- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Vooraanstaand Rembrandt-kenner Ernst van de Wetering (83) overleden | NOS
De vooraanstaande Rembrandt-deskundige Ernst van de Wetering is op 83-jarige leeftijd overleden. Van de Wetering verwierf internationale bekendheid als onderzoeker van het werk van de zeventiende-eeuwse meester. In musea wereldwijd bepaalde hij of werken die aan Rembrandt werden toegeschreven daadwerkelijk van diens hand waren.
Ernst van de Wetering werd geïnterviewd in de documentaire Mijn Rembrandt (2019)
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Rip sonny chiba
(Bekend als smid en sushi-chef in kill bill 1)
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Damn, RIP Sonny Chiba
M'n favoriet is Urufu Gai: Moero Ôkami-otoko (1975) .
Bekend van z'n legendarische films ver vóór Kill Bill.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Rolling Stones drummer Charlie Watts overleden. Geen filmster, maar je kan niet om zo'n rockicoon heen. Speelde al vanaf 1963 bij The Rolling Stones en was een wat atypische rocker die zich grotendeels weg hield van alcohol en drugs en al sinds 1964 met dezelfde vrouw getrouwd was. Hij werd 80 jaar.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Charlie Watts R.I.P.
RIP Don Everly
Bobbejaantje
-
- 2260 berichten
- 2062 stemmen
RIP Don Everly
RIP Charlie Watts
RIP Wilfried Van Moer
Wat een dagen …
thunderball
-
- 5878 berichten
- 1414 stemmen
Thanks Charlie for all the great years....
Las het net, nieuws vandaag niet gevolgd, drummer van m'n favoriete bandje.
R.I.P. Charlie Watts.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Matthew Mindler, "Our Idiot Brother" actor, has died at 19 - CBS News
News of his death comes days after he was reported missing in Pennsylvania.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bobbejaantje
-
- 2260 berichten
- 2062 stemmen
RIP Lee Scratch Perry. Bedankt voor de groove en fun die je platen ons hebben bezorgd. Hopelijk heb je hierboven nog een leuk feestje met Bob.
Dievegge
-
- 3166 berichten
- 8191 stemmen
Lou Grant is een van mijn favoriete series, over een krantenredactie in LA, met Ed Asner als de knorrige staddredacteur. Hij speelde ook nogal wat bijrollen in films, o.a. in JFK.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Componist Mikis Theodorakis is overleden. Hij schreef oa kamermuziek, ballet en opera's. Maar ook filmmuziek voor oa Z en Serpico. Al zullen velen hem vooral onthouden van zijn muziek voor de film Zorba the Greek dat ook op tal van trouwfeesten een 2e leven kreeg. De man werd 96 jaar.
Ludo92
-
- 81 berichten
- 29 stemmen
RIP Belmondo!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
RIP Belmondo
Mijn favoriete Belmondo films zijn Le Doulos (1962), Le Cerveau (1969), Le Professionnel (1981) en Borsalino (1970)
À Bout de Souffle (1960) is zijn meest bekende film.
Dit jaar heb ik ook nog Classe Tous Risques (1960) gezien, met een nog jonge Belmondo. Een heel aardige misdaadfilm met Lino Ventura.
Itinéraire d'un Enfant Gâté (1988) vind ik een originele film.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik had een 6-tal films van Belmondo gezien, alle 6 uit de 60s. Toch een heerlijke acteur die stijl en charisma mooi combineerde op het scherm. Ook filmiconen blijven helaas niet eeuwig leven...
Roger Thornhill
-
- 6011 berichten
- 2445 stemmen
Een held uit mijn jeugd... R.I.P. Jean-Paul Belmondo.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Belmondo, niet mijn fav acteur. Ken hem van Cartouche (1962): werd in mijn jeugd op diverse zenders tig keren uitgezonden cq. herhaald. Werd meen ik ook uitgezonden tijdens introductie kleuren-TV in NL.
Maar Lt. Blueberry van Charlier en Giraud is naar hem gemodelleerd...https://i.postimg.cc/JzptFSJ2/zzzzzz33333.jpg
Bobbejaantje
-
- 2260 berichten
- 2062 stemmen
A Bout De Souffle. RIP Belmondo. Toevallig ben ik afgelopen weken al zijn films op Netflix aan het bekijken … een prima acteur was hij zeker met zowel feel voor komedie als het hardere actiewerk/drama. De volgende van hem zal ik nu postuum moeten bekijken. Voelt vreemd.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Nog geen twee jaar geleden Anna Karina en nu Jean-Paul Belmondo. Iconische kop, heeft in een paar schitterende films gespeeld.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Ahhh! Niet altijd even goed, maar wel een sympathieke uitstraling en zeker een icoon. Zal vanvavond iets met hem opzetten.
R.I.P. Jean-Paul Belmondo.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Jean-Paul Belmondo films momenteel in Nederland te zien op Netflix, gesorteerd op stemgemiddelde:
Léon Morin, Prêtre (1961) 3,22*
L'Héritier (1973) 3,10*
Stavisky... (1974) 2,84*
Hold-Up (1985) 2,67*
Le Guignolo (1980) 2,65*
Le Corps de Mon Ennemi (1976) 2,62*
Flic ou Voyou (1979) 2,57*
Amazone (2000) 2,50*
Films met Jean-Paul Belmondo - Netflix
En op MUBI:
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Belmondo... legendarische Fransman. Dat komt dan weer even aan.
R.I.P.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Goh, Belmondo. Zijn films lopen uiteen van bijzondere klassiekers tot vergeten run of the mill genrefilms. Is nog behoorlijk oud geworden ondanks de liters drank en sloffen sigaretten en nachten doorhalen. Sommige lichamen kunnen duidelijk meer aan dan andere.
Dievegge
-
- 3166 berichten
- 8191 stemmen
Belmondo was een centrale figuur in Frankrijk, half playboy en half artistiek type. Hij had een cool imago met een sigaret die losjes uit z'n mond hing, wat paste bij de nieuwe, nonchalantere acteerstijl. Zijn belangrijkste rollen waren in de films van Godard: À bout de souffle en Pierrot le Fou.