- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
WardT
-
- 274 berichten
- 3112 stemmen
#10 Deadgirl (2008)
FTV - 101 minuten - Horror
https://www.moviemeter.nl/images/cover/51000/51963.300.jpg?cb=1368103972
Originele horrorfilm. Niet zozeer eng, maar wel heel erg naargeestig en ziek. Het idee voor het verhaal is best sterk gevonden en mannen komen er in deze film af als door en door verknipte wezens. Het acteerwerk was best acceptabel, de dialogen zijn wel echt enorm pover geschreven. Het middenstuk van de film vond ik ook te lang, maar het einde vond ik wel weer erg sterk gedaan. 3*
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
6. Cult of Chucky (2017) - FTV - 91 min.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1114000/1114401.300.jpg?cb=1506710141
Ik was er al een beetje bang voor toen ik de eerste reacties binnen zag druppelen, maar de nieuwste telg in de Child's Play franchise valt inderdaad tegen. Van mij mag Chucky gewoon een ordinaire poppenslasher blijven, want de richting waarin het magere verhaal wordt geduwd is een misser.
De manier waarop Chucky wordt geherintroduceerd is wel erg makkelijk. Het hele mental institute gebeuren is nogal saai en kent een ernstig gebrek aan leuke personages. Fiona Dourif doet het aardig, wat lijkt die toch op haar vader. Vooral op het einde van de film waren de gelijkenissen eng. Wel leuk dat Alex Vincent na jaren weer meedoet als de volwassen Andy (de cameo uit Curse of achterwege gelaten) en ook leuk om Tilly weer te zien. Die mocht nog wel een iets grotere rol hebben, desnoods in de bruidspop-variant.
Chucky met de stem van Dourif blijft gewoon erg vermakelijk. Leuke oneliners en het gestoorde lachje is er nog steeds. Maar dat er meerdere Chucky's tot leven worden gewekt hoefde van mij niet. De moorden vallen ook een beetje tegen, al wordt de make-up tegen het einde aan wel wat toffer. Toch ben ik benieuwd of Chucky ooit weer 'eng' gaat worden, een beetje zoals de eerste twee delen. De komische nooit kan ik echter best waarderen, maar het verhaal en de setting zijn saai en leeg. Daarbij mochten enkele moorden wat creatiever. Er gaan al geruchten over een Chucky in Space waarbij ook Glenn weer zijn opwachting zal maken. Laten we hopen van niet. 2.5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#23. The Bushwhacker (1968) - IMDb - 82 minuten - FTV
http://horrornews.net/wp-content/uploads/2014/10/The-Bushwacker-1968-movie-Byron-Mabe-8.jpg
Deze 'horrorfilm' staat niet op MM en dat heeft het voordeel dat ik er geen cijfer aan hoef te geven, want ik zou niet meteen weten wat. Geweldig hoog zou het niet zijn, daarvoor gebeurde er toch te weinig interessant. Het verhaal gaat over 3 jonge vrouwen en een piloot die met hun vliegtuigje zijn neergehaald door de bushwhacker, een zot met een berenmuts. Hij ziet er verwilderd uit maar zijn kleren zijn eigenlijk te proper om echt van een bosmens te spreken. Spreken doet hij niet, een beetje grommen. Hij bespiedt het 4-tal die de eerste 3 kwartier zich vooral bezig houden met wat rondwandelen, zonnen, uit de kleren gaan en seks. De rondingen van de vrouwen zijn dan ook het hoogtepunt van de film en niet de acties van de bushwhacker. Als die laatste dan toch er in slaagt om slachtoffers te maken, zijn de martelingen vrij braaf hoewel de camera draait toch niet weg als hij de gevangen dames met zijn mes kietelt. Valt eigenlijk in de categorie so bad it's good maar 80 minuten is te lang voor dit soort film.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2863 stemmen
FTV
Verenigde Staten
Horror
95 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1191.300.jpg?cb=1363771902
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Had je niet kunnen wachten tot deze vrijdag om die te kijken? 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2863 stemmen
Dan kijk ik het tweede deel!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Saturday the 14th 
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#film 16.
