• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.213 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.366 acteurs
  • 199.064 gebruikers
  • 9.375.048 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

#film 18

Solstice

2008

Horror / Drama

90 minuten

FTV

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/73/Solstice_%282008%29_DVD_cover.jpg/220px-Solstice_%282008%29_DVD_cover.jpg

In eerste instantie denk je: ja hoor ,,,de zoveelste kloon van what you did ,

En je voelt al aan je klompen aan wat er gaat gebeuren.

Dat was tot op zekere hoogte ook zo, maar door er toch creatief mee om te gaan , voor zo ver mogelijk, en mede door een redelijke fijne soundtrack , en spel , is het niet een vervelende uitzit rit .

Die dus best verrassend goed uitpakt.

Begrijp me niet verkeerd, nipt aan een voldoende,maar omdat ik me instelde in een tot de puntjes voorspelbare teen/horror thriller , viel het dus behoorlijk mee,.

Staat overigens op netflix.

Ik ben vast niet de enige die het horror aanbod op netflix totaal beneden pijl vind.?????

De meeste amper de moeite waard.

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10388 stemmen

3. The Hallow (2015) - 97 min - FTV
10-10-2017 / 6 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/99000/99901.300.jpg?cb=1477074166

Een man wordt voor zijn werk ergens in een donker Iers bos neergezet waar hij bomen mag onderzoeken op sporen en dergelijke. Vrouw gaat mee, kind gaat mee en hond gaat mee en niet al te snel nadien bemerkt het gezin dat er wel wat meer in dat bos rondloopt dan een hertje of konijntje. Vanzelfsprekend is de hond als eerste de klos en als de man ook nog iets smerigs in zijn oog gespoten krijgt begint alles pas echt goed los te gaan.
Lekker sfeertje uit Ierland, genoeg spanning in de film om het leuk te maken en er vloeit ook nog wel wat bloed.
Een flink nare scene was het moment dat lieftallige vrouw een soort van nagel die uitgroeide tot een naald richting haar oog kreeg. Tja, ogen en naalden en ik ben weg....

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10388 stemmen

4. The Vault (2017) - 91 minuten - FTV
10-10-2017 / 8 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1114000/1114706.300.jpg?cb=1501264968

En maar even flink de vaart erin zetten om enigszins mee te komen in het geweld van de hoeveelheid films die al gezien zijn door anderen.
Het voorbeeld van hoe een trailer je ontzettend warm kan maken voor een film en als je dan de film hebt gezien, dat je achterblijft met de gedachte: Wat was dit nu weer voor smaakloos waterijsje.
Qua horror slecht, qua Thriller middelmaat.
Een half afgeknald hoofd, iemand die zichzelf een boor door zijn hoofd heen jaagt en wat lijken uit 1982 die proberen te rennen achter bankrovers uit 2017 en dat was de horror.
Dat op het laatst meneer masker toch nog even weer tevoorschijn komt om de dames nog even te begroeten is dan allang geen verrassing meer.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

#23 Bijitâ Q (2001)

FTW - 84 minuten - Comedy, Drama, Horror

2 punten – 10 oktober 2017 (23 films, 44 punten)

http://104.236.196.111/imdb//media/photo_images/5SdDdvqShlHJ7u3GnSiN3dxf04E.jpg

“Yes, you’re wet! You got wet! You’re dead, but you’re all wet! The mysteries of life are amazing! Even a corpse can get wet!” - Father

Mocht bovenstaand citaat wat vreemd ogen, vanaf de eerste scène is het gelijk raak met een quote over seks met je vader. En daar blijft het niet bij. Dat is misschien maar goed ook, want dan verliezen de makkelijk geschokte kijkers geen onnodige tijd. Bizar genoeg is het tevens pas mijn derde Miike, na Sukiyaki Western Django en uiteraard Ôdishon, die ik toch zeker een keer of vier, vijf heb gezien. Ichi The Killer heb ik al jaren in de kast heb staan, maar het is er nooit van gekomen, net als The Bird People in China en 13 Assassins. Was hoog tijd dus.

