menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / MovieMeter Top Horrorfilms

zoeken in:
geplaatst:
Alleen Ôdishon gezien en één van de negen.

Kiri, kiri, kiri
inderdaad alexspyforever

geplaatst:
wibro schreef:
1. Insidous (4,5*)

2. Audition (3,5*)

3. It (--)
Niet afgekeken, ik had er eenvoudigweg geen zin meer in. Een "It" vind ik trouwens meer dan genoeg.

Ik ga die van jou evenwel niet opnemen gezien je 'it' niet hebt gezien en denk er ook zo ver, niet echt een film waar ik echt een remake van wou zien die achteraf ook maar een halve film blijkt te zijn. Komt deel 2 misschien over 30 jaar dan kunnen ze dezelfde acteurs gebruiken om het nog authentieker te laten overkomen

Ik was nieuwsgierig geworden naar aanleiding van je wel heel hoge waardering voor Insidious en heb je recensie even gelezen en daarna die van Noodless omdat je je afvroeg waar hij dan wel voor schrok. Een vraag die hij onbeantwoord liet trouwens?
Ik kan wel voor mezelf spreken. Vooral in Insidous en in mindere mate Conjuring 1 zijn de jumpscares veel te veel in your face naar mijn mening. Een onverwacht verschijnende geest of gezicht, een luide knal daar 'schrikken' de meeste mensen omdat je het niet verwacht Ik noem het eerder een reactie dan uiting van angst. Dat vind ik dus allesbehalve eng en zowat het goedkoopste trucje van de foor. Vakkundig gemaakt dat wel en het concept was op zich interessant maar een aantal keuzes vond ik toch maar pover zoals clowneske geesten, een demon die op Darth Maul uit Star Wars lijkt, 2 types die leken weggelopen uit de set van Ghostbusters en een gasmasker uit WO I bij een seance. Ik kon het moeilijk nog ernstig nemen. En ik denk niet dat het de bedoeling was om een comedy te maken.

geplaatst:
1. Insidous 4,5
2. It 4
3. Audition 3

geplaatst:
alexspyforever schreef:
Deze keer geen lijstjes sturen simpel hier open en bloot je ranking plaatsen. De voorwaarde is dat je de 3 films hebt gezien. Een beetje KO stijl want na 24 u is het afgelopen.

Jij berekent alle KO uitslagen? Dan ga ik van de zon genieten.

Op de kijklijst:
Insidious (2010)

geplaatst:
alexspyforever schreef:
Ik ga die van jou evenwel niet opnemen gezien je 'it' niet hebt gezien en denk er ook zo ver, niet echt een film waar ik echt een remake van wou zien die achteraf ook maar een halve film blijkt te zijn. Komt deel 2 misschien over 30 jaar dan kunnen ze dezelfde acteurs gebruiken om het nog authentieker te laten overkomen
Geduld is een schone zaak, heb er even op moeten wachten maar aankomende horror challenge kan ik hem in zijn geheel kijken. It: Chapter Two (2019)

geplaatst:
Alexander1900 schreef:
(quote)

Jij berekent alle KO uitslagen? Dan ga ik van de zon genieten.

Op de kijklijst:
Insidious (2010)

Tuurlijk met 3 films is er niet veel werk aan.

geplaatst:
1. Audition
2. Insidious
3. It

geplaatst:
1) it
2) insidious
3) audition

geplaatst:
1 Audition 3,5*
2 It 3,5*
3 Insidious 1*

geplaatst:
Ik heb Audition nog niet gezien. Ik ga me dus onthouden.

geplaatst:
1) Audition 4*
2) Insidious 2*
3) It 1.5*

Drek.

geplaatst:
1) Audition
2) It
3) Insidious

Twee zevens en een zesje. Dikke zevens weliswaar, dat dan weer wel.

geplaatst:
1) It (2017) 4*
2) Audition 3.5*
3) Insidious 3.5*

geplaatst:
1) It (2017) 4*
2) Audition 3.5*
3) Insidious 3.5* (Viel best mee, alexspyforever).

geplaatst:
1. Insidious
2. Ôdishon
3. It

Zo einduitslag voor de 9 nominaties:

42. Insidious (2010) (gemiddeld 2,21)
41. It (2017) (gemiddeld 2)
40. Ôdishon (1999) (gemiddeld 1,79)

Madammeke Kiri Kiri wint en ik geef toe ik zou ze ook wel aannemen als ze zo kwam solliciteren

https://scontent.cdninstagram.com/vp/b1a4e1d4c1f0e4a33e6136bc4eced8c5/5D7783F4/t51.2885-15/e35/s480x480/33046616_191496961500556_2895854039738613760_n.jpg?_nc_ht=scontent-sea1-1.cdninstagram.com

Voor deze batch minimum 3 films (en maximum 6 natuurlijk) doorsturen en ranken.
Doorsturen van het lijstje kan tot morgen vrijdag 23:59.

