- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
kos
-
- 46682 berichten
- 8841 stemmen
Ook dat niet echt. Als je het nou zou hebben over neergeschoten rappers...
Brix
-
- 19675 berichten
- 5112 stemmen
In memoriam Gloria Henry (98 !)
Grote bekendheid verwierf zij als de moeder van Dennis (Jay North) in de schitterende TV comedy serie "Dennis the Menace".
Maar dat was slechts een van de vele rollen die ze speelde in TV series en films.
https://www.imdb.com/name/nm0377839/]Gloria Henry - IMDb
[url=https://imgbb.com/[/url]
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Joseph ‘Johnny Soprano’ Siravo op 64-jarige leeftijd overleden | AD.nl
Siravo speelde meerdere afleveringen in The Sopranos en was daarin de vader van hoofdrolspeler Tony Soprano. Daarnaast had hij rollen in OJ vs The People: American Crime Story en de films WiseGirls en Carlito’s Way. Ook op het toneel was hij succesvol. Zo speelde hij onder meer in de musical Jersey Boys.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
RIP Enzo Sciotti, legendarische illustrator van Italiaanse filmposters! Zijn werk voor The Beyond, House by the Cemetery, Phenomena en Demons was dé reden dat ik mij ooit op dat type film ben gaan richten. Wát een aantrekkingskracht.
En RIP Giannetto De Rossi...
starbright boy (moderator films)
-
- 22394 berichten
- 5066 stemmen
Ik ben weer aan het kijken naar mooie en betaalbare in te lijsten reproducties van filmposters, Er hangen er al jaren vier in mijn huis maar ik will naar zes. Dat doet me eraan denken dat ik ook eens moet kijken naar Italiaanse genrecinema.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Rest in pieces:
Fraudeur Bernie Madoff overleden in Amerikaanse gevangenis | NOS
Chasing Madoff (2010) vond ik een goede documentaire.
The Wizard of Lies (2017) vond ik teleurstellend, ondanks de sterke vertolking door Robert De Niro.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Peaky Blinders-actrice Helen McCrory (52) overleden | AD.nl
De actrice kreeg grote bekendheid door haar rol van Narcissa Malfoy-Black in de Harry Potter-reeks. Ook speelde ze Polly Gray in Peaky Blinders en Cherie Blair in The Queen.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Fuck wat jong. Kinderen van 13 en 14 met Damian Lewis... Rotziekte. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Componist Jim Steinman is overleden. Hij was componist van hits als Total Eclipse of the Heart, Holding out for a Hero, Paradise by the Dashboard Light, It's All Coming Back to Me Now en veel meer. Veel nummers die je ook in films meermaals tegen kwam. Voor de film The Mask of Zorro in 1998 was hij music arranger. Hij werd 73 jaar.
https://static.stereogum.com/uploads/2021/04/Jim-Steinman-1618939591.jpg
Panta Rei
-
- 507 berichten
- 7 stemmen
Is een van mijn favoriete componisten. Of beter gezegd: DE favoriet.
Hoe moet je zo'n man eren of herdenken?
Zijn composities markeren een paar van de belangrijkste levensfases in mijn leven.
Rust zacht Jim.
starbright boy (moderator films)
-
- 22394 berichten
- 5066 stemmen
Och jee, Monte Hellman. Laast mijn eerste films van hem gezien en meteen maar vier. Two Lane Blacktop is nu een favorietje hier en een heel bijzondere film.
Ludo92
-
- 81 berichten
- 29 stemmen
RIP Hellman. Two-Lane Blacktop ook hier een favoriet.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
RIP Rik Andries vooral bekend van Vlaamse jeugdseries zoals Midas, Keromar en De Kat.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5136 stemmen
Rip Shock G van de digital underground
Hiphop-pionier Shock G (57) bracht fun, funk én 2Pac naar de voorgrond - NRC
badfans69
-
- 3958 berichten
- 6124 stemmen
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Gerke Nauta (1968-2021): ‘televisievader’ van BNNVara | Het Parool
Gerke Nauta, producent non-fictie bij BNNVara, is vrijdagochtend op 52-jarige leeftijd plotseling overleden. Nauta was de creatieve kracht achter programma’s als Spuiten en slikken en Over mijn lijk, en gold als vaderfiguur voor jong talent bij de omroep.
Televisiemaker Gerke Nauta (52) plotseling overleden / Villamedia
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Schrijver Hafid Bouazza (51) overleden | NOS
Schrijver Hafid Bouazza (1970-2021) zag migratie als een kans op hergeboorte | De Volkskrant
P.S.
Bouazza was in 2005 betrokken bij een relletje rond de VPRO Tiger Award voor Unterwegs:
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
R.I.P Anne Douglas (Anne Buydens)
Weduwe van Kirk Douglas en speelde zelf kleine rolletjes. Ze werd 102.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Allebei 102, wow. Wat zit daar in het water? Mooie leeftijd hoor, en ruim 65 jaar getrouwd geweest.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
De Vlaamse schrijver Pieter Aspe is overleden. Hij was een zeer succesvol schrijver en er was zelfs een serie naar zijn boeken: Aspe (Serie, 2004 - 2014) - MovieMeter.nl. Nadien volgde zelfs een stripreeks naar die boeken en de serie. Hij werd 68 jaar.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Brix
-
- 19675 berichten
- 5112 stemmen
In Memoriam Tawny Kitaen (59)