Aquaman (2018)

Australië / Verenigde Staten
Actie / Fantasy

geregisseerd door James Wan
met Jason Momoa, Amber Heard en Patrick Wilson

'Aquaman' volgt Arthur Curry, erfgenaam van het onderwaterkoninkrijk van Atlantis. Arthur zal uit de schaduw moeten treden en zich een ware leider moeten tonen als Heerser van de 7 Zeeën. Dit moet hij doen tussen een wereld aan de oppervlakte die de zee vernietigt en de spanningen binnen zijn eigen onderwaterrijk.

avatar van kleintje 2
In Film > Nieuws > Aquaman (2018):

Aquaman (2018) - IMDb

2018 Aquaman, ben benieuwd.

avatar van DiDa
Dolph Lundgren krijgt een rol in Aquaman! Verrassend

Dolph Lundgren Joins Warner Bros. ‘Aquaman’ | Variety

avatar van JacoBaco
Sowieso al een leuke/goede cast.

Jason Momoa
Amber Heard
Nicole Kidman
Willem Dafoe
Dolph Lundgren
Patrick Wilson

avatar van Kondoro0614
De nieuwe James Wan productie. Ik ben benieuwd.

Vanaf 20 december 2018 in de bioscoop (Warner Bros)

avatar van mikey
ohhh de schubjes van aquaman zijn getatoeëerd...
fake!

avatar van Lennert
Aquaman - Official Trailer 1 - YouTube

Ok, ik ben helemaal om. Momoa was al een van de beste dingen aan Justice League (en het zou ook vreemd zijn om van hem een duister character te maken, aangezien zijn rock n' roll gypsy persoonlijkheid al duidelijk was), maar de film oogt creatief, comic correct, kleurrijk en leuk. Heb hier heel erg veel zin in!

avatar van Uier
Trailer ziet er inderdaad goed uit, maar dat was bij voorgaande DC’s ook wel het geval. Hopelijk weet Wan de scenes beter aan elkaar te plakken dan bij BvS en JC, en is de film minder flauw dan WW.

avatar van Kondoro0614
Echt lang gewacht op de trailer, en hij ziet er verdomd vet uit!

Wow mooie trailer, James Wan is goed bezig ?

avatar van bjerik76
deze sla ik over, zag laatst een trailer van 5 min, dus de hele film al gezien

Bovendien, mij veel te veel computeranimaties, en met allemaal " TE" spectaculaire superkrachten, dus ik weet dat het allemaal wel goed komt.

bjerik76 schreef:
deze sla ik over, zag laatst een trailer van 5 min, dus de hele film al gezien

Is dat niet logisch? De computeranimaties. Aangezien het grote deel onder water afspeelt

Heb die 2e trailer gezien. Als de rest van de film dezelfde camera kwaliteiten heeft als die scene op dat dak..dan ......WOW. die james wan is echt een genie

avatar van Ajax&Litmanen1
Dit wordt de eerste DC film in jaren waar ik wel een beetje vertrouwen in heb. Prima hoofdpersoon en James Wan maakt het sowieso wel weer sfeervol en visueel erg fraai. Zoals altijd. Ben de trailer in de bioscoop wel al een tijdje beu, zucht. Tijd dat de film gaat draaien.

dit wordt een heerlijke 4K HDR spektakel..

avatar van Bennie1112
De laatste Trailer is sinds gisteren binnen. Man, man, man die muziek is fantastisch! Ik hoop echt dat deze film niet gaat tegenvallen.

avatar van Basto
Ik heb weinig op met superhelden films, maar dit ziet er zo wanstaltig en lelijk en over the top uit, dat ik hier eigenlijk best wel naar uit kijk. Ik voor zie een campy cult hit.

En daarbij is Wan een beter regisseur dan er doorgaans bij Marvel op de regiestoel zit.

