Aquaman (2018)

Australië / Verenigde Staten
Actie / Fantasy

geregisseerd door James Wan
met Jason Momoa, Amber Heard en Patrick Wilson

'Aquaman' volgt Arthur Curry, erfgenaam van het onderwaterkoninkrijk van Atlantis. Arthur zal uit de schaduw moeten treden en zich een ware leider moeten tonen als Heerser van de 7 Zeeën. Dit moet hij doen tussen een wereld aan de oppervlakte die de zee vernietigt en de spanningen binnen zijn eigen onderwaterrijk.

avatar van james_cameron
Onevenwichtig en je moet tegen een voortdurend bombardement van special effects kunnen, maar eenmaal in de flow is dit best een leuke film. De kleurenpracht is indrukwekkend en de film is bijzonder spectaculair, al werken de aktiescenes boven water beter dan die eronder. Soms is het allemaal een beetje teveel van het goede en weet je niet waar je moet kijken, zoveel gebeurt er op het scherm. Jason Mamoa is goed gecast in de hoofdrol en is hier en daar onderkoeld grappig; Amber Heard is ook prima (en heel mooi) als zijn metgezel tegen wil en dank. Wederom bewijs dat regisseur James Wan goed thuis is in vrijwel ieder genre.

Inwisselbare superheldenfilm met als enige diepgang de zee. De mythe rondom de stad Atlantis heeft genoeg te bieden om iets interessants mee te doen, maar dat wordt volledig nagelaten. De karakters zijn kinderachtig en veel te serieus, zoals de hele toon van de film veel te serieus is op een paar mislukte grappen na.
Opvallend om Lundgren in een dergelijke grote film te zien, maar hij krijgt niets te doen behalve er bespottelijk uit te zien met een domme pruik (en als Heard, dat ziet er helemaal niet uit). Het verhaal is slap, voorspelbaar en overal vandaan gejat. Aquaman zelf is dan misschien 'worthy', maar 'worth it' is het zeker niet.

2 sterren voor Amber Heard

avatar van mixmaster
Mooie Fantasy film maar wel met een te lange tijdsduur.
De film heeft veel actie en sensatie maar het is gewoon te veel van het goede, 143 minuten heb ik met moeite af gekeken , omdat het te veel van hetzelfde is.

Visueel is het allemaal mooi, maar nogmaals veel en veel te lang.

Een lange tijdsduur hoeft geen spelbreker te zijn, maar bij deze film wel.

Dit is denk ik wel de slechtste superherofilm tot nu toe, past wat dat betreft mooi in het DC rijtje.

Vreselijk lelijk vormgegeven, zeer slecht geschreven en bespottelijk sneu geacteerd. En dan ook nog eens zo lang. Bah.

avatar van OoM_JaN
Na 10 minuten hebben we hem even op pauze gezet. We kijken hem af, maar dan om te lachen....
Want meer kun je niet om deze film. In hoofdlijn vreselijk voorspelbaar maar in detail meestal belachelijk. Er wordt geprobeerd een spannend verhaal neer te zetten maar het is blijven hangen in een overdaad aan ingewikkelde verhaallijnen gecombineerd met de meest fantastische beelden en omgevingen. Zo slecht heb ik ze lang niet meer gezien...

ach ja standaard super hero film, blijft altijd vermakelijk.

Leuk voor 1x maar duurde veel te lang.

avatar van david bohm
De film begint vrij rustig met de introductie van de hoofdpersonages en toont deonderwaterwereld die er aardig uitziet Dit is met enige creatitiviteit en wat grapjes vormgegeven, de zeepaarden en de haaien bijvoorbeeld. Toch had hier mijns inziens meer ingezeten, meer humor in het design bijvoorbeeld.

Behoorlijk jammer dat het acteerwerk van de cast vrij pover en ongeinspireerd is. Ook vind ik de finale veel te lang duren. Al met al matig.