- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
Shaky
-
- 3735 berichten
- 13044 stemmen
Actor Michael K. Williams found dead in NYC apartment
Bijzonder fijne acteur, met vrij legendarische rol in The Wire. R.I.P.
Ludo92
-
- 81 berichten
- 29 stemmen
RIP Michael K. Williams. Wat een treurige dag vandaag.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik heb The Wire nooit gezien, maar blijkbaar toch 10 films van hem gezien. Veel te jong in ieder geval!
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Ai, Omar, een van mijn favoriete karakters uit The Wire.
Treurig zeg.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Michael K. Williams zal voor mij altijd bekendstaan als Omar Little. Treurig dat hij wellicht aan een overdosis is gestorven. R.I.P.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Ik heb The Wire nooit gezien, maar blijkbaar toch 10 films van hem gezien. Veel te jong in ieder geval!
Als je in de rest van je leven nog maar één serie gaat zien laat het dan The Wire zijn.
RIP Omar
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13384 stemmen
'Omar' die sterft aan een overdosis? De ironie is aanwezig, maar het is vooral verdrietig en ik baal er simpelweg van. Williams was instantly memorable bij alles wat hij deed...
En wat SB zegt idd. Zijn rol in The Wire is er een voor de geschiedenisboeken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
We pay tribute to the life and career of #MichaelKWilliams, the Emmy-nominated actor best known for #TheWire, #BoardwalkEmpire, and #LovecraftCountry.
Zo'n acteur met een bekend gezicht waar je de naam niet van onthoudt, maar nu ik zijn filmografie en rollen terugzie, komen ze zeker weer tot leven. Boardwalk Empire is een van mijn favoriete series.
Ik heb 10 films van hem gezien. Meest recente is Motherless Brooklyn (2019) die me zeer goed beviel.
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Damn. Geweldige rollen in 2 top 10 series, waarvan uiteraard Omar een van de meest memorable rollen ooit is, tv of film. Daarnaast ook twee handen vol toffe films waar ie in zat.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Moest wel even 3 keer slikken toen ik het las gisteren. Omar heerste.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als je in de rest van je leven nog maar één serie gaat zien laat het dan The Wire zijn.
RIP Omar
Ben er jaren terug aan begonnen, maar ben na een paar afleveringen gestopt. Echt niet doorheen te komen. Misschien ooit maar eens weer een 2e poging wagen.
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Ik had dat zelf absoluut niet, maar hoor dat wel vaker. Dat wordt bijna iedereen die volhoud wel anders vanaf aflevering 8 ongeveer bij bijna iedereen die het volhoud.
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Gisteren is Nino Castelnuovo overleden, vooral bekend van de film Les Parapluies de Cherbourg (1964) naast Catherine Deneuve. Verder in films als The English Patient en Rocco and His Brothers. De Italiaanse acteur was 84 jaar.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
Verdorie, als er iets is dat de Fransen kunnen zijn het wel grandiose begrafenissen. U herkent in het publiek ook een ontroerde Jean Dujardin (The Artist).
https://twitter.com/EmmanuelMacron/status/1435996227888459785?s=20
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
https://www.telegraaf.nl/entertainment/21484375/lingo-presentator-francois-boulange-67-overleden
Ach 
Heb dat als kind veel gekeken, was toch wel een sympathieke presentator.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Ja, lees het net op Musicmeter. Inderdaad een zeer sympathiek overkomende man. Heel jammer. Lingo was 25-30 jaar geleden, toen er nog geen internet of 1000 televisiekanalen waren, toch wel vaste prik voor mij. Altijd leuk met François.
Heb niet zoveel met die kwismasters, maar voor deze een uitzondering. R.I.P. François.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Michael K. Williams, 22 november 1966 – 6 september 2021 – De Groene Amsterdammer
Williams’ personage – Barack Obama haalde hem in 2008 aan als favoriet – zou alle lagen van de populaire cultuur infiltreren. Omar is niet meer. Maar voor Williams was zijn sleutelpersonage al lang dood. ‘Ik moest stoppen met Omar zijn, en gewoon weer Mike wezen.’
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Norm 
https://www.telegraaf.nl/entertainment/1447244194/comedian-en-snl-ster-norm-macdonald-61-overleden
Kan hier om blijven huilen van het lachen.
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Jane Powell is overleden.
Jane Powell, Golden Age Star Of Movie Musicals, Dead At 92 | HuffPost
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Willie Garson is overleden. In de media wordt meteen verwezen naar Sex and the City, maar als je net als ik meer films ziet en deze serie niet gezien hebt, zal je hem ook wel herkennen uit verschillende titels als The Rock, Groundhog Day, Being John Malkovich of There's Something About Mary bvb. De acteur werd 57 jaar.
https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/63F0/production/_120648552_williegarsongetty2.jpg
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik kende hem dan weer van de serie White Collar. Was ik toen echt verslaafd aan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Komt me echt totaal niet bekend voor.
Ik zie dat hij wel in Groundhog Day speelde, maar wellicht een bijrolletje.
MRDammann
-
- 661 berichten
- 3560 stemmen
Ik moest ook gelijk denken aan White Collar. Vond zijn rol daar echt leuk.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Nu zie ik het inderdaad; Mozzie. Erg leuke rol van hem.
R.I.P.
-
- 22398 berichten
- 5070 stemmen
Een grote meneer is overleden: Melvin van Peebles, Niets van gezien, wel iets op de stapel.
Melvin Van Peebles Dead: Director of Sweet Sweetback's Baadassss Song - Variety
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Notting Hill-regisseur Roger Michell op 65-jarige leeftijd overleden
Geen hele bekende regisseur, maar in elk geval één heel bekende film.
Roger Thornhill
-
- 6011 berichten
- 2445 stemmen
R.I.P. Roger Michell, toch een mooi en gevarieerd oeuvre, met nog vóór Notting Hill een perfecte verfilming van Jane Austens Persuasion (1995).
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
R.I.P. Roger Michell, toch een mooi en gevarieerd oeuvre, met nog vóór Notting Hill een perfecte verfilming van Jane Austens Persuasion (1995).
Even op de filmpagina gekeken. Ja, hier ben ik ook heel benieuwd naar.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Acteur Jaap Maarleveld (97) overleden | AD.nl
Acteur Jaap Maarleveld is afgelopen dinsdag op 97-jarige leeftijd overleden.
Maarleveld was in de jaren zestig van de vorige eeuw heel populair bij kinderen, omdat hij uitvinder Okkie Trooy speelde in de AVRO-kinderserie De avonturen van Okkie Trooy. In die tijd was er nog weinig televisie speciaal voor kinderen. De serie is van 1962 tot 1964 op televisie geweest.
Maarleveld speelde later de rol van Karel van Gelre in de kinderserie Floris. Tussen 1992 en 2019 speelde hij rollen in tal van Nederlandse films en tv-series, zoals Baantjer, Van God Los, SpangaS en Het zonnetje in Huis.
https://www.moviemeter.nl/series/images/photo/3000/3489.300.jpg?cb=1547111881