1981
horror.
FTV
90 minuten
https://i.ytimg.com/vi/Q-4fAoiEqa8/hqdefault.jpg
Vanwege het hoge gemiddeld hier en op en imbd dit maar eens een kans gegeven .
Je moet even geduld hebben maar dan heb je ook,,,,,
een flut film .
Dacht steeds,,dit kan nog wel goed uitpakken, al dan niet in humor, of gore of beide.
Dat is dus niet het geval en dat gemiddelde is me een raadsel.
De slasher in person is niet indrukwekkend, het acteer werk houterig .
En voor het betere slasher en /of gore werk hoef je hier niet te zijn.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7270 stemmen
#9 Killdozer (1974) - 77 minuten - FTV
http://www.monstershack.net/reviews/full/gfx/killdozer/title_killdozer.jpg
Slechtgemanierde meteoriet springt over naar een bulldozer en die vermoordt alle aanwezige werklui! What's not to like?! Verwacht geen bloederige toestanden, want die werklui springen bijvoorbeeld in een pijp voordat het bulldozer-monster toeslaat .... en dan zien we de bulldozer vakkundig de pijp vermorzelen.
Karakterontwikkeling met 6 man in 77 minuten? Tuurlijk niet.
Spanning? Nou zo hard kan dat ding niet, je moet er bijna voor gaan liggen, wil je overreden worden door de killdozer.
O ja boven mijn bed hangt een grote poster van een bulldozer en Killdozer is een fijne noiseband....dat help wel.
(***)
Valak
-
- 626 berichten
- 405 stemmen
Film #3 - No Estamos Solos (2016)
Horror
76 minuten
FTV
http://image.ibb.co/gfnqkb/noestamos.jpg
Nou, dit was vrij benedenmaats.
Een ouderwetse geesten / haunted house film. Een heleboel cliché schrikmomenten, constant gegil van het jonge meisje, simpele dialogen, geen tot amper karakteropbouw (maarja, kan misschien ook niet veel in 76 minuten), onnodige ontwikkelingen die niets toevoegen (waarom wordt de vader op het einde tegen het raam gezogen door een felle spotlamp?) en veel onduidelijkheid.
Het einde wordt een grote chaos en dan verandert het ópeens, uit het niets, in een possession-film, waar naar mijn mening totaal geen aanleiding toe was. Want waarom wordt die vrouw bezeten? Of heb ik iets gemist?
Ook die priester zegt tegen de vader in de auto dat hij geen exorcist is, maar eenmaal in het huis doet hij wel precies wat een exorcist zou doen.
Het enige wat ik kon waarderen is de duistere sfeer, toch 'n klein beetje gevoel van dreiging in het huis door de film heen, en het idee van 'wat is er nou precies aan de hand..?'.
2,0*
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
11. Tales from the Hood (1995)
98 Min
FTV
anthologie film met ups en downs. Het eerste verhaal is goed, het tweede is voor mij het beste. Drie en vier zijn wat minder. Het verhaal dat alles aan elkaar knoopt is ook leuk.
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
https://preview.ibb.co/dGugrG/mybloodyvalentine.jpg
10. My Bloody Valentine (2009) - 100 min - FTV
Dom. Heel dom. Maar stiekem ook best geinig. 3,0*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
#29 Queen of Spades: The Dark Rite 2015
FTV - 92 min - horror
Een film die ik absoluut wou zien, maar eigenlijk de verwachtingen niet helemaal weet waar te maken. Misschien bevat dit subgenre te veel typische wandelwegen die de kijker niet meer weet te verrassen waardoor de film helaas ook niet spannend wordt.
