• 15.833 nieuwsartikelen
  • 178.413 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.119 gebruikers
  • 9.378.596 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4901 stemmen

alexspyforever schreef:

Hm ik heb een hoop 60s horror zitten verzamelen voor de komende weken te bekijken (je hebt wellicht gemerkt dat mijn laatste registraties allemaal uit de jaren 60 komen) en deze film is er 1 van. Ok deze ga ik voorlopig links laten liggen als het tegenvalt op gebied van torture en naakt. Franco is toch een rare kwibus.

Ja, deze film is echt geen aanrader. Of je moet al een grote fan zijn van Romina Power zoals Theunissen

Ik ben zo een beetje door alle horror uit de jaren 60 en ben bezig met de jaren 70 nu.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

ikkegoemikke schreef:

(quote)

Ja, deze film is echt geen aanrader. Of je moet al een grote fan zijn van Romina Power zoals Theunissen

Ik ben zo een beetje door alle horror uit de jaren 60 en ben bezig met de jaren 70 nu.

Ik heb via rarelust gecheckt wat ik nog niet had gezien van 60s horror en ik was verrast dat ik toch nog veel niet heb gezien. Denk dat ik veel meer van de 50s heb gezien wellicht omdat ik een moment chronologisch een lijst wilde afwerken. Denk niet dat van horrorfilms van voor de jaren 50 (jaren 20, 30 en 40) nog veel zijn die ik niet heb gezien. Hammer horror ligt mij ook niet zo dus die zet ik sowieso op de reservelijst. Zelfs Dracula (1958) kon mij weinig bekoren.

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2551 stemmen

#6. Halloween Ends (Film, 2022)

FTV - 2 punten (Totaal: 12 punten)

Thema - Feestdagen: 1 punt (Totaal : 6 punten)

Afgevinkte thema's: 5, 6, 9, 11, 18, 22

https://i.imgur.com/5lBsWWV.png

Hier mis je werkelijk niets aan. Zowel Laurie als Michael staan zowat de gehele speelduur aan de zijlijn, terwijl één of andere nobody alle tijd opslokt. Het zorgt voor een vrij saaie ervaring en zelfs de kills zijn niet eens de moeite waard.

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

wendyvortex schreef:

Ook nog eens een potje Triviant gewonnen met als slotvraag: "Met wie was Al Bano getrouwd?"

1970 (toen was ik in de maak):

https://i.pinimg.com/736x/8b/e6/11/8be61148768deb0dc1f90e2eb8d4996e.jpg

John Milton

• 24231 berichten
  • 13400 stemmen

100. Criminally Insane (1975)

Speelduur: 61 minuten

FTV - Thema: Kannibalisme

Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet (3x), Ronde vier: 1 - 18

Themaklassement: 23 punten x 2 + 23 + 23 = 92 punten + 18 = 110 punten

Challenge: 198 + 1 + 1 = Totaal 200 punten

https://images.mubicdn.net/images/film/106289/cache-75983-1445937135/image-w1280.jpg

100!

Hoe rood kan bloed zijn? Heel rood, bewijst Criminally Insane. Het oogt bijna als SOV, en je komt op de MovieMeter pagina zowel enthousiastelingen als uiterst teleurgestelden tegen. Ik hang er net als Alexspy wat tussenin, al ga ik een halfje lager zitten met mijn score. De brakke montage stoort me net iets teveel voor een zesje.

2,5*

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Shinobi schreef:

#6. Halloween Ends (Film, 2022)

FTV - 2 punten (Totaal: 12 punten)

Thema - Feestdagen: 1 punt (Totaal : 6 punten)

Afgevinkte thema's: 5, 6, 9, 11, 18, 22

(afbeelding)

Hier mis je werkelijk niets aan. Zowel Laurie als Michael staan zowat de gehele speelduur aan de zijlijn, terwijl één of andere nobody alle tijd opslokt. Het zorgt voor een vrij saaie ervaring en zelfs de kills zijn niet eens de moeite waard.

Hier was ik al bang voor. Zo zonde ! Gemiste kans om er met een legendarisch nieuwe trilogie de franchise af te sluiten .

