The Hunger Games (2012)
Genre: Actie / Sciencefiction
Speelduur: 142 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Gary Ross
Met onder meer: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson en Liam Hemsworth
IMDb beoordeling:
7,2 (1.072.097)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 21 maart 2012
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot The Hunger Games
"May The Odds Be Ever In Your Favor."
In de nabije toekomst wordt Noord-Amerika geteisterd door droogte, brand en oorlog. Het wordt nu Panem genoemd, een land verdeeld in de 'Hoofdstad' en twaalf regio's. Elk jaar worden twee jonge deelnemers van elk district uitgeloot met het doel om in een competitie de andere deelnemers uit te schakelen. Het volk wordt gedwongen om deze 'wedstrijden' te kijken. Voor vermaak, maar ook ter intimidatie van de onderworpen districten. Katniss neemt vrijwillig de plaats in van haar zusje, die geselecteerd was om deel te nemen. Peeta, een man zonder enige gevechtsvaardigheden, zal haar vergezellen. Samen moeten ze het opnemen tegen veel sterkere en beter getrainde deelnemers...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,2 / 1072097)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- The Hunger Games (BoekMeter)
- The Hunger Games (MusicMeter)
- The Hunger Games (MusicMeter)
- Kijk op Netflix
- Pathé Thuis: vanaf € 7,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Katniss Everdeen
Peeta Mellark
Gale Hawthorne
Haymitch Abernathy
Effie Trinket
Cinna
Caesar Flickerman
President Snow
Seneca Crane
Claudius Templesmith
Reviews & comments
Nicole_1989
-
- 337 berichten
- 193 stemmen
Zo treffen ze, zonder toeval, een vergelijkbare (al dan niet dezelfde) groep kijkers. Dat ze beide een andere dramatic goal en wijze hebben om er naartoe te werken, is inherent aan het verschil in concept. En dat ben ik dus ook absoluut met je eens
Ja, inderdaad. De bedoelde doelgroep is hetzelfde. Toch zie ik in de praktijk dat The Hunger Games franchise een veel breder publiek trekt (waaronder ik haha, maar ook mijn ouders). Dat zal te maken hebben met de volwassen, serieuze thema's die het verhaal behandelt.
Uiteraard raad ik je het tweede deel van harte aan, maar als ik je mening over het eerste deel lees, denk ik niet dat je die heel veel beter zal vinden. Ja, de film had duidelijk een groter budget dan dit deel, en het is een rauwere, serieuzere film geworden. Maar de rode draad blijft hetzelfde als in dit deel.
Maar ga gewoon lekker kijken en wie weet lees ik nog wat je van Catching Fire vindt 
andrizzle
-
- 29 berichten
- 69 stemmen
Aardige film om een keer te zien maar ik was er niet kapot van. De film neemt voor alles rustig de tijd, behalve voor de finale (welke wat mij betreft het hoogtepunt had moeten zijn).
Ik vraag me wel af wat de doelgroep is en of ik daar wel bij hoor.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Ik zie het verschil niet echt (helaas). Doug Walker heeft er een geweldig item over die de vinger wel op de zere plek legt wat betreft Stewart's rol. Althans, wat mij betreft. Katniss is (evenals Bella) een onsympathiek en levenloos (bij gebrek aan een beter woord) persoon, maar wordt toch omarmd door iedereen en uiteraard begeerd door niet één, maar twee adonissen. En dat is toch wat ieder meisje wilt? Een soort prinsessen droom. Leven als een koningin, maar zonder de verantwoordelijkheden.
De kritiek dat Lawrence uitdrukkingsloos de film doorgaat heb ik vaker gehoord en is open voor interpretatie. Maar bij een Bella/Katniss vergelijking trek ik de streep. Katniss is geen prinses en, nog belangrijker, heeft geen enkele ambitie daartoe. Ze is juist daarom een voorbeeld. Waar Bella niets liever wil dan een Disney happy ending met een fonkelende gast en wiens meest belangrijke karakterontwikkelingen afhangen van kiezen tussen twee dudes, trouwen en zwanger raken, zoals de maatschappij dat meisjes soms oplegt, laat Katniss iets heel anders zien. Het hele verhaal wordt gemotiveerd door Katniss eigen beslissingen. Ze wordt niet uitgekozen door een vampier, ze KIEST ervoor om mee te doen aan de Hunger Games. Met als enige doel haar familie beschermen en, later, Peeta, veroorzaakt ze, tegen wil en dank, een revolutie. De begering van twee heren is slechts een onderdeel hiervan en wordt vele malen subtieler gebruikt dan in Twilight, waar het zeg maar het hele plot omvat. Zeg wat je wil van Lawrence, maar Katniss is een actief, kick-ass voorbeeld voor iedereen en heeft absoluut niets met de prinsessendroom te maken.