Toch is de film wel bijzonder omdat je toch vlug merkt dat het wel geen Amerikaanse doorsnee geestenfilm is. Deze horror komt uit Rusland en dat heeft wel iets. Het verhaal wordt goed opgebouwd en de film is erg sfeervol. Ook een dikke pluim voor de cast die hun rollen overtuigend weten te brengen.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
6. Cult of Chucky (2017) - FTV - 91 min.
Ik was er al een beetje bang voor toen ik de eerste reacties binnen zag druppelen, maar de nieuwste telg in de Child's Play franchise valt inderdaad tegen. Van mij mag Chucky gewoon een ordinaire poppenslasher blijven, want de richting waarin het magere verhaal wordt geduwd is een misser.
De manier waarop Chucky wordt geherintroduceerd is wel erg makkelijk. Het hele mental institute gebeuren is nogal saai en kent een ernstig gebrek aan leuke personages. Fiona Dourif doet het aardig, wat lijkt die toch op haar vader. Vooral op het einde van de film waren de gelijkenissen eng. Wel leuk dat Alex Vincent na jaren weer meedoet als de volwassen Andy (de cameo uit Curse of achterwege gelaten) en ook leuk om Tilly weer te zien. Die mocht nog wel een iets grotere rol hebben, desnoods in de bruidspop-variant.
Chucky met de stem van Dourif blijft gewoon erg vermakelijk. Leuke oneliners en het gestoorde lachje is er nog steeds. Maar dat er meerdere Chucky's tot leven worden gewekt hoefde van mij niet. De moorden vallen ook een beetje tegen, al wordt de make-up tegen het einde aan wel wat toffer. Toch ben ik benieuwd of Chucky ooit weer 'eng' gaat worden, een beetje zoals de eerste twee delen. De komische nooit kan ik echter best waarderen, maar het verhaal en de setting zijn saai en leeg. Daarbij mochten enkele moorden wat creatiever. Er gaan al geruchten over een Chucky in Space waarbij ook Glenn weer zijn opwachting zal maken. Laten we hopen van niet. 2.5*
Was er van deze ook niet gezegd dat hij meer terug de enge toer op zou gaan? Of zijn ze hierin gewoon mislukt? Ik hoop in ieder geval met jou dat Glenn niet terugkomt want dat was echt een aanslag op deze leuke franchise.
Ik ga hem dit weekend bekijken.
WardT
-
- 274 berichten
- 3112 stemmen
#11 A Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors (1987)
FTV - 96 minuten - Fantasy / Horror
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2904.300.jpg?cb=1365179979
Na het teleurstellende tweede deel, kan deel drie zich goed meten met het eerste deel. Niet dat het echt eng wordt, maar de makers hebben duidelijk veel plezier in het neerzetten van de droomwereld. Erg veel leuke scenes levert dit op (de tv-scene, de marionetscene) met vaak tof animatiewerk. Goede keuze ook om Freddy ook iets komischer te maken, want echt eng vind ik hem toch niet. Verder grappig om Patricia Arquette zo jong in een film tegen te komen! 3*
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Slasher en POV stijl 7 jaar voordat Halloween het populair maakte. Ook een stuk vermakelijker naar mijn mening.
Boeikens ik snap ook niet waarom dat subplotje in The Loved Ones, die tijd hadden ze beter kunnen gebruiken om meer achtergrond te geven bij Lola en haar familie. Maar echt sterk was het script nu ook weer niet.
