The Expendables 2 (2012)

2066 stemmen

Actie / Avontuur

geregisseerd door Simon West
met Sylvester Stallone, Jason Statham en Bruce Willis

De louche CIA agent Church (Bruce Willis) stuurt de Expendables, een groep huurlingen, opnieuw op een gevaarlijke missie. De groep moet een vermist pakketje zien terug te krijgen bij het agentschap. Het pakketje is echter in Gazak, een door oorlog verscheurd Oost-Europees land. De missie loopt in het honderd wanneer blijkt dat een andere groep huurlingen, de Sangunaires, dezelfde opdracht probeert uit te voeren.

Deze film gaat eigenlijk helemaal nergens over... alles is over the top

deze film kijk je voor de keiharde actie en er wordt best goed in geacteerd

aanrader voor alle actie fans!!

verbazingwekkend hoge score, Wel het aankijken waard maar geen film waarin je je in de hoofdpersonen verplaatst. Te veel knipogen!! die de geloofwaardigheid naar een bedenkelijk niveau deed zakken. Ze speelden veelal zichzelf en teveel tegenstanders die absoluut niet met een wapen om konden gaan, alles is even mis. Toch een drie omdat alles goed verzorgd was. En ik kreeg ook regelmatig een glimlach bij al die verwijzingen.

avatar van Mickey.one.punch
Vind de eerste toch beter , omdat het toen nog speciaal was al die oude rotten bij elkaar. Hoop dat ze voor deel 3 niet doorslaan door alleen maar voor bekende namen te gaan en ook wat tijd besteden aan het uitwerken van de karakters . nicholas cage als geflipte badcuy is toch wel een goede keuze .

avatar van hutsekluts
Rothko schreef:

Gewoon helemaal mee eens.
Van heel dik hout zaagt men heel dikke planken!
Pretentieloos uitstekend vermaak! Niks mis mee.

avatar van markel66
Gewoon een goeie aktie film, waarom dan maar drie sterren ???

Omdat de meeste van die gasten eigenlijk al in een bejaardehuis hadden moeten zitten, komt niet echt meer goed uit de verf. (vooral Zwarzenegger)

avatar van Mischa
Verstand op nul, en me (daardoor) prima vermaakt! *** 1/2

Heerlijk kijkgenot. geen seconde heb ik mij verveeld. Knipogen naar Rambo en the terminator.
Voor mij 5 sterren waard.

Actie, Humor en een verhaal tussen slecht en slecht.
Actie, geweld en snelheid alla James Bond.

Mastadonten en museum acteurs, nog nooit zoveel oude toppers bijelkaar gezien.
Van mij mag er een EX3 komen.

Slecht geacteerd, en het verhaal slaat echt nergens op. Ik zie dat ik een afwijkende mening heb, maar moest toch even kwijt.

avatar van Jesper187
Hermannus schreef:
Slecht geacteerd, en het verhaal slaat echt nergens op.
Wat verwacht je dan van een stel bewapende bejaarden op anabolen? Diepgang?

avatar van FunkStarr
Hermannus schreef:

Je hebt in ieder geval een "eigen" mening. Wat ik dan wel weer aan jou kwijt wil is dat je in dit soort films dus juist niet naar het acteerwerk en verhaal moet kijken. Dat zijn juist de 2 dingen die een actiefilm als deze kan missen. Alles draait om de actie en nostalgie. Daarnaast is dit nog altijd stukken beter dan de meeste troep die je tegenwoordig in actiefilms ziet.

avatar van GroovyDrummer
Weer een lekkere 'verstand op 0' actiefilm met geweldige scenes en heerlijke acteurs die het nog niet verleerd zijn!

avatar van PEN15
Schwarzenegger, Willis en Stallone samen tegelijkertijd in beeld. Statham als ninja, Lundgren & Crews als mastodonten en dan ook nog baas Chuck Norris en Van Damme als budguy. Vang me op! Ik vond het echt mooi gebracht, vooral als de actiehelden hun opwachting maken. Ik moest mezelf soms echt even knijpen, dit had ik nooit voor mogelijk gehouden. Ik vind de actie erg goed, eindgevecht was kort maar krachtig, alleen het nieuwe is er een beetje vanaf na EX1. Moet het toch nog even zeggen hoor, Schwarzenegger en Willis samen in een smart met de gepaarde grappen en kogelregens..., wat een feest!

avatar van olbo
Geen film voor mij. Dom verhaal en veel geweld. Verstand op 0 hielp me niet verder.