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4901 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik heb via rarelust gecheckt wat ik nog niet had gezien van 60s horror en ik was verrast dat ik toch nog veel niet heb gezien. Denk dat ik veel meer van de 50s heb gezien wellicht omdat ik een moment chronologisch een lijst wilde afwerken. Denk niet dat van horrorfilms van voor de jaren 50 (jaren 20, 30 en 40) nog veel zijn die ik niet heb gezien. Hammer horror ligt mij ook niet zo dus die zet ik sowieso op de reservelijst. Zelfs Dracula (1958) kon mij weinig bekoren.

Wow. Ik ben ook eens op rarelust.com gaan kijken en horror van 1960s geselecteerd. 18993 movies !!!! Tja, die heb ik ook niet allemaal gezien Ik ga tegenwoordig naar hdtoday.tv of 1movieshd.com en selecteer daar op horror. En die ben ik nu systematisch aan het aflopen.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

30. It Film 2017

RW.

Speelduur 135.

Thema : Clown ( geen uit te kiezen categorie ) ..

https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/1111000/1111289.jpg?cb=1607238306

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSa611dxlL1cxW8t_hzKRDsDPB3pnxJQHDvhg&usqp=CAU

Voor de derde keer gekeken , maar nog steeds prima te doen , Pennywise steelt de show ( zoals het hoort ) en het is jammer dat deel twee zo tegen viel . Ik vond het samen wel een mooi geheel .

De scene in het begin in de regen en de regen put zijn inmiddels iconisch .

John Milton

• 24231 berichten
  • 13400 stemmen

101. Bedevilled (2010)

Speelduur: 115 minuten

FTV - Thema: Torture

Afgevinkte thema's : Nr(s) 1 - 23 compleet (3x), Ronde vier: 1 - 19

Themaklassement: 23 punten x 2 + 23 + 23 = 92 punten + 19 = 111 punten

Challenge: 200 + 1 + 1 = Totaal 202 punten

https://metadata-static.plex.tv/5/gracenote/596ff6e5bc522ed9517ae5d9b57219db.jpg

Vier sterren van Woland. Vier sterren van joolstein. Vier sterren van Noodless. Vier sterren van John Milton?

Bedevilled begint met de bijzonder mooie maar niet persé heel sympathieke Hae-won, die door haar manager op een bank in Seoul gesommeerd wordt een hoognodige vakantie te nemen. Ze gaat terug naar een eilandje waar ze ooit haar grootouders bezocht en een vriendschap aanging met een meisje, die haar altijd is blijven schrijven. Deze Bok-Nam, inmiddels getrouwd met een kloterige hork, blijkt behoorlijk onderdrukt, misbruikt en mishandeld te worden te worden. En op een gegeven moment is zoiets genoeg.

Het duurt even voor de film haar filmhuisdrama mantel af laat glijden om haar horrorcredit te verdienen, maar doet dat wat mij betreft zeker. Vakkundig gemaakt, mooi gefilmd en sterk geacteerd. Ik doe mee.

4*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

ikkegoemikke schreef:

(quote)

Wow. Ik ben ook eens op rarelust.com gaan kijken en horror van 1960s geselecteerd. 18993 movies !!!! Tja, die heb ik ook niet allemaal gezien Ik ga tegenwoordig naar hdtoday.tv of 1movieshd.com en selecteer daar op horror. En die ben ik nu systematisch aan het aflopen.

Ik denk dat dit alle films zijn in die database, dat is nooit enkel de horrorfilms uit de jaren 60, tussen de 100 en 200 of zo.

Tanguy

• 455 berichten
  • 2058 stemmen

55. https://www.moviemeter.nl/film/50528]Eden Lake (Film, 2008) - MovieMeter.nl

Speelduur: 91 minuten

FTV - 2 (totaal: 110)

Thema: nvt (70)

Afgevinkte thema's: (R1: 1-23 + R2: 1-23) R3: 1

[url=https://ibb.co/yqgKc8t[/url]

Zeer intense en spijkerharde film. Het geweld hier is meedogenloos, hard en nodeloos. Soms zit je echt met afgrijzen te kijken, dus de film is behoorlijk geslaagd in haar opzet. De beste film voor mij deze challenge.

Tanguy

• 455 berichten
  • 2058 stemmen

56. https://www.moviemeter.nl/film/1149487]Old People (Film, 2022) - MovieMeter.nl

Speelduur: 90 minuten

FTV - 2 (totaal: 112)

[url=https://ibb.co/c6KgmT4[/url]

Middelmatige film. Het idee is nog enigszins origineel, de uitwerking allerminst. Het is niet heel saai, maar ook niet heel boeiend of spannend. Je zou het haast een typische Netflix film kunnen noemen.

