Aquaman (2018)

Australië / Verenigde Staten
Actie / Fantasy

geregisseerd door James Wan
met Jason Momoa, Amber Heard en Patrick Wilson

'Aquaman' volgt Arthur Curry, erfgenaam van het onderwaterkoninkrijk van Atlantis. Arthur zal uit de schaduw moeten treden en zich een ware leider moeten tonen als Heerser van de 7 Zeeën. Dit moet hij doen tussen een wereld aan de oppervlakte die de zee vernietigt en de spanningen binnen zijn eigen onderwaterrijk.

Voor de 2e keer ooit geef ik een 0,5 voor een film.. Voor de vraag welke nog meer Bright..
Wat bizar slecht..

avatar van Graaf Machine
Herkijkbeurt op klein schermpje doet goed. Film blijft fier overeind staan. Klasse.

avatar van missl
Wat een grote en brede man deze aquaman, die het op moet nemen tegen allerlei slechterikken, tevens een slechte relatie heeft met zijn familie. Veel actie en het ziet er mooi uit maar ik vind dat deze film wat minder verhaal heeft.

avatar van Filmkriebel
Graaf Machine schreef:
Herkijkbeurt op klein schermpje doet goed.

Geloof ik niks van. Dit moet je gewoon op groot scherm zien

avatar van debbietino
Leuke film maar daar is ook alles mee gezegd...ik had echt meer (lees: beter) verwacht. Het was mij allemaal te bombastisch en teveel van de hak op de tak.

Ik kreeg even een zenuwinzinking toen ik Black Manta zag...kan er niets aan doen maar ik kreeg ineens flasbacks naar vroeger want dit personage is toch gewoon uit een Power Ranger aflevering gelopen....zelfs die stomme vervormde stem...hilarisch slecht....

Nee....ik heb ‘m gezien omwille van de DC serie maar deze kijk ik nooit meer terug.

Slecht geacteerd, slecht verhaal. Over de top Amerikaans. De computergegenereerde scenes zijn wel erg zichtbaar fake. Halverwege afgezet. Wat n k-film!

Citylights040 schreef:

jij hebt duidelijk geen verstand van goede films,ga lekker tekenfilms kijken..............en doe niet of je verstand hebt van n film.

avatar van schoonetoonen
Niks mis met een goeie tekenfilm, volgens mij.

avatar van Ebenezer Scrooge
Vlees noch vis deze film met een hoop vlees en vis. Ik ben niet helemaal ontevreden, er zat hier en daar een imposant onderwaterdecortje tussen en ook de effecten kunnen er mee door. Het is wel heel kitscherig allemaal en het kleurgebruik is niet echt mijn ding. Bepaalde kostuums die aan Power Rangers doen denken inderdaad. Nicole Kidman als de moeder van Jason Momoa, erg ongeloofwaardig als je het mij vraagt. Sowieso raar om Kidman te zien vechten in een actiescene; straks breekt ze al d'r botten nog dacht ik. Voorspelbaar verhaaltje ook. Skylar Grey met Everything I Need sluit de film af, verschrikkelijk om met zo'n suf nummer de bioscoop uit te moeten lopen, als dat niet al veel eerder zou zijn gebeurd. De film duurt veels te lang.

Begrijp de lage scores voor deze film echt niet.
Dit is een mooie avonturenfilm boordevol actie.
Prachtige speciale effecten, en een goede rolverdeling.
Ik heb echt wel genoten van deze prent, de beelden zijn echt fantastisch en het geluid fenomenaal (Atmos).
Hoop dat het vervolg dezelfde weg opgaat als deze film. Topper voor mij !!

avatar van Duke Nukem
Film Pegasus schreef:
In het land der blinden is eenoog koning. DC is het kompas duidelijk kwijt en dan valt een film als dit natuurlijk wel op. Aquaman doet het ook niet slecht met wat humor en de nodige actie, maar is verder toch evengoed een rommeltje. Je mist de zekerheid van MCU. Wonder Woman is voorlopig de enige uitschieter in de reeks.

Daar ben ik het volkomen mee eens. Bij superheldenfilms heb ik sowieso altijd het gevoel dat elke film die boven het gemiddelde uitstijgt al een succes is, terwijl de film op zich niet zoveel voorstelt. Een goed voorbeeld hiervan is Wonder Woman, een van de betere films in dit genre en daar zijn we al erg blij om, maar als film die op zichzelf staat is het eigenlijk niet erg bijzonder en snel weer vergeten.

Nu ben ik geen DC fan en kende ik Aquaman helemaal niet, maar in deze film is hij blijkbaar een soort superman met kieuwen? Want hoe vaak hij ook beschoten wordt met machinegeweren, niets lijkt hem te deren, zelfs geen granaatwerper. Zijn verhaal wordt gelukkig niet te diep uitgespit, deze ontstaangeschiedenissen zijn immers nooit boeiend. Je krijgt wel de verplichte routine waarbij de held zich waardig moet bewijzen om de koning te zijn en zijn wereld te redden van de ondergang tegen een karikaturale aartsvijand. Maar who cares? Allemaal erg zwart/wit natuurlijk. Het gaat in dit soort filmpjes om de actie en het spektakel en Aquaman zit vol met zinloze actie, soms spectaculair maar vaak ook heel doorsnee en veel te ongeloofwaardig. Aquaman kan wel een duikboot optillen, maar niet zich bevrijden van een ijzeren ketting? Ook de vertraagde beelden met bijpassende slowmotion muziek zijn zo cliché! Alsof het zo goed is dat we er geen detail van mogen missen.

Er is zoals vaak in dit soort films een overdaad aan CGI, eigenlijk zit je als toeschouwer te kijken naar een green screen met computeranimatie er overheen gegooid. Zelfs de acteurs worden met de computer bewerkt. Wat ik ook vreemd vind, is dat ze onder water kunnen praten maar je ziet geen luchtbellen uit hun mond komen. En hoe verplaatst geluid zich ongestoord voort onder water? Ook de manier van zwemmen lijkt niet echt op zwemmen. Hoe kunnen die aquamensen als een raket door het water schieten alsof er een straalmotor in hun reet zit?

Maar goed, je moet dit soort films waarin octopussen op drums spelen natuurlijk niet serieus nemen, het is tenslotte geen Man van Atlantis. Dit is eerder een sci fi flick, star wars onder water zeg maar. De verwijzing naar Pinokkio is wel grappig en de walvissen zijn indrukwekkend, leuke dieren zijn dat. Voor de rest zit er niet veel geslaagde humor in de film. Ik vind dat deze Aquaman genietbaar als tussendoortje door de kleurrijke visuals en stompzinnige actie, maar het duurt allemaal wel veel te lang. 143 minuten naar kleurrijke en flitsende beelden met oorverdovend geluid zitten kijken, is wat teveel van het goede.