menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / MovieMeter Top Horrorfilms

zoeken in:
geplaatst:
Mijn nummer 4 heeft slechts 2,5*, maar ik heb een laag gemiddelde en mijn nummer 1 heeft dan weer 5*, dus is het wel de moeite om te stemmen.

geplaatst:
Dus als ik het goed heb begrepen heeft men gestemd op films die eigenlijk niet zo goed zijn, puur omdat men een lijstje wilde indienen (i.v.m. de - strikte - minimum grens)?
Ik heb dit zelf in ieder geval niet gedaan.

Dit was in ieder geval niet de bedoeling en is eigenlijk wel jammer dat het zo is gegaan.

geplaatst:
John Milton schreef:
Dat is toch het enige waar het om draait bij het samenstellen van een toplijst alexspy, je persoonlijke voorkeur? En dat je die statistisch zo goed mogelijk aandraagt?

Maar we hebben inderdaad een verschillende filosofie daarover, ik bekijk zo'n lijst echt heel zakelijk. Horrorchallenges zijn we het meer eens!

Ik zou zakelijk eerder vervangen door fanatieker
Jij geeft ook telkens de exacte positie door waar een films staat in je toplijst, dan denk ik leuk dat je daar tijd in wil steken maar echt veel aandacht schenk ik er niet aan. Ik vind het interesanter om te lezen waarom je de films leuk vind of niet.
Als het puur zakelijk is zouden we allemaal niet zo emotioneel moeten doen hier

Alexander1900 is het probleem voor jou ook niet dat je ook veel van de films niet hebt gezien? Als je weinig vergelijking kan doen snap ik wel dat het moeilijk is.

geplaatst:
Systeem is prima en de presentatie van de lijst vind ik ook leuk gedaan.

Alsof er al niet genoeg 'goede' films voorbij zijn gestreefd door boutfilms, dat heb je toch altijd?
Net wat joolstein aangeeft, wat maakt het uit of je persoonlijke favo op plaatsje 43 komt of op plaatsje 53.
Het is leuk als je favo hoger eindigt, maar zo niet dat niet, kom op zeg.

Is er hier iemand die het met welke lijst dan ook, waar dan ook eens is?
Ik niet!

geplaatst:
alexspyforever schreef:
Ik weet welke films ik leuk vind, daar heb ik zelf geen cijfer voor nodig om dat weer op te gaan zoeken. De beste zitten dan ook gewoon in mijn eigen collectie, die ben ik afgegaan om mijn lijstje samen te stellen denk dat Gang_Star het ook op die manier heeft gedaan.

Klopt. En dan blijkt dat je weleens een film kunt vergeten die je bijvoorbeeld ooit eens op tv hebt gezien die je niet in eigen collectie hebt, of je kijkt volledig over een aantal titels van je eigen collectie heen (zoals ik deed met Saw, terwijl ik de gehele reeks op Blu Ray heb, oeps!)

geplaatst:
MovieMind schreef:

Is er hier iemand die het met welke lijst dan ook, waar dan ook eens is?
Ik niet!

Daar sluit ik me bij aan. Dat is nu eenmaal lijst en mens eigen.

Happy met deze lijst want ik heb goede tips opgedaan, ik heb kunnen genieten, ik heb me kunnen ergeren aan gemaakte keuzes (misschien wel stiekem één van de leukste dingen van lijstjes) en ik heb me weer kunnen onderdompelen in het genre.

En nu ben ik benieuwd naar de volgorde van deze batch morgen.

geplaatst:
Wie zin heeft in in trashy horror, ik heb deze binnengekregen

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTY3OTI3ODYzMl5BMl5BanBnXkFtZTcwMDMzMTkyMQ@@._V1_.jpg

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/814Hty9qg9L._SY445_.jpg

Laat maar weten wie interesse heeft (via pm) dan kan ik een ripje ter beschikking stellen.

geplaatst:
Dievegge schreef:
Mijn nummer 4 heeft slechts 2,5*, maar ik heb een laag gemiddelde en mijn nummer 1 heeft dan weer 5*, dus is het wel de moeite om te stemmen.

Ben benieuwd welke met 5* staat niet in je lijst

geplaatst:
DjFrankie schreef:
(quote)

Ben benieuwd welke met 5* staat niet in je lijst

O ja, hij staat op 4,5*. Het is zo'n twijfelgeval. Hij zal rond plaats 60 staan in mijn top 500 aller tijden.

geplaatst:
Zo er zijn in totaal 19 lijstjes ingestuurd voor de 8 nominaties. Dit geeft het volgende eindresultaat:

54. Child's Play (1988) (36,25 punten)
53. Scream (1996) (45 punten)
52. Repulsion (1965) (52 punten)
51. Cannibal Holocaust (1980) (52,25 punten)
50. Antichrist (2009) (57 punten)
49. Haute Tension (2003) (59 punten)
48. Evil Dead II (1987) (66,25 punten)
47. The Conjuring 2 (2016) (70,75 punten)
46. Poltergeist (1982) (74 punten)
45. The Ring (2002) (85 punten)
44. From Dusk till Dawn (1996) (91,25 punten)
43. Saw (2004) (111,75 punten)

Enkel Alexander1900 heeft de verwerking gedaan deze keer dus ik kan jullie de fijnere details hier niet geven.

