ad
  • 8.149.049 stemmen

Tales from the Hood (1995)

Horror / Misdaad | 98 minuten

Genre: Horror / Misdaad

Geregisseerd door: Rusty Cundieff

Met onder meer: Clarence Williams III, Joe Torry en De'Aundre Bonds

Over Tales from the Hood

"Chill or be Chilled"

Drie schoften wachten in een rouwkamer op een drugsdeal, waar Mister Simms spookachtige verhaaltjes vertelt over een paar van zijn klanten. In het eerste verhaaltje wordt een zwarte leider door drie blanke smerissen gedood, maar het slachtoffer staat van zijn graf op en zorgt voor terreur. Het tweede verhaal gaat over een door zijn pleegvader mishandelde jongen die beweert dat een 'monster' verantwoordelijk is voor zijn verwondingen. Via magie redt hij zichzelf en zijn moeder. Het derde verhaal gaat over een ex-Ku Klux Klansman die gouverneur wil worden. Maar hij moet wel rekening houden met een legendarische voodoo-koningin en haar moordlustige poppen. In het vierde verhaal geraakt een gewelddadig zwart bendelid opgesloten en wordt onderworpen aan een schoktherapie.

imageimageimageimage

avatar van namingway24

namingway24

"Welcome... to Hell!"

Dit is blijkbaar een onbekende film. Ik hou van anthologieën en dit is niet één van de beste maar toch zeer vermakelijk. De special effects zijn van een hoog niveau. De twist van het overkoepelende verhaal is zeer voor de hand liggend, maar Williams III als Mister Mimms zorgt ervoor dat het werkt.

avatar van Glacius

Glacius

Best een leuk filmpje. De effecten zijn 'op het einde na' best aardig. Ook is het acteerwerk helemaal niet zo slecht voor een 'hood filmpje'. De dialogen zijn hier en daar best brilliant, net zoals het feit dat de verhaaltjes toch allerlei maatschappelijke (ghetto) problemen aan de kaak stellen in een horror verpakking.

avatar van film88888

film88888

Heel matige horror.

Normaal ben ik echt voor dit genre, en ben ik aan het beeld gekluisterd van het ene verhaal tot het andere verhaal, maar hier was dat niet echt zo.

Wat me vooral stoorde was: Dat de film goedkoop is, niet eng, en vooral het feit dat het over de ghetto gaat, en dat boeid me zeker niet als het met horror heeft te maken.

Maar een nipte 3,0 sterren.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1928 berichten

Bitch ass niggah

Geen al te beste film dus, die hele gettosfeer begon na een tijdje wel wat te steken. Vooral wanneer de weinige blanken die hierin voorkomen allemaal neonazi's blijken te zijn. Toch kon ik er soms nog om lachen. De horror was echter ondermaats en niet om aan te zien.

avatar van Reinbo

Reinbo

Erg leuk. Een van de beste omnibusfilms die ik ken. Het eerste en laatste verhaal zijn het best en scoren elk een 4*, het 2e filmpje geef ik een 3,5 end e 3e vond ik het minst, maar toch nog een ruime 3*. Maar vanwege de leuke omlijsting en politieke issue die duidelijk maar niet storend wordt aangekaart toch een kleine 4 voor het geheel. Leuk!

Verdient een veel groter publiek

avatar van ipman-99

ipman-99

"Chill Or Be Chilled" ... " !!!

Heerlijke Misdaad-Horror !!! Heerlijk om inderdaad de genre's misdaad en horror

te zien samenkomen ! We volgen vier aparte verhalen die zich telkens in de ghetto weten

af te spelen ... ! Vier verhalen waarin dus misdaad en horror samenkomen en telkens met

een andere insteek ! De sfeer is heerlijk aanwezig net zoals de muziek die ghetto uitblaast.

De vier verhalen zijn dus telkens anders en brengen op hun beurt genoeg spanning en sensatie !

De effecten zijn gewoon 'goed' ... (misschien op de laatste minuten na),

maar genieten deed ik alvast !

Een niet zo bekende parel ..., laat met deze recensie

alvast er een 'beetje' verandering in komen ?!

Wie volgt ?!

avatar van Harco

Harco

Film niet gezien, maar ik weet wel dat-ie een aantal parels van nummers bevat. Vooral deze track van Havoc & Prodeje is fantastich.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Groezelige pulp als politieke satire. Deze anthologiefilm bestaat uit vier segmenten waarin 'echte horror' (politiegeweld, huiselijk geweld, whitewashing, bendegeweld) verpakt wordt in speelse paranormale verhaaltjes. Compleet over the top, met de soort creatieve foutheid waar ik bij tijd en wijlen van kan smullen: cheesy speciale effecten, houterig (of juist over the top) acteerwerk, psychedelische montage vol flitsen en rare overgangen. De makers wisten waarschijnlijk dat ze geen Citizen Kane aan het schieten waren, maar het straalt een vrolijk makende passie uit voor onderbuikcinema. Nu eens met voornamelijk Afro-Amerikaanse acteurs en met een bijpassend hiphop-sfeertje.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

