L'Héritier (1973)

Alternatieve titels: The Inheritor | The Exterminator

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Philippe Labro
met Jean-Paul Belmondo, Carla Gravina en Jean Rochefort

Na de dood van een ondernemer moet diens zoon, tot dan toe een onbekommerde playboy, de leiding over zijn vaders fabrieken en een krant overnemen. Hij ontdekt dat zijn vader slachtoffer is geworden van een complot van Italiaanse fascisten.

avatar van wendyvortex
Geweldige opbouw in deze thriller uit de tijd dat Belmondo nog in goede films speelde.
Hele opzet geeft een complexe en mysterieuze tint aan het geheel.
Typisch Franse 70's stijl waar de new wave nog in door ademt.
Wat is het jammer dat tegenwoordig alles zo Hollywoodiaans "straight forward" verteld moet worden.
Gelukig gooit TV5 de laatste tijd de nodige minder bekende Franse films met NL ondertiteling op de buis.