menu

Mijn Updates +
Film / Toplijsten en favorieten / MovieMeter Top Horrorfilms

zoeken in:
Thomas Jane is niet de beste acteur van zijn generatie nee. Maar ik vond The Mist wel degelijk een erg fijne horrorfilm...

Ik moet nog steeds de zwart-wit versie eens zien.

Maar dat zal hem voor jullie niet redden, vrees ik

John Milton schreef:
Thomas Jane is niet de beste acteur van zijn generatie nee. Maar ik vond The Mist wel degelijk een erg fijne horrorfilm...

Eerst had ik The Mist van hem gezien, en daarna The Punisher (2004) en daar acteert hij wel degelijk en voegt hij zelfs iets toe. Ik vind het een heerlijke wraakfilm!

Die gaf ik dan weer een onvoldoende

Vond ik de short beter, eigenlijk.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=bWpK0wsnitc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Als dit hem is tenminste, ik loop buiten en zien geen barst in deze zon...

John Milton schreef:

Ik moet nog steeds de zwart-wit versie eens zien.

Maar dat zal hem voor jullie niet redden, vrees ik

Ik hou zeker van zwart/wit en ik heb eigenlijk wel zin om zo eens een challenge te doen maar dat vind ik flauwe kul.
Een zwart-witversie maken dat vind ik een beetje vals spelen eigenlijk. Dat is het laten overkomen alsof het in de 50s of 60s is gemaakt terwijl er destijds natuurlijk geen CGI bestond. Het zal de sfeer wellicht wel ten goede komen maar dat verandert niets aan alle andere opmerkingen die ik heb gemaakt.
Dan toch liever Eraserhead of zo die zou in kleur wellicht niet datzelfde effect hebben gehad.

Ach Alexander1900 als je 1 actie wraakfilm hebt gezien heb je ze allemaal gezien. Als ik er dan toch een moet kiezen dan toch maar Revenge (2017) hoewel verre van perfect;

Er zijn toch zoveel ZW films die nu gemaakt worden? je kunt niet vals spelen met film (of schilderen voor mijn part); je gebruikt de instrumenten die je ter beschikking hebt.

Is toch leuk dat een filmmaker daar over nadenkt?

Zie ook: Why the "Black & Chrome" Edition of 'Mad Max: Fury Road' Is Vital | Inverse

Het verandert inhoudelijk inderdaad niets; je gaat er een film die je slecht vindt niet goed door vinden, maar om het nou flauwekul te noemen is wel wat kort door de bocht.

Ik hou erg van moderne filmmakers die zwart-wit goed kunnen benutten trouwens, al is dat anders dan een film in post-productie ZW maken natuurlijk

alexspyforever schreef:
Ach Alexander1900 als je 1 actie wraakfilm hebt gezien heb je ze allemaal gezien. Als ik er dan toch een moet kiezen dan toch maar Revenge (2017)
Eensch!

Ik stuur er trouwens inderdaad 4 door.

Een ervan had ik zelfs op nummer 6 van mijn nominaties (al telde dat niet mee), en film twee en drie stonden toevallig genoeg onder elkaar op plekje 50 en 51. Mijn vierde film had ik op plekje 81, die mag mee.

Maar plekje 156 en 171, goed genoeg voor een horror top 250, maar niet goed genoeg om nu extra punten te geven

John Milton ik heb mij te cru uitgedrukt, flauwe kul en vals spelen neen dat is niet juist. k weet niet of de regisseur van The Mist de intentie had om de film aanvankelijk in Z/W te schieten en te vertonen. Het is dus in kleur uitgebracht. Om achteraf nog een kleurloze versie te maken dat noem ik dan eerder een gimmick die voor mij van weinig toegevoegde waarde is.

Het is als kijken naar Avatar kijken in 3D of 2D. Ongetwijfeld zal het in 3D veel spectaculairder en visueel aantrekkelijker zijn maar het is ook een gimmick want het verhaal wordt er niet beter door.

Man on Fire is misschien ook wel een minder typische wraakfilm die kon er ook wel meer door. The Punisher, Death Sentence etc zijn leuk popcornvermaak maar meer ook niet.

Ik snap hem. en inderdaad, Man on Fire vind ik ook een fijne wraakfilm. Geinig subgenre om eens een LIJSTJE van te maken.

alexspyforever schreef:

Ach Alexander1900 als je 1 actie wraakfilm hebt gezien heb je ze allemaal gezien. Als ik er dan toch een moet kiezen dan toch maar Revenge (2017) hoewel verre van perfect;
Klopt maar dat vind ik niet bezwaarlijk.
Die had ik al op mijn kijklijst gezet dankzij dit topic. Toch bedankt.