2.5*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

john mcclane 2 schreef:

(quote)

Hier was ik al bang voor. Zo zonde ! Gemiste kans om er met een legendarisch nieuwe trilogie de franchise af te sluiten .

Tja ik heb enkel de originele Halloween gezien en een van de opvolgers denk eind jaren 90 in de bios weet niet meer welke. Toch wel vreemd dat men de originele final girl laat meespelen 44 jaar later ondertussen 60+. Dat betekent dat ook Michael Myers op pensioengerechtigde leeftijd is. Kan je toch moeilijk nog serieus nemen dan. Ik vind dat eigenlijk maar niks zo een killer die ze maar blijven reviven. Blijft teveel uit hetzelfde vaatje tappen. Heb toch liever wat meer variatie.

Tanguy

• 455 berichten
  • 2058 stemmen

57. https://www.moviemeter.nl/film/4716]Near Dark (Film, 1987) - MovieMeter.nl

Speelduur: 94 minuten

FTV - 2 (totaal: 114)

Thema: 80's (71)

Afgevinkte thema's: (R1: 1-23 + R2: 1-23) R3: 1, 4

[url=https://ibb.co/F0ztHvp[/url]

Leuke film met enkele spectaculaire scènes. Niet heel bloederig maar toch ook niet braaf genoeg om geen horror te kunnen noemen. Nadeel is wel dat het allemaal erg donker is, ergens logisch gezien het om vampieren gaat, maar daardoor verliest het mooie landschap waar het zich in bevindt enige waarde. Al met al een prima wegkijker.

3.5*

John Milton

• 24231 berichten
  • 13400 stemmen

Tanguy schreef:

Zeer intense en spijkerharde film. Het geweld hier is meedogenloos, hard en nodeloos. Soms zit je echt met afgrijzen te kijken, dus de film is behoorlijk geslaagd in haar opzet. De beste film voor mij deze challenge.

Erg goed, inderdaad. Een van de weinige horrorfilms die echt iets met me deed, en waar ik als een iets ander mens uitkwam dan ik er in ging. #ietsmetstukjevertrouwenindemensheidafgebroken

dualcia

• 953 berichten
  • 2311 stemmen

#11. Tales of Halloween (2015) - 92 minuten - FTV

2 punten (totaal = 21 punten)

Thema: Feestdagen

Afgevinkte thema's: 1-5, 7, 9, 16, 22 (totaal = 9 punten)

Leuke anthology met verschillende verhalen die draaien om Halloween. Zijn niet allemaal even leuk en 10 is misschien wel iets te veel, maar overall heb ik me goed vermaakt en zaten er zeker toffe filmpjes tussen. Toffe intro ook. *3.5

#12. They/Them (2022) - 104 minuten - FTV

2 punten (totaal = 23 punten)

Thema: Slasher

Afgevinkte thema's: 1-5, 7, 9, 16, 22-23 (totaal = 10 punten)

Poeh, viel me erg tegen. Vond het idee leuk en de titel is uiteraard heel leuk bedacht dus had hier goede hoop op. Die hoop werd wel minder toen ik het stemgemiddelde van een 3.8 op IMDB zag. Echt slecht is het allemaal niet, maar voor een slasher/horror was het gewoon niet goed en erg tam. Het horror plot blijft namelijk nogal op de achtergrond en komt ook niet echt op gang als het ein-de-lijk zover is. *2

#13. Happy Death Day (2017) - 96 minuten - RW

1 punt(totaal = 24 punten)

Thema: Geen

Afgevinkte thema's: 1-5, 7, 9, 16, 22 (totaal = 10 punten)

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Tanguy schreef:

55. Eden Lake (Film, 2008) - MovieMeter.nl

Speelduur: 91 minuten

FTV - 2 (totaal: 110)

(afbeelding)

Helemaal mee eens . Het eind als bedorven kers op de taart . Hier kan geen Gore tegen op . Een van de meest hevigste films ooit . In mijn ogen

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Tja ik heb enkel de originele Halloween gezien en een van de opvolgers denk eind jaren 90 in de bios weet niet meer welke. Toch wel vreemd dat men de originele final girl laat meespelen 44 jaar later ondertussen 60+. Dat betekent dat ook Michael Myers op pensioengerechtigde leeftijd is. Kan je toch moeilijk nog serieus nemen dan. Ik vind dat eigenlijk maar niks zo een killer die ze maar blijven reviven. Blijft teveel uit hetzelfde vaatje tappen. Heb toch liever wat meer variatie.