Nicole_1989
-
- 337 berichten
- 193 stemmen
De kritiek dat Lawrence uitdrukkingsloos de film doorgaat heb ik vaker gehoord en is open voor interpretatie. Maar bij een Bella/Katniss vergelijking trek ik de streep. Katniss is geen prinses en, nog belangrijker, heeft geen enkele ambitie daartoe. Ze is juist daarom een voorbeeld. Waar Bella niets liever wil dan een Disney happy ending met een fonkelende gast en wiens meest belangrijke karakterontwikkelingen afhangen van kiezen tussen twee dudes, trouwen en zwanger raken, zoals de maatschappij dat meisjes soms oplegt, laat Katniss iets heel anders zien. Het hele verhaal wordt gemotiveerd door Katniss eigen beslissingen. Ze wordt niet uitgekozen door een vampier, ze KIEST ervoor om mee te doen aan de Hunger Games. Met als enige doel haar familie beschermen en, later, Peeta, veroorzaakt ze, tegen wil en dank, een revolutie. De begering van twee heren is slechts een onderdeel hiervan en wordt vele malen subtieler gebruikt dan in Twilight, waar het zeg maar het hele plot omvat. Zeg wat je wil van Lawrence, maar Katniss is een actief, kick-ass voorbeeld voor iedereen en heeft absoluut niets met de prinsessendroom te maken.
Amen 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
De kritiek dat Lawrence uitdrukkingsloos de film doorgaat heb ik vaker gehoord en is open voor interpretatie. Maar bij een Bella/Katniss vergelijking trek ik de streep. Katniss is geen prinses en, nog belangrijker, heeft geen enkele ambitie daartoe. Ze is juist daarom een voorbeeld. Waar Bella niets liever wil dan een Disney happy ending met een fonkelende gast en wiens meest belangrijke karakterontwikkelingen afhangen van kiezen tussen twee dudes, trouwen en zwanger raken, zoals de maatschappij dat meisjes soms oplegt, laat Katniss iets heel anders zien. Het hele verhaal wordt gemotiveerd door Katniss eigen beslissingen. Ze wordt niet uitgekozen door een vampier, ze KIEST ervoor om mee te doen aan de Hunger Games. Met als enige doel haar familie beschermen en, later, Peeta, veroorzaakt ze, tegen wil en dank, een revolutie. De begering van twee heren is slechts een onderdeel hiervan en wordt vele malen subtieler gebruikt dan in Twilight, waar het zeg maar het hele plot omvat. Zeg wat je wil van Lawrence, maar Katniss is een actief, kick-ass voorbeeld voor iedereen en heeft absoluut niets met de prinsessendroom te maken.
Ted Kerkjes
-
- 979 berichten
- 0 stemmen
Had 'm eigenlijk veel slechter verwacht. Leuke film. Niet al te naargeestig, hoewel het concept natuurlijk walgelijk is.
Verder kan ik er eigenlijk niets over vertellen, dus laat ik dat maar ook niet doen.
4 *
Rickazio
-
- 292 berichten
- 390 stemmen
Prima film, leuk in elkaar gezet. Jennifer Lawrence doet het erg goed in deze rol.
4,5 sterren
limelight73
-
- 239 berichten
- 262 stemmen
nee. te veel onzinnige dingen. in een boom klimmen en .. ah laat ik maar ophouden...
Ralf81
-
- 714 berichten
- 682 stemmen
Zeker aardig hoor, The Hunger Games. Moest hem verplicht kijken van mijn vriendin, omdat ze het boek zo goed vond. Maar ja, Harry Potter vond ze ook goed en ik was bang dat dit meer van dezelfde hocuspocus zou zijn (ben geen fan) en gericht op de jonge doelgroepen. Echter ik ben positief verrast, vooral toen de Hunger Games echt van start gingen. Af en toe best wreed en spanning is er zeker. Uitgangspunt is niet origineel zoals door anderen al eerder aangehaald, maar dat doet niets af aan het niveau van deze film. Ben nieuwsgierig naar deel 2!
pierre18
-
- 761 berichten
- 636 stemmen
Voor de dere keer bekeken en hij wordt steeds beter wanneer mij het hele onderliggende verhaal steeds duidelijker wordt. Lawrence is nu goed, maar in deel 2 briljant.
Verhoog mijn stem naar 4,5
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Écht subtiel (en goed) zou het pas zijn geweest wanneer ze niet tig keer hadden geschakeld naar het bedroefde gezicht van haar mannetje back home, want dat vult iedereen na die zoete intro toch zelf wel in? Werkte echt totaal niet en maakt haar personage op dat vlak heel eendimensionaal en volledig in het gewenste succesformule profiel.
