• 8.515.706 stemmen

Met onder meer: Jason Momoa, Amber Heard en Patrick Wilson

Releasedatum: 13 december 2018

Plot Aquaman

"Home Is Calling"

'Aquaman' volgt Arthur Curry, erfgenaam van het onderwaterkoninkrijk van Atlantis. Arthur zal uit de schaduw moeten treden en zich een ware leider moeten tonen als Heerser van de 7 Zeeën. Dit moet hij doen tussen een wereld aan de oppervlakte die de zee vernietigt en de spanningen binnen zijn eigen onderwaterrijk.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Arthur Curry / Aquaman

Nuidis Vulko

King Orm Marius / Ocean Master

David Kane / Black Manta

Captain Murk

Jesse Kane (Manta's Father)

avatar van Fluvver

Fluvver

Als je hier een diepgaand serieuze film verwacht dan snap ik dat hij zwaar tegenvalt. Maar dit is gewoon 1 van de betere superhelden film van de laatste tijd qua actie. Maar film duurt te lang, soms te over de top qua sets en kleding. Dogo doet het trouwens prima, past beter als de Rock

avatar van woeler82

woeler82

Aquaman vorige week gedeeltelijk gezien op Netflix

Ik vond alles een beetje te nepachtig , de costumes , de zeebaarsjes , vechtscene's ook nep een beetje.

Alles vond ik overdreven, een beetje veel van het goede, jammer

avatar van manic

manic

Go, go power rangers meets Tekken. Maar heb mij redelijk vermaakt.

avatar van LiaKna

LiaKna

Wat vond ik deze film toch geweldig. Hij is geweldig gemaakt en ik genoot er echt van. Ze hebben ook nog moeite gedaan om de film een beetje humor te geven en dat paste goed. Want ze hebben er geen komedie van gemaakt voor een echt DC film.
Het verhaal begint met het verleden en gaat daarna naar het heden. Omdat ze dit hebben gedaan weet je een beetje hoe de film gaat lopen. Natuurlijk word Artur gevraagd om te helpen met een oorlog niet onder zee word uitgevoerd. Omdat ze denken dat Artur de echte koning is en de drie tand van Atlanta kan vinden willen ze dat hij mee helpt om de oorlog te winnen.

Check hier mijn review: Review Aquaman

avatar van Davido

Davido

Geweldige film, boven verwachting. Stond al een tijdje op m'n lijst en uiteindelijk gekeken. Had ik eerder moeten doen. Zeer mooie effecten, verhaal zat goed in elkaar. Niet te langdradig en toch goed in elkaar gezet. Ja, een tweede zie ik graag verschijnen.

avatar van Boneka

Boneka

• 2031 berichten

Ben helemaal geen fan van superheldenfilms. Maar ja als sterrenbeeld Waterman/Aquarius en de mooie onderwaterbeelden kon ik het toch niet laten deze film aan mij voorbij te laten gaan. In mijn achterhoofd Avatar meegenomen. Maar die film is ondanks het ook zwakke verhaal veel beter in balans. Aquaman is een nogal chaotische film geworden die bij tijd en wijle veel te bombastisch overkomt. Zoveel qua geluid als in beeld. We zien zoveel dat het verhaal er maar een beetje doorheen loopt. Het is allemaal wel te begrijpen. Onze Aquaman moet de zeeën en de aarde redden van de vijanden onder water. Maar we hebben amper tijd om adem te halen. Gek genoeg zijn de aarde momenten het mooist en komt de film ook rustiger over. Het spektakel onder water is too much too much. Zeker op het eind waar de film helemaal over de top gaat. Deze ook te lange film heeft een intermezzo nodig. Zet 'm na zo'n anderhalf uur even uit en begin dan met deel II. Moet zeggen Aquaman wordt uitstekend vertolkt door Jason Momoa ook Amber Heard doet het heel aardig al weten we nog niet of zij terugkomt in het vervolg van Aquaman (geruzie met ene Depp). Anyway Aquaman heeft wel een beetje een open eind. Zet de film trouwens niet af bij het begin van de aftiteling, want er komt nog een extra stukje!! Leuk gedaan overigens.

Het beeld op deze 4K versie is subliem. Zeer mooi en fraai. Ook de omgevingen vooral op aarde zijn waanzinnig mooi. Wel een beetje gek dat onze watermannen en vrouwen eigenlijk gewoon pakken dragen. Dus een echte zeemeermin zien we niet. Geluid Dolby Atmos is ook prima verzorgd. Bombastisch allemaal maar goed. Muziek is zeker okay en we horen wat eigentijdse deuntjes van Roy Orbison en Depeche Mode en Skylar Grey. Hier en daar zitten ook wat leuke grapjes in.

