• 8.613.274 stemmen

Bloodstone: Subspecies II (1993)

Horror | 107 minuten

Genre: Horror

Alternatieve titel: Subspecies II: Bloodstone

Geregisseerd door: Ted Nicolaou

Met onder meer: Anders Hove, Denice Duff en Melanie Shatner

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Bloodstone: Subspecies II

Direct vervolg op "Subspecies". Michelle Morgan, die net een vampier is geworden, probeert te ontsnappen aan de kwaadaardige vampier Radu. Maar ze heeft de zeldzame Bloedsteen van Radu gestolen. Als Radu erachter komt dat zij het heeft meegenomen, probeert hij alles wat nodig is om de steen terug te krijgen...

imageimageimageimage

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Erg slecht. De film telt een paar vermakelijke momenten en de make-up effecten zijn nog net redelijk te noemen, maar verder is de film op alle gebieden gewoon te slecht en saai voor woorden. Ken de overige delen (zie net dat er inmiddels al vier films zijn) niet, maar daar begin ik ook maar niet aan.

avatar van joolstein

joolstein

Deel twee gaat direct verder waar deel 1 ophield. De vampier Radu die was onthoofd in deel 1 wordt door zijn stop-motion-hulpjes weer tot leven gewekt waarna hij zijn broer vermoord en ook een poging doet om Michelle Moran om te brengen. Die Michelle heeft nogal een metamorfose ondergaan want zij wordt nu gespeeld door Denice Duff. Zij slaat op de vlucht met de bloedsteen die ook duidelijk veranderd is. Ze roept de hulp in van haar zus Rebecca (Melanie Shatner, dochter van William) De film doet qua verhaal, performances en CGI niet veel onder dan zijn voorganger. Je moet ervan houden. Ook worden er twee leuke karakters toegevoegd aan de film. Professor Nicolai Popescu zorgt een lichte komische noot (en leg later het loodje) maar de leukste is toch wel de mama van Radu. Door hem liefkozend “Mummy” genoemd. Michelle zoekt haar toevlucht in rekwisieten-afdeling van de opera in Boekarest. Een prachtge gebouw om in te filmen. Alwaar ze als een ware Assepoester in een glazen doodkist slaapt. Misschien verre van goede cinema, is dit voor mij een fantastische film. Een heerlijke 'Guilty pleasure'