ad
  • 140.034 films
  • 6.702 series
  • 20.306 seizoenen
  • 435.819 acteurs
  • 282.453 gebruikers
  • 8.117.337 stemmen

R.I.P. #2

zoeken in:

mikey

• 26379 berichten
  • 4356 stemmen

Het is een stereotypering.

kos

• 44903 berichten
  • 7784 stemmen

Ook dat niet echt. Als je het nou zou hebben over neergeschoten rappers...

Kondoro

• 8147 berichten
  • 1895 stemmen

R.I.P. DMX, childhood legend.

Brix

• 18372 berichten
  • 4143 stemmen

In memoriam Gloria Henry (98 !)

Grote bekendheid verwierf zij als de moeder van Dennis (Jay North) in de schitterende TV comedy serie "Dennis the Menace".

Maar dat was slechts een van de vele rollen die ze speelde in TV series en films.

https://www.imdb.com/name/nm0377839/]Gloria Henry - IMDb

[url=https://imgbb.com/[/url]

https://imgbb.com/

kappeuter (crew)

• 59814 berichten
  • 4981 stemmen

Joseph ‘Johnny Soprano’ Siravo op 64-jarige leeftijd overleden | AD.nl

AD schreef:

Siravo speelde meerdere afleveringen in The Sopranos en was daarin de vader van hoofdrolspeler Tony Soprano. Daarnaast had hij rollen in OJ vs The People: American Crime Story en de films WiseGirls en Carlito’s Way. Ook op het toneel was hij succesvol. Zo speelde hij onder meer in de musical Jersey Boys.

Tonypulp

• 21108 berichten
  • 4439 stemmen

RIP Enzo Sciotti, legendarische illustrator van Italiaanse filmposters! Zijn werk voor The Beyond, House by the Cemetery, Phenomena en Demons was dé reden dat ik mij ooit op dat type film ben gaan richten. Wát een aantrekkingskracht.

En RIP Giannetto De Rossi...

legendary Italian horror film director, Lucio Fulci, approached him about doing effects for Fulci's next project, Zombi 2. De Rossi's zombie makeup for Zombi 2 are some of the most respected designs in the history of horror film, and the bite wounds (and an exploding head) are historic.

starbright boy (moderator films)

• 19540 berichten
  • 3837 stemmen

Ik ben weer aan het kijken naar mooie en betaalbare in te lijsten reproducties van filmposters, Er hangen er al jaren vier in mijn huis maar ik will naar zes. Dat doet me eraan denken dat ik ook eens moet kijken naar Italiaanse genrecinema.

beavis

• 6495 berichten
  • 11814 stemmen

RIP Ina Marija Bartaité

kappeuter (crew)

• 59814 berichten
  • 4981 stemmen

Rest in pieces:

Fraudeur Bernie Madoff overleden in Amerikaanse gevangenis | NOS

Chasing Madoff (2010) vond ik een goede documentaire.

The Wizard of Lies (2017) vond ik teleurstellend, ondanks de sterke vertolking door Robert De Niro.

kappeuter (crew)

• 59814 berichten
  • 4981 stemmen

Peaky Blinders-actrice Helen McCrory (52) overleden | AD.nl

AD schreef:

De actrice kreeg grote bekendheid door haar rol van Narcissa Malfoy-Black in de Harry Potter-reeks. Ook speelde ze Polly Gray in Peaky Blinders en Cherie Blair in The Queen.

John Milton

• 15245 berichten
  • 8007 stemmen

Fuck wat jong. Kinderen van 13 en 14 met Damian Lewis... Rotziekte.

Film Pegasus (moderator films)

• 27523 berichten
  • 4536 stemmen

Componist Jim Steinman is overleden. Hij was componist van hits als Total Eclipse of the Heart, Holding out for a Hero, Paradise by the Dashboard Light, It's All Coming Back to Me Now en veel meer. Veel nummers die je ook in films meermaals tegen kwam. Voor de film The Mask of Zorro in 1998 was hij music arranger. Hij werd 73 jaar.

https://static.stereogum.com/uploads/2021/04/Jim-Steinman-1618939591.jpg

Panta Rei

• 443 berichten
  • 7 stemmen

Is een van mijn favoriete componisten. Of beter gezegd: DE favoriet.

Hoe moet je zo'n man eren of herdenken?

Zijn composities markeren een paar van de belangrijkste levensfases in mijn leven.

Rust zacht Jim.

beavis

• 6495 berichten
  • 11814 stemmen

RIP Monte Hellman

starbright boy (moderator films)

• 19540 berichten
  • 3837 stemmen

Och jee, Monte Hellman. Laast mijn eerste films van hem gezien en meteen maar vier. Two Lane Blacktop is nu een favorietje hier en een heel bijzondere film.

Ludo92

• 63 berichten
  • 12 stemmen

RIP Hellman. Two-Lane Blacktop ook hier een favoriet.

alexspyforever

• 19218 berichten
  • 2155 stemmen

RIP Rik Andries vooral bekend van Vlaamse jeugdseries zoals Midas, Keromar en De Kat.

Brix

• 18372 berichten
  • 4143 stemmen

In Memoriam Rik Andries

mikey

• 26379 berichten
  • 4356 stemmen

kappeuter (crew)

• 59814 berichten
  • 4981 stemmen

Gerke Nauta (1968-2021): ‘televisievader’ van BNNVara | Het Parool

Het Parool schreef:

Gerke Nauta, producent non-fictie bij BNNVara, is vrijdagochtend op 52-jarige leeftijd plotseling overleden. Nauta was de creatieve kracht achter programma’s als Spuiten en slikken en Over mijn lijk, en gold als vaderfiguur voor jong talent bij de omroep.

Televisiemaker Gerke Nauta (52) plotseling overleden / Villamedia

Gerke Nauta (1968 - 2021) - BNNVARA

mikey

• 26379 berichten
  • 4356 stemmen

Tragisch..

Redlop

• 8928 berichten
  • 3537 stemmen

R.I.P Anne Douglas (Anne Buydens)

Weduwe van Kirk Douglas en speelde zelf kleine rolletjes. Ze werd 102.

John Milton

• 15245 berichten
  • 8007 stemmen

Allebei 102, wow. Wat zit daar in het water? Mooie leeftijd hoor, en ruim 65 jaar getrouwd geweest.

Film Pegasus (moderator films)

• 27523 berichten
  • 4536 stemmen

De Vlaamse schrijver Pieter Aspe is overleden. Hij was een zeer succesvol schrijver en er was zelfs een serie naar zijn boeken: Aspe (Serie, 2004 - 2014) - MovieMeter.nl. Nadien volgde zelfs een stripreeks naar die boeken en de serie. Hij werd 68 jaar.

https://img.hbvl.be/evh3veDKlTncyItnp12qNasD9_g=/0x0:2445x1633/960x640/smart/https%3A%2F%2Fstatic.hbvl.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2021%2F05%2F01%2Fbe22baba-41a7-4ab3-965c-59ae38832792.jpg

John Milton

• 15245 berichten
  • 8007 stemmen

Blijft voor mij Principal Jacobs in Mr. Holland’s Opus, een kleine maar dermate warme rol dat hij genoeg indruk maakte dat ik er gelijk aan terugdenk bij het zien van haar foto.

Brix

• 18372 berichten
  • 4143 stemmen

In Memoriam Tawny Kitaen (59)

Tawny Kitaen - IMDb

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.