Kende jullie de term hoodie horror? Vandaag ergens gehoord

Hollywood007 schreef:

Hoodies strike fear in British cinema | Film | The Guardian - theguardian.com U vraagt, wij draaien . Blijkbaar een Britse term, met Eden Lake, Harry Brown en Attack The Block als voorbeelden.

Yep, chavs, neds en hoodies zijn wel een ding daar.

Harry Brown ken ik niet, maar is blijkbaar wel heel goed ontvangen. Al gezien toevallig?
Attack of the block ken ik ook niet. misschien moet ik me in dit hoodie ding maar eens even gaan verdiepen.

Harry Brown is meer dan prima. Caine in topvorm.

Tja hoodies zijn echt een ding in bepaalde regio's. Ik vind ze allemaal na-apers van Roodkapje, nu dat was oorspronkelijk echt wel horror!

Vandaag 10 jaar op deze site

Hollywood007 schreef:

F (2010)

DjFrankie schreef:
Vandaag 10 jaar op deze site

Das ook horror zeker ?

Zo de uitslag van de 10 nominaties is bekend

39. The Mist (2007) (81 punten)
In kleur of niet de meerderheid is er het toch over eens dat het geen geweldige film is
38. The Omen (1976) (87 punten)
deze klassieker is blijkbaar toch niet zo geliefd toch nog een vrij hoge klassering.
37. El Orfanato (2007) (100,25 punten)
weinig over te zeggen ik weet er toch bijna niets meer van, weinig horror aan
36. The Birds (1963) (114 punten)
Niet zo geliefd als Psycho maar wat mij betreft veel fijner
35. The Descent (2005) (122,25 punten)
het leuke is vooral het claustrofobische en dat de cast vooral uit vrouwen bestaat maar een topper vind ik het niet
34. A Quiet Place (2018) (138 punten)
De winnaar waar ik op had gehoopt topper die ik dankzij Noodless heb ontdekt en meteen in mijn collectie wilde. Ik vind nog steeds dat U96 kletsen verdient op zijn blote poep om deze 1,5 te geven hoewel ik nog steeds niet snap wat hij er dan zo slecht aan vond en House of the Devil een dikke score te geven?

Anyway Millicent Simmonds verdient een dikke award, veel authentieker kan je het niet hebben in een film waarin je stil moet zijn, stuk leuker dan Jocelin Dona who of ligt dat eventloze aan T(ar)i(bo) West?

https://sfzone1-legalbrandmarket.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/04/a-quiet-place-copertina-2.jpg

Voor de 11 nominaties hoeven we niet te stemmen aangezien het maar 1 film is. Vind ik niet zo erg want ik had er nooit van zn leven op gestemd.

33. The Babadook (2014)

Al genoeg over gezegd een tijd geleden, dus laten we waar maar snel overgaan tot de volgende batch.

https://video-images.vice.com/articles/5938c4907187045ddf2bec35/lede/1496892618344-babadookfinal02.jpeg

Waarom die gekke foto? Wel ik botste op een leuk weetje bij het zoeken van een poster dat de Babadook kennelijk is uitgegroeid tot een queer/gay icoon. Babadook fans kom nu maar uit de kast zou ik zeggen

Mijn ranking

Ghostland (2018)
Suspiria (1977)
Mandy (2018)

1. Suspiria
2. Mandy
3. Ghostland

1 Ghostland
2 Suspiria
3 Mandy

1. Ghostland
2. Suspiria
3. Mandy

Laagste heeft een 3,5*

Mandy nog niet gezien dus ik mag niet stemmen ... maar wacht, wat zie ik nu? Film1 heeft 'm zojuist toegevoegd aan hun collectie dus deze kijk ik nog wel (denk vanavond) . Tot wanneer mogen we ranken?

1 - Suspiria (5,0*)
Mijn nummer 1 van alle horrorfilms

2 - Mandy (4,0*)

3 - Ghostland (4,0*)

01. Mandy (2018)
02. Ghostland (2018)
03. Suspiria (1977)

Shaky en John Milton 24 u inderdaad, heb de post aangepast.

Hopelijk kan je em waarderen Shaky, voor mij was het afzien om em uit te kijken.

JM ook nog steeds niet gezien, of ben je nog steeds aan het wachten om die op groot scherm te kunnen zien?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:30 uur

geplaatst: vandaag om 05:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.