Rendez-vous (2015)

Nederland
Thriller / Romantiek

geregisseerd door Antoinette Beumer
met Loes Haverkort, Mark van Eeuwen en Pierre Boulanger

In Rendez-vous gooit Simone (Loes Haverkort) het roer om. Ze erft een bouwvallig landhuis in Frankrijk en vertrekt om samen met haar man Eric (Mark van Eeuwen) en hun twee kinderen, daarvan een chambre d’hôtes te maken. Terwijl de hectiek van de verbouwing steeds groter wordt, vlucht Simone in een spannende affaire met één van de Franse bouwvakkers, de aantrekkelijke Michel (Pierre Boulanger). Eric gaat intussen helemaal op in de bouwplannen van aannemer Peter (Peter Paul Muller), maar niet alles in dat prachtige Frankrijk is wat het lijkt… De Franse droom ontaardt in een regelrechte nachtmerrie.

Naar het gelijknamige boek van Esther Verhoef.

Vanaf 4 juni in de bioscoop (Independent Films)

avatar van soom
ArcovandenBroek schreef:
Barry Atsma? Mark van Eeuwen!
Als je dat ziet, waarom corrigeer je dat dan niet meteen zelf?

calimer@
kappeuter schreef:
Naar het gelijknamige boek van Esther Verhoef.

Vanaf 4 juni 2015 in de bioscoop (Independent Films)
Iemand van de gebruikers hier het boek (al) gelezen? Ik wel maar was niet enthousiaste. Ik kijk uit naar de film waarmee ik echter zal moeten wachten of deze snel op DVD verkrijgbaar zal zijn of On Demand te zien. Ik hoop dat het script beter is. Ik kijk films altijd thuis. Ondertussen houd ik de site hier in de gaten.

Gezien als een voorpremière vandaag. Geen onaardige film maar ook geen hoogvlieger. Komt traag op gang, De tweede helft is beter maar spannend wordt het eigenlijk nooit. Degelijk geacteerd, mooie beelden, aardig verhaal. 3 sterren.

avatar van soom
Laat je verleiden door Pierre Boulanger.

Aldus zeker het enige respectabele filmmagazine dat ik ken. Nou, dat deed ik dus maar al te graag. Ik kan anders niet verklaren waartoe ik het extreem heet had of kreeg. Het kan aan de warmte in de bioscoop liggen, of anders absoluut het feit dat er vooraf een stomend stukje Magic Mike te zien was. Elineloves, terzijde: Nu al aan het wachten op jouw mening daar !

Maar daar kreeg ik het dus vermoedelijk warm van. Niet echt door de film maar wel door Pierre. Want wat is dit belachelijk slecht uitgewerkte troep. Het niveau is echt van een Onderweg naar Goede Tijden niveau.. Om te huilen hoe mevr Simone erachter komt dat haar minnaar de zoon van is en vervolgens uit pure frustratie die Peter maar even duwt en woepsie, dodelijk ongeluk. Probleem opgelost, zeg maar. Eigenlijk liet me dat met een naar gevoel achter. Ik vond het gewoon zo goedkoop uitgewerkt.. Ik weet nu vrijwel zeker dat ik echt dit boek niet ga pakken. Ik was na de Ontsnapping ook niet van plan om het boek in te neuzen, dus ik ben nu ernstig benieuwd wat er van mijn plannen terechtkomt. Maar de verfilming ervan vind ik alvast echt zoooo slecht hee. Hoewel het misschien boektechnisch wel werkt, waar de regisseuse faalt in haar vertaling naar het scherm. Mark en Peter Paul laten zich niet van hun beste kant zien, Loes is wel wat beter, Pierre neemt de hele film op zijn schouders en samen met een ietwat zwakke Loes dus, en Jennifer die ook weer even voorbij stuift, kom ik wel tot een magere voldoende uit. Pierre mag wat mij betreft Selena weer zoenen, als hij het sterkste uit deze hele film komt gerold..

avatar van m1chel
Hoewel het plot zeer voorspelbaar was, zat de film voor de rest prima in elkaar. De acteerprestaties waren goed, de spanning werd ook prima opgebouwd en de beelden van het Franse landschap waren ook zeer goed. Nergens heb ik me verveeld en voor een Nederlandse thriller was dit zeker niet slecht. Het enige echte minpunt van de film was dat je na een half uur al precies weet hoe de vork in de steel zit. Mark van Eeuwen zette een prima rol neer, Peter Paul Muller dito, maar Loes Haverkort en Pierre Boulanger staken wel met kop en schouders boven de rest uit.

