- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#15 Cabin Fever (2016) - 99 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/102000/102105.300.jpg?cb=1458375617
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Oh ja Johan is heel blij met nog meer werk om bij te houden, volgende keer vraag ik om assistentie 
Noodless morgen ben je klaar zeker? 
U96 een van de betere slashers, misschien wat atypisch dat wel, vind ik Alice sweet Alice (1976). Is trouwens een van mijn favoriete horrors. Ik ben van plan die een RW te geven de vrijdag.
Volledig eens Alice sweet Alice is een heel sterke film zeker de karakter rol van Alice is griezelig knap !!!
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5326 stemmen
2011
95 Min (104 echte)
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/89000/89265.jpg?cb=1348173879
Een Braziliaanse versie van Romeo en Julia waar 2 families elkaar naar het leven staren.
Als ze volop bezig zijn elkaar uit te moorden komt er bovenop nog een Chupacabra meespelen, een amfibieachtige vampier die het bloed van zijn slachtoffers wel lust.
Het acteerwerk is brak en vooral in het opzeggen van hun dialogen valt het tegen. Het verhaal zelf loopt redelijk vlot en heft een vrij humoristische ondertoon. De gore wordt stelselmatig opgebouwd en is bij momenten niet slecht, soms wat te nep in de kleur van het bloed maar steeds meer aanwezig.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
#6 Society (1989) - FTV - 2 punten (9 totaal)
Brian Yuzna, die we vooral kennen als producent van de films van Stuart Gordon, wilde eind jaren '80 ook eens wat gaan regisseren. Society heeft dan ook grofweg dezelfde sfeer als Gordon's Re-animator. Een mix van mysterie, ranzige horror en maffe humor. Yunza laat met Society zien dan elitaire families of kakkers inderdaad heel eng zijn.
Bill is een beetje het buitenbeetje in zijn kakker-familie en houd zich ver buiten alle frivole hoge klasse partijtjes. Totdat hij van een vriend hoort dat zijn ouders en zus wel hele rare feestjes geven...
Aan het camerawerk en veel editingkeuzes is nog duidelijk te zien dat Yunza een beginneling was, maar verder is de film best degelijk uitgevoerd. De film begint met het opbouwen van een sterk paranoïde mysterie met hier en daar wat surrealistisch effectjes en loopt uit op een ranzige groteske satire. In mijn ogen werkte de humor totaal niet, maar verder een geinig staaltje slijmerige body-horror.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
#17 La Noche de las Gaviotas (1975)
Horror
89 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 32+2= 34 punten)
https://horrorpediadotcom.files.wordpress.com/2016/12/la-notte-dei-resuscitati-ciechi.jpg?w=640
Sfeervolle afsluiter van de Blind Dead-reeks van regisseur Amando de Ossorio. Wederom herrijzen de op bloed beluste, blinde en gemummificeerde tempeliers op hun uit het graf om alleen op gehoor hun slachtoffers te lokaliseren.(iets wat dit keer vrij minimaal was te zien) De film is net als de drie andere zeer goedkoop gemaakt, maar het is toch knap hoe er met minieme middelen een geslaagde griezelfilm is gemaakt. Het zichtbaar gebrek aan geld kan soms wel hun tol eisen, vooral de belichting in de nachtelijke scènes laat wat te wensen over. Tevens is acteerwerk van zeer uiteenlopende kwaliteit. Toch is La noche del gaviotas niet weg te zetten als een simpele zombiefilm, want de film herbergt daarvoor teveel diepgang. En gaat over een dorp dat in een jaarlijks ritueel maagden aan de tempeliers offert, waarbij de ondode orde een oeroude zeegod aanbidt. Dat concept van een gesloten gemeenschap die gebukt gaan onder een kwade invloed wordt goed uiteen gezet. De zombies zijn hierbij feitelijk maar van secundair belang. Ook het eind is net iets te gemakkelijk maar dat neemt niet weg dat dit een heerlijk film is. Plus dat deze zombies in kwestie behoren tot de meest tot de verbeelding sprekende ondode creaturen.
