Dead Silence (2007)

Horror / Mystery

geregisseerd door James Wan
met Ryan Kwanten, Amber Valletta en Donnie Wahlberg

Jamie en Lisa Ashen zijn een pasgetrouwd koppel dat een nieuwe woning betrekt, buiten hun oude, spookachtige woonplaatsje Ravens Fair. Wanneer Lisa echter bruut vermoord wordt, trekt Jamie terug naar Ravens Fair om haar te begraven en een legende te onderzoeken over de vermoorde buikspreekster Mary Shaw, die volgens Jamie met de zaak te maken heeft.

avatar van m1701
film was best wel spannend
alleen vond ik het gedeelte met de mary shaw en haar tong
door die poppen
een beetje té nep.
Daardoor mn stem met een half punt verlaagd.
Voor de rest aardige film en ben groot fan van Ryan Kwanten sinds True blood!

avatar van C. Alexander
Scary movie kan ik waarschijnlijk nog meer waarderen dan Dead Silence. Waar ik het meest bang van werd bij deze film is het feit dat iemand zo'n soepfilm uit durft te brengen. Werd vreselijk melig van deze film. Ik zag dat er heel wat 4 en 5 sterren worden gegeven, hoe kan dat?! Leg het me uit!Uitgerekte hoofden met een rode, opengerukte mond, poppen die met hun hoofd draaien, hé kijk een dubbele muur, een vader waarbij blijkt dat zijn dode lijf wordt misbruikt als buikspreekpop en dan nog de oude mevrouw met haar lekkere XXL tong. Hoe kan iemand hier nou 5 sterren voor geven?. Nee, nee en nog eens nee.

Benieuwd naar deze na het zien van saw, the conjuring en insidous.

avatar van Montorsi
Lauw filmpje,

Komt erg prutserig over op de een of andere manier. Acteerwerk is flink onder de maat. Aardig vervelende personages (man man die broodjesetende agent ), script is rommelig (waarom z'n vrouw daar in dat plaatsje begraven, waarom rustig met die pop naast je slapen als je sterk het vermoeden hebt dat het iets te maken heeft met de dood van je vrouw?). De clou is erg omslachtig, en spanning zit er amper in.

Ik had eigenlijk nooit verwacht dat ik dit ging zeggen, maar zelfs voor een Wan valt ie tegen. Normaal merk je toch wel dat ie talent heeft, maar dat blijkt in ieder geval niet uit deze film.

avatar van huiguh
wat een slechte film, maar met een geniale twist op het eind.
1,5 *, alleen voor het eind.

Ik wou deze film al heel lang zien maar elke keer twijfelde ik eraan, Spijt dat ik het toch gedaan heb.
Het begon op zich best aardig, maar ik begon mij al heel snel aan deze film te irriteren.
Slechte film, Acteerwerk is bedroevend , enige pluspunt aan deze film is Amber valetta en het einde.
(Amber valetta speelde ook niet al te best, maar ik vind het gewoon een mooie vrouw)

avatar van HorrorMovieFreak
Goed.

Goede sfeer, veel spannende stukken, goede muziek en een redelijk verhaal.

Ruben%
James Wan heeft talent als horror-regisseur. Dead Silence is echter duidelijk een werkproject voor het latere (en veel betere) Insidious.

Wat was dit slecht zeg. 1* voor de moeite.

avatar van leatherhead
Nahh, weer zo eentje.

Geen slechte film hoor, zeker in vergelijking met de meeste Amerikaanse spookhuisfilmpjes kent het een paar aardige, sfeervolle momenten, zoals het begin en de geinige twist op het einde, maar voor de rest is het weer typisch zo'n formulewerkje. Het stikt vooral van de clichés; je kent het wel, er rust één of andere vloek, die dan opeens toch waar blijkt te zijn, maar helaas gelooft niemand de arme stakker en wordt hij voor gek verklaard.. etcetera etcetera.

Eng is het ook zeker niet. De schrikmomenten zijn dan wel oververtegenwoordigd, maar ogen zoals vaker in dit soort films gewoon goedkoop en makkelijk. Dat popje was verder wel leuk, al zijn dat soort dingen ook al wel beter gedaan door andere films.

