The Mist (2007)

Alternatieve titel: Stephen King's The Mist

Horror / Mystery

geregisseerd door Frank Darabont
met Thomas Jane, Marcia Gay Harden en William Sadler

Nadat het kleine plaatsje Bridgton getroffen wordt door een hevige storm, verschijnt een mysterieuze mist. David Drayton (Thomas Jane) en diens zoontje worden, net zoals vele andere dorpelingen verrast door de mist terwijl ze inkopen doen. Al snel blijkt de mist een dekmantel, waarin de meest vreemde en gevaarlijke wezens zich verstopt hebben. Drayton vreest voor zijn leven en voor dat van zijn kind en probeert met alle macht te overleven...

avatar van as
as
Naar aanleiding van een geregiseerde aflevering van de tv-serie The Shield wilde Darabont eens snel en in een korte tijd een film maken. Als wijze van experiment. Een soort van Guerilla filmaking. En aangezien Darabont toch al wat King verhaaltjes voor zijn camera tot leven had gewekt was de keus natuurlijk snel gemaakt. Erg leuk kort verhaal, waar wel wat uit te halen valt. Hoop wel dat het geheel een beetje gory wordt. Ben benieuwd.

avatar van TheRisingSun
Vergelijkbaar met Slither?!

avatar van BlueJudaskiss
Of met The Fog?

avatar van FillumGek
Het plaatje deed me gelijk aan Slither denken.

vroeger vertelde m'n neef dit verhaal aan mij en ik heb serieus een aantal nachten niet kunnen slapen. Ik vond het echt spannend.

avatar van thomzi50
Ai, ik heb denk ik toch liever dat ik van deze regisseur drama-films zie.

avatar van as
as
TheRisingSun schreef:
Vergelijkbaar met Slither?!
Denk niet dat Darabont die kant op gaat met deze film.

avatar van abeltjuh 25
The Punisher die afgestraft gaat worden....Mwaa...Deze film wordt flop denk ik.

thomzi50 schreef:
Ai, ik heb denk ik toch liever dat ik van deze regisseur drama-films zie.

Ik denk het zomaar ook..

avatar van j0zman
Het boek was zeer goed dus ik wacht echt vol spanning af hoe deze film gaat worden! Hopelijk precies zoals ik het voor me zag tijdens het lezen.

BlueJudaskiss schreef:
Of met The Fog?

Een heel klein beetje, al betreft het allerlei hier wezens in de mist die uit een andere dimensie door een misgelopen militair project komen. Spannend kortverhaal, wellicht ook zeer spannende film.

Max en Joep
WAUW!!! De mist!! eindelijk. YES!!!!!!!

dit vind ik nog steeds een van de beter Stephen King verhalen en ik hoopte altijd al op een verfilming.

laat de film aub net zo depri eindigen als het boek, please

avatar van Phoenix
Ho, dit is interessant. Eens kijken hoe Darabont omgaat met kort-maar-krachtig filmpjes.

avatar van martinstegenga
Ehe, ik moet nog maar eens zien of deze het gemiddelde van Frankie hooghoud

avatar van sonyjh
een horrorfilm van Frank Darabont? Dat maakt me benieuwd!!!

sonyjh schreef:
een horrorfilm van Frank Darabont? Dat maakt me benieuwd!!!

idd mij ook
als het net zon topper word als the green mile en the shawshank redemption
kom maar op dan

Frank Darabont Rulez

avatar van timmem
Hier is de eerste trailer te zien. Ziet er wel leuk uit. Typisch zo'n Stephen King verhaal. Doet me veel denken aan de miniserie Storm of the Century, ook van Stephen King. Nu maar hopen dat dit toch wat beter word. De muziek in de trailer is overigens van Clint Mansel uit The Fountain.

Hier zie ik echt naar uit. Ben een grote fan van horror, en Darabont kan geweldig goed regisseren (SR was top, GM was ook redelijk intrigerend, alhoewel drama natuurlijk geen horror is,hehe ). Heb alleen nog maar die 2 films van hem gezien, zijn eerste film Buried Alive ken ik niet, en aan de score te zien was hij niet echt denderend. Natuurlijk zegt dat niet alles, en was ook zijn regiedebuut. Desalniettemin wacht ik hier in volle spanning op .

avatar van jester
Ik zie wel weer een aantal bekende "Darabont"-gezichten.

The Last
Weet iemand wanneer die uitkomt? Want de film is van dit jaar ( staat erbij ) en er staat geen datum van wanneer die uitkomt.

Owja heb het al: 8 januari hier in NL

avatar van Nicolage Rico
Ik ben hier zeer benieuwd naar... Even kijken of Darabont het genre horror ook aan kan.

Max en Joep
ik vond de opjuttende dame al nie tzo eng als dat ik haar voor me zag in het boek, das jammer

niet eng? Kan je amper zeggen...

Over eng gesproken: kijk hier eens

Frank Darabont in actie tijdens het opnemen van een scary scène. De moeite!

The Last
Mooie poster. Wie heeft hem trouwens geplaatst? Mijn complimenten!

avatar van jester
Volgens IMDB komt de film op 24 januari in Nederland uit: de officiële site is ook in de lucht: http://www.themist-movie.com/

avatar van Kevin.92
Deze film lijkt me echt vet!

avatar van dutchtuga
Lekker King sfeertje idd. Vind de CGI alleen verre van overtuigend.

avatar van Word_Play
Ziet een stuk minder magisch uit dan de eerdere Darabont/King-films. Maar de trailer ziet er best oke uit.

avatar van Macmanus
Verklapt wel ernstig veel die laatste trailer. Lijkt me redelijk typisch King verfilming verder, Guerilla filmaking my ass