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5326 stemmen
#17 [url=https://www.moviemeter.nl/film/39823]La Noche de las Gaviotas (1975)
Ik heb al over 3 jaar de collectie van de Blind Dead staan, misschien eens het moment om eraan te beginnen 
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
Ik heb al over 3 jaar de collectie van de Blind Dead staan, misschien eens het moment om eraan te beginnen
Ik heb al zitten kijken naar de complete box omdat ik deel 2 en 3 nog moet zien en ik het wel erg gave films vind om te bezitten. Echter kan je ze volgens mij niet in Nederland kopen? En van het bestellen in het buitenland heb ik geen kaas gegeten. Je zit dan met regio's en zo geloof ik? Ik durf dat dus niet zo aan!
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
Horror
90 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 34+2= 36 punten)
https://i.pinimg.com/originals/b5/02/de/b502de3d9ecc0615a3faa5b794edcd42.png
Laat ik vooropstellen dat de opmerking over dat de film er goedkoop uit ziet qua CGI, dat er zeer brave beelden worden vertoont en dat het verhaaltje mager is, waar zijn! Echter is dit zo'n fijne film, dat hij voor mij onder de 'Guilty pleasure' valt. Als eerste maken we kennis met de vampier Radu die de koning Vladislav (Angus Scrimm) en tevens zijn vader vermoordt voor de macht en de bloedsteen. Radu ziet er zo'n beetje uit als een kruisbestuiving van Nosferatu en de zanger van de rockband 'The Cure.' Hierna zien we de drie vrouwelijke studentes Mara, Lillian en Michele naar het Roemeense Prejnar gaan om daar de legendes over vampieren te bestuderen. Tijdens de film krijgen we ook nog wat meer achtergrond informatie over het bestaan van deze vampieren. Vooral de scene van het lokale festival was erg mooi om te zien. Sowieso werden de gebouwen uit Roemenië erg goed gebruikt om een fijn sfeertje te creëren. De film is met hier en daar wat gore, sporadische een ontblote damesborst, een erg leuke vampier en cheesy stop-motion een film waar je één en al plezier aan beleeft. Tenminste ik wel!
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
7. Contamination (1980) - FTV - 95 min.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/15000/15015.300.jpg?cb=1382655447
Ook wel een beetje teleurgesteld in Contamination, ondanks dat veel ingrediënten om er een feest van te maken gewoon aanwezig waren. Het begint met de opening waarin de eieren worden ontdekt en de exploderende lichamen in het rond vliegen. Heel erg nep, maar heel erg vermakelijk.
Helaas heeft het grote middenstuk veel te weinig om het lijf. Mensen noemen het een alien-ripoff wat ik kan snappen door de eieren en exploderende buiken, maar waar ik vooral aan moest denken was James Bond. Jammer dat er een menselijke badguy is die meer in beeld is dan het ruimtewezen. Opeens stond iedereen in zijn uniform, had iedereen zelfs pistooltjes en was het schieten geblazen. Het verhaal is nogal dun en ongeïnspireerd en de dialogen waren bij vlagen echt slecht.
De muziek van Goblin is wel weer lekker genieten en de Cyclops op het einde is best het wachten waard. Hij zou zelfs meer moeten bewegen maar er was een probleem met de mechanics. Toch was hij wel goed gelukt, maar nogmaals jammer dat het meer om de rest lijkt te draaien. Tijdens de finale wordt het weer wat goorder, maar daarvoor is het wachten toch wel lang. 2.5*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
#30 Return to Nuke 'Em High Volume 1 (2013)
FTV - 85 min - horror/komedie
http://www.scifi-movies.com/images/contenu/data/0004092/affiche-return-to-nuke-em-high-2013-4.jpg
Zal maar dadelijk met de deur in huis vallen...Class of Nuke 'em High uit 1986 vond ik erg leuk, maar deze return laat echt de wensen over. Nochtans is de opening leuk met oude beelden om er wat terug in te komen, maar de film weet mij niet te entertainen op gebied van de gore en de humor. De grappen of de knotsgekke situaties werkten dit keer voor mij niet. Vaak echt belachelijk of flauw , weet ook wel dat de film het hier van moet hebben, maar deze keer vond ik er echt niks aan. Ook de gore is slapjes. Er komen natuurlijk heel wat onzinnige bloederige scènes op je af, maar ook deze scènes wisten mij althans niet te imponeren. De lesbische verhouding was misschien nog wel het leukste, samen met de eend. Deze zorgden nog voor een paar hilarische scènes. En dan die muziek.... vreselijk idee.