Middle of the road ghostfilmpje. Kleine 2,5*.

avatar van Franza
Zeer matige film...
Maar het einde (het allerlaatst) de twist dus, die zorgt dat ik er toch en half puntje bij moet geven.
Die is echt geniaal!

avatar van Rickyman
Prima horrorfilmpje dat toch wel heerlijk sfeervol, creepy en spannend is.
Heel wat beter uitgevoerd dan Annabelle (2014) bijv. Al blijft het een beetje ongeloofwaardig allemaal, zulke lelijke enge poppen wil je toch niet in huis hebben..

avatar van feyenoordfan01
spannend horrorfilmpje met een sterk verhaal en goeie acteerprestaties

avatar van joolstein
Mijn maand begint erg goed!! (De tweede film die ik 4* geeft.) Had deze tweede van Wan nog niet gezien! En het is een fantastische film!! Sfeer, script ,acteren,schrikmomenten, spanning enz alles is gewoon perfect. Nu zie ik deze film later dan de bv. Conjuring en Insidious Daarom zie ik hier dezelfde stijl van Wan als in die andere films!

avatar van Left4Dead
Een halve punt eraf. Geen spanning en tranentrekkend acteerwerk op vele momenten. De schrikmomenten werkten niet op mij en dan kun je simpel zeggen dat de film faalt in z'n opzet voor mij.
Waarom Wan's horror nu vaak zoveel credit krijgt begrijp ik niet, okee Saw was goed maar de rest van hem is allemaal van hetzelfde. Ach ze zijn er slechter dat zeker maar de horror wil mij maar niet te pakken krijgen. Nu weer een herziening, zal ook de laatste keer zijn.

Een hele goede horrorfilm! Niet al te veel schrikmomenten. Maar het verhaal zat goed in elkaar met een verassend einde!

avatar van Alexander1900
Toch wel een tegenvallend filmpje. Mijn verwachtingen waren namelijk erg hoog. Af en toe is er spanning en de sfeer is best aardig, alleen hebben ze te weinig met de pop gedaan en het einde is niet helemaal bevredigend.

Cijfer: 6,5 / 10

avatar van misterdhdh
Film die mij nooit echt kon overtuigen, insidious en saw vond ik top van de maker, the conjuring was nog redelijk maar deze dead silence vind ik toch één van zijn mindere films. Veel mensen vinden dit een zeer goede film blijkbaar, maar ik vond hem toch maar matig. Verhaal is redelijk cliché maar de film weet toch nog op sommige momenten zoals het einde te verrassen. Acteerwerk kon niet echt overtuigen, al was het niet zo slecht. Het grootste probleem is dat ik de film nooit echt spannend vond, en ik ook amper geschrokken ben. Soms zelfs redelijk saai vond, en weinig sfeervol. Poppen zagen er nog wel eng uit, maar met de poppen wordt uiteindelijk niet zoveel gedaan, al waren al die poppen in die kasten wel geweldig om naar te kijken, zeker wanneer ze dan nog eens allemaal beginnen te draaien. Natuurlijk weer paar domme acties van het hoofdpersonage: slapen met die pop naast je, lijkt me toch niet zo slim. Paar dingen die ik echt slecht vond zoals die enorme neptong, die steeds vaker verscheen. Ook voorspelbaar wie er allemaal dood gaat. Einde met de twist was dan weer geweldig gevonden, ook de slechte afloop kon me bekoren, omdat ik meestal wel fan ben van slechte eindes. Ook leuk dat er verwijzingen inzitten naar toch één van mijn favoriete film: saw. Al bij al had ik hier veel meer van verwacht en ben ik toch redelijk teleurgesteld. Te weinig spanning voor mij om hem echt leuk te vinden. Slecht was hij zeker niet maar heb al veel betere films gezien in dit soort genre de afgelopen jaren. Een gemiste kans, hier konden ze veel meer mee doen.
Nipte 3/5
***

avatar van Kondoro0614
Dead Silence

Ik moest gisteren even oppassen op mijn neefje en nichtjes waarop ik een kameraad had gevraagd of die misschien langs wou komen, zou leuker zijn voor mij en het was zaterdag dus meestal kijken we dan altijd wel films. We waren aan het brainstormen en ik nam We Are Monsters (2015) en #Horror (2015) mee en toen kwam hij met het idee om Dead Silence te gaan kijken, voor hem een herziening en voor mij totaal nieuw. We hadden ons maar aan deze film gewaagd en ik moet zeggen dat de film me prima bevallen is. Het is de laatste tijd moeilijk om nog een horror / thriller film te vinden met geesten en overige wezens die mij echt het zweet in de bilnaad laat staan, nu deed Dead Silence dat net weer niet wat echt 'eng' was hij niet maar, de film was niet slecht en hield mijn aandacht goed vast.