Wel even schrikken hoe dit eruit ziet, na Audition. Cinematografisch valt er weinig te halen. Visitor Q is in 2001 straight-to-video uitgebracht, in drie dagen opgenomen, en was het zesde en laatste deel uit een serie die bedoeld was als low-budget experiment om de voordelen van het schieten op digital video uit te proberen. Het ziet er daardoor wellicht wat documentaire-achtig uit, maar mooier is het er niet op geworden. De inhoud dan, dus? Nu ja, je moet ervan houden. Onderhond legt het beter uit dan ik het ooit zou kunnen, maar dat mag ook wel als je 74 films van een regisseur hebt gezien; kom ik aan met mijn drie filmpjes.

Het verhaal is niet heel belangrijk, en het plot zal niet hetgeen zijn dat mensen voor de film zal winnen. Maar voor wie iets bizars en mogelijk zorgwekkends wil zien, is Visitor Q een aanrader. De humor moet je dan vermoedelijk wel liggen, en dat had ik niet de hele film. Maar in het laatste half uur heb ik alsnog lopen proesten, terwijl Miike een spervuur aan wtf-momenten op me afvuurde. Horror vond ik overigens niet, maar dat label heeft hij ook alleen op IMDb, en het ontbreekt hier mijns inziens terecht. Wat een lol moet Ken'ichi Endô hebben gehad… Het laatste half uur haalt de film voor mij van twee naar drie sterren.

3*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#25. The Love Captive (1969) - IMDb - 64 minuten - FTV

https://freeclassicimages.com/images/THE-LOVE-CAPTIVE-movie-poster.jpg

Weer zo eentje waar ik me afvraag hoe die aan het horrorlabel is gekomen. Zwart/wit filmpje met een vaag plot met scènes die zich slechts op 2 locaties afspelen in een hotel en een museum waar marteltuigen, ketens en goochelmateriaal van Houdini centraal staan. De horror moet blijkbaar komen van de lichte exploitatie-elementen en een sequentie met een weerwolf en een naakte vampierdame. Het houdt allemaal weinig steek, veel naakt (vrouwen zijn niet mis), saaie gesimuleerde seks en slechte voice over. Next!

Valak

• 626 berichten
  • 405 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Zal het ook mogelijk zijn om Regio 1 Dvd's af te spelen op een laptop met de VLC-speler?

Ik kijk namelijk geen films op de tv, vrouw en kinderen eigenen die toe. En ik wil ze het natuurlijk ook niet aandoen om ze mee te laten kijken naar horror-films

Ja, zover ik weet is dat zeker mogelijk. Wat FillumGek schreef is voor mij dan weer nieuws, want van dat switchen (inderdaad erg raar waarom dat is?) wist ik niet.

Haha, ik begrijp 't. Wel jammer dat jij dan aan 't kleine schermpje geplakt moet zitten.

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

#10 House on Elm Lake (2017)

Horror

96 minuten

FTV: 2 (totaal: 20 punten)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1113000/1113519.300.jpg?cb=1505630948

Niet bijster origineel is dit verhaaltje over bezetenheid. Toch heeft de film z'n momenten.

Het is een sober werkje. Weinig personages. Weinig beweging. Geen afleidende subplots en geen bijzonder hinderlijke achtergrondverhalen. De inzet van sfx is eveneens bescheiden maar wel doeltreffend. Het gebruik van slechts enkele locaties, waarvan de belangrijkste het huis aan het iepenmeer is, omgeven door (verrassing) iepenbos, zegt ook iets over de sobere uitstraling.

Mooie locatie trouwens, dat huis. Een huis dat ver van de bewoonde wereld is gelegen, zoals dat in een horrorfilm vaak gebruikelijk is. Prima, want dat isolement wekt altijd een extra lading spanning en ongemak op. En hoe cliché zo'n afgelegen huis ook moge zijn, ik hou wel van zo'n locatie.