Ook de onderbrekingen telkens met het Amerikaans volkslied waren irritant.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
#31 Penumbra (2011)
FTV - 90 min - horror/thriller
http://www.dreadcentral.com/wp-content/uploads/penumbral.jpg
Yep, dit was wel geslaagd.
Cristina Brondo speelt een heerlijke bitch. Hier wordt de film wat onterecht bekritiseerd door de lange opbouw en de vele onnodige dialogen waaronder de telefoongesprekken.
Maar die opbouw is wel goed opgebouwd naar de bizarre, effectieve climax waarbij je door al die gesprekken meer en meer nieuwsgierig wordt en vooral ook een beeld krijgt van Margaret als persoon.
Vond het dus wel een toegevoegde waarde. Er zitten een paar heerlijke shots in de film (b.v. de onthoofding, Margaret die op het einde de trappen naar beneden neemt, het ritueel, ....). Daarbij creëert de regisseur door de geweldige locatie en het opvallende camerawerk een briljante sfeer die bij deze film past. De climax zindert nog na omdat ik iets heel anders had verwacht, namelijk dat de film echt ging los barsten naar het einde toe. Maar je krijgt gewoon een kille, bizarre, korte climax die misschien op het eerste moment niet helemaal voldoet aan je verwachtingen, maar uiteindelijk wel iets apart weet te leveren.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
#19 Bloodstone: Subspecies II (1993)
Horror
107 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 36+2= 38 punten)
https://i.pinimg.com/originals/25/7b/9b/257b9b46d145a9d70a4ab7b9d5555aa1.jpg
Deel twee gaat direct verder waar deel 1 ophield. De vampier Radu die was onthoofd in deel 1 wordt door zijn stop-motion-hulpjes weer tot leven gewekt waarna hij zijn broer vermoord en ook een poging doet om Michelle Moran om te brengen. Die Michelle heeft nogal een metamorfose ondergaan want zij wordt nu gespeeld door Denice Duff. Zij slaat op de vlucht met de bloedsteen die ook duidelijk veranderd is. Ze roept de hulp in van haar zus Rebecca (Melanie Shatner, dochter van William) De film doet qua verhaal, performances en CGI niet veel onder dan zijn voorganger. Je moet ervan houden. Ook worden er twee leuke karakters toegevoegd aan de film. Professor Nicolai Popescu zorgt een lichte komische noot (en leg later het loodje) maar de leukste is toch wel de mama van Radu. Door hem liefkozend “Mummy” genoemd. Michelle zoekt haar toevlucht in rekwisieten-afdeling van de opera in Boekarest. Een prachtge gebouw om in te filmen. Alwaar ze als een ware Assepoester in een glazen doodkist slaapt. Misschien verre van goede cinema, is dit voor mij een fantastische film. Een heerlijke 'Guilty pleasure'
Valak
-
- 626 berichten
- 405 stemmen
Ik heb al zitten kijken naar de complete box omdat ik deel 2 en 3 nog moet zien en ik het wel erg gave films vind om te bezitten. Echter kan je ze volgens mij niet in Nederland kopen? En van het bestellen in het buitenland heb ik geen kaas gegeten. Je zit dan met regio's en zo geloof ik? Ik durf dat dus niet zo aan!
Boeikens Ik heb ook de The Blind Dead Collection (toevallig 'n keer op Marktplaats tegengekomen) sinds een half jaar in huis maar ook nog niet aan begonnen.
Staan ook al lang op m'n lijstje.
joolstein Je kunt ze zover ik weet idd niet 'nieuw' in Nederland kopen, tenzij ze wellicht weer eens op Marktplaats aangeboden worden.
De DVD's zijn inderdaad Regio 1 (VS), dan kun je een regiovrije dvd-speler kopen en dan kun je ze daarmee gewoon afspelen. 
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
Zo mijn achterstallige registratie zijn weer bijgewerkt!