Resumerend. Aquaman ziet er spectaculair uit heeft prima muziek en songs maar zit wat gehaast en chaotisch in elkaar. Met wat meer rustpunten en dialogen zou ik hem zeker een hoger punt geven.

Film 3,0

Beeld (4K) 5.0

Geluid Dolby Atmos 5.0

Extra's 4.0

avatar van Kondoro

Kondoro

“I am Thomas, Keeper of Lighthouse.”

In mijn ogen is ‘DC’ altijd een achterloper van ‘Marvel’, de twee ‘tegenstanders’ (om maar even zo te noemen) in de superhelden werelden brengen beiden vaak toffe films aan en kennen ook erg leuke helden in hun verhalen. Toch heb ik altijd bij ‘DC’ het gevoel dat deze minder effectief zijn, althans soms. Ook ‘Aquaman’ moest even wennen, althans ik moest er even aan wennen. Toch is ‘Aquaman’ best leuk bedacht echter vaak te cliché. ‘Jason’ is gemaakt voor deze rol, onze ouwe metalhead. En hij heeft er ook nog zin in en dat laat hij ook vaak genoeg zien.

Maar buiten ‘Jason’ vond ik het acteerwerk in het algemeen totaal niet bijzonder. ‘Amber Heard’ daar wil ik niet te veel over kwijt zeker ook niet wat er nu gaande is met haar maar, ik ben stiekem dan wel blij gezien haar acteerprestaties dat ze wellicht vervangen word in deel 2. Toch niet zo heel raar aangezien zelfs ‘Willem Dafoe’ niet bijzonder weet over te komen, en hem gezien toch als één van de oudste acteurs in de film samen met ‘Lundgren’ en als die niet weten te overtuigen had ik er ook geen hoop van bij de rest.

De CGI schommelt ook erg goed heen en weer. Er zijn prachtige scenes in de film die bijvoorbeeld de wereld van Atlantis schetsen waar ik echt van kon genieten, ik vind het namelijk een leuk fantasie verhaal. Maar dan vervolgens weer slecht afgewerkte scenes te zien wat soms niet mooi is afgewerkt bijvoorbeeld, en ook kent de film lelijke CGI scenes wat totaal geen indruk wist te maken. De film lijkt soms geanimeerd te zijn onder water al zagen de gevechten er dan wel weer prima uit. Dus wat ik daar echt van moet vinden daar twijfel ik nog over.

Voor de rest is de film vrij lief. Het verhaal is mierzoet en op veel momenten ook niet bepaald overtuigend te noemen. Maar dat kan wellicht ook komen door het feit dat ik tijdens het kijken van de film het gevoel had dat ik naar de power rangers zat te kijken. Wanneer wij ‘Aquaman’ bijvoorbeeld aan het werk zien met die onderzeeër wat best een leuke scene was, en ook met goede actie daar kende de vijanden ook toffe pakken. Tot dat die gozer zijn eigen pak ontwerpt en er een soort bij tevoorschijn kwam, het zag er niet uit en het was ook niet meer spannend of stoer. Zo had de film eigenlijk hele tijd van deze vreemde pakjes, kon er niet aan wennen.

En in zo’n jojo effect zat ik eigenlijk de hele film door. Dan weet ‘James Wan’ er iets moois van te maken wat ook wel spannend was met mooie actie en daarna lijken we weer naar een kinderfilm te kijken, het is best dubbel. Zoals ik al zei is in mijn ogen ‘Jason Momoa’ de uitgelezen persoon voor de rol van ‘Aquaman’ en hem vond ik ook erg tof. Het vervolg ga ik zeker kijken maar, niets bijzonders.

avatar van Bla

Bla

Qua actie en beelden één van de betere superhelden films, maar de humor was echt tranentrekkend slecht.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Ik was hier echt wel benieuwd naar omdat ik - bijna als enige - Justice League erg leuk vond en ik Jason Momoa en Amber Heard een leuk stel vind. Ik heb het echt geprobeerd, echt waar. Het leukste vond ik nog de een-tweetjes tussen Heard & Momoa, de twee hebben ook echt wel een chemie.