avatar van MiSs MoPs
Als je van plan was het boek te gaan lezen, maar je ziet dat niet meer zitten nadat je deze film hebt gezien, moet ik je echt verzoeken het boek wél te gaan lezen! Het boek vond ik echt fantastisch!
Het is dan ook niet met de film te vergelijken. Ze hebben veel aan de plot veranderd en dat was pijnlijk om te zien. Het boek was al een script op zich, dus ik begrijp de verandering(en) niet. Ook werden sommige dingen al veel te vroeg in de film verteld, wat erg zonde was. Er was daarom ook weinig spanning naar het einde toe en dat einde kwam dan ook weer veel te vroeg en werd nogal afgekapt. Als ze het gehele verhaal van het boek hadden aangehouden, hadden ze een topfilm in handen gehad, maar ja...

3,5* voor de mooie beelden, de acteurs en de perfecte Michel (Pierre Boulanger) zucht...

avatar van John Lee Hooker
Uitstekend drama welke niet zozeer een grensverleggend scenario bezit maar op z'n minst wel op een doeltreffende wijze is uitgewerkt. Ik heb me dit keer ook niet zoveel hoeven te storen aan de aanwezige kinderen in het spel en dat is fijn; je ziet ze er vooral bij hangen of op de achtergrond hun ding doen zonder teveel aandacht op te eisen. Ik kan me nog wel eens irriteren aan kinderen die in principe enkel als bijrol fungeren maar toch steeds te lopen bléren of dikwijls naar voren worden gebracht met close-ups. De opnames zijn mooi vastgelegd en er is goed nagedacht over het type shot voor een bepaald moment. Ik vind Mark van Eeuwen niet zo heel erg overtuigend in zijn optreden maar Loes Haverkort speelde uitstekend (ze had zelfs iets weg van Naomi Watts vond ik) en de Franse acteurs zoals die bouwvakkers zijn perfect gecast (zitten bijvoorbeeld gewoon rustig aan tafel te eten zonder overdreven gedoe). Verder ook wel mooi gedaan hoe ze twee keer een 'lotgenoot' tegenkomt op straat bij die school van haar kinderen. Wel had er misschien iets anders afgerond kunnen worden in plaats van die hakbijl en de twijfelachtige rechtszaak; ik vond het ietwat vaag hoe het nu precies zat met die bedriegende aannemer. Al bij al een positieve verassing van Nederlandse bodem en applaus voor Antoinette Beumer.

avatar van Thorak
Uiterst saaie film die nergens geloofwaardig, spannend of meeslepend wordt. Maar wat me nog het meest tegenstond waren de vele continuïteits fouten! Met name de nummerborden die wisselden van Frans naar Nederlands en weer naar Frans, maar ook kleinigheidjes als van Nederland naar Frankrijk rijden zonder je TomTom op stroom te hebben. Natuurlijk kun je de TomTom op batterij gebruiken, maar geloofwaardig is het niet. Of een terras vol mensen dat opeens leeg is zodra de personages een dialoog beginnen...
Ik hoop dat ze degene die voor de continuïteit verantwoordelijk was ontslaan!

Ik heb dacht ik nog niet eerder echt een grote dragende rol gezien van Loes Haverkort.
Ik ken haar meer van bijrollen in series of in het theater.
Maar de rol van Simone ging haar best goed af in deze "Rendez Vous"
Beetje kruising tussen het welbekende "Ik vertrek" en een romantisch drama.
Voor een nederlandse film verdacht weinig bloot te ontdekken. Bijna kuis.
Het is allemaal weinig spannend, behoorlijk voorspelbaar en toch keek "Rendez Vous" prettig weg.
2.5*/3*

Deze sfeervolle, maar uiterst saaie, zwalkende, onevenwichtige en ongeïnspireerde polderthriller was volgestouwd met ongeloofwaardige plotwendingen en de beoogde spanning was ver te zoeken. Daarnaast waren de personages niet interessant genoeg (waarschijnlijk omdat de regisseuse was vergeten ze wat diepgang te geven).

avatar van ken1976
Middelmatige Nederlandse film,die voor mij wel een voldoende verdient.

Die Franse acteur Pierre Boulanger, deed me qua uiterlijk ,een beetje op een jongere Christian Bale denken.