Vermakelijk ja zeker en vast de ene kill na de andere, juist ontbrak het wat aan diepgang en echte spanning black chrismas de andere die daarvoor heb gezien vind heel wat beter zeker wat de sfeer en spanning betreft
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
#6. The Mist (2007) - 126 minuten - FTV
Prima horrorfilm! *3
#7. Hellraiser (1987) - 90 minuten - FTV
Had deze nog nooit gezien, dus deze challenge is een goede manier om een klassieker als deze toch eens af te vinken. Altijd bang geweest dat ik deze helemaal niks zou vinden. De synopsis sprak me totaal niet aan. Maar viel me alles mee! Reuze vermakelijk en blij dat ik hem toch eens gezien heb! *3.5
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#1 Don't Look Down (1998) Thriller / Horror 86 minuten FTV
Een saaie thriller uiteindelijk welke ik door de naam van Wes Craven op de poster nog heb gekeken. Een film over een noodlottige situatie wat uiteindelijk tot een zwakke ontknoping leidt. Eigenlijk totaal niet spannend en van het niveau rtl4. Waarom hier horror als omschrijving staat is mij een raadsel. Een film die niet voor spanning zorgt en op geen enkel vlak voor entertainment zorgt. Een totale misser wat mij betreft.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#2 The Maze (2010) Horror 90 minuten FTV
Weinig horror, meer thriller. Helaas één die niet best is. Het verhaal waarin een groep besluit om tikkertje te spelen in een maisveld is gewoon erg zwak. Het is dus de setting wat nog het meest interessant is aan deze film. Karakters zijn allemaal zeer zwak en ook de killer die met een rode trui met capuchon rond loopt straalt helemaal niks uit. De kills zijn dan ook erg saai en de film kent te weinig spanning. De ontknoping van de moordenaar was uiteindelijk ook tegenvallend waardoor The Maze een film is die niet al te lang zal blijven hangen in het geheugen.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#3 Unrest (2006) Horror 85 minuten FTV
Tegenvaller, deze horror waarin een soort vloek uiteindelijk de rode draad is. Het heeft in het ziekenhuis een degelijke setting maar de uitwerking waarbij de horror vrij weinig aanwezig is, kent saaie karakters en bevat weinig spanning om maar enigszins goed in de film te kunnen komen. Het hele Azteken gebeuren ging me na een tijdje ook nog zeer irriteren om constant dat gehum te moeten aanhoren.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#4 Prison (1987) Horror / Drama 102 minuten FTV
Renny Harlin is zo'n regisseur die ik waardeer om zijn actiefilms. Zijn horrorfilms vind ik dan zwak met The Covenant en Exorcist: The Beginning. Van zijn Nightmare on Elm Street film ben ik meer te spreken. Met deze Prison begon ik dan ook met gemengde gevoelens. Enerzijds door de redelijke score, maar anderzijds door zijn mindere werk in het horrorgenre. Toch pakte Prison beter uit dan verwacht, alhoewel ik daar een poging of 6 voor nodig had omdat ik elke keer weer in slaap viel.
De opening is redelijk, waarna het eigenlijk maar heel lang duurt voordat de film op gang komt. Constant was het teveel dialoog en weinig actie of spanning. Pas halverwege slaat de film volledig om en wordt het dan ook interessant. De kills zijn tof en met name de kill met het prikkeldraad waarna het lichaam door de vloer kwam en tegenover warden Sharpe zat . Er komt meer spanning en gore en er wordt op interessante wijze gebruik gemaakt van de bliksem. Qua sfeer zit het in de gevangenis ook goed en is het een prima setting.
Harlin zet met Prison een film neer die als een nachtkaars lijkt uit te gaan, maar welke door het opengooien van zijn trukendoos een zeer behoorlijke film overblijft dankzij vooral de sterke tweede helft.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#5 Pulse (2006) Horror / Thriller 90 minuten FTV
Een remake blijkbaar van een Aziatisch origineel deze Pulse, het was in ieder geval duidelijk te zien. Zo voelde deze Amerikaanse film toch ook wel enigszins aan. Een behoorlijke horrorfilm die zich grotendeels volledig in het donker afspeelt waardoor de sfeer zeer geslaagd is. De film kent de nodige spanning en het verhaal waarin een virus voor het gevaar zorgt waardoor geesten komen is sterk. Een duistere film die met zijn donkere scenes, spanning en een goed verhaal voor een behoorlijk stukje entertainment zorgt.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#6 Pulse 2: Afterlife (2008) Horror 89 minuten FTV
Belabberd tweede deel na het vrij sterke eerste deel. Kent een volledig andere invulling waarin de sfeer en de duisternis volledig zijn verdwenen en wat ook de kracht uit de film haalt. Pulse 2 voelt aan als een goedkoop vervolg dat meer lijkt op een dramafilm met af en toe wat horrormomenten waarin er qua gore weinig te genieten was en de spanning minimaal is. Een zeer zwak vervolg.