Erg jammer is het dan ook dat het isolement en de sfeer van de ligging niet goed worden benut. De naargeestigheid die door het grote donkere bos en door de duistere watervlakte heel effectief wordt geaccentueerd, speelt na het begin nauwelijks een rol in de vertelling. Na het begin is er weinig bos en weinig water. De meeste scènes spelen zich in het huis af, alwaar de aanwezigheid van creepy bos en gloomy lake er niet echt toe doen. De verlatenheid wordt snel vergeten. Op die manier wordt heel gemakkelijk veel sfeer weggegooid.

De gebeurtenissen in het spookhuis zijn desondanks niet vervelend. Beetje clichématig, maar wel met voldoende overtuiging gebracht. De kills zien er goed uit. Er zijn niet overdreven veel jumpscares en de paar die er zijn, worden heel behoorlijk aangelopen. De engerd is niet heel eng, maar eerder viezig en aftands. En vooruit, is dus toch een beetje eng.

Redelijk aangenaam, redelijk sfeervol en met af en toe een redelijk schrikje, glijdt de film naar de eindscènes. Scènes die wat uitbundiger zijn dan de koele rest van de film. Na het levendige einde volgt een overbodige en lachwekkende uitsmijter, die de wenkbrauwen nog even doen fronsen in ongeloof over het belachelijke ervan. Snel maar weer vergeten, die uitsmijter.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#16 The Sound (2017) - 92 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1113000/1113142.300.jpg?cb=1506849490

Een film over geesten, of beter gezegd het ontkrachten van het bestaan ervan.

Vond er weinig aan, er hangt een spooky sfeertje maar verder stelde het niet veel voor.

Het engste vond ik eigenlijk het opgespoten plastic gelaat van Rose McGowan, verschrikkelijk!

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5326 stemmen

20. La Cueva

2014

80 Min

FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/97000/97298.300.jpg?cb=1405249982

The Descent zonder monsters

Puur horror staat hier

Maar ok, een goed psychologisch drama/avontuur met sterke paniekaanvallen en claustrofobische sfeer + 2 druppels bloed als horror subgenre.

Alle ingridiënten zitten in dit genrefilmpje en de found footage is verrassend goed beeld (in vergelijking tot vele anderen). Het plotje is extreme mager maar loopt, dankzij de korte speelduur, vrij vlot. Toch heb ik persoonlijk liever de variant met monsters en gore

Boeikens

• 4467 berichten
  • 5326 stemmen

21. La Noche del Terror Ciego

1972

102 Min

FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/15000/15731.300.jpg?cb=1407747248

Het verhaal is 3X niets en de personnages doen er eigenlijk ook niet toe, wat hier telt is de sfeerschepping rond de mythische tempeliers die als blinde zombies telkens weer uit hun graven komen om nieuw slachtoffers te maken. En deze sfeerschepping is wel top, vooral de setting, prachtige shots en die doordringende eunuchen muziek doen hier hun werk.

Wel letten op een uncut versie of de weinige bloody scenes liggen eruit

joolstein

• 10837 berichten
  • 8926 stemmen

#21 Creepshow (1982)

Komedie / Horror

120 minuten

FTV: 2 punten ( totaal 40+2= 42 punten)

https://www.filmonpaper.com/site/media/2013/01/Creepshow_quad_UK-1-500x375.jpg

Anthologie's ze horen sinds jaar en dag bij het horror-genre en ik ben er best gek op. Vooral omdat ze kort en krachtig zijn. Dit was een redelijke samenwerking van regisseur George A. Romero en horrorauteur Stephen King. De film bevat vijf verschillende verhalen met ervoor en erna een gebeurtenis met de jonge Billy en zijn vader.

