Wij (2018)

Alternatieve titels: We Starts Where I Ends | Bij Wij Eindig Ik

Nederland / België

geregisseerd door Rene Eller
met Tijmen Govaerts, Aimé Claeys en Maxime Jacobs

Een groep opstandige 17-jarigen treffen elkaar aan de rand van een Belgisch-Nederlands grensdorp. Simon, de verlegen intellectueel, is enorm verliefd op Femke. Ruth, die hen van dichtbij volgt, is stiekem verliefd op Simon. De wild charismatische Thomas, een gewetenloze zakenman in de maak, besluit een kitsch-sekssite te beginnen waarvoor ze pornoscènes opnemen. Ruth is de eerste die betaalde seks heeft als de groep zich aan de prostitutie waagt. Maar wanneer Femke bij een ongeluk betrokken raakt, verandert de sfeer binnen de groep plotseling...

avatar van mcdaktari
Nielojram schreef:

Dank!!
( Wat een beauty )

En nu aan het sparen

avatar van Ebenezer Scrooge
Wat is dit nu eigenlijk? Een groep jongeren die zich uit verveling maar baldadig gaat gedragen in een of ander Belgisch gat aan de Nederlandse grens. Een stel suffe dozen en stierlijk vervelende gasten als je 't mij vraagt. Men laat ze een paar schokkende dingen doen en dat gaat er altijd wel in bij het publiek. Shockeren om het shockeren. Een zwanger meisje in haar maag stompen om een abortus op te wekken, een hondje vastbinden aan een treinrails, voorwerpen in elkaars reet steken.. Maar bij een expliciete seksscène wordt dan wel braaf een condoom gebruikt.

Nee, deed me helemaal niks. Slecht afgekeken van Bret Easton Ellis.

avatar van Nielojram
mcdaktari schreef:

En nu aan het sparen

Als ik later groot ben

OT nu..

avatar van mcdaktari
Nielojram nog ff wachten dan

avatar van Sisko
Wat een waardeloze film met een ongeloofwaardig verhaal en matig geacteerd. Een achttal pubers van 16/17 (gespeeld door acteurs van 20-24 jaar ivm de blootscenes) doen met een moreel besef van de groepje 6-jarigen stoute dingen als hoertje en pooier spelen.
Geen enkel personage is sympathiek. Eén ster nog omdat ik het één uur heb volgehouden, daarna nog even naar de dood van Femke doorgespoeld en dat was al net zo bizar als heel deze film. Zonde van de tijd.

avatar van Lakte
Staat nu ook ik HD op Videoland.

Lakte schreef:
Staat nu ook ik HD op Videoland.

Helaas wel ja. Anders had ik nooit van zijn bestaan af geweten en dus nooit gekeken en dus geen 1,5 uur verspild.

Helemaal eens met Ebenezer Scrooge, niks aan toe te voegen.

Tja, waar gaat dit nou eigenlijk over? Wat ik dan weer jammer vind aan zo'n film als dit is het einde.

Ze hadden allemaal in de bak moeten belanden. Die Thomas helemaal, maar ze komen er juist helemaal mee weg. Vreselijk jammer. iets wat deze extreem matige film nog kutter maakt om hem maar even zo te zeggen.

NRT schreef:
Vermakelijke, gruwelijke en opwindende film. In tijden van IS-filmpjes en veel porno ben je natuurlijk wel wat gewoon qua seks en geweld. Schokkend vond ik het dan ook allesbehalve. Het verhaal is ook een beetje dun. Knappe meiden en het acteren is zeker niet onaardig. Leuk om eens wat nieuwe koppen te zien in een Vlaamse/Nederlandse film.

De meest schokkende scène is wellicht wanneer die jongen op de buik van dat meisje begint te slaan om zo een abortus af te dwingen. Ook de dood van Femke was heftig. In een klap zie je gewoon het leven uit haar verdwijnen.

Ik moet wel zeggen dat ik heel weinig sympathie heb voor de personages en dat ze voor mij eigenlijk eens een goed pak slaag en meer mogen krijgen. Vooral die eikel die dat hondje vastbindt op het treinspoor haatte ik echt enorm.

Mee eens!

Die scene maakte me ook mega pissed off. Of de eerdere scènes dat ze hondjes van oudere mensen jatten. Immens zielig gedrag. Ik had die Thomas graag dood gezien in de film. 0,0 sympathie voor die hele groep wat mij betreft. Gelukkig is het niet een waargebeurd verhaal.