluut niet het geval, de film is volledig gebaseerd op schok waarde. Er is niks goeds dat ik over deze film kan zeggen, saai en slechte geacteerd.

Uitstekende film over een aantal vrienden die tijdens een zomer zoveel mogelijk geld willen verdienen. Een origineel verhaal met boeiende personages die geen schaamte of moreel besef lijken te hebben (ondanks dat het soms wat afstandelijk blijft). De film weet hier en daar verrassend uit de hoek te komen en is goed opgebouwd waarbij je je blijft afvragen waar het allemaal naartoe gaat.

avatar van Baboesjka
Heftige film. Het pakte mij al gauw en het liet mij niet los. Bleef boeiend tot het eind. Wat deze jongeren doen vind ik te ver gaan en ik vond het te veel seks bevatten. Ik ergerde me soms enorm aan hun gedrag en het haalde afkeer in mij naar boven. Het is dus geen film die mij niets deed. Ik vind het verhaal indringend en meeslepend gebracht, de jonge acteurs durven veel, ik denk niet dat iedereen zo’n rol durft te spelen en (letterlijk) uit de kleren durft te gaan, en ik vind het goed gespeeld. Schokkend dat dit op ware gebeurtenissen gebaseerd is! Onbevredigende afloop. Een 7. 3,5*

avatar van Psycho-M
Ik had deze trieste film nog niet gezien, maar zag nu dat hij op Amazon Prime stond.
Gisteravond heb ik me er maar eens aan gewaagd. Had ik het maar niet gedaan.
Personages, vooral de jongens (Thomas voorop) zijn ontzettend vervelend.
En het zal wel aan mij liggen, maar die meiden waren het ook niet voor me.

Jongeren vervelen zich, gaan rare dingen doen en dat moet steeds schokkender, want anders heb je een saaie film. Maar het voelde allemaal heel erg geforceerd.
En dan het einde.....het laat je echt teleurgesteld achter.

Wil je schokkende dingen zien, kijk het journaal. Wil je bloot zien kijk gewoon wat porno.
Maar ga niet deze film kijken, bespaar je de iets meer dan anderhalf uur.

avatar van Basto
Aardige film over een groep jongeren die zich verveelt en er een wilde zomer van maken. Had nooit gehoord van deze zaak. Was het ooit groot nieuws in België?