Dus de nieuwe wrong turn beviel jou wel ? Eindelijk een ander vaantje ik vond het heel creatief .

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7273 stemmen

18. Horrors of the Black Museum (1959)

Speelduur: 95 minuten

FTV - 2 punten (Totaal : 36 punten)

Thema - - (Totaal : 13 punten)

Afgevinkte thema's : Nr(s) 3, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 16, 20, 21, 22, 23

Waardering: 4*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/18000/18734.jpg?cb=1369559713

Fijne jaren 50 griezel. Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je de Hypnovista-intro er ook bij ziet, zodat je de hele film in trance bent en alle gebeurtenissen beleeft alsof je er zelf bij bent. Bij uitzending wordt deze intro weggelaten omdat er schijnbaar mensen zijn bij wie de Hypnovista iets te goed werkt en dan zit je zes dagen later nog in trance naar je scherm te turen. Meeste versie zijn dus 13 minuten korter dan de 90 minuten speeltijd. Dat is natuurlijk een gimmick, maar de film was hierdoor wel een aardig succes.

Feitelijk is de film een variant op een bekend verhaal. Niet die van het wassenbeeldenmuseum, maar kijk zelf maar.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Erg goed, inderdaad. Een van de weinige horrorfilms die echt iets met me deed, en waar ik als een iets ander mens uitkwam dan ik er in ging. #ietsmetstukjevertrouwenindemensheidafgebroken

Lol, ik zal maar niet meer herhalen wat ik er van vond. Mijn eindoordeel was net zo een grote shock denk ik voor jou

Aan mijn mening is niks veranderd. Blijven rondhangen in zo een marginale buurt waarbij de mensen je al scheef bekijken omdat je daar als vreemde gewoon in hun leefomgeving komt, is gewoon niet slim. Het is eigenlijk gewoon problemen gaan zoeken zelfs als je zelf niks verkeerd doet. Een wijze les is, als je er niet moet zijn, blijf er dan ook weg. Ben wel al eens in zo een omgeving geweest waar je al snel het gevoel krijgt dat je niet welkom bent zelfs als je nog niets hebt gedaan of gezegd. Rechtsomkeer maken is dan de beste raad. Mijn vertrouwen in de mensheid was al een tijdje geschonden hoor nu nog meer als je ziet hoe immatuur veel mensen zich gedragen op sociale media en dat zijn heus niet enkel jonge mensen of tokkies. Dat zijn ook veel mensen met kinderen of kleinkinderen, ik kan enkel hopen dat ze slimmer zullen zijn dan hun ouders en vooral minder haatdragend. Natuurlijk is dat schokkend dat je zulke leefomgevingen en asociale nietsnutten hebt. Misschien leefde sommige teveel met het idee van asociale en marginalen zijn zoals de familie Flodder, kleine crimineeltjes waar je een beetje gaat lachen om hun knulligheid. Maar de echte tokkies daar valt niet mee te lachen. Nu als de film mensen leert realiseren dat de wereld buiten hun beschermde leefwereld er toch eventjes anders uitziet, dan brengt de film toch wel iets bij en toont aan wat je uiteindelijk niet moet doen als bezoeker. Was toen ook niet nieuw hoor, de buurt waar ik nu nog steeds woon had toen ik kind was (jaren 80) geen al te beste reputatie vooral dan de mensen die in de appartementen woonden. Ik wil maar zeggen het is van alle tijden. Voor mij was het niet verrassend dat zulk uitschot bestaat. Mijn vader heeft lesgegeven in het buitengewoon beroepsonderwijs. Daar zaten ook behoorlijk wat sociale gevallen en gangsters in spe tussen. Het soort dat het bloed van onder je nagels kan halen. Tot slot nog dit zo een 25 jaar geleden hadden we een buur (ook zo een tokkie), die werd gepakt omdat hij een heuse wietplantage had op zijn bovenverdieping. Ja, wij hadden wel wat vreemde geuren geroken en zagen nogal wat (louche) figuren er passeren die we niet kenden. Wie hen uiteindelijk aan de galg heeft gepraat we weten het niet. Mijn ouders hebben wijselijk besloten om geen verklaring aan de politie af te leggen tegen onze toenmalige buren. Horen, zien en vooral zwijgen is de beste raad. Je wil ze liever te vriend hebben dan dat je er problemen mee hebt of zoekt.