1. “Father’s Day”

Elk jaar bezoekt Bedelia op het familielandgoed het graf van haar vader, dit omdat zij hem zeven jaar geleden heeft vermoord. Dit jaar besluit vader op te staan onder het motto ‘I want my cake’ Waarom nu pas werd niet duidelijk? Wel zien we geslaagde speciale effecten en de wijze hoe met de familie wordt afgerekend. Inclusief een jonge Ed Harris.

2. “The Lonesome Death of Jordy Verrill”

Boerenpummel Jordy ontdekt een meteoriet die op zijn boerderij is ingeslagen. Hij wordt geïnfecteerd en overgenomen door buitenaards onkruid. Stephen King vertolkt de hoofdrol in het verder slechtste filmpje van allemaal. Niet grappig, geen horroraspecten en vooral te melig.

3. “Something to Tide You Over”

De door zijn vrouw Rebecca bedrogen Richard Veckers besluit wraak te nemen. Hij graaft zijn vrouw en haar geliefde Harry Wenthworth (Ted Danson) op het strand tot hun nek in het zand zodat ze door de vloed zullen verdrinken. Maar wie een kuil graaft voor een ander... Geslaagd filmpje met een zeer goede sadistische Leslie Nielsen en prima speciale effecten.

4. “The Crate”

Een krat wordt gevonden onder de trap bij een universiteit. Als professor Henry Northrup te hulp wordt geroepen, ziet hij zijn kans schoon om zich te ontdoen van zijn schreeuwerige en irritante vrouw Wilma. Met de prima spelende oudgediende Fritz Weaver en Hal Holbrook, echter de show wordt gestolen door Adrienne Barbeau (toendertijd de vrouw van John Carpenter) Ook het enige filmpje met vrij bloederige speciale effecten.

5. “They’re Creeping Up On You”

De ijskoude, arrogante en obsessieve zakenman Upson Pratt leeft afgezonderd in zijn appartement. Die woning moet zijn grote vrees; kakkerlakken buiten houden. Deze huiveringwekkende schepsels duiken natuurlijk uit alle hoeken en gaten op. Opnieuw geslaagde speciale effecten, met name aan het slot van het verhaal, zoals ook een geslaagd optreden van E.G. Marshall.

Dat de speciale effecten goed waren was niet heel verwonderlijk want die komen van de bekende Tom Savini(ook even in de film). Echter is ‘Creepshow’ ook niet heel griezelig dit komt vooral omdat er nogal wat humor is toegevoegd. En die luchtige ondertoon houdt de film ervan om echt heel erg goed te zijn.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#26. Love After Death (1968) - IMDb - 72 minuten - FTV

Soms vraag ik me af waarom ik me doorheen al die Something Weird Video films worstel want veel pareltjes heb ik er nog niet tussen gevonden. Ach, het heeft wel wat om redelijk veel van zo een obscure films te hebben gezien, hoewel het probleem is dat er weinig mensen zijn waarmee ik dan mijn opinie over die films kan vergelijken dus veel discussie kunnen ze niet opleveren. Nu dat een aantal mensen de BLind Dead films zijn aan het kijken hier herinner ik me hoe ik halfweg de 3de film iets had van pff weeral zo een trage met een flutverhaal en dito personages, ik geef het op. Iemand zei me eens "you are horrorfan you gotta be able to get through the worst crap". En die jongen had gelijk want ik heb veel slechter en saaier gezien dan die serie en hoewel het toch steeds om een inspanning vraagt om door een saaie film te komen, oefening baart kunst

Ok over naar de film nu

http://1.bp.blogspot.com/_jcm8kpuxUoA/TLIY0eo_x9I/AAAAAAAADaM/eq7fguvuemc/s1600/loveafterdeath.jpg