90's blaxploitation. Of nja, meer black pulp. In de stijl van de vele andere anthology films, maar nu met een sterke raciale en culturele ''boodschap''. Police brutality, huiselijk geweld, gangs... wat dat betreft juist erg in de stijl van blaxploitation films. Maar ditmaal met een typische 90's knipoog. Super cheesy met veel ludieke effecten. Met name die in de tweede short, met de stiefvader die op brute wijze in elkaar wordt gevouwen en de derde met charmante stop motion effecten springen er voor mij bovenuit. Deze periode is rijk aan dit soort films. Vaak zijn ze pijnlijk overlooked, maar deze Tales from the Hood valt in dat opzicht nog wel mee.

avatar van Basto

Basto

Krachtige omnibus, zowel inhoudelijk sterk als qua entertainmentwaarde.

Aanrader.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Drie boeven willen drugs bemachtigen van een eccentrieke begrafenisondernemer die ze hen beloofd had en bezoeken zijn funerarium. Maar in plaats daarvan worden ze op vier moraliserende griezelverhalen getrakteerd waarbij racisme, kindermishandeling, voodoo-poppen en brainwash centraal staan. De eerste drie segmenten zijn zeker leuk, alleen valt het slot wat uit de toon.

Het niveau van de Amicus-producties uit de jaren zestig en zeventig wordt weliswaar niet gehaald maar toch is die horror-anthologie voor het grootste deel best vermakelijk. De muziek vond ik minder geslaagd, zeker op het einde. Echt eng zijn de verhalen niet, maar ze weten toch meestal te boeien. Pluspunt is wel dat alle nietsnutten in die film hun verdiende loon krijgen.

avatar van Woland

Woland

Vermakelijk filmpje waarin we in anthologie-vorm vier verhalen met omkadering te zien krijgen - het is een soort van 90's blaxploitation-versie van Tales from the Crypt met ook hier wat moraliserende verhaaltjes en met dezelfde uiteindelijke clou - de aanhoorders van het verhaal zijn de sjaak en rechtstreeks onderweg naar de hel vanwege hun slechte daden. De nadruk ligt niet echt op de horror; jazeker, er gebeuren allerlei bovennatuurlijke dingen en er gaan een hoop mensen dood, maar de film poogt niet om echt eng uit de hoek te komen, en ook qua gore of effecten is er niet veel te zien. De film is meer een satire over de problemen die zwart Amerika bezighouden: de bendeproblematiek, drugs en moorden, racistische politie en politici, huiselijk geweld, enzovoorts - en de horrorelementen functioneren een beetje als knipoog om het niet allemaal al te zwaar op de hand te laten voelen. Echt top is het niet, maar Tales from the Hood kijkt lekker weg met prima verhalen waarin zware onderwerpen met een losse sfeer en wat knipogen behapbaarder gemaakt worden. Ik vond het vermakelijk.

avatar van Boeikens

Boeikens

Geslaagde Blaxploitation met sterk raciale ondertoon in de vertelde verhaaltjes.

De 4 storys zijn aan elkaar gewaagd, waarbij ik persoonlijk het eerste en laatste de iets betere vond. Ze lopen vlot, onderhouden en bieden telkens een verborgen morele les.

avatar van mrklm

mrklm

Met Spike Lee als uitvoerend producent is de zeer nadrukkelijke politieke ondertoon van dit uitstekende horrorvierluik geen verrassing. Regisseur/scenarist Rusty Cundieff en co-scenarist Darin Scott maken van de gelegenheid gebruik om korte metten te maken met racistische agenten ("Rogue Cop Revelation") en corrupte en racistische politici ("KKK Comeuppance"), maar ze houden óók de zwarte gemeenschap een spiegel voor in "Boys Do Get Bruised" en "Hard-Core Convent". Het zijn hoe dan ook goed geschreven verhalen met verrassend overtuigende special effects en een hilarische rol voor Clarence Williams III als een begrafenisondernemer (of zoiets) in het zwartkomische dat de vier verhalen met elkaar verbindt. Dit is een film waarvan je graag zou willen zeggen dat het thematisch gedateerd is, maar niets is minder waar. Dat maakt "Tales From The Hood" bijna 25 jaar na dato in ieder geval nog steeds zeer de moeite waard.

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1914 stemmen

“What are we going to say? The body of a citizen we murdered has come back to kill us?”

Vrij matige film vond ik zelf. Wederom een standaard horrorfilm waar we genoegen moeten nemen met vier korte verhalen maar dit keer valt het in ‘The Hood’. Zo volgen we constant een paar afro-Amerikanen die tegenover de dood staan. Het eerste korte verhaal vond ik leuk om te zien, daarna zakt de film heel snel weg en met het stukje waar de ‘Ku Kux Klan’ zich bevindt werd het weer wat interessanter. De cast deed het aardig maar nergens werd deze film heel speciaal. Matig werkje met weinig spanning, spectakel en bloed, het is constant net niet maar wel een leuke poging van Cundieff. En de autist die ik ben moet ik voor mezelf deel twee ook nog gaan kijken binnenkort, ben benieuwd.