• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.917 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.970 gebruikers
  • 9.370.282 stemmen

R.I.P. #2

zoeken in:

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

R.I.P.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Het feit dat Peter R De Vries rustig meer dan 20 uitzendingen maakte over zaken die hij terecht belangrijk vond en jaar in jaar uit met betrokkenen aan de keukentafel zat en ze niet liet vallen als ze uit het nieuws waren bewonder ik het meest in deze dwarsligger. Hij zal gemist worden door heel veel mensen.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

In Memoriam Peter R. De Vries

(helaas niet volledig fragment, hierna sabelt hij het hele SP programma neer.)

Nooit precies begrepen wat mensen tegen hem hadden. Ik mocht hem wel en was het vaak eens.

Bovendien is hij uiteraard een held in de letterlijke betekenis van het woord.

Daar zijn er niet zo veel van.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Querelle schreef:

Nooit precies begrepen wat mensen tegen hem hadden.

Er zat een zekere sensatiezucht in zijn benadering, vooral in dat sbs6 programma dat hij deed - mijn mening, waar ik bij moet zeggen dat ik het zelf ook regelmatig keek, dus daar kan ik verder ook weinig van zeggen... De misdaad heeft hem daarbij geen windeieren gelegd, als je het cru zou willen stellen...

Zijn vriendschap met Cor van Hout was ook kritiek op en o.a. politie en justitie konden het ook niet altijd met hem vinden.

Uiteindelijk betaalt hij nu de ultieme prijs, en zijn gezin en vrienden ook. *

Maar wat hij bij een flink aantal zaken heeft bewerkstelligd, zal daar altijd tegenover staan.

R.i.p..

* "Oud-voorzitter Tjibbe Joustra van de Onderzoeksraad voor Veiligheid gaat onafhankelijk onderzoek doen naar de beveiliging van Peter R. de Vries," meldt de NOS.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Die sensatiezucht legt geen windeieren maar zorgt ook dat zaken bekend blijven en uiteindelijk opgelost worden.

Ter referentie: ik sta pal voor de nuance en het kleine verhaal , maar als iets bereikt kan worden met grote gebaren ben ik er voor.

Dat geldt voor zowel de ingebeelde wereld als voor de realiteit.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Ik denk niet dat sensatiezucht (en geldelijk gewin) en dat grote gebaar hetzelfde (hoeven te) zijn.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Querelle: Roemer noemde dit zelf een karaktermoord, direct achteraf in de auto (hij werd gefilmd voor een documentaire). Was er helemaal ontdaan van. Heb je een integere politicus, zoon van een verzetsheld, ga je er zo mee om.

Dit filmpje lijkt me beter om Peter R. de Vries mee te eren:

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Dan moet hard drugs in de hele wereld worden gelegaliseerd. En dat zal nooit gebeuren. Hoezeer ik dat ook wil. Nu leven we in een wereld dat drugsgebruikers medeplichtig zijn aan moord.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

Querelle schreef:

Dan moet hard drugs in de hele wereld worden gelegaliseerd. En dat zal nooit gebeuren.

In dit geval weet je niet hoe een koe een haas vangt (of daar wil ik in elk geval graag in geloven) - de problemen gaan de pan uitrijzen (is feitelijk al bezig) als er níet wat gebeurt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Bijzonder, Querelle heeft zich na bovenstaande discussie uitgeschreven op de site...

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Voormalig BDO-wereldkampioen Andy Fordham overleden.

Was vroeger toch wel een favoriet van mij. Doodzonde wat drankverslaving allemaal teweeg kan brengen.

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Joyce MacKenzie , Amerikaanse actrice

https://www.imdb.com/name/nm0533339/?ref_=nmbio_bio_nm]Joyce Mackenzie - IMDb

In Tarzan and the She-Devil (1953)

[url=https://ibb.co/Kx9Dp8K[/url]

stinissen (crew films & series)

• 23434 berichten
  • 76919 stemmen

Joyce Mackenzie - R.I.P.

ZAP!

• 5448 berichten
  • 3621 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Bijzonder, Querelle heeft zich na bovenstaande discussie uitgeschreven op de site...

Vreemd, ja... -edit- en jammer...

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

eRCee schreef:

Roemer noemde dit zelf een karaktermoord, direct achteraf in de auto (hij werd gefilmd voor een documentaire). Was er helemaal ontdaan van. Heb je een integere politicus, zoon van een verzetsheld, ga je er zo mee om]

niet alleen Peter R. de Vries. Ook onze 'orakel' bouman en nationale cultheld sywurt van liendun. In mijn ogen was dit een dieptepunt. Toch heb ik de Vries, de laatste jaren met name, gewaardeerd voor zijn inzet.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

R.I.P Moviemeter

Querelle, Ramon K. en andere filmfanaten zijn vertrokken. Ik overweeg hetzelfde te doen. Ben wel klaar met die twee simpele mannetjes.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

R.I.P Kurt Westergaard

en ik ben zelf ook weg. Veel filmplezier hier nog.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Moge het je goed gaan, Redlop !

