The Mist (2007)

Alternatieve titel: Stephen King's The Mist

Horror / Mystery

geregisseerd door Frank Darabont
met Thomas Jane, Marcia Gay Harden en William Sadler

Nadat het kleine plaatsje Bridgton getroffen wordt door een hevige storm, verschijnt een mysterieuze mist. David Drayton (Thomas Jane) en diens zoontje worden, net zoals vele andere dorpelingen verrast door de mist terwijl ze inkopen doen. Al snel blijkt de mist een dekmantel, waarin de meest vreemde en gevaarlijke wezens zich verstopt hebben. Drayton vreest voor zijn leven en voor dat van zijn kind en probeert met alle macht te overleven...

avatar van Mr-Mcmovie
één van de betere van king's verfilmingen.

Frank Darabont zijn films hebben meestal erg sterke scrips, en de acteurs/actrices in Darabont films zijn ook steeds op dreef en erg goed in hun personage's ook in deze The Mist is dat allemaal zeer aanwezig.
Thomas Jane in zijn beste acteerprestatie dat ik al heb gezien van hem.

Darabont geeft deze horror echt wel stijl door de kijkers echt wel goed mee te leven met de personage's ook om dat Darabont de ruime 2 uur daar genoeg aandacht voor besteed. Ook om dat het een horror is waar de druk niet ligt op gore zoals in de meeste horror films ook al zit er gore in de film (erg vette stukken ook) maar daar geeft hij niet al de aandacht aan, en dat is erg knap gedaan.

Erg mooie CGI zeker petje af daarvoor.
er wordt mooie gewerkt en bewogen met de camera.

Frank Darabont wist dankzij The Mist ook welke acteurs en actrices hij nodig had voor welke personage's in zijn fantastische serie The Walking Dead want we zien veel bekende voorbij flitsen zoals: Laurie Holden, Melissa McBride, en Jeffrey DeMunn.

Ook een heel erg schitterend einde dat je nog niet eens van ver ziet aankomen wat vond ik dat de eerste keer dat ik deze zag zo geweldig als iets !

Verder waren de monsters ook erg leuk gemaakt.

avatar van Argyle
Spannend.

patrickman schreef:
wat een kut film wow XD werkelijk waar niks is goed verhaal slecht acteurs slecht effects slecht heb het 40 min volgehouden wat komt er na een B film ?

Stem alsjeblieft niet als je hem niet hebt afgekeken.

Warp schreef:

Stem alsjeblieft niet als je hem niet hebt afgekeken.

dat maak ik zelf wel uit fijne avond en de mzzl

dat maak ik zelf wel uit fijne avond en de mzzl

Wie weet werd hij wel beter, helaas dat er zoveel kortzichtige mensen op deze wereld zijn.
Mzzl

Mzzl
dat kan me niets schelen ik vond deze film zo slecht dat ik na 40 min een andere film ging kijken jij vond het op een wonderbaarlijke wijze leuk ¿ veel plezier er mee ik niet toedelsss

avatar van baspls
Het lijkt mij niet de bedoeling een stem te geven als je de film niet volledig hebt gezien... Ik weet niet of hier regels over zijn op MM? Ik heb ook wel eens dat ik een film halverwege uitzet maar ben dan wel zo netjes om geen stem uit te brengen.

baspls schreef:

Mee eens. Stem dan niet als je er niks aan vond en het halverwege hebt uitgezet. Als iedereen dat doet kan je Moviemeter niet meer serieus nemen en wordt de site een lachertje.
patrickman had dus beter effe kunnen doorkijken want wie weet kon hij het na die 40 minuten wel waarderen.

Warp schreef:

Nogmaals en probeer het deze keer te begrijpen....
IK vond dit zo een slechte film dat ik deze niet eens wilde af kijken.
Mijn motivatie staat in mijn bericht.Wat jij er van vind interesseert mij niets !
En als jij dit niet leuk vind dan vraag je een speen aan je moeder en ga je lekker de smurfen kijken ofzo.
(en nee hij begon ff voor de duidelijkheid

patrickman schreef:
Nogmaals en probeer het deze keer te begrijpen....
IK vond dit zo een slechte film dat ik deze niet eens wilde af kijken.
(en nee hij begon ff voor de duidelijkheid

Je vertelt precies het zelfde als in je vorige post, komt nog al dom over. Maar goed ik ga er geen persoonlijke aanval van maken of iets

Warp schreef:

Ik probeer het je duidelijk te maken kindje maar je snapt het nog niet dat komt dus dom over 1

Ik zelf vond het zelf een aardige goede film. Spannend drama goede acteur/actrices/ en een goed verhaal/behalve dat gedoe met God irriteerde mij nate loos

kappeuter (moderator)
Gescheld verwijderd.

avatar van arno74
In de herziening een halfje eraf. Destijds in de bioscoop vond ik dit een hele fijne film, maar ruim 8 jaar later vallen me vooral de clichématige situaties en de belabberde bijrolfiguren op, zoals de supermarktmedewerkers: hoe dom kun je iemand neerzetten. Vermakelijk bij de eerste kijkbeurt is het zeker, de herkijkwaarde is echter veel lager dan ik had verwacht. Met 3,5* ben ik nu eigenlijk nog te gul.

