- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P. #2
R.I.P. #2
j0enne
-
- 9618 berichten
- 3841 stemmen
Cees Geel op 61-jarige leeftijd overleden...
starbright boy (moderator films)
-
- 22610 berichten
- 5253 stemmen
narva77 (crew films)
-
- 12775 berichten
- 6565 stemmen
Jemig, dat is jong.
RIP Cees Geel, geweldige rol in Simon.
John Milton
-
- 24353 berichten
- 13515 stemmen
Triest nieuws. Simon maakte destijds veel indruk op me, niet in geringe mate door zijn geweldige rol.
IH88
-
- 9797 berichten
- 3199 stemmen
Simon maakte inderdaad veel indruk. Door Cees Geel.
De blik van Sam Neill als hij voor het eerst een Brachiosaurus ziet zal me ook altijd bijblijven. Zijn rollen in The Piano, Peaky Blinders en vooral Possession waren ook geweldig. Dead Calm vond de kleine IH88 destijds ook spannend. Maar dat kwam vooral door Nicole Kidman.
Graaf Machine
-
- 10169 berichten
- 1536 stemmen
Sam Neill was voor mij voornamelijk een degelijke acteur die vrijwel nooit opviel in zijn rol. Dat is overigens een groot compliment.
Net als vele anderen die ik afgelopen dagen een opmerking heb zien maken (in verschillende media) was zijn rol als Meesterspion Reilly voor mij de meest opvallende.
Cees Geel ken ik eigenlijk alleen echt van Simon. Een film die ik niet echt geweldig vond, maar dat lag dan ook zeker niet aan het spel van Geel. In televisieseries ken ik hem eigenlijk niet. Wel schrikken hoor. Ben zelf van vergelijkbare leeftijd en het idee dat ik zomaar vannacht opeens weg kan geraken is best vreemd. Maar dat was natuurlijk vorige week ook al een vreemde gedachte.
RIP Sam Neill, Rip Cees Geel
Maarten0402
-
- 849 berichten
- 543 stemmen
RIP Cees Geel.
RIP Sam Neill.
Vorige week weer begonnen met herziening van Jurassic Park.
Geweldige acteur zeker in In The Mouth Of Madness, maar voor mij helemaal in Possession
Boenga
-
- 2666 berichten
- 1560 stemmen
Oscarwinnares Brenda Fricker overleden.
Graaf Machine
-
- 10169 berichten
- 1536 stemmen
Oscarwinnares Brenda Fricker overleden.
Nooit van deze mevrouw gehoord. Wel grappig dat het artikel waar jij naar linkt begint met haar rol als duivenvrouw in Home Alone 2 (die ik ook nooit heb gezien), en vervolgens meteen over gaat naar haar oscarwinnende rol, die ongeveer ook in die tijd is gespeeld, iets later. Home Alone en de opvolgers maakten wel diepe indruk, tot op de dag van vandaag.
Anyway, ook voor Brenda Fricker en nabestaanden een welgemeende RIP !