ad

Geregisseerd door: Azazel Jacobs

Met onder meer: Michelle Pfeiffer, Lucas Hedges en Valerie Mahaffey

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over French Exit

De 60-jarige socialite Frances Price leidt samen met haar zoon Malcolm een luxe leven in de upper-class van New York. Hun schitterende reputatie komt ten val na de dood van Malcolms roemruchte vader Franklin. Geplaagd door hun bestaan in New York en het nieuws dat het geld nu echt op is besluiten de twee naar Parijs te vertrekken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

scorsese

Goeie film waarin een rijke dame en haar zoon naar Parijs vertrekken zodra haar geld bijna op is. Het verloop van de film laat zich niet gemakkelijk voorspellen (mede vanwege de licht excentrieke personages). Michelle Pfeiffer is goed gecast en zet ook een prima rol neer. Valerie Mahaffey is vermakelijk in een bijrol. Ietwat aan de trage kant en het had misschien wat korter gekund, maar 3.5 sterren zijn wel op hun plaats.

avatar van schumacher

schumacher

Ow ow ow, gemengde gevoelens bij deze film.

De eerst 40-50 tal min ong vond ik heel goed maar derna zakte de film te hard in voor mij en dat gevoel van de eerste 40-50min zijn bij mij nimmer terug gekomen.

De film begon daardoor saai te worden, ongeloofwaardig met dat onnozel gedoe die er gebeurde en begon me te vervelen, speelduur was echt te lang.

avatar van macrobody

macrobody

Michelle Pfeiffer is een top actrice en dat bewijst ze in deze film. Het wordt inderdaad na een uurtje of zo steeds absurdistischer maar dat vond ik dan wel weer grappig.

Maakt geld nou wel of niet gelukkig? Mensen die het niet hebben denken van wel, mensen die het wel hebben weten beter

avatar van pietpuk

pietpuk

Melancholieke en enigzins absurdistische vertelling over de bijzondere relatie tussen moeder en zoon