#20 The Transfiguration (2016)
Drama / Horror
97 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 38+2= 40 punten)
In dit debuut van regisseur Michael O'Shea worden meerdere andere vampiers-films genoemd en getoond; helaas komt deze middelmatige film niet in de buurt van de genoemde klassiekers. Op zijn best poogt de film om een soort Låt den Rätte Komma In (2008) -light te zijn. De naam 'Let the Right One In' wordt dan ook meerdere keren geroemd door Milo de gekleurde vampieren-tiener uit dit verhaal. En als dat verhaal bij de relatie tussen Milo en Sophie (Chloe Levine) blijft is de film best aangenaam, echter tijdens de verschillende zij-plotjes gaat het mis. Ook ontbeert de film dat duistere of donkere wat vaak rond vampieren hangt en de film net dat extra beetje sfeer meegeef. Het acteerwerk was alles behalve slecht maar helaas komt ook daar niet het nodige vuurwerk vandaan. Je krijgt nooit echt een band met de spelers en alles blijft helaas een beetje afstandelijk. Chloe Levine (die wel heel erg op een jonge Geena Davis lijkt) presteert nog het beste. Ook zijn er voor de oplettende kijkers nog een paar leuke cameo's van genre-genoten Lloyd Kaufman en Larry Fessenden. Ondanks een paar leuke ideeën en momenten is er verder te weinig 'bijt' (letterlijk en figuurlijk) in de film om van een topper te spreken die in de buurt kan komen van Milo's favoriete VHS-films.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
De DVD's zijn inderdaad Regio 1 (VS), dan kun je een regiovrije dvd-speler kopen en dan kun je ze daarmee gewoon afspelen.
Zal het ook mogelijk zijn om Regio 1 Dvd's af te spelen op een laptop met de VLC-speler?
Ik kijk namelijk geen films op de tv, vrouw en kinderen eigenen die toe. En ik wil ze het natuurlijk ook niet aandoen om ze mee te laten kijken naar horror-films 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Het kan op een PC of laptop, alleen volgens mij kun je maar vijf keer van regio switchen. Vraag me niet waarom. Dus als je hem wisselt naar regio 1 moet je hem daar eigenlijk op laten staan. Want als je daarna een regio 2 film erin stopt, kost het je weer een switch 
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10388 stemmen
2. Blair Witch (2016) - 89 min - FTV
10-10-2017 / 4 punten.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/459000/459747.300.jpg?cb=1474010647
Jemig,
een weekje geen tijd gehad (Concert, werk, bier drinken) en we zitten van pagina 2 op pagina 16.
Dat gaat wel heel snel en is pas echte horror om dit nog bij te halen....
Nou Ja,
Blair Witch dus. Een bult gehol door een donker bos, wat nog enigszins verlicht wordt door de lamp van de camera's die ze in handen hebben. Nog meer geschreeuw en gejank en er vliegt soms ineens iets door het beeld heen of van het beeld weg.
Ondertussen zie je bijna niet wat er nu daadwerkelijk gebeurd en spannend werd het ook niet echt op het gekruip door de tunnel en het achteruit lopen met je camera gericht op wat er achter je gebeurd na dan.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Noodless proficiat je bent er dus al, met 21 dagen overschot 
Ga je nu zo lief zijn om te wachten tot iemand anders 31 heeft voor je weer verder gaat 
joolstein dat klopt dus wat Fillumgek zegt van de mogelijheid tot switchen van regio's op de DVD-speler van je laptop/PC, maar dat kan je dus slechts 5 keer en eens de 5de keer dan blijft die locked op de laatste regio waar je naar hebt geswitcht.
De software die je gebruikt om af te spelen maakt niet uit ook VLC kan geen regio 1 afspelen als je driver staat ingesteld op regio 2. Er bestaat blijkbaar wel software om de de DVD-speler van je pc regiovrij te maken maar het leek me toch iets te technisch om me daaraan te wagen. Of ze PC/laptops met regiovrije drivers hebben ik betwijfel het. Nog een oplossing is een PC/laptop met 2 drivers dan kan je 1 gebruiken voor regio 2 en de andere voor regio 1. Vroeger deed ik dat zo maar die PC is kapot en mijn huidige die eigenlijk verouderd is heeft slechts 1 drive en die werkt niet meer. Als ik me een nieuwe aanschaf dan zorg ik er voor dat die 2 drivers heeft en informeer ik of een regiovrije driver mogelijk is.
Dus Regio 1 of regio A bij blu ray die speel ik standaard af op mijn regiovrije blu-ray speler.