Misschien is het omdat bepaalde films met SWV label door zo weinig mensen zijn gezien dat er gemakkelijk een horrorlabel aan wordt gegeven als er ook maar iets van shock in zit. Nu goed de film (die ook weer niet op MM staat) begint ook luguber waarbij de protagonist door toedoen van een dokter in een soort schijndood werd gebracht en levend begraven. Hoe hij dan opstaat uit de doden zich naar boven gravend en vervolgens als een zombie over het kerkhof waart zijn knap gedaan. Tot zover de horror het volgende is revenge op de mensen die hij verantwoordelijk acht voor het onrecht dat hem werd aangedaan. Actie wordt het niet tenzij dan tussen de lakens. Zo zijn er een aantal pogingen van onze "held" om met een vrouw het bed te delen, maar er is iets dat hem weerhoudt hetgeen ook enkele keren tot een gewild of ongewild grappige situatie leidt. Uiteindelijk slaagt hij erin om revanche te nemen met een aantal simpele actiescènes en er is nog een twisteinde die ik eigenlijk nogal goedkoop vond. Best wel leuk als tussendoortje. Blijkbaar is het een Argentijnse film die achteraf is gedubd, voor het grootste gedeelte voelde die ook aan als een silent.

joolstein die laatste van the blind dead serie heeft eigenlijk nog het beste verhaal en karakters, hoewel de sfeer daar toch een stuk minder is dan de voorgaande vind ik. Vooral dat einde was zo van ok al die opofferingen en de manier om er een einde te brengen aan die plaag was zo fukking simpel.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

MovieMind schreef:

Het engste vond ik eigenlijk het opgespoten plastic gelaat van Rose McGowan, verschrikkelijk!

Is het zoiets als de Vlaamse "celebrity" Lesley-Ann Poppe, als je naar wat afbeeldingen googelt wel dan snap je wel waarom ik ook meteen aan haar denk bij opgespoten gelaat, ook andere lichaamsdelen zijn duidelijk bewerkt bij haar.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8926 stemmen

#22 Tonight She Comes (2016)

Horror

84 minuten

FTV: 2 punten ( totaal 42+2= 44 punten)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/592000/592645.300.jpg?cb=1474356824

Aan de start van de film had ik het gevoel dat dit een goede en mooi gemaakte horror ging worden. Echter hoe ver zat ik er naast toen de film verder ging met twee meiden en twee jongens die op weg waren naar de plaats van handelen. Nu zag 'Tonight She Comes' er dus niet heel slecht uit maar zodra de cliché personages in beeld kwamen ging het dus mis. Ze hadden verschrikkelijke dialogen die vooral bedoeld waren voor een komische noot maar nu de karakters saai en veel minder overtuigend maken. Hierdoor hangt er ook rond de hele film een aura van goedkoop, iets wat ook te zien is in het bloed en/of de gore, er is daarvan genoeg maar alles ziet er te makkelijk en goedkoop uit. Als laatste wil de regisseur teveel genres (o.a: slasher,gekke familie, bezetenheid en zombie) in één film combineren waardoor de film als geheel doodslaat en daarom nog maar weinig in zich heeft om te griezelen. Laat ik maar positief sluiten door te melden dat de synthesizer soundtrack van Wojciech Golczewski (We Are Still Here, Late Phases, Beyond the Gates) wel erg goed was. Iets wat ze zelfs ook was opgevallen aangezien aan het begin van de film de melding kwam dat de film zo luid mogelijk moest worden afgespeeld. Jammer want potentie had het zeker!

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

alexspyforever schreef:

Is het zoiets als..

Ja zoiets, denken dat ze er mooier van worden maar ze beginnen steeds meer op een gedrocht te lijken.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

#32 Slaughterhouse (1987)

FTV - 85 min - horror/komedie

http://www.bloodywhisper.com/wp-content/uploads/2015/05/slaughterhousevhs.jpg

De openingcredits zorgen meer voor een benauwd gevoel dat de moordenaar zelf. Deze is echt een onzinnig karikatuur die je op geen enkel moment serieus neemt. Dus weg spanning. Het verhaal verloopt zoals de meeste typische 80 slashers en echt vervelen doet de film niet. Tegenvallend zijn de kills die er matig uitzien en de komische elementen werkten niet voor mij. Matige slasher!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

MovieMind schreef:

(quote)
Ja zoiets, denken dat ze er mooier van worden maar ze beginnen steeds meer op een gedrocht te lijken.

