- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Norman Lloyd is overleden. Hij was te zien in de jaren '40 en '50 met films als Saboteur en Spellbound (Alfred Hitchcock) en Limelight (Chaplin) tot hij werd gebannen door de Hollywood blacklist rond de koude oorlog. Via St. Elsewhere kreeg zijn carrière terug aandacht. Hij speelde ook in films als Dead Poets Society en The Age of Innocence. Hij werd 106 jaar.
https://deadline.com/wp-content/uploads/2020/11/Norman-Lloyd-Saboteur.jpg
Roger Thornhill
-
- 6011 berichten
- 2445 stemmen
R.I.P. Norman Lloyd, ikonisch in Hitchcocks Saboteur (1942) wanneer hij op het einde aan de toortshand van het Vrijheidsbeeld hangt...
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen

kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ludo92
-
- 81 berichten
- 29 stemmen
RIP Charles Grodin
https://www.nytimes.com/2021/05/18/movies/charles-grodin-dead.html
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
R.I.P Charles Grodin, voor mij vooral The Duke in Midnight Run. Ik had geen idee dat hij al 86 was.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Xeeno
-
- 170 berichten
- 165 stemmen
Vandaag las ik op Twitter dat Kentarou Miura op 6 mei 2021 is overleden. Manga en anime fans kennen hem waarschijnlijk wel van zijn manga meesterwerk Berserk, waar in the jaren 90 nog een prima animeserie van verscheen en daarna nog een aantal films, een vervolg anime en een boek.
Miura is 54 jaar geworden. Ik ben zelf groot fan van Berserk... was wel even slikken toen ik dit las. Berserk, zijn levenswerk, heeft hij helaas nooit af kunnen maken.
Maarten0402
-
- 802 berichten
- 533 stemmen
R.I.P. Kentaro Miura. Ik ben er nog stil van...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
AVRO-presentator Cees van Drongelen (84) overleden | AD.nl
Van Drongelen was achttien jaar lang het gezicht van Tussen Kunst en Kitsch.
Hij presenteerde dat altijd met klasse.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Uit: Sudden Impact (1983)
Actrice Lois de Banzie is 3 april op 90 jarige leeftijd overleden. Ze had rollen in o.a Sudden Impact, Annie, Tootsie en Arachnophobia.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
RIP Robert Hall... Regisseur van de Laid to Rest films en Fear Clinic. Had er wel feeling voor, maar nooit meer eruit mogen/kunnen halen helaas. Als special effects artist wel z'n draai gevonden. Hij mocht uiteindelijk 47 worden...
Graaf Machine
-
- 9786 berichten
- 1412 stemmen
The Loveboat.
Daar heb ik indertijd wat afleveringen van gezien zeg. En ze waren allemaal eigenlijk hetzelfde. Oersaai formulewerk, maar in de tijd van twee televisienetten, en verder niks, keek je er toch naar. En eigenlijk was het ook best een sympathieke serie.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
R.I.P De kapitein van The Love Boat. Ik dacht dat hij al lang dood was. Net als William Shakespeare trouwens.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Gisteren is B.J. Thomas overleden. Hij was vooral bekend als zanger van het nummer Raindrops keep falling on my head dat voor de film Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969) werd geschreven bij deze scene (zonder regen dus...):
Niet alleen goed voor een nr 1 in de hitlijsten, maar ook een Oscar voor beste song.
De zanger had longkanker en is 78 jaar geworden.
Poeha
-
- 184 berichten
- 217 stemmen
Rip B.J. Thomas en Gavin MacLeod
Brix
-
- 19675 berichten
- 5112 stemmen
In Memoriam Joe Lara (58) Acteur en zanger
Vooral bekend als Tarzan acteur
https://www.imdb.com/name/nm0487917/]Joe Lara - IMDb
[url=https://imgbb.com/[/url]
starbright boy (moderator films)
-
- 22394 berichten
- 5066 stemmen
'The Wire' and 'The Twilight Zone' actor Robert Hogan dies aged 87 - nme.com
Robert Hogan, vooral een acteur met een indrukwekkende lijst aan gast- en bijrollen in TV series. Bij mij vooral bekend als Louis Sobotka uit het briljante The Wire, is gestorven.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Mij ook. Kort maar memorabel (want charisma) rolletje.