Verder is de film lekker simpel, de acteurs deden het aardig maar voor een echte thriller mist de film de nodige spanning..

Kortom geen echte hoogvlieger , maar wel 3 sterrren voor deze Nederlandse film!!

avatar van bjerik76
Mooie beelden, maar alles was eigenlijk erg voorspelbaar hoe de vork in de steel zat.
De film krijgt ook geen schokkende wendingen, en kabbelt door zonder dat het echt heel spannend word. ( enigzins vond ik het ook op " de verbouwing" lijken)
Er had veel meer in gekund.
Ook het acteerwerk van deze gehele cast heb ik veel beter gezien.

Aardige nl film. Mooie beelden, Loes is een leuke vrouw om naar te kijken, erg spannend word het niet maar heb me toch prima vermaakt. 3*

avatar van filmkul
Redelijke thriller van eigen bodem. De opbouw is goed en het verhaal wordt vakkundig uitgewerkt. Echt op het puntje van je stoel kom je niet, maar de film blijft wel tot het eind boeien. Het einde is echter wat makkelijk en erg onrealistisch en vormt een groot minpunt van de film. De acteurs doen het best aardig. Boulanger valt wat tegen. Visueel ziet de film er fraai uit. 3.0

avatar van Rickyman
Zie het nu pas , dezelfde regisseuse van Soof. Het kwam me al zo bekend voor..
Vond deze wel leuker met het Franse sfeertje erbij.

avatar van Collins
Een huis-, tuin- en keukenfilm met wat romantiek en een mislukte poging tot spanningsopbouw. De genreaanduiding "thriller" is schromelijk overdreven. De film siddert nergens.
De film begint als een aflevering van de tv-serie "ik vertrek" en laat dat imago in het verloop van de film niet meer los. Best leuk voor even, maar na verloop van tijd niet meer. De vergelijking met de tv-serie bleef (in m'n hoofd) maar terugkomen.
De personages zijn niet interessant en doen voorspelbare en stompzinnige dingen. Van karakteropbouw of enige motivering van daden is amper sprake. Het acteerwerk is desondanks nog redelijk te noemen.
Het einde van de film komt uit de lucht vallen, wordt nauwelijks uitgediept en is daarom onbegrijpelijk en belachelijk.
Het boek is beter en kent meer duiding en diepte in het plot. Deze filmversie is daar zeker geen succesvolle afspiegeling van. De film heeft simpelweg geen gelaagdheid en lijkt derhalve meer op de filmadaptie van een triviaal doktersromannetje.
Nee, de film greep me niet.

avatar van Prrrauline
Hallo treurig acteerwerk waar een aflevering GTST heel prima bij afsteekt. Ik ga even heel veel goede films kijken om dit ver achter me te laten.

Eigenlijk begrijp ik het nog steeds niet. Waarom ging de jongeman de gevangenis in voor iets dat hij niet gedaan heeft? Waarom liet het gezin zich zo gemakkelijk inpalmen door een aannemer, die kennelijk uit was op het geld van het gezin. Eigenlijk heb ik me de gehele film geërgerd aan het gebrek aan motivatie. Ik kan geloven dat mensen domme dingen doen, maar ik wordt graag overtuigt dat de keuzes gezien de omstandigheden logisch zijn. Een aannemer die zo opzichtig man en vrouw uitspeelt terwijl hij er zelf het van wordt? Tsja.

Het boek eerst gelezen en net de film gekeken...pffff....wat een aanfluiting! Werkelijk slecht script. Ik snap de keuzes totaal niet om toch nogal wat zaken te veranderen qua verhaal. Jammer! Spannend us het nu totaal niet meer te noemen, terwijl het boek wel zo'n broeierige en soms onheilspellende sfeer heeft. Die mist de film totaal. Kan me niet voorstellen dat de schrijfster blij is met deze adaptatie.

tijdens de film kreeg ik steeds het gevoel dat het boek vast beter zou zijn .....ik vind het traag op gang komen en irriteerde me aan de franse taal....

Vond hem eigenlijk stiekem best goed en vooral onderhoudend. Verhaal is eigenlijk heel simpel, maar vooral omdat Haverkort haar slachtofferrol adequaat invult en het lekker lang verborgen blijft waar het verhaal precies naar toegaat, blijf je toch met genoegen kijken. Zelfs Muller, in een cruciale bijrol, was goed te pruimen ( je zou hem zelfs zijn irritante overachting bij de gooische vrouwtjes vergeven).
En het boek niet gelezen, dus hoef ik geen teleurgestelde vergelijking te maken.

avatar van frolunda
Degelijke Nederlandse thriller die vooral dankzij de prachtige,Franse locaties en het sfeervolle verhaal best de moeite waard is.