Ok einde van de les

De film schetst een goed beeld dat zo een uitschot wel bestaat. Mijn lage waardering slaat op de belabberde en erg onrealistische uitvoering van de film: de clichés, toevalligheden, voorspelbaarheid en de domme beslissingen van de slachtoffers. Dat die man al überhaupt de confrontatie met die jongeren ging aangaan getuigde van geen al te grote wijsheid en het domste wat je kan doen is de ouders in vraag gaan stellen hoe ze hun kinderen opvoeden. Ok ik zwijg er nu over

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

john mcclane 2 schreef:

(quote)

Dus de nieuwe wrong turn beviel jou wel ? Eindelijk een ander vaantje ik vond het heel creatief .

Goh ik kan me van beide nog weinig herinneren. Denk dat de 2de iets explicieter was qua geweld en ik die daarom wellicht beter kon waarderen. Ik vond de remake van Last House on the Left ook wel beter dan het origineel. Maar uiteindelijk vond ik de I Spit on your grave franchise een stuk sterker en schokkender dan Last House of Eden Lake of praktische alle rape, violence al of niet met revenge die erna kwamen.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Goh ik kan me van beide nog weinig herinneren. Denk dat de 2de iets explicieter was qua geweld en ik die daarom wellicht beter kon waarderen. Ik vond de remake van Last House on the Left ook wel beter dan het origineel. Maar uiteindelijk vond ik de I Spit on your grave franchise een stuk sterker en schokkender dan Last House of Eden Lake of praktische alle rape, violence al of niet met revenge die erna kwamen.

Ja ! I spit kwam ook rauw op mijn dak vallen . Twee best goede vervolgen om het met het vierde deel beetje te verpesten .

Ik heb origineel van I spit uit de jaren 70 nog gezien . Ook indrukwekkend maar nergens zo naar en heftig als de remake ..

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Maar nu we het toch over naar hebben alexspyforever er is ook een categorie, die niet onder horror valt maar toch behoorlijk s choqueren.

Ik neem de film : wij uit Nederland of het hooggewaardeerde happiness

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

john mcclane 2 schreef:

Maar nu we het toch over naar hebben alexspyforever er is ook een categorie, die niet onder horror valt maar toch behoorlijk s choqueren.

Ik neem de film : wij uit Nederland of het hooggewaardeerde happiness

Die zijn er zeker, met name m.b.t. de categorieën Drama en Oorlog. Zoals bijvoorbeeld:

- Threads (1984), zelfs enigszins actueel i.v.m. de oorlog in de Oekraïne;

- Nanjing! Nanjing! (2009);

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Ben benieuwd . Nergens te streamen helaas ..

Deze ( wel weer horror ) wil ik nooit meer zien :

The Divide (Film, 2011) - MovieMeter.nl

Maar zoals ik al zei was

Wij (Film, 2018) - MovieMeter.nl

Ook eentje die er echt inhakte .

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4901 stemmen

82. The Horror of Frankenstein (1970)

Speelduur: 95 minuten

FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 164 punten)

Thema - NVT

Afgevinkte thema's : Ronde 1 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 2 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 3 Nr(s) 1/7/12/13/15/16/19/21/23

Thema klassement : (23 X 2) + 23 = 69 punten + 9 = 78 punten

https://images.mubicdn.net/images/film/98553/cache-64244-1627731241/image-w1280.jpg?size=800x

Toegegeven, het is zeker niet één van de beste Frankenstein verfilmingen. Maar het was wel een vermakelijke film die (misschien wel ongewild) op bepaalde momenten grappig was. Het voorhoofd van het monster zag er een beetje verfomfaaid uit. Maar er waren toch genoeg positieve punten te vinden in deze Hammer productie. Zoals altijd zijn de vrouwen voorzien van een voluptueuze boezem

https://www.thisishorror.co.uk/wp-content/uploads/2014/04/kate02_zps61e476be-1024x549.jpg

Doeme, moet toch leuk zijn geweest om in die tijd als man rond te lopen tussen dat vrouwvolk En de ontknoping vond ik eigenlijk wel redelijk origineel. Die twee schoenen die naar boven plopte, zorgden voor die laatste komische noot.

3*

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

john mcclane 2 schreef:

Ben benieuwd . Nergens te streamen helaas ..