Saw vond ik niet de beste van de batch (dat was voor mij Cannibal Holocaust en the Conjuring 2 als 2de) maar ik kan er mee leven. From Dusk til Dawn had ik maar een flauwe winnaar gevonden. Persoonlijk de film die het minste horror uitstraalt van deze hoop. Ook Poltergeist had ik een matige 'winnaar' gevonden.
Scream en Child's Play geen top 50, dat vind ik ook goed.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNTExNWY5YTMtMmNmNy00MmRkLTljNzQtYmZmNTdiMzdlYjBhXkEyXkFqcGdeQXVyNTQzOTg1MDM@._V1_.jpg

geplaatst:
Zowaar een film die ik nog niet heb gezien, It. En zolang er geen vervolg is, ga ik em niet kijken. Dat betekent dat ik mij dien te onthouden van stemming. Maar van de andere 2 word ik ook niet vrolijk dus het interesseert me geen biet waar ze gaan eindigen.

Insidious: heb ik al eerder uitgebreid besproken, lachwekkend slecht. Lijkt me well leuk om eens te riffen samen met Collins misschien

Audition: ik weet er al niet veel meer van, duurde me allemaal te lang. Kiri Kiri het kaasje dat er uit wil was dat uit deze film?

geplaatst:
Bij wijze van voorbeeld, de ranking van joolstein die ik destijds had doorgekregen voor hij op verlof ging. als het niet meer klopt joolstein, laat me dan iets weten

Ôdishon (1999)
It (2017)
Insidious (2010)

geplaatst:

Nog nooit gezien en dat voor een film die bijna onze top 50 gehaald heeft. Tijd om deze toch maar eens te gaan opsporen.

geplaatst:
alexspyforever schreef:

Deze keer geen lijstjes sturen simpel hier open en bloot je ranking plaatsen. De voorwaarde is dat je de 3 films hebt gezien. Een beetje KO stijl want na 24 u is het afgelopen.

Dan moet ik mij onthouden van stemming. Ik heb Audition niet gezien.

geplaatst:
Shaky schreef:
(quote)

Dan moet ik mij onthouden van stemming. Ik heb Audition niet gezien.

Tja en ik 'It' niet dus we kunnen er alsnog 2 uur in gaan steken om te kunnen stemmen, maar ik ga toch wat anders doen

geplaatst:
Zeker, deze zitten we gezamenlijk uit

geplaatst:
En de enige die ik heb gezien is "It". Dus ook geen ranking van mij hier

geplaatst:
01. Audition
02. Insidious
03. It

geplaatst:
1. Audition
2. It
3. Insidious

geplaatst:
ikkegoemikke schreef:
En de enige die ik heb gezien is "It". Dus ook geen ranking van mij hier

Nee toch, waarom verbaast mij dat niet
Nog een 4de man/vrouw hebben we nodig kunnen we gaan kaarten...

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Ik heb Audition niet gezien.

geplaatst:
alexspyforever
Lijstje mag blijven staan Al ben ik het wel eens met je dat het een halve film is doordat er nog een deel 2 moet uitkomen!

Ôdishon (1999)
It (2017)
Insidious (2010)

geplaatst:
Film Pegasus schreef:
Ik heb Audition niet gezien.

En nu juist wilde je gaan meestemmen zeker
Misschien heb je bij de KO's meer geluk

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
alexspyforever schreef:
(quote)

En nu juist wilde je gaan meestemmen zeker

Het ligt aan mij, maar ben nog niet helemaal mee. Een verschil met de top 1000 waar iedereen 1 lijst instuurt en dat samen een ultieme top 1000 lijst geeft. Maar doe zeker verder! Knap werk!

geplaatst:
3 eigen nominaties bij elkaar

1. Insidous
2. It
3. Audition

geplaatst:
Gang_Star schreef:
3 eigen nominaties bij elkaar

Insidous
It
Audition

Oh jee nu ben je aan het groeien zeker
Wel straf voor iemand voor wie horror niet het favoriete genre is.
Vooruit dan voor 1 keer mag je denken dat je een geweldige smaak hebt

geplaatst:
1. Insidous (4,5*)

2. Audition (3,5*)

3. It (--)
Niet afgekeken, ik had er eenvoudigweg geen zin meer in. Een "It" vind ik trouwens meer dan genoeg.

Ik moet dus passen.

geplaatst:
1. It
2. Audition
3. Insidious

Gast
geplaatst: vandaag om 13:04 uur

geplaatst: vandaag om 13:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.