Ja, ik kan het ook nogal moeilijk vatten die correcties aan het lichaam. Ok, als die mensen zich dan mooier, gelukkiger of zelfzekerder voelen hierdoor, wie ben ik om dat tegen te spreken of te veroordelen. Nu bij een volslagen onbekende maakt me dat ook niet uit. Maar als liefhebber van film en TV en je hebt daar zo eentje tussen met zo een plastic lijf, die er misschien ook nog eens een handelsmerk of aantrekkingkracht van wil maken, stoort me dat wel.

Ik blijf het ook vreemd vinden dat er mannen zijn die zoiets mooi vinden (ik bedoel dan vooral silliconenborsten) of is het eerder omwille van hun bekendheid dat ze er op kicken.

Ok back on topic horrorfilms

Noodless wel leuk dat je die VHS-cover gebruikt. Heb je zelf nog VHS-cassettes en een videospeler misschien?

dualcia

• 953 berichten
  • 2311 stemmen

#10. Child's Play (1988) - 87 minuten - FTV

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

The Devil's Rejects (2005) - MovieMeter.nl

VS/Duitsland

Horror

109min

FTV

21

11/10/2017

Schitterend horror/actie film die voor mij nog een stukje beter was dan house of 1000 corpses 4* voor mij

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

#33 Under the Shadow (2016)

FTV - 84 min - horror/thriller

http://www.readsure.com/images/-undertheshadoww.jpg

Gezien het genre heeft het verhaal een originele invalshoek wat betreft locatie en tijdsgeest. De ellende van de oorlog die gepaard gaat met angst, verwarringen en tegenslagen ( en die misschien leiden tot waanzin) worden wel goed weergegeven, maar daar houdt het wel ook op. Op geen enkel moment had ik het gevoel dat ik naar een thriller zat te kijken , laat staan een horror. Het verhaal wordt zo langzaam opgebouwd zonder enige spanning om in de laatste 10 minuten een anticlimax te brengen waarbij je je uiteindelijk de vraag stelt van naar wat heb ik nu eigenlijk gekeken. De hoofdactrice speelt nochtans haar rol goed, maar dat is toch te weinig voor een voldoende

alexspyforever

ja, VHS-cassettes en een videospeler heb ik nog....maar zelden in gebruik. Meer nostalgie om te houden.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#27. Les Amours Particulières (1970) aka The Room of Chains - 69 minuten - FTV

http://e.snmc.io/lk/f/l/05d6b0ce9932e01c14518b977ea61a6e/5321509.jpg

De synopsis hierboven klopt wel niet helemaal maar toch grotendeels. Inderdaad eerder thriller en niet zozeer horror zoals op imdb wordt aangegeven. Het erotiek gehalte is ook eerder laag en braaf. Er was wel een leuke achtervolgingsscène in het eerste half uur, maar wat ervoor en erna kwam is gewoon flauwtjes. Het einde is ook nogal afgeraffeld en abrupt.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7270 stemmen

#11 Maniac Cop (1988) - 85 minuten - FTV

http://classic-horror.com/files/images/maniac_cop_poster.preview.jpg

Soort van jaren 80 -superproductie met schrijver en producer Larry Cohen (It's Alive, Q, The Stuff), regisseur William Lustig (Maniac) en hoofdrolspeler Bruce Campbell (Evil Dead).

Ze maken er een redelijke actiehorror van, maar weten Paul Verhoeven's Robocop niet te overtreffen.

(***)

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

#film 19

They

2002

89 minuten

Horror / Thriller

FTV

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/b6/They2002poster.jpg/220px-They2002poster.jpg

Wes craven zat ook in de productie van deze They.