Het komt op mij over als een soort Indiana Jones verhaal (maar dan slechter geacteerd) in comic jasje. De laatste trailer is wel beter dan de eerdere. Deze trailer weet veel meer de spanning weer te geven.
Wonder Woman viel voor mij tegen na alle lovende berichten. Voorspelbaar maar amusant, dat dan wel.

avatar van SmackItUp
Normaal schiet ik dit soort dingen meteen af maar van Wan verwacht ik toch wel meer.

avatar van nathaniel177
Benieuwd of Dolph Lundgren goed acteerd in deze film.

avatar van des1
Tsjee, al ratings hier. Lijkt me echt een kultfilm die je gezellie als dvd over een paar jaar opzet als je met z'n allen in een melige bui bent. Sommigen zullen zeggen dat je de L in kultfilm wel achterwege kunt laten.

avatar van 3 2 1 cut
des1 schreef:
Sommigen zullen zeggen dat je de L in kultfilm wel achterwege kunt laten.

Kultfim ?

avatar van Shinobi
"I call it an ass-whooping."

Met het zogenoemde DC Extended Universe gaat het al geruime tijd niet echt lekker en met één redelijke film in de vorm van 'Wonder Woman' heb je nauwelijks iets gepresteerd. Aan James Wan is het nu om ze uit het slop te trekken. Mijn vertrouwen in Wan is zo groot dat ik door hem naar deze titel ben gegaan, want ik had eerlijk gezegd weinig trek in nog zo een misbaksel.

Aquaman kende een nietszeggende introductie in 'Justice League' waar hij als een soort van surf dude ermee door moest gaan. In zijn eigen film verloopt het hem gelukkig beter. Je krijgt een vluchtig kijkje in zijn oorsprong tot aan het heden waar hij - tegen zijn zin - de troon moet opeisen om zodoende een oorlog tussen land en zee te voorkomen.

Het verhaaltje heeft weinig om het lijf, maar mede door de snelle pacing valt er altijd iets te beleven. Daarbij is de luchtige toon ook te prijzen; men heeft goed gekeken naar Marvel. Op momenten schurkt het geheel wel tegen het absurde aan, echter als je als kijker hierin meegaat, staat je nog een wilde achtbaanrit te wachten. Alle logica wordt overboord gegooid, waardoor het vermaak de prioriteit heeft. Kijk vooral niet raar op als je een trommelende octopus ziet.

Wan weet duidelijk zijn stempel te drukken, ondanks dat bepaalde formulematige dingen geïmplementeerd moeten worden. Op deze wijze word je ondergedompeld in een prachtige onderwaterwereld waar je continu geprikkeld wordt. Tel daar nog eens de heerlijke over-the-top actie en de charismatische Jason Momoa bij op en je hebt een gedegen film te pakken. Hier en daar kan 'Aquaman' iets te langdradig worden, maar dat mag de pret zeker niet drukken.

Al met al is dit zowaar de beste DCEU film tot nu toe. Hoewel dat niet moeilijk is, gezien de lat al niet hoog lag. Wel even blijven zitten bij de eindcredits voor een extra scène.

Dikke 3,0 sterren.

avatar van Graaf Machine
Heerlijke film die zichzelf niet te serieus neemt, vooral ook doordat de hoofdpersoon Aquaman het allemaal niet al te serieus neemt. Lekkere droogkloot is dat. Maar buiten dat ook andere grappige momenten, (die stoere luitjes in die bar, die drummende achtpoot om maar wat te noemen).
Hele fijne beelden en mooie cameravoering ook, heb ik zelden zo gezien in het uitgekauwde superheldengenre. James Wan laat zien dat hij dit genre beheerst.
De speciale effecten waren zeer ok, en het verhaal (waar dit genre het doorgaans niet van moet hebben) was niet te mager.
De film duurde iets van een kleine 2,5 uur, wat best lang is, maar leek wel 4 uur te duren, en dat is dan positief bedoeld. Er gebeurde heel veel, en veel van dat hele vele was vermakelijk. Zozeer zelfs dat de moralistische kletspraatjes me niet stoorden, en dat het sentiment aan begin en eind me niet in de weg zat.
Al met al een hele fijne middag gehad, en de beste film die ik gezien heb sinds lange tijd.

avatar van Morice80
Ik vond hem echt helemaal niks!,
vage decors, 2,5 ster waardig