Ryan Kwanten speelde een prima rol en het acteer werk ging wat dat betreft prima. Judith Roberts natuurlijk als Mary Shaw, hmm wel een beetje een creepy karakter maar ook zeker niet super slecht gedaan, zag der soms ook wel uit als een heks namelijk. Michael Fairman deed het ook prima net zoals de gehele cast, vond het niet slecht.

Het verhaal was soms wat minder maar alsnog prima om te volgen, met een mooie 'mindfuck' op het einde heb ik me toch prima vermaakt. Het concept vind ik ook vet, natuurlijk heeft Wan het weer prima gedaan wat ik ook bij zijn films hierna vind, zoals The Conjuring etc. Voor de rest heb ik niet zoveel met poppen maar goed, zulke films zullen mij ook niet snel super hard laten schrikken maar toch, voor de zoveelste keer, prima vermaakt! Zeker even een keer kijken als je hem nog niet gezien hebt, me zo af en toe een duistere setting neemt hij je gemakkelijk door de avond mee!

avatar van knusse stoel
Voor griezelaars onder ons: kijken voor het te laat is.

Uitstekende film die je regelmatig op laat veren van de zitting en die je bij "de kladden" houdt!

avatar van Maarten0402
Voor deze film heb ik dat jaar nog meegedaan aan een movieposter contest op DeviantArt (wat een meuk van inzendingen zaten er tussen, maar ook wel mooie).
Maar eigenlijk nooit echt de behoefte gehad om de film te zien.

Misschien ga ik dat nog wel is doen voor de lol, hij is gelukkig maar 90 min.

Enge en spannende horror film!

avatar van cor1946
Hoe verzinnen ze zulke films te maken. Hij was nog het aankijken waart ook. Zaten best goede scenes tussen. Dus afgekeken.

avatar van SmackItUp
Aardige Wan.

Al is dit echt niet zijn beste. Redelijk standaard plotje, maar wel gebracht op een creepy manier zoals alleen hij dat kan. Verder heeft het weinig om handen. Kwanten vind ik sowieso maar een matig acteur, Wahlberg speelt wel goed maar zijn personage is vooral erg irritant. Wel leuke draai op het einde ook, moest wel even lachen. Gelukkig toont Wan bij momenten zijn klasse, al zijn we inmiddels toch meer van hem gewend.

avatar van Alathir
Dead Silence is een film van James Wan die ik nog niet eerder gezien heb. Wederom heerlijk genoten van zijn stijl. Het is niet zijn beste film, maar of het zijn slechtste is durf ik zeker niet te zeggen. Slecht is ook een heel slecht gekozen woord, want deze horrorfilm is nog steeds bovengemiddeld goed. In het horrorgenre is hij één van de grootste smaakmakers van de afgelopen 15 jaar met toppers als Saw, Insidious en The Conjuring. Dat hij zich nu op een ander publiek of ander genre iig heeft gestort gaat hem nog steeds goed af. Fast & Furious 7 is de beste uit de reeks. Death Sentence staat nu op de lijst en dan heb ik ze (buiten zijn debuut Stygian) allemaal gezien.

Qua acteurs zijn het niet direct A-acteurs, maar wel een aantal bekende gezichten zoals Donnie Wahlberg en Bob Gunton. Ryan Kwanten als de lead, doet het degelijk en weet zich verdomd goed staand te houden zodat de vloek hem niet te pakken krijgt. Dat maakt het einde eigenlijk ook wel extra klasse, hij is zo onder de indruk van de twist dat hij toch roept. En ik moet zeggen bij mij viel het kwartje ook laat al vond ik wel meteen dat zijn vader er 'doods' uitzag. Het einde van de film is dus ontzettend knap gevonden en past uitstekend binnen het concept van de film. De muziek is goed maar natuurlijk niet zo groots als in Saw en op de één of andere manier vond ik het niet zo spannend. Moeilijk te zeggen waar dat aan ligt. Hoe dan ook, ik heb me niet verveeld met deze film en het was een geweldige film in het poppengenre.

Tarkus schreef:
Een van de betere horrorfilms die ik de laatste tijd heb gezien.
Goed verhaal, prima acteerprestaties en niet overdreven veel special effects.
De film is een ode aan de oude horrorfilms en dat is met de grootste zorg betracht.
Het is lekker ouderwets griezelen met een paar schrikmomenten en een onverwacht einde.
Puike horrorprent zoals ze nog zelden worden gemaakt.

Ondertussen is het 10 jaar geleden dat ik deze film nog eens had gezien, tijd om nogmaals te bekijken dus.
En net als 10 jaar terug heeft de film me opnieuw kunnen bekoren en hoef ik niets aan mijn eerste mening toe te voegen.
Topper !!