En dat kan vaak goed uitpakken ,,persoonlijk heb ik meer met John Carpenter - MovieMeter.nl.

De man weet meer uit het genre te halen.

Natuurlijk zijn de nightmare on elmstreet films goed te pruimen, ik heb ze allemaal op een blu ray box set.

Maar bijvoorbeeld de ward , en mouth of madness met name,wat een vak werk.

maar goed, dit was aardig. Het hele idee,was leuk geweest,maar ze weten het niet tot een mooi geheel te brengen.

Het was misschien beter geweest als ze wat meer suggestief waren.

De waarheid ergens in het midden.

waar het einde me vooral aan deed denken was Stranger Things https:///www.tvmeter.nl/season/2847

Maar dat is toch vele stukken beter,maar goed we leven nu eenmaal in de golden age of TV serie's

Met hollywood gaat het niet zo heel erg goed.

Vond dit geen voldoende waard.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3125 stemmen

#5 Annabelle: Creation (2017)

109 minuten

FTV

https://pmcvariety.files.wordpress.com/2017/06/annabelle-creation.jpg?w=670&h=377&crop=1

Dit is hetgeen wat we in de vorige Annabelle film al wilden zien.

Het gebeurt niet vaak dat een sequel op een behoorlijk slechte film beter uit de verf komt. Waar het laatst met Ouija: Origin of Evil al het geval was, is dat met deze Annabelle: Creation ook het geval. Duidelijk is weer de invloed van Wan. Maar ook Sandberg weet dit verhaal op een veel betere en leukere manier te vertellen dan zijn voorganger deed in de eerste film over de pop. Niet alleen op narratief vlak is het een heel stuk beter maar ook de visuele vertelling ziet er hier al veel fraaier uit. Er komen toch wel wat leuke plaatjes voorbij.Ook is er hier meer sfeer aanwezig die ik in het eerste deel vooral miste. Acteerwerk is het weer net niet. Al doen de kids het soms beter dan de volwassenen hier. Verder een aantal creepy momenten en wat leuke jump scares. Al gaat Sandberg hier richtig de climax toe even wat te lang en te veel op leunen. Misschien worden we toch wat moe van dit soort films en zijn we weer toe aan iets nieuws.

Vermakelijk en een heel stuk beter dan het eerste deel.

3.0*

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

#24 Dracula: Pages from a Virgin's Diary (2002)

FTW - 73 minuten - Horror / Mystery

2 punten – 11 oktober 2017 (24 films, 46 punten)

https://i.imgur.com/LvmYtMs.jpg

“Music does not need language of words for it has movements of dance to do its translation.”

― Shah Asad Rizvi

Dat klopt. Fucking ballet. In de horror challenge, John Milton? Why the hell not… Guy Maddins Dracula: Pages from a Virgin's Diary is gebaseerd op Mark Godden’s Dracula adaptatie in balletvorm, maar wie Maddins werk een beetje kent, weet dat hij er sowieso zijn eigen stempel op zal drukken. The Forbidden Room (2015) was erg hoog geëindigd in mijn 2016 toplijst, dus het leek me leuk nu voor de horrorchallenge weer een Maddin te kijken, en toen werd het dus Tales from the Gimli Hospital of deze. Gezien de Dracula thematiek was de keuze toen snel gemaakt.

Dracula - Pages from a Virgin’s Diary combineert Goddens Dracula Ballet met een soort van faux silent film adaptatie à la Maddin. Wie zich afvraagt hoe zo’n moderne silent er dan uitziet, moet beslist even zijn short The Heart of the World kijken, al is dit door de hoeveelheid dans alsnog wel andere koek. Ik zal me niet voordoen al de grootste balletliefhebber, al ben ik beslist ook geen hater. Bewerkingen zoals in dit soort films kan ik wel waarderen: Expressief, silent film sausje, en een lekker sound design met klassieke score (Mahlers 1e en 2e zijn uitstekend gekozen). Tevens is de onderliggende thematiek van de angst voor vreemdelingen, nog immer actueel.

