• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.195 series
  • 33.961 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.935 gebruikers
  • 9.369.455 stemmen

R.I.P. #2

zoeken in:

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

De Amerikaanse acteur George Segal is overleden op 87-jarige leeftijd.

Segal overleed aan complicaties van een overbruggingsoperatie.

Hij is onder meer bekend van zijn rollen in Who’s Afraid of Virginia Woolf?, waarvoor hij in 1967 genomineerd was voor een Oscar voor beste bijrol, en A Touch of Class. Voor zijn rol in die laatste film kreeg hij de Golden Globe voor beste acteur in een komedie.

Hij was ook bekend voor zijn vertolkingen op televisie, vooral in sitcoms. Sinds 2013 vertolkte hij “Pops Solomon” in de serie The Goldbergs.

Who's Afraid of Virginia Woolf? (Film, 1966)

A Touch of Class (Film, 1973)

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Een overbruggingsoperatie? Waarschijnlijk een bypass in goed Nederlands.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

eRCee schreef:

Een overbruggingsoperatie? Waarschijnlijk een bypass in goed Nederlands.

Klinkt een omleidingsoperatie je dan bekender in de oren? Vraag is natuurlijk wat we onder "goed" Nederlands beschouwen als we het Nederlands van boven en onder de Moerdijk onder de loep nemen.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Omleiding kan zeker, dat is inderdaad het Nederlandse equivalent. Ik zie dat in Belgie wel over 'overbruggingsoperatie' gesproken wordt. Rare jongens die Belgen, want 'overbrugging' heeft een temporele connotatie, dus iets in afwachting van iets anders.

stinissen (crew films & series)

• 23430 berichten
  • 76914 stemmen

Rust zacht George Segal.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

eRCee schreef:

Rare jongens die Belgen, want 'overbrugging' heeft een temporele connotatie, dus iets in afwachting van iets anders.

Het temporele is gewoon specifiek gebruik van het woord in functie van periodes. Overbruggen kan je ook ruimtelijk gebruiken (waar het zelfs letterlijk vandaan komt).

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

eRCee schreef:

Omleiding kan zeker, dat is inderdaad het Nederlandse equivalent. Ik zie dat in Belgie wel over 'overbruggingsoperatie' gesproken wordt. Rare jongens die Belgen, want 'overbrugging' heeft een temporele connotatie, dus iets in afwachting van iets anders.

Ik denk bij omleiding alleen maar aan verwarrende verkeersborden.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Bij Overig > Algemeen > R.I.P.:

Onderhond schreef:

Het temporele is gewoon specifiek gebruik van het woord in functie van periodes. Overbruggen kan je ook ruimtelijk gebruiken (waar het zelfs letterlijk vandaan komt).

Dat snap ik, daarom zeg ik ook connotatie en niet betekenis. (Denk hier dan de smiley met uitgestoken tong).

Het punt is natuurlijk dat er ook daadwerkelijk wel ingrepen of medische behandelingen zijn die dienen ter overbrugging, in temporele zin dus. Ik vind het daarom een ongelukkige vertaling en binnen de Nederlandse grenzen wordt het niet gehanteerd. Maakt niet uit verder, ik wist niet dat dit in België heel normaal is.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Omdat het oude topic wat vol en log begon te worden, hierbij het vervolgtopic.

Oude berichten kunnen nog steeds opgesnord worden via R.I.P.

Ludo92

• 81 berichten
  • 29 stemmen

RIP Bertrand Tavernier

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Jessica Walter is overleden. Ze was vooral in Arrested Development waar ze een Emmy-nominatie voor kreeg. De Emmy won ze eerder al in Amy Prentiss uit de jaren '70. Maar haar palmares in film, tv en theater was nog veel uitgebreider. Ze werd 80 jaar.

https://cdn.abcotvs.com/dip/images/10448074_032521-cc-ap-JessicaWalter-img.jpeg

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ze was fantastisch als Lucille Bluth in Arrested Development. Heerlijke rol.

maxcomthrilla

• 15578 berichten
  • 2841 stemmen

R.I.P. Jessica Walker

Inderdaad hilarisch als Lucile Bluth, maar ook als de moeder van Archer.

Brix

• 19675 berichten
  • 5112 stemmen

In Memoriam Bertrand Tavernier

o.a. regisseur van een van mijn lievelingsfilms "La Fille de D"Artagnan"

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

John Milton

• 24217 berichten
  • 13382 stemmen

Wat snel gegaan deze laatste week. Bijzondere vrouw, erg verdrietig.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Heel erg aangrijpend.

Tot voor een paar weken had ik, eerlijk gezegd, nooit van deze vrouw gehoord, maar het verhaal dat de laatste maand opgeld deed raakte me zeer. Een ongelooflijk krachtige vrouw. Doet echt wel pijn.

starbright boy (moderator films)

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

Als je lichaam steeds weer een klap krijgt door die vreselijke ziekte is het einde op een gegeven moment onvermijdelijk. Maar ze was voor heel veel mensen iemand die ongelofelijk veel hoop uitstraalde. En dan heb je wel een bijzonder leven gehad.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8277 stemmen

In Memoriam Bibian Mentel, een voorbeeld voor velen op vele vlakken. Raakt me toch behoorlijk dit.

starbright boy (moderator films)

• 22394 berichten
  • 5066 stemmen

Zowel Mentel als Ritter zijn niet zoveel ouder dan ik en hebben ongelofelijk veel pech gehad door kanker te krijgen. Rotziekte en buiten alle gewoonten die je moet laten ook een nare genetische loterij waarin je het heel slecht kunt treffen.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Dat was toch even verschieten. DMX was amper 50 jaar. Veel te jong om te gaan.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Fucking legend.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Een rapper die sterft aan een overdosis drugs. Hij gaat er wel op de meest clichématige manier tussenuit zeg.

kos

• 46682 berichten
  • 8841 stemmen

Nou zoveel rappers ken ik niet die stierven aan een overdosis. Heel wat meer rocksterren bvb.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Bedoel meer dat drugsgebruik wel gigantisch aan zulke rappers kleeft voor mijn gevoel.

Shinobi

• 4305 berichten
  • 2550 stemmen

R.I.P. DMX, wat een heerlijke rauwe stem had hij toch. Triest dat hij nooit zijn demonen heeft kunnen overwinnen.

kos

• 46682 berichten
  • 8841 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Bedoel meer dat drugsgebruik wel gigantisch aan zulke rappers kleeft voor mijn gevoel.

Dat lijkt me dan je gevoel. Er zitten niet meer gebruikers tussen dan in andere muziekgenres.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.