Rothko schreef:

Ik hoef hier verder niet veel meer aan toe te voegen.
Volledig mee eens.
Ook acteerwerk was nogal houterig. Of was dit al zo in jaren 80 met deze knokkers en viel het mij gewoon niet op

avatar van Iron Maiden
kijk Commando nog een keer en je hebt het antwoord op je vraag.

Is sinds vandaag te pindakazen in goede kwaliteit (HD), dus de komende tijd zullen er weer veel stemmen bijkomen (inclusief de mijne ).

Theunissen schreef:

Tijd voor een herziening!

vind 3 sterren voor deze ook genoeg idd een beetjer over the top

avatar van filmfreak 101
He verhaal is echt gewoontjes en heel de film hangt samen vol met cliches afgezaagde slechterikken die totaal niet kunnen vechten....goeierikken verslaan ze met uiterst gemak en er valt bijna geen een slachtoffer bij de goeie....waarom dan 3,5*? Voor de geweldige over the top actiescenes,verbluffende special effects, wat humor en de mega goeie sterrencast (er moet toch gigantisch veel geld in de film gepopmpt zijn?!) verstand op 0 en heerlijk genieten

avatar van popcorn en cola
Vlotte actiefilm met geweldige geluidseffecten. Maar het is wel een zielige vertoning, die oude mannen met hun pistooltjes. Die grote Zweed (Toivonen?) had een pakkende opmerkingen op het einde van de film: We horen allemaal in het museum thuis.

avatar van Ajax&Litmanen1
Wil je Dolph Lundgren niet vergelijken met een eikel als Ola Toivonen?

avatar van blackcat13
Overigens bedoelde hij Schwarzenegger, wat het hele plaatje nog erger maakt

avatar van tal1b
snap niet dat expendables goed zou moeten zijn, vond het eerste deel echt totaal niet mijn ding.
Ga toch dit deel binnenkort kijken, misschien bevalt deze wél.
Theunissen schreef:

ja daarom

avatar van tal1b
Ajax&Litmanen1 schreef:
Wil je Dolph Lundgren niet vergelijken met een eikel als Ola Toivonen?

hahaha, ja die is ook nét zo irritant

avatar van Elineloves
Hmmm... Laat ik dan weer even de spelbreker zijn, na al die hoge cijfers hier. ( Denk dat Ajax&Litmanen1 na mijn review niet meer met me wil trouwen )

Ik vond er niet veel aan. Ik had een herhalingsoefening verwacht, die kreeg ik ook. Maar dan op alle punten minder.. Enige plusje was de aanwezigheid van Liam Hemsworth. *hartjessmiley*

Na het -voor mij veel te drukke- begin volgde er een saai middenstuk. Teveel onzinnig opvulmateriaal. Ik zat maar steeds te wachten op leuke one-liners, maar ook dit viel tegen voor mij. Beetje gevalletje: 'Makkelijk willen scoren'. De dialogen waren ook prut, maargoed ik had ook niet anders verwacht.

Jet Li en Terry Crews mochten van mij wel meer naar de voorgrond, zij wisten het voor mij nog enigszins leuk te maken. Maar helaas.

Vreemd ook dat een relatief korte film toch zó lang kan duren. Het bleef zich maar voortslepen en hoewel ik hoopte op beterschap kwam dat voor mij niet. Misschien moet ik niet automatisch terugkoppelen naar het eerste deel, maar dat doe ik wel. Dat was gewoon beduidend beter., qua actie, qua humor en qua sfeer.

Maar Liam mag altijd even een kopje suiker komen lenen. Samen met Li en Crews.

Dit is natuurlijk wel heel ernstig Eline, dat je Ex2 zo matig beoordeeld

avatar van Elineloves
Dan zal ik Ex3 net ertussen in geven, 3.0*. Deal?

avatar van Ajax&Litmanen1
Daar zal ik je over 2 jaar aan houden!

Je zal mijn forumavatar ook wel niks vinden denk ik

Zalige film. Zeker niet minder dan de 1ste film.
De film is nog maar 2 min bezig en de actie is al zo zalig en goed om te zien.
Verhaal is goed, actie blijft vet en de komedie er in maakt hem nog eens zo goed.
acteurs deden het weer allemaal erg goed. Alleen miste ik Jet Li toch wel.

avatar van Betamax
De aktie is prima in deze film.
Alleen zit er verder niet veel in.