Eerder lachwekkend dan spannend. Slechte acteurs. Redelijke effects.

patrickman schreef:

Pfffff gefrustreerd ventje zeg, je komt echt dom over!!!

avatar van ambrosini
Slecht films die worden gered met een 1 scene.. Nou dat is wat ik hiervan vond.. Special effects redden het zeker niet. Behalve 1 scene en volgens mij maakt dat heel veel impact als je ook nog zelf kinderen hebt.

avatar van mcdaktari
ambrosini schreef:

Nou nee hoor, die impact waar jij van spreekt, daar was bij mij geen sprake van.
En ja, ik heb zelf ook kinderen. Naar iedereen ervaart het natuurlijk anders.
Overigens vond ik het best wel een aardige film, dat vond ik toen ook al, toen ie net uit was. En dat niet iedereen het een goeie film vind kan ik wel begrijpen. Persoonlijk hou ik wel van Stephen King verhalen.

avatar van Curriculum
Heerlijke mysterieuze film met een goed verhaal en acteerprestaties. De film moet het niet hebben van de special effects, maar het verhaal en de spanning maken dit weer goed. Vooral de scene met die spinachtige monsters. Je proeft gewoon de angst van de mensen die daar doorheen moeten lopen.

Een dubbel en dwars verdiende 4,5*.

Erg boeiende film, van het begin tot het einde. De sfeer zat er prima in meteen al vanaf het begin. En oh oh wat speelde die geloofsfanaticus haar rol goed, ik begon haar echt te haten gewoon! Qua special effects zat het wel goed. De monsters waren voor mij overtuigend genoeg, al zal menig persoon hier het niet met me eens zijn. En het einde had ik al helemaaaaaaaaal niet aan zien komen, geweldig. 4 dikke sterren van mij.

avatar van bobbee
Hele aardige film in het genre. Een aantal bekende gezichten in deze film van de man die TWD naar tv bracht. Het einde geeft de film zijn scherpe randje. De lange scenes in de winkel houden de aandacht goed vast en laten de wisselwerking tussen de verschillende karakters goed zien.

ricootje76 schreef:

ben het volledig met je eens een super film.

avatar van sinterklaas
Durfde deze film een lange tijd niet te zien vanwege mijn diepe fobie voor tentakels en filmspinnen. Maar bij deze de angst toch nog weten te overwinnen. Maar toch.... helemaal vergeten dat dat 10 jaar geleden met IT ook was gelukt.

The Mist is ook weer een sterke King-verfilming. De man die eerst voornamelijk geïnteresseerd was in de gevangenis-drama boekjes van King besloot nu maar eens een samenwerking te maken met een van zijn monsterverhalen en weet daar ook zijn sterke elementen in mee te nemen. En het is zoals je mag verwachten van een King film (moet nog steeds een boek van hem lezen)... het blijft niet slechts bij een survival horror... Er is een mist dat over het stadje trekt op het moment dat David boodschappen doet met zijn zoontje. Een paniekerige man stormt de supermarkt binnen en zegt dat het hier niet om een gewone mist gaat... en inderdaad...

En dan denk je als kijker dat de hel los gaat breken en dat het grotendeels vechten word tegen bloeddorstige insecten en moordende tentakels in alle vormen en maten, maar blijkbaar om te voorkomen dat dit zo'n typische Hollywood spektakel word, worden de monsters zelf nog zo vaak mogelijk op de achtergrond gehouden en verdiepen we ons meer in alle aanwezigen van de supermarkt zelf... en dan voornamelijk dat christelijke vrouwtje die al indoctrinerend al het hel en verdoemenis bij elkaar kwettert... en vervolgens het voor elkaar krijgt dat 90% van de aanwezige tot sekteleden worden gemaakt... David behoord dan natuurlijk weer tot de 10%.
Ja, zoals ik inmiddels het al van King had begrepen.... hij heeft overduidelijk wel iets met absurde en/of eigenzinnige figuranten en is ook altijd wel in voor wat zwarte humor. Dat oude vrouwtje vond ik ook erg cool.