Deze ( wel weer horror ) wil ik nooit meer zien :

The Divide (Film, 2011) - MovieMeter.nl

Maar zoals ik al zei was

Wij (Film, 2018) - MovieMeter.nl

Ook eentje die er echt inhakte .

Beide films zijn nog redelijk goed te pindakazen. Met name "Threads" is een nare realistische film (ook al is die bijna 40 jaar oud en was het een televisiefilm). Valt "The Day After (1983)" wel te streamen? Die is ook niet onaardig.

"The Divide (2011)" heb ik gezien en "Wij (Film, 2018)" niet. Gezien de filmposter van de laatste film, is het misschien wel raar dat ik hem nog niet gezien heb

P.S. "Idi i Smotri (1985)" mag er ook best wezen en zeker wat betreft de laatste circa 45 minuten.

moviemike

• 1309 berichten
  • 5775 stemmen

25. Fresh (2022)

Speelduur: 117 minuten

FTV - 2 punten (totaal: 44 punten)

Thema: NVT (totaal: 13 punten)

Afgevinkte thema's: 1, 6, 7, 10, 11, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22

https://img.hulu.com/user/v3/artwork/3c0c50d1-17be-462c-aa61-c5b12b86d8bc?base_image_bucket_name=image_manager&base_image=ed278661-1134-47c8-ba56-653316a6054b&size=458x687&format=jpeg

Film met lovende kritieken en hier was ik met zeer hoge verwachtingen aan begonnen. Sebastian 'Winter Soldier' Stan spreekt af met een leuke vrouw, nodigt haar uit voor een weekendje weg, doet iets in haar drinken en wat dan volgt

Eigenlijk volgt er niet veel 🫤

Eerst krijgen we een romantische intro van meer dan een halfuur en daarna een goedkoop verhaaltje dat nog eens anderhalf uur duurt. De spanningsboog verdwijnt voortdurend, het einde is dan weer te abrupt en de personages hebben niets van achtergrond of diepgang meegekregen. Het interesseerde me dus eigenlijk niets wie er nu al dan niet het einde zou halen.

Bovendien vond ik Daisy Edgar-Jones niet sterk genoeg in haar rol. Haar personage is niet echt sympathiek, roept voortdurend 'FUCK' en is weinig charismatisch. Dan wordt het wreed moeilijk om medelijden te krijgen met haar, wat toch de bedoeling zou moeten zijn.

Gans deze film had perfect op een uur verteld kunnen worden.

En Sebastian Stan

Dat blijft voor mij toch vooral die gast die meespeelt in films van Marvel.

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

74 Mr. Harrigan's Phone (Film, 2022)

FTV 2 punten ( totaal : 145 ) thema teen horror

Thema klassement ( 23 x 2 ) = 46 + 23 = 69 R3 : 1, 3, 4 , 5, 6, 7, 9, 12, 14, 15, 16, 22, 23

https://images.gids.tv/recensie-mr-harrigans-phone-stephen-king.jpg?w=730&watermark%5Btext%5D=Bron%3A+Netflix

Zeer traag opgebouwd dramatisch coming-of-age-verhaal gecombineerd met iets paranormaals die daarbij een kritische kijk geeft op onze huidige maatschappij van smartphones en internet. Best aardig met prima rollen van Jaeden Martell en Donald Sutherland. Maar als geheel biedt het toch te weinig en qua horror stelt het weinig voor. De film lijkt een eeuwigheid te duren. 5/10

https://consequence.net/wp-content/uploads/2020/07/Stephen-King.jpg?quality=80

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4901 stemmen

83. Blood Mania (1970)

Speelduur: 88 minuten

FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 166 punten)

Thema - NVT

Afgevinkte thema's : Ronde 1 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 2 Nr(s) 1 t/m 23 - Ronde 3 Nr(s) 1/7/12/13/15/16/19/21/23

Thema klassement : (23 X 2) + 23 = 69 punten + 9 = 78 punten

https://cdn.allhorror.com/uploads/2018/03/rtwerwr.jpg

Wat een tamme film was me dit. Helemaal niet het label horror waard. Trouwens, ze hadden in de titel het woord "Blood" mogen weglaten want er is niet veel bloed te zien hier. De film is gewoon een flauw excuus om regelmatig wat naakt te laten zien. Ze hadden het misschien beter "Boobs mania" genoemd

1*

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.