Blood Mania (1970)

Horror

geregisseerd door Robert Vincent O'Neill
met Peter Carpenter, Maria De Aragon en Vicki Peters

Een nymfomane jonge vrouw plant een moord op haar vader om zo snel mogelijk van zijn rijkdom te genieten. Echter, haar zus is ook één van de erfgenamen. Samen met haar aan lager wal geraakte vriendje probeert ze een list te bedenken om al het geld voor zichzelf te houden...

avatar van brucecampbell
Leuke poster!

avatar van jeroentjuhhhhh
Schitterende poster ja!! Gebaseerd op een schilderij dat je tegen het einde van de film ziet, doet samen met de titel heel wat vermoeden...he .

Blood Mania wordt gekenmerkt door het gebrek aan bloed, wat dat betreft. Gelukkig had ik al zo m'n vermoedens dus werd ik nergens echt verrast door het feit dat het erg verhaal gedreven is. Komt goed uit dat het over een erg vlot script beschikt, het visueel vaak zéér aardig oogt en met een vaak typerende soundtrack komt dat tot een sfeervol geheel dat boeiend genoeg blijft.

Behoorlijk wat boob-shots nog en Maria De Aragon mag er best wezen. Al met al een fijne (''erotische'') thriller dat geen potten breekt maar aan de andere kant ook op geen enkel vlak onderuit gaat.

avatar van alexspyforever
De titel van de film lijkt me dikke ironie want van bloedvergieten is er op 1 scène na naar het einde toe eigenlijk geen sprake. Dit was zoals joolstein zou zeggen nogal bloedeloos niet enkel in de figuurlijke maar ook letterlijke betekenis. Sex mania ware een betere titel geweest alleen zijn ook die scènes niet echt boeiend wegens een zekere Peter Carpenter die een vreselijke blaaskaak speelt. De vrouwen zijn wel mooi (als ze uit de kleren gaan) en redden de film van de minimumscore. Verhaal heeft potentieel maar voor een film die zichzelf toch wel serieus neemt zijn de dialogen zijn tenenkrommend net als het acteerwerk. Er gebeurt weinig, tempo is laag en zei ik al dat de seksscènes gewoon saai zijn? jeroentjuh heeft kennelijk een andere film dan ik gezien: erg vlot script zegt ie. Zoiets kan het kleinste kind verzinnen, vind ik.