A Touch of Class (1973)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Melvin Frank
met George Segal, Glenda Jackson en Paul Sorvino

Steven Blackburn en Vicki Allessio kunnen elkaar in eerste instantie niet uitstaan. Maar dan bloeit er iets mooi op tussen de twee... Wanneer ze een romantisch afspraakje maken in Spanje gaat er helaas niets zoals ze gepland hadden.

avatar van jordybeukeboom
Oscar voor Glenda Jackson

avatar van Mochizuki Rokuro
Deze film bevat een van de wonderen van cinema: Glenda Jackson. De meesten herinneren zich uit Women in Love twee vechtende naakte mannen - Glenda Jackson (ook toen Oscar winnares) is wat mij het meest is bijgebleven. Begin Jaren 70 was Glenda booming getuige vier Oscar nominaties in korte tijd waarvan ze er twee won. Ook deze is denk ik terecht. De film is nogal flauw (een luxueuze Seventies belerende/o-la-la relatie komedie), George Segal vooral heel vervelend, maar Glenda Jackson is fantastisch.