Deze dertien in een dozijn Nederlandse Thriller / Romantiek film welke zich volledig afspeelt in Frankrijk, heb ik toevallig gezien op de televisiezender Film 1 en eerlijk gezegd vond ik het maar een saaie (zeker wat betreft het eerste uur) en flauwe bedoeling.

Het verhaal (draait min of meer om een Nederlandse vrouw die ook wel eens een jong Frans stokbrood in haar wilt voelen i.p.v. alleen maar een Nederlandse frikandel) wist me nauwelijks te boeien, laat staan dat het ergens spannend wordt. Pas het laatste gedeelte van het verhaal is nog een beetje interessant qua wending en ontknoping, maar eerlijk gezegd was dat ook wel clichématig en misschien ook wel voorspelbaar en het einde is gewoon slecht en belachelijk. Het enige wat me nog een beetje kon bekoren in deze film waren de sfeervolle beelden van de Franse omgeving en de mooie Loes Haverkort, die ook soms bloot is te bewonderen (o.a. tijdens de douche scene). De gehele cast speelt slecht en weet ook nergens te overtuigen en ze zijn inderdaad niet interessant.

Al met al wederom een zeer matige Nederlandse productie, waarmee ik me nauwelijks vermaakt heb en gezien de regisseuse, te weten Antoinette Beumer, van deze film, verbaasd me dat eigenlijk ook niet (geen enkele film die ik van haar gezien heb, heeft een voldoende van mij gekregen).

avatar van keimpeS
Redelijke Nederlandse film met een beetje standaard verhaaltje. Toch kijkt de film wel lekker weg, door name van Loes Haverkort die een goede personage neerzet. Tsja Mark van Eeuwen wat moet je daarvan zeggen, ik vond hem in Kidnapping Mr.Heineken erg matig en in deze film gaat het nog wel, maar het blijft in mijn ogen beetje soap acteur.

avatar van Ebenezer Scrooge
Film met zo'n slecht geluid dat ik er amper iets van kon verstaan, hoewel ik vrijwel zeker weet dat als het geluid wel goed was geweest de film ook niet al te veel voorstelt. Een verhaal dat werkelijk niks om het lijf heeft. Al bij het zinnetje "Naar de bestseller van Esther Verhoef" gingen bij mij alle alarmbellen rinkelen, toch maar gekeken. Cliché na cliché, zoals dat shot van die kinderen die bij elkaar in bed zijn gekropen en angstig luisteren naar het geschreeuw van hun ruziënde ouders (dat was dan ook het enige in de film dat wel verstaanbaar was). Muziek van Stromae past ook totaal niet bij dit type film, 3 nummers maar liefst: Rendez-vous, Rendez-vous, Rendez-vous... Hou toch op. Mooie plaatjes van Frankrijk deden me ook niets. Heb sowieso vrij weinig met dat land.

avatar van m1chel
Het gaat goed met de Nederlandse film de laatste jaren en dan hebben we het niet alleen over de bezoekersaantallen die een film trekt, maar ook over de kwaliteit. Regisseuse Antoinette Beumer was eerder verantwoordelijk voor succesfilms als Soof en Loft, maar komt nu met een regelrechte thriller die zich op Franse bodem afspeelt. Dit pakt erg goed uit, aangezien Frankrijk prachtige locaties kent. Rendez-Vous is verfilmd naar het boek van Esther Verhoef die onder andere ook bekend is van de succesboeken Tegenlicht en Alles te Verliezen. Hoewel de film in de bioscopen overal in de Ladies Nights werd vertoont, is Rendez-Vous nou niet echt een film die alleen geschikt is voor vrouwen. Want hoewel de liefdesrelatie tussen Simone en Michel daar is, ontaard dat zich al snel in een beklemmend sfeertje die je zo nu en dan toch naar het puntje van je stoel brengt.

