Hei tai Yang 731 (1988)

Hongkong
Horror / Oorlog

geregisseerd door Tun Fei Mou
met Hsu Gou, Gang Wang en Andrew Yu

Het verhaal over een Japans concentratiekamp net voor het eind van de Tweede Wereldoorlog. In dit kamp voerden de Japanners experimenten uit op de Chinezen om een dodelijk virus te maken.

avatar van Onslaught
Aardige film.

Er zitten aardig wat schokkende scènes in deze film. Verder is het een interessant, maar erg gruwelijk verhaal wat zich heeft afgespeeld op die locaties. De productie zit goed in elkaar. Het acteerwerk is niet van hoogstaand niveau, maar zeker niet storend.

wel fun maar geen classic voor mij

avatar van mikey
Nah wat ziek om zoiets te schrijven. Volgens deze site is niet alleen de autopsie echt maar leefde het kind ook nog, hij zou gedrogeerd zijn.

100 Most Controversial Films of All Time - filmsite.org

avatar van DwarreI
Dat lijkt me wel heel stug, dan zou deze film zich een soort van schuldig maken aan dezelfde misdaad als waar ze over handelt..

was best een goede film. ik houd niet zo van gore en zo maar de film is er gelukkig niet mee overboord gegaan en het was een redelijk trouwe weergave van wat er echt gebeurde in dat "onderzoekscomplex". minpuntje was de scene met de kat, maar ja...china...
kom ik erachter dat er nog een stuk of 4 vervolgdelen zijn gemaakt nou dat wordt leuk

het is jammer dat japan, in tegenstelling tot duitsland, haar scholieren niet veel onderwijst over de gruwelijke oorlogsmisdaden gedurende het japanse keizerrijk jegens de chinezen, de koreanen en andere oost aziaten en zuidoost aziaten en ook russen en westerse pows.

en foei amerika voor het laten van het vervolgen van de criminelen in ruil voor data

oh die scene met die brandende ratten was wel ontzettend mooi

avatar van umbra
Lekker tussendoortje, mocht van mij nog pak intenser, zieker en goorder zijn, maar er zaten leuke stukjes in en wetende dat dit waarschijnlijk ooit heeft plaatsgevonden tijdens de oorlog, maakt het des te leuker Enige minpunt vond ik de echte kat die werd opgepeuzeld door ratten, doe dit met mensen en het doet me weinig tot niets, maar liever niet met andere dieren, anders had deze een 8/10 gekregen, nu een 7/10

Vandaag de 4 dvd limited edition box gekocht.
Vroeger, toen ik nog niet zoveel gewend was was dit de enige film die ik nooit kon uitkijken.
Nu jaren later, gore genoeg gezien, ga ik eens kijken of deze nog zo schokkend is.

SCHOKKEND.
misselijk makend.
Ik ben een hardcore gore fanaat, maar dit is een stap te ver.