• 13.440 nieuwsartikelen
  • 170.797 films
  • 11.282 series
  • 32.133 seizoenen
  • 632.825 acteurs
  • 196.702 gebruikers
  • 9.200.822 stemmen
Avatar
 
banner banner

Rendez-vous (2015)

Thriller / Romantiek | 100 minuten
2,61 193 stemmen

Genre: Thriller / Romantiek

Speelduur: 100 minuten

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Antoinette Beumer

Met onder meer: Loes Haverkort, Mark van Eeuwen en Pierre Boulanger

IMDb beoordeling: 5,6 (2.424)

Gesproken taal: Nederlands, Engels en Frans

Releasedatum: 4 juni 2015

Plot Rendez-vous

In Rendez-vous gooit Simone (Loes Haverkort) het roer om. Ze erft een bouwvallig landhuis in Frankrijk en vertrekt om samen met haar man Eric (Mark van Eeuwen) en hun twee kinderen, daarvan een chambre d’hôtes te maken. Terwijl de hectiek van de verbouwing steeds groter wordt, vlucht Simone in een spannende affaire met één van de Franse bouwvakkers, de aantrekkelijke Michel (Pierre Boulanger). Eric gaat intussen helemaal op in de bouwplannen van aannemer Peter (Peter Paul Muller), maar niet alles in dat prachtige Frankrijk is wat het lijkt… De Franse droom ontaardt in een regelrechte nachtmerrie.

logo tmdbimage

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van jordorientje

jordorientje

  • 488 berichten
  • 431 stemmen

Ik vond het eind echt heel slecht. Ik bedoel ze gaf hem een duw en hij viel dood neer. Was gewoon een ongeluk. Ze hadden het er makkelijk op kunnen gooien dat het per ongeluk was of desnoods uit zelfverdediging, je hebt tenslotte 2 man die het bevestigen ( ze waren zelfs ooggetuigen). Als je er dan al voor kiest om niet naar de politie te stappen en uit te leggen dat het een ongeluk was, probeer je dan op z'n minst tijdens het verhoor er onderuit te lullen. "Ja hij had foto's van mij op z'n telefoon, want ik draag zijn kleinkind. Ja ik was bij zijn huis omdat hij onze aannemer is. Weet ik veel, verzin iets. Maar super vaag dat zichzelf op het laatst aangeeft. Ja ik vond het een prima film op het eind na dus.


avatar van BBarbie

BBarbie

  • 12893 berichten
  • 7675 stemmen

Matig drama over een buitenechtelijke affaire, uitmondend in chantage met noodlottige gevolgen. Afgezien van de mooie beelden van de fraaie omgeving en een handvol sensuele momenten een traag voortkruipende film met een weinig geloofwaardige twist op het einde.
Regisseur Antoinette Beumer heeft aanzienlijk betere films op haar conto staan.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87426 berichten
  • 12463 stemmen

De twist op het einde is één ding, maar wat was nu de bedoeling van het einde? Moeten we blij zijn voor Simone? Daar leek het wel op, maar wat voor een vreselijk tang was dat mens. Of was het dan toch een cynisch einde? Maar qua regie slaat Beumer dan toch wel dik te plank mis.

En 3x Stromae in één film? Begrijp dat er niet veel Franse muziek doorsijpelt tot in Nederlands, en deze film toch vooral voor de lokale markt bedoeld is, maar dit was toch wel érg makkelijk.


avatar van nijkerkbert

nijkerkbert

  • 544 berichten
  • 717 stemmen

Verder een prima film. Ik begon me wel al vrij snel te ergeren aan Loes Haverkort, steeds maar weer die maniertjes en gezichtsuitdrukkingen (mond smachtend halfopen) Voor mij reden om niet hoger te raten dan 3☆


avatar van wavanbuuren

wavanbuuren

  • 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Het is eigenlijk altijd het zelfde met films die gebaseerd zijn op Verhoef en consorten.
Een mager en voorspelbaar plot wat ontaard in een stompzinnige twist. Zo ook hier.
Het einde met de duw en de opoffering is zelfs een dieptepunt in de Nederlandse cinema.

De mooie beelden en de redelijke uitwerking (hoewel natuurlijk veel te cliche) van de personages maken de flim desondanks prima kijkbaar en redden de boel van een echt desastreuze score.
krappe **


avatar van mrklm

mrklm

  • 9975 berichten
  • 9169 stemmen

Simone [Loes Haverkort] en Eric [Mark van Eeuwen] verhuizen met hun twee jonge dochters naar Frankrijk om een bouwvallig huis in een landelijke omgeving om te bouwen tot een pension. Terwijl Simone probeert haar weg te vinden in de plaatselijke gemeenschap, gaat Eric volledig op in verbouwing waarbij hij hulp krijgt van de Nederlandse aannemer Peter [Peter Paul Muller]. Wanneer die charmante, knappe man die haar hielp in de supermarkt blijkt mee te helpen bij de verbouwing, kan Simone de verleiding niet weerstaan. Wie ooit GTST, ATWT of TB&TB heeft gevolgd kent de formule en scenaristen Marjolein Beumer en Dorien Goertzen volgen slaafs die geijkte formule. Antoinette Beumer weet desondanks toch enige spanning op te wekken, maar zonder verrassende plottwist heeft dat weinig zin.


avatar van JessicaD

JessicaD

  • 470 berichten
  • 540 stemmen

Af en toe gooi ik er eens een Nederlandse film doorheen om toch een beetje te kijken hoe het tegenwoordig gaat in de Nederlandse filmwereld. Toen ik de film opzette deed ik dat in eerste instantie zonder ondertiteling – het is immers een Nederlandse film. Maar geloof me, als je geen Frans kunt (goed Frans, niet basis) dan snap je er niks van en mis je belangrijke dingen. De film is uiteindelijk helemaal niet slecht, en stiekem heb ik een zwak gekregen voor de Fransman die je echt van de voeten weet te zwepen. Het einde is nog over te discussiëren. Aan de ene kant is het wel een soort van gesloten, maar aan de andere kant had ik nog graag meer gezien over hoe het verder zou gaan. Waar het verder een romantische film lijkt over een affaire, komt aan het einde plotseling toch nog het thriller genre om de hoek kijken. Al met al een prima film, zeker voor Nederlandse bodem.

Deze recensie verscheen eerst op mijn blog. Deze is offline sinds 1 november 2024. Daarom heb ik alle recensies hiernaartoe verplaatst (om ze te behouden).