My Bloody Valentine (2009)

Alternatieve titel: My Bloody Valentine 3D

Horror / Thriller

geregisseerd door Patrick Lussier
met Jensen Ackles, Jaime King en Kerr Smith

Tom keert terug naar zijn geboorteplaats op de 10de verjaardag van de valentijnsnacht slachtpartij, die het leven kostte aan 22 mensen. Tom wordt beschuldigd van de moorden en het lijkt dat zijn oude vlam Sarah de enige is die gelooft dat hij onschuldig is.

avatar van Shadowed
Redelijke 3D slasher.

Ja, het acteerwerk is heel heel slecht. Alleen maar vervelende karakters, de karakters waarvan ik wel kon genieten werden meestal al als eerste in mootjes gehakt. Ondanks de ervaring van sommige acteurs en actrices (Ackles, Supernatural. King, Sin City) kwamen beide niet goed aan bod.

De kills zelf brengen deze film naar een 2,5*. De 3D kills zagen er erg lollig uit, waarvan de lol er soms uitspat. Ook is het soms lekker lomp en bruut. Zeker aan het begin heb ik volop genoten, daarna stort de film in elkaar.

Wel jammer, dat de film geen leuke karakters aan bod brengt. Dit vind ik toch echt wel nodig, waar is de grappenmaker? Belangrijke elementen moet ik zeggen, maarja.

avatar van joolstein
My Bloody Valentine is een remake van de gelijknamige horrorfilm uit 1981. Ditmaal zijn aan de film 3D-effecten toegevoegd. Of deze de film beter maakte weet ik niet ik heb hem namelijk in het oude vertrouwde 2D gekeken. Misschien dat een 3D-beleving de film net dat beetje extra had gegeven om boven de standaard horror uit te komen.

Enfin de moordende mijnwerker Harry Warden met zijn gasmasker en pikhouweel is terug. Echter als horrorfilm an sich biedt de film maar weinig verrassingen. Daarnaast vond ik het verhaal (toch al nooit het meest briljantste in een slasher) in de oude film iets beter uitgewerkt. De saaie driehoeksverhouding waar dan soms de killer zijn werk verricht is gebleven maar de twist rond de killer Warden is te ongeloofwaardig. Ook werd veel spanning teniet gedaan doordat de muziek steeds als de killer in beeld was, aanzwelt. Over het acteerwerk zwijg ik verder maar... Positief was de gore en de blonde actrice Betsy Rue die frontaal in beeld een poedelnaakte dame-op-hakken speelt.

De jaren '80-film kon nog met bepaalde aspecten wegkomen echter anno 2009 is dit vooral standaard, middelmatig, en niets nieuws onder de zon. Oké de film was niet heel erg vervelend, maar is ook niet erg gedenkwaardig.

avatar van Kondoro0614
Ik was afgelopen zondag bij het ‘Iron Maiden’ concert in het Gelredome en aangezien ik hier van een beetje uitgeput was wou ik niet een al te moeilijk te volgen film gaan kijken en viel mijn aandacht al gauw bij deze herziening van de horror slasher ‘My Bloody Valentine’. Ook heb ik dit gedaan voor de challenge waar ik mee bezig ben alleen houd ik het wel wat korter deze mening, ben aardig moe van dit weekend en de werkdag.

Deze slasher heb ik al meerdere keren gezien en vond hem gisteren eigenlijk niet zo héél bijzonder meer, dat is opzich wel balen. De kende zeker vaak goeie moordscénes maar een echte ramp was dat de CGI er soms gewoon niet uit zag, en dat is balen. Ook was de film rete voorspelbaar en soms saai (en nee, dat kwam niet doordat ik hem al eens gezien heb, want ik was eigenlijk alles alweer vergeten).

“Like fuck you do, Hanniger. Just 'cause your daddy owns the mine doesn't mean you know shit.”

In de film volgen we een stad waar de mijnen een belangrijke bron van inkomsten betekend. Er loopt alleen een verwaand moordenaar rond die mensen afslacht tijdens valentijn. De beste moordenaar is dood geschoten en na tien jaar komt Tom weer terug in het dorp wanneer de moorden weer aanslaan. Is het Tom of is er iets anders aan de hand? .

Een matige film vond ik het gisteren heb hem me zelf niet meer echt vermaakt. Het verhaal is flinterdun en het concept is leuk maar niks speciaals. Het leukste stuk was nog dat de beste dame naakt over straat liep, en er aardig lang wat bloot te zien was, nooit verkeerd. Nu ga ik snel door met voetbal kijken en daarna nog weer even wat Iron Maiden luisteren, en snel slapen!

avatar van DjFrankie
Goeie slasher, al werd er niet altijd goed geacteerd, ik heb me vermaakt met deze film. Ik zag hem voor het eerst itt mijn voorganger. Slashers staan bekend om veel bloed en hakwerk. Dat was volop aanwezig in deze film. Ook heb deze gekeken voor de challenge.