Dead Silence (2007)

Horror / Mystery

geregisseerd door James Wan
met Ryan Kwanten, Amber Valletta en Donnie Wahlberg

Jamie en Lisa Ashen zijn een pasgetrouwd koppel dat een nieuwe woning betrekt, buiten hun oude, spookachtige woonplaatsje Ravens Fair. Wanneer Lisa echter bruut vermoord wordt, trekt Jamie terug naar Ravens Fair om haar te begraven en een legende te onderzoeken over de vermoorde buikspreekster Mary Shaw, die volgens Jamie met de zaak te maken heeft.

avatar van princesspeach
Heb ik Dezelfde film gezien als degenen die dit 4/5 sterren geven? Zo goed was hij echt niet .

In het begin na de moord van z’n vrouw dacht ik, okaaY dit kan wel een goede film worden. Maar de filters op de film blauw-groenig was zó vervelend. Donkere scènes waarmee ik geen kut zag, verder waren andere dingen gewoon belachelijk,

lekker naast de pop slapen die je vrouw heeft vermoord . Politieagent die een donut eet, hoe cliché. een oude man ‘ volgen ‘ van 80 die zich verstopt heeft in een verlaten theather en die in de nacht een piepklein bootje pakt om daarheen te komen, allemaal om hem iets te ‘ laten zien ‘ ja ja. Hoe gek kun je het maken haha. Plot twist met z’n ‘ stiefmoeder’ vond ik dan wel weer tof. & Oja, ik heb 3 keer gekeken of de film nou eindelijk afgelopen was . 1.5 uur leek eeuwig. Jammer maar niets voor mij.

avatar van Woland
James Wan, hij weet me nooit echt te verrassen, en mijn regisseur is het niet echt. Maar voor moderne horror, die weliswaar heel veilig binnen de lijntjes kleurt, maar wel capabel gemaakt en qua sfeer en pacing acceptabel is, kan je wel van Wan op aan. Ook in Dead Silence is er een niet heel bijzonder verhaal (bezeten poppen en een historische vloek en dat soort gedoe), en ook niet zulke bijzondere acteurs. En ook qua sfeer is het allemaal niet heel verassend, met een hoop aartsdonkere beelden, jump scares, en uiteraard poppen en geesten die op allerlei momenten hun trucje komen doen. Echt veel vond ik er niet aan, daar is het me teveel dertien in een dozijn voor, maar het kan veel beroerder. Zeker qua Netflix-horror.

Sterk begin, oké middenstuk, matige laatste 20 minuten. Alleen die mindfuck op het einde zorgt ervoor dat het 3*** is in plaats van 2,5.

Gister opnieuw gekeken, ik kon mij niet meer veel herinneren.
De film begint ijzersterk maar kakt daarna echt in. Een paar leuke scenes tussendoor, het einde was wel echt goed. Ik denk dat dit wel echt een goede bioscoop film was geweest.