Maar de rest... Het dendert weer van cliché naar cliché naar cliché, met een uitstralingsloze sufkees als schurk, nu in de vorm van Patrick Wilson die ik normaal erg leuk vind. Misschien maar gewoon helemaal stoppen met superheldenfilms. Het is altijd meer animatiefilm dan speelfilm: absoluut mooi, maar het kan me niet boeien wat er gebeurt.

avatar van lizzy123

lizzy123

Wat was dit een leuke film om te zien en wat is de film goed gelukt mooie lipsticks heeft Amber heard op en deze en voor deze film moet het even begrijpen dat er verschillende dingen vast opgevallen zijn let op de details

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Grafisch heel mooi maar man man man, wat een droevig script. Star wars meet power rangers.

avatar van ILDIB

ILDIB

Jammer dat t sinds wat kinderachtig is en iets te veel poespas bij veldslagen maar over t algemeen gewoon een lekkere blockbuster. Niet de kwaliteit van sommige andere uit t fantasy genre maar wel goed. mooiste scène de match card voor het 1e gevecht tussen aqua en zijn broer

avatar van Warning

Warning

Geweldig visueel genot!

avatar van panax

panax

giga visueel kijkspektakel !!

met de nodige humor

ziet er mooi uit ,puur entertainment

prima in orde!!

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

• 1924 berichten

En weer een spin-off van een nieuwe superheld, één die niet heel bekend is, althans niet bij mij, en wel vermakelijk is maar verre van super.

Een nogal bijzondere achtergrond komt naar voren met een kruising tussen een zeegodin en een mens, waarom dat Arthur zo bijzonder maakt en sterker is me een raadsel. Toch is de reddingsmissie op de onderzeeër wel vermakelijk. Een niveau dat in die zin doorgetrokken wordt gedurende de hele film, te begrijpen een mix van actie, spektakel en humor. En Momoa heeft zijn humoristische momenten. Fraai is de verschijning van Heard, de strijd in het Italiaanse dorpje is knap en ziet het er allemaal erg fraai uit natuurlijk net als de brede cast met oa Dafoe, Kidman, Wilson, Lundgren en Rhys-Davies.

Toch slaat de humor en sfeer regelmatig dood door die nonchalante don't know, don't care houding van Momoa terwijl de situatie op dat moment bijvoorbeeld wel serieus is. Daarmee wordt regelmatig de plank mis geslagen. Daarnaast vind ik de wapens, pakken en weet wat meer van de Atlantiers wel erg futuristisch ogen en waan ik me regelmatig in een kruising van Lord of the Rings en Star Wars. Om nog maar te zwijgen van de vreselijke cover van Africa en een nummer van Depeche mode die niet helemaal klinkt zoals hij zou moeten.

Aquaman is dan ook een partijtje turven tussen leuk en flauw en wordt de film nipt gered van een onvoldoende. Toch had hij van mij allemaal niet gehoeven, voegt het weinig toe en zal dit je genre moeten zijn om echt te kunnen waarderen vermoed ik. Een 2.8 is wat ik zou willen geven, naar boven afgerond een 3. Vooruit dan maar.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1980 stemmen

Ik zal mij deze film vooral herinneren vanwege de diverse prachtige werelden die door de superbe CGI worden gecreëerd: de onderwaterfauna, de tsunami, de ondergang van het oude Atlantis, de onderzeese vuurzee, de chaos op SIcilië en de bewoners van de Trench. Ook de fotografie is dik in orde, hetgeen met zulke landschappen ook bijna niet anders kan. Maar het verhaal is verder een beetje simpel, de knokpartijen met de praktisch onkwetsbare Aquaman zijn niet erg interessant, en de overdadige lengte werkt ook niet mee. Mijn grootste bezwaar betreft echter Jason Momoa, want hoewel die het niet eens zo héél slecht doet, moet ik met al die gezichtsbeharing en die karikaturale extensions steeds denken aan Steven Seagal die denkt dat hij na een ingrijpende make-over nu onweerstaanbaar sexy is. Ik kan deze verschijning gewoon niet serieus nemen, en ik kan zéker niet met hem meeleven of voor hem juichen.

avatar van Decec

Decec

Uitstekende actie/avontuur/fantasie/SF film...

Uitstekende gemaakte SF...

Prachtige kwaliteit breedbeeld met 3D...

Uitstekende acteerwerk....

Uitstekend DTS HD Master geluid...

Ben benieuwd voor vervolg twee, Aquaman and the Lost Kingdom!

Heerlijk genoten...

Top!

avatar van djginod

djginod

Nou, uitstekend waren wellicht de Special Effects (maar vond ze niet altijd even 100% overtuigend), maar in dit geval zou ik zeggen bij deze film: Less is More. Wat een overdreven gedoe van eigenlijk alles, wat het verhaal absoluut niet ten goede komt. Ik zag hierboven iemand schrijven een nipte voldoende, 2,8.. en dat is het voor mij ook.

Als het vervolg ook zo is, dan sla ik hem lekker over.

avatar van Madrox

Madrox

Veel actie, weinig inhoud. Een film die je snel weer vergeet en niet terug wil zien. De romantiek is nul, de humor slap en het verhaal suf. Alleen de actie houd de film overeind en dat is jammer Kijk nog liever 3x naar Mummy dan dit monster.