Ik heb er wel voor gezorgd dat ik kopietjes heb van mijn horrorcollectie. Als je een kopie maakt van je DVD dan wordt de kopie eigenlijk regiovrij en dan kan je hem altijd afspelen.
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5326 stemmen
Boeikens Ik heb ook de The Blind Dead Collection (toevallig 'n keer op Marktplaats tegengekomen) sinds een half jaar in huis maar ook nog niet aan begonnen.
Staan ook al lang op m'n lijstje.
joolstein Je kunt ze zover ik weet idd niet 'nieuw' in Nederland kopen, tenzij ze wellicht weer eens op Marktplaats aangeboden worden.
Ik heb de mijne in Duitsland gekocht, is regio 2 maar wel in het Duits. Maar dat spreek ik perfect, dus 
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#film 17
2012.
89 minuten
RW.
Dit blijft in mijn ogen toch wel uit stijgen boven het gemiddelde.
Het is heftig,en soms naar, het hele sfeertje gewoon,het treft je ( niet op de sentimentele manier ) al heb je wel met de slachtoffers te doen natuurlijk,
wreed goed .
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
House of 1000 Corpses (2003) - MovieMeter.nl
VS
Horror
89min
FTV
20
10/10/2017
schitterend horrorspectakel, prima muziek en schitterende karakters, kortom een prima horrortussendoortje 3.5*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#24. Crypt of Dark Secrets (1976) - 71 minuten - FTV
http://www.somethingweird.com/images/d6550_lmc_c.jpg
Snap niet zo goed waarom deze onder horror staat. Er zit misdaad in, en een klein beetje avontuur, fantasy en een heel klein tikkeltje erotiek omdat de mooie heks Damballa enkele keren uit de kleren gaat bij het uitvoeren van een ritueel. Hoewel er wel serieus wordt geacteerd is het allemaal weinig spannend en een zwak scenario. Wel leuke setting dat moeras en Maureen Ridley is een mooie vrouw om naar te kijken, maar dit is er eentje die me niet lang zal heugen.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
alexspyforever dank je wel 
Maar het is wel een uitzonderlijk gegeven door de omstandigheden he. Maar toch, ik zie er wel heel wat. Op zich kan dan natuurlijk ook tegen werken dat je het moe wordt. 3 per dag is te doen ( wel de tijd hebben) en is eigenlijk ook genoeg. Zal binnenkort al heel wat minder zijn. Toch fijn van deze challenge, zo worden mijn dagen ten minste geen vervelende lange dagen en kan ik eindelijk eens mijn horrorcollectie zien want dat is niet altijd zo vanzelfsprekend. 
Seffens zal er nog ééntje bij komen of moet ik wachten 
En voor vanavond staat er voetbal op programma.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7270 stemmen
#10 Hand of Death (1962) - 58 minuten - FTV
https://monsterminions.files.wordpress.com/2011/08/hand-of-death_half-sheet.png?w=450&h=353
Heel kort filmpje. Maar best wel goed gemaakt met experiment dat verkeerd gaat en professor die verandert in een soort van steenkoolmonster. Ook niet bevordelijk voor zijn articulatie.
Nog vervelender wordt het als iedereen die hij aanraakt subiet dood neervalt.
Prima snel tussendoor filmpje.
(***)
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
#8 Sentô Shôjo: Chi no Tekkamen Densetsu (2010)
90 minuten
FTV
http://cdn.highdefdigest.com/uploads/2012/06/07/mutant-girls-squad-2.png
Zoals verwacht weer een zeer bizar werkje van de Japanners.
Mutant Girls Squad begint leuk (openingsscène voelt aan als een soort Power Rangers on acid). Rin komt er op haar zestiende verjaardag achter dat ze een Hiruko (mutant) is. Wat volgt is totale gekte en chaos. De achtervolging in de straten vond ik waarschijnlijk het leukste gedeelte van de film. Veel gore, veel humor, veel ontzettend foute CGI, en een heerlijk overacterende cast.
Wanneer Rin zich aansluit bij de overige mutanten wordt het wat minder interessant. Zoals wel vaker bij dit soort Japanse filmpjes overheerst er op een bepaald moment een gevoel van 'nou heb ik het wel gezien'. Al moet ik eerlijk zijn dat ik zelfs toen af en toe nog leuk verrast werd door enkele bizarre characters en/of scenes. Het slot is dan wel weer te veel van het goede. Er gebeurd te veel, het ziet er te lelijk uit, en het is te chaotisch. Of kwam dat misschien door mijn al weggezakte aandacht.
