• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.399 stemmen

R.I.P. #2

zoeken in:

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

RIP Peter Fleischmann

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Vooraanstaand Rembrandt-kenner Ernst van de Wetering (83) overleden | NOS

NOS schreef:

De vooraanstaande Rembrandt-deskundige Ernst van de Wetering is op 83-jarige leeftijd overleden. Van de Wetering verwierf internationale bekendheid als onderzoeker van het werk van de zeventiende-eeuwse meester. In musea wereldwijd bepaalde hij of werken die aan Rembrandt werden toegeschreven daadwerkelijk van diens hand waren.

Ernst van de Wetering werd geïnterviewd in de documentaire Mijn Rembrandt (2019)

Welk schilderij is een Rembrandt en welke niet? Die vraag bepaalde het leven van ‘s werelds grootste kenner, Ernst van de Wetering (1938-2021) | De Volkskrant

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Rip sonny chiba

(Bekend als smid en sushi-chef in kill bill 1)

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Damn, RIP Sonny Chiba M'n favoriet is Urufu Gai: Moero Ôkami-otoko (1975) .

Bekend van z'n legendarische films ver vóór Kill Bill.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Rolling Stones drummer Charlie Watts overleden. Geen filmster, maar je kan niet om zo'n rockicoon heen. Speelde al vanaf 1963 bij The Rolling Stones en was een wat atypische rocker die zich grotendeels weg hield van alcohol en drugs en al sinds 1964 met dezelfde vrouw getrouwd was. Hij werd 80 jaar.

https://americansongwriter.com/wp-content/uploads/2021/08/charlie-watts-rolling-stones-1480x832-1.jpg?fit=1988%2C800

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

rip charlie

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

R.I.P. Charlie Watts.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Charlie

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Charlie Watts R.I.P.

RIP Don Everly

Bobbejaantje

• 2260 berichten
  • 2062 stemmen

RIP Don Everly

RIP Charlie Watts

RIP Wilfried Van Moer

Wat een dagen …

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Thanks Charlie for all the great years....

Las het net, nieuws vandaag niet gevolgd, drummer van m'n favoriete bandje.

R.I.P. Charlie Watts.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Matthew Mindler, "Our Idiot Brother" actor, has died at 19 - CBS News

Matthew Mindler, a child star known for his role in Our Idiot Brother, was found dead Saturday. He was 19.

News of his death comes days after he was reported missing in Pennsylvania.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ed Asner Dead: Star of Lou Grant, Mary Tyler Moore Show, Was 91 - Variety

Variety schreef:

Emmy-winning actor Ed Asner, who starred as Lou Grant on both sitcom “The Mary Tyler Moore Show” and hourlong drama Lou Grant before a late-career rejuvenation through his poignant voicework in 2009 animated film “Up,” has died. He was 91.

Bobbejaantje

• 2260 berichten
  • 2062 stemmen

RIP Lee Scratch Perry. Bedankt voor de groove en fun die je platen ons hebben bezorgd. Hopelijk heb je hierboven nog een leuk feestje met Bob.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

rip lee perry

Dievegge

• 3166 berichten
  • 8191 stemmen

Lou Grant is een van mijn favoriete series, over een krantenredactie in LA, met Ed Asner als de knorrige staddredacteur. Hij speelde ook nogal wat bijrollen in films, o.a. in JFK.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Componist Mikis Theodorakis is overleden. Hij schreef oa kamermuziek, ballet en opera's. Maar ook filmmuziek voor oa Z en Serpico. Al zullen velen hem vooral onthouden van zijn muziek voor de film Zorba the Greek dat ook op tal van trouwfeesten een 2e leven kreeg. De man werd 96 jaar.

https://i.ytimg.com/vi/_tzPVzVR54w/maxresdefault.jpg

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

RIP Belmondo

Mijn favoriete Belmondo films zijn Le Doulos (1962), Le Cerveau (1969), Le Professionnel (1981) en Borsalino (1970)

À Bout de Souffle (1960) is zijn meest bekende film.

Dit jaar heb ik ook nog Classe Tous Risques (1960) gezien, met een nog jonge Belmondo. Een heel aardige misdaadfilm met Lino Ventura.

Itinéraire d'un Enfant Gâté (1988) vind ik een originele film.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik had een 6-tal films van Belmondo gezien, alle 6 uit de 60s. Toch een heerlijke acteur die stijl en charisma mooi combineerde op het scherm. Ook filmiconen blijven helaas niet eeuwig leven...

Roger Thornhill

• 6011 berichten
  • 2445 stemmen

Een held uit mijn jeugd... R.I.P. Jean-Paul Belmondo.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Belmondo, niet mijn fav acteur. Ken hem van Cartouche (1962): werd in mijn jeugd op diverse zenders tig keren uitgezonden cq. herhaald. Werd meen ik ook uitgezonden tijdens introductie kleuren-TV in NL.

Maar Lt. Blueberry van Charlier en Giraud is naar hem gemodelleerd...https://i.postimg.cc/JzptFSJ2/zzzzzz33333.jpg

Bobbejaantje

• 2260 berichten
  • 2062 stemmen

A Bout De Souffle. RIP Belmondo. Toevallig ben ik afgelopen weken al zijn films op Netflix aan het bekijken … een prima acteur was hij zeker met zowel feel voor komedie als het hardere actiewerk/drama. De volgende van hem zal ik nu postuum moeten bekijken. Voelt vreemd.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Nog geen twee jaar geleden Anna Karina en nu Jean-Paul Belmondo. Iconische kop, heeft in een paar schitterende films gespeeld.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8277 stemmen

Ahhh! Niet altijd even goed, maar wel een sympathieke uitstraling en zeker een icoon. Zal vanvavond iets met hem opzetten.

R.I.P. Jean-Paul Belmondo.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Belmondo... legendarische Fransman. Dat komt dan weer even aan.

R.I.P.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Goh, Belmondo. Zijn films lopen uiteen van bijzondere klassiekers tot vergeten run of the mill genrefilms. Is nog behoorlijk oud geworden ondanks de liters drank en sloffen sigaretten en nachten doorhalen. Sommige lichamen kunnen duidelijk meer aan dan andere.

Dievegge

• 3166 berichten
  • 8191 stemmen

Belmondo was een centrale figuur in Frankrijk, half playboy en half artistiek type. Hij had een cool imago met een sigaret die losjes uit z'n mond hing, wat paste bij de nieuwe, nonchalantere acteerstijl. Zijn belangrijkste rollen waren in de films van Godard: À bout de souffle en Pierrot le Fou.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.