Deel 3 vannacht ook nog opgezet, maar daar gaandeweg bij in slaap gevallen. Zal straks dat deel nog verder kijken.
Met dank ook aan het interland voetbal waardoor er geen competitievoetbal was dit weekend. Even wat extra vrije tijd over gehouden. Johan zal het fijn vinden 
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Nounou en je hebt Freddy als je avatar gekozen, dan zou ik denken dat je erg veel horror kijkt en dit een makkie zou zijn 
.
Haha, ik blijf zeker mee doen en doe me best 
Bij deze:
FTV
102 min
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Met dank ook aan het interland voetbal waardoor er geen competitievoetbal was dit weekend. Even wat extra vrije tijd over gehouden. Johan zal het fijn vinden
Oh ja Johan is heel blij met nog meer werk om bij te houden, volgende keer vraag ik om assistentie 
Noodless morgen ben je klaar zeker? 
U96 een van de betere slashers, misschien wat atypisch dat wel, vind ik Alice sweet Alice (1976). Is trouwens een van mijn favoriete horrors. Ik ben van plan die een RW te geven de vrijdag.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3844 stemmen
12. Hollywood Chainsaw Hookers (1988)
75 min
FTV
Hier valt niet veel over te zeggen. Slecht geacteerd, verschrikkelijk gefilmd en het scenario op zich is ook slap. Het humor gedeelte komt de helft van de tijd niet goed over. Jammer ?
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#14 Borderland (2007) - 104 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/33000/33819.300.jpg?cb=1386494089
dualcia
-
- 953 berichten
- 2311 stemmen
#8. Teeth (2007) - 88 minuten - FTV
Tja, het was eigenlijk wel te verwachten dat dit geen goede film zou zijn. Die verwachtingen zijn wel ingelost. Gewoon niet boeiend genoeg *1.5
#9. Candyman (1992) - 99 minuten - FTV
Dit leek op het begin van de film nog wel wat te worden. Een fijne urban legend, heerlijk 90's horror sfeertje, een mysterie dat ontrafeld wordt. Beetje jammer dat dit compleet inzakt op het moment dat Candyman opeens heel veel in beeld komt. Haalt het mysterie en de sfeer totaal weg in één klap. Candyman zelf maakt weinig indruk en dit is echt funest voor de film. Soundtrack is wel erg tof en het einde maakt ook wel het een en ander goed. *2.5
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
#7 Pool Party Massacre (2016)
81 minuten
FTV
http://horrorfreaknews.com/wp-content/uploads/2017/05/pool-party-massacre-still-two.jpg
Onverwachts best wel redelijk low-budget slasherfilmpje. Een beetje de moderne The Slumber Party Massacre (1982) ofzo.
Heel veel inhoud heeft Pool Party Massacre niet, dus ga er ook niet al te veel woorden aan vuil maken. De kills zijn best aardig (en de killer maakt gelukkig gebruik van een groot arsenaal aan wapens). Aan sfeer creëren of iets aparts met de camera doen hecht regisseur Drew Marvick minder waarde. Wat dat betreft is het allemaal heel erg standaard. Jammer ook dat de killer niets uitstraalt.
De cast is behoorlijk slecht, al vond ik de 2 guys wel vrij hilarisch. Dat de killer de bebaarde broer is is vrij voorspelbaar, maar dat Blaire zelf ook in het complot zit vond ik wel een leuke twist. Meest bizarre scene is zonder twijfel de oude Vlaamse buurvrouw die met poppen speelt. Héél erg random..
Pool Party Massacre is niets nieuws onder de zon, en Drew Marvick is zeker geen genie. Dat weet hij echter zelf ook, en daarom creëert hij op 80's achtige manier een stompzinnige slasher. Gigantische over de top characters, wat gore, hier en daar wat humor. Het is vermakelijk, maar zeker niet meer dan dat.
3,0*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.