3,0*. Echt fan van dit soort films zal ik denk ik nooit worden. Heb absoluut een aantal keer hard op zitten lachen om de geniale cast of bizarre vondsten, maar op een gegeven moment (nog ruim voordat de film ten einde komt) ben ik er ook wel een beetje klaar mee.
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
FTW - 101 minuten - Drama / Horror
2 punten – 9 oktober 2017 (22 films, 42 punten)
https://media.timeout.com/images/100793125/image.jpg
Een horror van Claire Denis, dus bij voorbaat interessant en een kijkpoging waard, als haar werk je een beetje ligt. Beau Travail kon ik destijds niet zo verschrikkelijk mee, maar dat kan aan de timing hebben gelegen. U.S. Go Home die ik dit jaar zag, vond ik wel erg goed. Met haar nieuwe film Un Beau Soleil Intérieur (2017) (een komedie) op het punt van release, leek het me een uitstekend idee om voor de momenteel lopende horrorchallenge nog een Denis mee te pakken.
Het eerste kwartier wordt er amper een woord gesproken, en laat Denis ons langzaam binnen in de wereld van haar personages. Trouble Every Day is geen film die waarbij het verhaal meteen begint, de personages en hun onderlinge relaties direct redelijk duidelijk zijn, en je gelijk snapt wat er aan de hand is. Overigens wordt het ook later nergens een praatfilm, en blijven de dialogen spaarzaam. Steeds leren we iets meer over de twee stellen waar de film om draait, en die aan een soort van vampirisme blijken te lijden. Het duurt zowat een uur voor de horror toeslaat, maar toen het dat deed was het ook wel dermate intens dat ik er bijna even naar van werd. Niet vanwege extreme gore, maar omdat Denis je het echt laat voelen. Bovendien mengt ze het met seks, zonder dat het exploitation wordt. Echt wel sensueel ook, het begin van de scène...
Toch, het is geen gemakkelijke film. In de eerste plaats door het tempo en tweede de manier waarop Denis haar verhaal construeert. Tevens zal de rauwe narigheid niet iedereen bekoren. Arthouse-horror dan? Ik zou het niet gek vinden als mensen dat zouden vinden. Dalle en Gallo zijn prima, maar ook ik vond het visueel niet heel erg mooi.
3,5*
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#7 Pulse 3 (2008) MM: Sciencefiction IMDB: Horror, Sci-Fi 90 minuten FTV
Het derde deel uit de reeks speelt 7 jaar na de gebeurtenissen uit Pulse 2 en focust zich volledig op Justine het jonge meisje uit deel 2 dat haar beide ouders verloor . Een zoektocht naar Adam wat zeer saai is en waarbij de spanning volledig ontbreekt. Van horror is ook weinig sprake. Het eerste deel blijkt dus nog altijd het best te zijn en het is dan ook jammer dat er daarna nog 2 toch vrij hopeloze vervolgen kwamen.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#8 Vampire Clan (2002) Horror 93 minuten FTV
Waar was de horror? Een vraag die ik na het zien van Vampire Clan niet kan beantwoorden. Er zit namelijk helemaal geen enkel moment van horror in. Deze film deed mij dan ook meer denken aan een misdaad/drama waarin dus geen sfeer aanwezig is en waarin zelfs spanning volledig ontbreekt. Een tergend trage film die vol zit met dialoog en op werkelijk geen enkel moment voor vermaak zorgt. Een moeizame zit was het dan ook uiteindelijk.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#9 Suay Laak Sai (2007) Horror 84 minuten FTV
Vreemd werkje. Een vrij standaard wraakverhaal waarin een geest voormalige collega's vermoord. Het draait niet om een flinke dosis gore, maar er zijn gelukkig wel een aantal degelijke kills. De dames zijn stuk voor stuk zeer irritant, waardoor je bijna hoopt dat ze hard worden aangepakt. De sfeer valt wat mij betreft te wensen over en echt spannend is het niet. Mede daardoor valt deze Aziatische horrorfilm nogal wat tegen. Het einde daarentegen is wel sterk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.