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

‘Familie’-acteur Danny Riesterer (82) overleden | hln.be

HLN schreef:

Danny Riesterer is vooral bekend als Hubert in de Vlaamse dramaserie ‘16+’ en als de voorzitter van de rechtbank in de reeks ‘Recht op Recht’. Daarnaast vertolkte hij ook heel wat kleinere rollen in ‘Thuis’, ‘W817', ‘Katarakt' en ‘Witse’. In ‘Familie’ kroop de acteur in de huid van een kasteelheer.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Gladiator en Braveheart-acteur Mike Mitchell overleden op 65-jarige leeftijd | AD.nl

AD schreef:

Mike Mitchell, de acteur die bekend stond om zijn rollen in Gladiator en Braveheart, is op 65-jarige leeftijd overleden. De acteur stierf vrijdag op een boot in Turkije aan een hartaanval.

Beetje misleidende info: geen bekende acteur denk ik, want zijn rol in Gladiator is uncredited en bij Braveheart wordt hij vermeld bij 'stunts'. Zijn verdere filmografie op MM is vrij leeg.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Jackie Mason is overleden. Bekend als stand-up comedian en tv-figuur en voor de jonge kijkers ook de stem achter Rabbi Hyman Krustofsky in The Simpsons (wat hem een Emmy Award opleverde). Hij won ook een Tony Award en een Grammy nominatie. De man werd 93 jaar.

https://static.timesofisrael.com/www/uploads/2021/07/AP9206040959.jpg

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

De Vlaamse acteur Michel Van Dousselaere is overleden. Hij was vooral bekend als commisaris Roger De Kee in de serie Aspe en Het Goddelijke Monster. Maar was ook in tal van series als Zone Stad, De Ridder, Witse, Wittekerke, Danni Lowinski, Vermist en meer. Hij was al een tijd ziek. De acteur werd 73 jaar.

https://cds.radio1.be/sites/default/files/styles/1200x600/public/article/2018_01/michel_van_dousselaere_2301.jpg?itok=TN6DI9Bd

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Michel Van Dousselaere.

Mij vooral bekend als de sympathieke commissaris in de TV serie "Aspe ".

Brix

• 19675 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Dusty Hill (72) - Amerikaanse muzikant, bassist van ZZ Top

Dusty Hill - IMDb

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

rip dusty

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

ZZ top hoorde een band te zijn die over een jaar of 15 nog speelde op een of ander Texaans evenemententerrein, Met een inmiddels op een stoel zittende Gibbons en Hill. Gewoon omdat ze niks anders kunnen en willen. Dat heeft niet zo mogen zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Days of our Lives-acteur Jay Pickett (60) overleden na hartaanval op filmset | AD.nl

AD schreef:

Jay Pickett werd bekend als acteur in allerlei soaps en series, van ‘Days of our Lives’, ‘Desperate Housewives’ en ‘General Hospital’ tot ‘NCIS: Los Angeles’, ‘The Mentalist’ en ‘Dexter’. Volgens de eerste vaststellingen na zijn overlijden werd de acteur getroffen door een hartaanval terwijl hij op de set stond van ‘Treasure Valley’, een western die hij zelf schreef en waarin hij ook meespeelde.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Postuum - Guus van Waveren 1933-2021 - Tv-regisseur met omvangrijk oeuvre haalde zijn inspiratie in de Dapperstraat | De Volkskrant

Volkskrant schreef:

Guus van Waveren bleef als regisseur altijd een straatjochie uit de Dapperstraat, een verhalenverteller wars van pretentie, die bovenal goed kon luisteren.

Van april 1967 tot de VUT in 1994 maakte hij honderden producties voor de NTS en later NOS. Met name op het terrein van kunst en cultuur: rubrieken als Cinevisie, Nederland C en Openbaar Kunstbezit en documentaires over onder meer Marte Röling, jazz en amusement tijdens de Tweede Wereldoorlog. Na zijn pensioen maakte hij portretten voor Avro’s Close Up, onder andere van Willy Alberti en Willem Duys.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

'Sherlock'-actrice Una Stubbs (84) overleden

De Britse actrice Una Stubbs, voornamelijk bekend van haar rol als Mrs. Hudson in de BAFTA-winnende serie Sherlock, is op 84-jarige leeftijd komen te overlijden. Dat meldt haar agent tegenover BBC. De actrice stierf na lang ziekbed in haar huis in Edinburgh en was op dat moment omringd door haar familie.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.