Graaf Machine
-
- 9786 berichten
- 1412 stemmen
Ik lees nu pas dat Norman Lloyd overleden is. Dat is toch wel even een verrassing, want ik dacht dat die man al jaren geleden van ons heen gegaan was. Ook niet zo vreemd, want hij is dan ook wel 106 jaar oud geworden, dus was al heel lang oud.
Ken hem eigenlijk alleen maar van zijn rol als dokter Daniël Auschlander uit St. Elsewhere, die ziekenhuisserie uit de jaren '80. Dat vond ik een prettige serie om te volgen, en de figuur Auschlander was een sympathiek persoon. Dat blijft je dan bij.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Presentator Herman Stok (Top of Flop) op 93-jarige leeftijd overleden | NOS
De presentator stond aan de wieg van diverse jongerenprogramma's op radio en televisie. Zo was hij in 1961 de eerste met een muziekprogramma voor jongeren op de televisie, het VARA-programma Top of Flop, dat werd uitgezonden tot 1965.
In het programma werden recent uitgebrachte liedjes door een jury beoordeeld. Als de jury positief was, rinkelde Stok met een bel, maar als de jury het niks vond werden de artiesten afgeblazen met een knijptoeter.
De vaak erg behoudende juryleden waren niet zo gecharmeerd van langharige jongens als The Beatles, die dan ook met hun single I want to hold your hand de knijptoeter te horen kregen. "The Beatles met hun lange haar doen me wat aan Urker visvrouwen denken", was een van de commentaren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Schrijver A.L. Snijders (83) overleden | NOS
Montere dwarsdenker was meester van het kortebaanschrijven - NRC
I.M. A.L. Snijders (1937-2021) - VPRO Gids
R.I.P. A.L. Snijders
Ik kende hem van zijn columns in de VPRO gids (waar hij nog niet zo lang geleden mee gestopt was) en van enkele DWDD optredens.
Ludo92
-
- 81 berichten
- 29 stemmen
Mooie rol in Homicide: Life on the Street o.a.
Graaf Machine
-
- 9786 berichten
- 1412 stemmen
Schrijver A.L. Snijders (83) overleden | NOS
Montere dwarsdenker was meester van het kortebaanschrijven - NRC
I.M. A.L. Snijders (1937-2021) - VPRO Gids
R.I.P. A.L. Snijders
Ik kende hem van zijn columns in de VPRO gids (waar hij nog niet zo lang geleden mee gestopt was) en van enkele DWDD optredens.
Goede korte stukjes schrijver. Heerlijk van kunnen genieten.
Wat je hier en daar leest dat hij de uitvinder is van het ZKV (Zeer Korte Verhaal) is overdreven. Helaas is daar veel aan voorafgegaan.
Zelf zie ik Daniil Charms toch zeker als een voorganger.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/52/Ned_Beatty_%2846282011834%29.jpg
R.I.P Ned Beatty
Bobby in Deliverance is zijn eerste en meest memorabele rol gok ik. Veel southern redneck-rollen gespeeld.
Graaf Machine
-
- 9786 berichten
- 1412 stemmen
Ned Beatty.
Ik ben dus één van diegenen die altijd dacht dat hij familie van Warren was. Lees nu pas dat dat niet zo is.
Ken de acteur eigenlijk alleen van naam. Dat heeft hij dan ook aan zijn naam te danken.
R.I.P.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
stinissen (crew films & series)
-
- 23430 berichten
- 76914 stemmen
RIP Ned Beatty