Controleurs sturen na ontvangst van een lijst deze asap door naar Alexander1900

Collins ontvangt een lijst van
arno74
Chainsaw
John Milton
john mcclane 2
Dying Rose
Alexander1900
wibro
TheBunk
alexspyforever
Shinobi
Dopke
Hollywood007
Miss Z
Film Pegasus
jeroentjuhhhhh
Valak
TornadoEF5

joolstein ontvangt een lijst van
Shadowed
Kondoro0614
Zandadder
Shaky
Collins
ikkegoemikke
scorsese
baspls
U96
IH88
Noodless
only1ELEANOR
handsome_devil
Lord Flashheart
Dievegge
Glacius

John Milton ontvangt een lijst van
BlueJudaskiss
Onderhond
mikey
wendyvortex
MovieMind
joolstein
Metalfist
leatherhead
Woland
DjFrankie
remorz
Gang_Star
Ramon K
Baggerman
Alastor
VanRippestein

Edit: ah, nu weer met doorsturen … op naar JM dan maar!

Alle 6 films gezien en lijstje van 6 doorgestuurd naar Collins. Geen zwakke film in kunnen ontdekken. Waarderingen 3,5* t/m 4,5*.

Werkt het nu eigenlijk met gemiddeldes voor films of weer met punten? Maakt namelijk wel een verschil in de lijst die ik doorstuur.

Onderhond schreef:
Werkt het nu eigenlijk met gemiddeldes voor films of weer met punten? Maakt namelijk wel een verschil in de lijst die ik doorstuur.

Met punten, de gemiddeldes die ik bij de vorige batch heb gebruikt heb ik berekend door het gemiddelde te nemen van de plaats (1, 2 of 3) waarop jullie ze geklasseerd hadden.

Maw wil je niet dat een film die je niet goed vindt punten krijgt dan kan je die beter niet opnemen in je lijst. Maar 3 blijft het minimum;

wibro schreef:
Alle 6 films gezien en lijstje van 6 doorgestuurd naar Collins. Geen zwakke film in kunnen ontdekken. Waarderingen 3,5* t/m 4,5*.

Waren ze maar allemaal zo gemakkelijk als jij

Voor mij steken er 2 films bovenuit in deze batch: A Quiet Place en The Birds.
Wellicht wordt The Descent mijn nr 3, niet slecht maar bij re-watch blijkt die toch behoorlijk wat flaws te hebben.
The Omen heb ik altijd een matige klassieker gevonden. El Orfanato is sfeervol maar zo traag en de horror is redelijk ver te zoeken.

The Mist vind ik echt een miskleun, verrast dat die zo vaak is genomineerd.

Ik denk dat ik voor top vier zal gaan, zo even snel.

Alleen doorsturen naar Alexander nu dus voor de controleurs?

Alleen de film The Omen scoort bij mij vrij laag gezien zijn status.
De andere films neem ik zeker mee naar joolstein want ze scoren allemaal 4* of meer. Er zit zelfs een recente topper bij.

alexspyforever schreef:
The Mist vind ik echt een miskleun, verrast dat die zo vaak is genomineerd.

Zelden geef ik een film een 0.5 en The Mist heeft die dubbel en dwars verdient. Er werd ongelofelijk slecht geacteerd (petje af) en de dialogen, het einde etc. trekken werkelijk op niks uit. Op alle fronten een vreselijke film.
Horror / Mystery? Nee, dit was eerder een komische film al dan misschien niet met opzet.

Het is dat deze film met een andere film in de dvd hoes zat, want anders had ik het uit het raam gesmeten.

Op de kijklijst: El Orfanato (2007)

John Milton schreef:
Ik denk dat ik voor top vier zal gaan, zo even snel.

Alleen doorsturen naar Alexander nu dus voor de controleurs?

Ja vanaf nu weer wel.
Ik maak het jou graag moeilijk hé

Alexander1900 schreef:
(quote)

Zelden geef ik een film een 0.5 en The Mist heeft die dubbel en dwars verdient. Er werd ongelofelijk slecht geacteerd (petje af) en de dialogen, het einde etc. trekken werkelijk op niks uit. Op alle fronten een vreselijke film.
Horror / Mystery? Nee, dit was eerder een komische film al dan misschien niet met opzet.

Het is dat deze film met een andere film in de dvd hoes zat, want anders had ik het uit het raam gesmeten.

Op de kijklijst: El Orfanato (2007)

Ik ergerde mij ook heel erg aan de clichés, we geloven natuurlijk niet dat er gevaar dreigt, toch naar buiten gaan, religieuze fantatiekeling die navolgers krijgt, voorspelbare conflicten, lelijke CGI monsters en oh het bleek toch weer eens om een uit de hand gelopen experiment te gaan. Tja dat einde was misschien wel passend voor een boutfilm.

Wtf man. Ik kan absoluut niet acteren maar zelfs ik kan dit beter. Of pluk een zwerver van de straat, dat is lekker goedkoop.

The Mist - normal - YouTube
The Mist ending - normal - YouTube

Gast
geplaatst: vandaag om 23:06 uur

geplaatst: vandaag om 23:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.