In de hoofdrollen vinden we Loes Haverkort, Mark van Eeuwen en Pierre Boulanger. Loes Haverkort was overigens nog in twee bioscoopfilms te vinden die op het moment dat deze film in de bioscopen ging draaien. Zo speelde ze in de humoristische kinderfilm De Boskampi’s en in de zeer goed ontvangen nieuwe film van van Warmerdam, Schneider vs. Bax. Mark van Eeuwen is ook te bewonderen in Kidnapping Freddy Heineken, maar is toch vooral bekend van zijn rol als Jack van Houten in Goede Tijden, Slechte Tijden. Of dat nou een voordeel is valt nog te betwijfelen, maar Van Eeuwen zet in Rendez-Vous in ieder geval een zeer sterke rol neer. Pierre Boulanger maakt zijn debuut in een Nederlandse film, maar als je bekend bent met de Franse cinema zou je hem kunnen kennen uit films als Monte Carlo of Monsieur Ibrahim.

De film begint in het oude huis dat Simone van haar moeder heeft geërfd. De strubbelingen die het gezin tegenkomt komen mooi aan bod en geven een goed beeld van mensen die hun dromen najagen, maar die er vervolgens achter komen dat het in de praktijk vaak net iets anders loopt. Zo spreken Simone en de kinderen de Franse taal niet, wat voor problemen zorgt op school.Daarnaast moet er verschrikkelijk veel aan het huis gebeuren en er is geen bouwvakker te vinden als je niet bekend bent met de omgeving. Totdat ze de Nederlandse aannemer Peter vinden. Alles lijkt rustig voort te kabbelen, maar als de bouwvakkers arriveren nadat Peter en Eric tot een deal komen wordt de spanning direct opgevoerd. De moeder van Simone heeft ooit haar gezin verlaten voor een andere man en is vervolgens naar Frankrijk verhuisd. Simone zweert dat ze anders is, totdat Michel in beeld komt.

Met zijn 100 minuten zit er best een goed tempo in de film. Dit komt door de bizarre situaties waarin Simone en Eric belanden, maar Eric is te naïef om te zien wat er onder zijn neus gebeurd. Als Eric ook nog eens naar Nederland terug moet vanwege familie aangelegenheden, hebben Simone, maar vooral Michel vrij spel. Hier gaat het dan ook goed mis en de makers brengen dat prima in beeld. Het is alleen erg jammer dat het verhaal hier en daar wat voorspelbaar wordt. Je ziet al van mijlen ver aankomen hoe de vork nou eigenlijk echt in elkaar steekt. Dit is wel een groot minpunt want de film wil tot een grote climax komen die je versteld moet doen staan, maar helaas blijft dat moment uit. Ondanks dit grote minpunt steekt het einde toch best goed in elkaar, hoe voorspelbaar het ook is.

Rendez-Vous is een knappe Nederlandse thriller die hier en daar wat sterker uitgewerkt had mogen worden. Op de acteerprestaties van de cast is weinig aan te merken, want de personages worden allemaal sterk neergezet. Een kijkbeurt is het zeker waard, want naast dat de film spannend is, zijn de beelden van het Franse landschap zeker de moeite waard om te bewonderen. Neem je de gebrekkige uitwerking van het verhaal voor lief, dan zal je tot het laatste moment geboeid blijven kijken.

avatar van Culpa
Ik vond Loes Haverkort echt afbreuk doen aan de film, maar wij hebben blijkbaar bijna alleen maar hele slechte actrices. Veel gepikt uit de film unfaithfull wat jammer is, alhoewel Pierre Boulanger als de Olivier Martinez van deze film erg aangenaam was om naar te kijken.

Meeste gedeeltes zijn saai en zoeken naar spanning.
Ik heb het wel afgekeken vanwege de vraag wat de aannemer van plan was. Maar vaag wist je dat het geen goede kerel was, maar dat wist je al langer. Niet een spectaculair einde of scenes.

Ik vond het eind echt heel slecht. Ik bedoel ze gaf hem een duw en hij viel dood neer. Was gewoon een ongeluk. Ze hadden het er makkelijk op kunnen gooien dat het per ongeluk was of desnoods uit zelfverdediging, je hebt tenslotte 2 man die het bevestigen ( ze waren zelfs ooggetuigen). Als je er dan al voor kiest om niet naar de politie te stappen en uit te leggen dat het een ongeluk was, probeer je dan op z'n minst tijdens het verhoor er onderuit te lullen. "Ja hij had foto's van mij op z'n telefoon, want ik draag zijn kleinkind. Ja ik was bij zijn huis omdat hij onze aannemer is. Weet ik veel, verzin iets. Maar super vaag dat zichzelf op het laatst aangeeft. Ja ik vond het een prima film op het eind na dus.