Tales from the Hood 2 (2018)

Horror

geregisseerd door Rusty Cundieff en Darin Scott
met Kedrick Brown, Alicia Davis Johnson en Creighton Thomas

Een horror omnibusfilm met vier verhalen. “Good Golly” gaat over Zoe en Audrey, twee beste vriendinnen die een bijzonder museum bezoeken. “Medium” gaat over drie keiharde criminelen die in een parkeergarage een oude vriend in elkaar slaan, omdat ze uit zijn op zijn geld. “Date Night” gaat over de twee rokkenjagers Ty en Kahad die twee aantrekkelijke actrices op het oog hebben. “The Sacrifice” gaat over twee blanke mannen die twee donkere mannen oppikken.

avatar van umbra
Niet al te best deze 4 horror verhaaltjes.
1ste met het museum en die nigger dolls was nog beetje funny, ook niet echt horror, de andere 3 waren alleen maar slechter. Ook de acteurs, Jesus, waar hebben ze dat zootje bijeen geraapt. Een kleine 2/10.

avatar van jeroentjuhhhhh
Mehhh. Cundieff mag zijn (beste) kunstje nog een keer overdoen. Maar waar hij halverwege de jaren 90 hele charmante pulp met daaronder wat (zwart)maatschappelijke kritiek afleverde, neemt dat tweede hier de overhand... en dat komt de film absoluut niet ten goede. Eerste short is inderdaad de leukste, maar ook die is voor 90% een (hele kwade) geschiedenisles. De tweede (''Medium'') heeft nog wel een grappige wending, maar lijkt om budgettaire redenen niet helemaal los te gaan. Vanaf de derde gaat het eigenlijk pas echt fout met een flauwe vampier twist waar vervolgens helemaal niks mee wordt gedaan(???). Maar als kers op de bedorven taart is de laatste in de rij, geregisseerd door Cundieff. Het achterliggende idee is niet eens zo slecht, maar de uitwerking en de look van deze short is verschrikkelijk, als een aflevering van As the World Turns. Jammer, want het eerste deel had een beter vervolg verdiend... zeker als je er 23 jaar over na hebt kunnen denken.