En zo komen we er door de film achter dat alles in lagen word verteld, en dat was erg bijzonder. Je zou de film bijna wel complex kunnen noemen. En dat einde.... ja... kan niet pijnlijker bijna...

Voor mij een zeer geslaagde film. De combinatie tussen psychologische horror en monster horror word hier uitstekend neergepend.

het is op zich een goede film, het verhaal is goed, niet erg speciaal. dat komt ook doordat ik normaal niet van dit soort films hou. maar wat me wel dwars zat was het acteerwerk. vooral dat van '' david drayton''.
maar al met al een leuke film, met name het einde.

Gijs2
De film had een klassieker kunnen worden. Het acteerniveau vond ik wisselend. Hoofdrolspeler is zeer overtuigend, waar andere gewoon niet uit de verf komen. Verhaaltechnisch en het feit dat de grootste dreiging uit een andere hoek komt, dan je vooraf verwacht, maakt van dit stuk een vrij unieke film.

Grootste minpunt is toch wel de CGI, kap daar eens mee. Ik vind het in elke film storend, maar in deze film is het wel heel erg lelijk.

avatar van Pazmaster
Nog maar eens herzien en eigenlijk valt deze film wat tegen. Het begint best aardig maar naar mate de film vordert gaat het steeds meer op een klucht lijken met een aantal behoorlijk vervelende typetjes. En die monsters kunnen echt niet, ook al is het 10 jaar geleden, de special fx / cgi zijn zelfs voor die tijd erg zwak. Het acteerwerk is wisselend maar over het algemeen kan het er best mee door. Het einde is dan wel briljant waardoor ik toch nog op een voldoende uitkom.

avatar van Thomas83
Weer eens gezien van de week, en ik vond hem nu toch wel erg vermakelijk hoor. Het eerste dat me opviel is dat de film apart ouderwets overkomt. Je zou niet zeggen dat hij pas tien jaar oud is. Vind de setting en sfeer wel zeer aangenaam. De CGI is wel wat jammer op zich, maar ze doseren dat nog wel net genoeg.

Dat kan dan weer niet echt gezegd worden van alle miserie die de personages overkomt. Ik herinnerde me nog vooral dat einde dat keihard aankomt natuurlijk, maar ook de rest van de film is gitzwart. Eigenlijk op zo'n manier dat ik haast vind dat het te ver gaat en een beetje als doelloos voelt. Vooral het einde kan ik alleen maar sadistisch noemen. Misschien is daar ook wel niets mis mee, maar ik weet het niet.

De wat aangedikte personages vond ik nu wel prettig eigenlijk. Dat gestoorde religieuze mens haalt nog steeds het bloed onder je nagels vandaan, maar dat soort personages kunnen een film ook wel goed doen. Over het algemeen vond ik de personages erg leuk. Toby Jones is zo'n sympathieke toevoeging aan de cast, en ik vond de relatie tussen de lekker rationele hoofdpersoon en zijn buurman ook best interessant.

Alleen dat zoontje blijft echt een vervelende toevoeging, en wat andere minpuntjes zijn soms ook mindere acteerprestaties en wat domme momentjes. Die kerel die in brand vloog, dat vond ik wel te dom voor woorden. In alle paniek kan je natuurlijk fouten maken, maar dit kwam alleen maar komisch over. En nadat alle personages in het begin van de film op zo'n goede natuurlijke manier worden geïntroduceerd is het wel een tegenvaller dat je later dan van die slechte voorkauwdialogen krijgt, waarin letterlijk het thema van de film wordt benoemd.

avatar van Shadowed
Heel goed.

The Mist begint als een doorsnee survival-horror film. Mysterieuze mist, mensen raken opgesloten in een supermarkt en moeten daar overleven. Niet iets heel bijzonders.

Naarmate The Mist gaat opbouwen begint de film zich uit te vouwen naar een erg sterke film. Zeer goed geacteerd door Jones en Miss Cassidy. Op een gekke manier begint een gek idee zich te transformeren naar een realistische knipoog naar de mensen. Dit zou idd kunnen gebeuren mocht je in een groep opgesloten te zijn. Nou zal ik niet zeggen dat Jane erg goed was, en hij was ook een rede waarom ik deze film wat punten aftrek geef

De CGI is niet erg bijzonder, maar de sfeer en een sterk verhaal is waarom deze film een aanrader is. Het einde is erg hard en kan nog eventjes bijblijven.

vandaag om 13:52 uur