Ik vond het erg lekker, vooral met de koptelefoon op, compleet ondergedompeld in die bizarre wereld van gestileerde gothic horror, dans en klassieke muziek. Maar wie klassieke muziek zo snel mogelijk uitzet of niets heeft met ballet, zal weinig hebben met een film als Maddins Dracula. Het zal dan ook zeker niet iedereen liggen, en veel mensen zullen er vermoedelijk niet eens voor open staan. Dat is niet gek, het is een eind van de mainstream af. Maar ik vond het heel bijzonder, en zou graag dit op het grote scherm in echt goede kwaliteit hebben gezien, of beter nog, het ballet zelf met orkest. Awesome.

Maar ook thuis op de buis… Wàt een expressie…! Jonathan Rosenbaum gaf het de volle score en noemde het de meest trouwe adaptatie van Stokers roman. Zo ver ga ik niet, maar ik ben erg aangenaam verrast.

4*

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

DVD-T schreef:

#5 Annabelle: Creation (2017)Dit is hetgeen wat we in de vorige Annabelle film al wilden zien. Het gebeurt niet vaak dat een sequel op een behoorlijk slechte film beter uit de verf komt. Waar het laatst met Ouija: Origin of Evil el het geval was, is dat met deze Annabelle: Creation ook het geval.

Dat geeft hoop, Ouija: Origin of Evil was inderdaad een leuke horror(tje).

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Ik vond Annabelle (in de bios althans) ook behoorlijk vermakelijk.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

13. Class of Nuke 'em High (1986)

85min

FTV

Na het bericht van Noodless besloot ik de originele versie te bekijken. Ik heb er geen moment spijt van gehad. De typische jaren 80 vibe is gewoon geweldig. ?

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10388 stemmen

5. The Boy (2016) - 97 min - FTV
11-10-2017 / 10 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/244000/244626.300.jpg?cb=1453628540

Oh jee,
mooie Maggie (The Walking Dead) die op een pop moet passen in een groot Engels landhuis. Waar ze eerst nogal lacherig doet over de regels die het ouderpaar heeft opgesteld voor het oppassen, denkt ze daar niet veel later toch wel ietsiepietsie anders over. Ze hoort de pop praten, de pop verplaatst zich op wonderlijke wijze van plek en blijkbaar vindt de pop het ook niet leuk als er een vriendje over de vloer komt. Achteraf is er toch geheel wat anders aan de hand en blijkt de zoon die blijkbaar dood had moeten zijn gewoon al vele jaren tussen de muren van het huis te hebben geleefd.
Niet echt spannend en ik zie Maggie liever over 2 weken weer al knallend allerlei zombies zombieloos makend.

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10388 stemmen

6. Grave (2016) - 99 min - FTV
11-10-2017 - 12 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/497000/497919.300.jpg?cb=1493896939

Is het nu RAW of Grave? Rauw werd het in ieder geval wel gegeten.
Originele film, waarin een dochter angstvallig door haar ouders uit de buurt van vlees wordt gehouden. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en dochter eet dan toch een keer een stuk rauw vlees en gelijk is het hek van de dam. In de opleiding tot dierenarts, waar ook de andere dochter haar opleiding volgt, is het vlees letterlijk en figuurlijk ruim voorhanden.
Een vinger wordt afgekloven, een stuk wang is eetbaar, beide dochters bijten zowat elkaars pols door in een ruzie en als sluitstuk wordt de vriend van de jongste dochter ontbeent.
Als dan op het laatst pa aangeeft dat zijn vrouw (dus moeders) hem in het begin van de relatie ook flink heeft verminkt en dat ook even toont en dat dochter er wel op een gegeven moment mee weet om te gaan met haar honger dan sla ik mijn frikandel vanavond wel over.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.