Deels mee eens, maar ik snap niet hoe het overduidelijk maken van Gale's gevoelens Katniss een minder personage maken? Dat ze twee dudes heeft die haar wilen doet toch niet af aan haar persoonlijkheid? De gehele film twijfel je niet zo zeer aan wie ze kiest maar of ze überhaupt wel iemand wil. Ze lijkt beide jongens niet echt te zien zitten. Ze is te druk bezig met overleven.
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Niet geheel wat ik verwacht had. Dat wil zeggen: geen opvolger voor Twilight.
Echter, ook deze hoofdpersonages kunnen mij niet bepaald boeien. Hutcherson/Peeta is echt een beetje een ei en Katniss (Peter Griffin laugh)/Lawrence is (hier in ieder geval) bepaald geen charismatisch actrice. Snap sowieso heel die fuss rond Lawrence niet, doet me helemaal niets die meid.
Oh well...
Zonder of met lage verwachtingen wil een beoordeling nog wel eens hoger uit vallen. Maar goed genoeg om de film nog eens te kijken ? Nah.
Het begin van de werkelijke Hunger Games is rauwer dan verwacht, maar uiteindelijk krijg je (natuurlijk) niet écht veel te zien. Daarna is Katniss vooral bezig met slapen. En klimmen. En schuilen.
Over schuilen gesproken: de camouflage scene met Peeta. Daar alleen al zou je een punt voor af moeten trekken in de eindbeoordeling.
Via behoorlijk wat omwegen en aardig wat geknutsel van de organisatoren zijn er uiteindelijk nog 2 die overeind staan. No surprises there.
Ook een al dan niet gedwongen/gefingeerd liefdesverhaal moet er nog aan te pas komen waarbij ik maar bleef hopen dat het dit ook werkelijk was. Echte affectie van Katniss voor Peeta is mij namelijk nooit opgevallen.
Het hele verhaal achter de film voelt wat mij betreft niet sound aan. Een beetje vreemd en niet zo lekker. Ik begrijp de achtergrond waar tegen dit allemaal speelt wel aardig, maar dit wordt onvoldoende uitgewerkt. Het voelt, net als de acteerprestaties, allemaal nogal vlakjes aan.
The Hunger Games is gladiator gevechten, maar dan met kinderen. En behoudens een klein relletje vertelt de film nergens over rebellie gedurende de 75 jaar dat de Games worden gehouden. Ook wat ongeloofwaardig wat mij betreft.
Uiteindelijk heb ik een film gezien die wel wat meer heeft dan Twilight en zeker minder ergernis op roept. Maar aan de andere kant is dit, voor mij althans, geen inleiding voor een mooie reeks.
Nicole_1989
-
- 337 berichten
- 193 stemmen
Niet geheel wat ik verwacht had. Dat wil zeggen: geen opvolger voor Twilight.
(...)
Uiteindelijk heb ik een film gezien die wel wat meer heeft dan Twilight en zeker minder ergernis op roept. Maar aan de andere kant is dit, voor mij althans, geen inleiding voor een mooie reeks.
Mijn hemel, wanneer wordt een film nou eens op zichzelf staand bekeken in plaats van met een andere film in het achterhoofd? En als er dan toch zo nodig een vergelijking moet worden gemaakt met andere films, waarom wordt The Hunger Games dan toch altijd in één adem genoemd met Twilight? Twee totaal andere films (en boeken) met verschillende verhalen.
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Sorry, die vergelijking wordt nu eenmaal veel gemaakt. Waarschijnlijk door mensen net als mij die de boeken niet hebben gelezen en uitgaan van weer een tiener/girly girl filmpje.
Nicole_1989
-
- 337 berichten
- 193 stemmen
Dat is inderdaad helaas wat veel gebeurt. Onterecht, mijns inziens. Een film moet als op zichzelf staand worden beoordeeld, niet in vergelijking met andere films. Zeker niet wanneer het om totaal verschillende verhaallijnen gaat.
Dat vergelijkingen met Battle Royale of dergelijke films worden gemaakt snap ik dan al meer, aangezien die verhaallijnen meer raakvlakken hebben. Maar dan nog... Als je continu alles gaat vergelijken met iets wat je helemaal super of juist erg slecht vond, dan kijk je er met andere ogen naar dan wanneer je er blanco in gaat.
Zandadder
-
- 2595 berichten
- 3094 stemmen
mijn vriendin legt me net uit waar deze film over gaat en ik roep meteen: "gejat van battle royale!" maar dan in een voorspelbaar slap teenage hollywoodfilmpje. gezien sommige reacties zit ik er niet veel naast.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
mijn vriendin legt me net uit waar deze film over gaat en ik roep meteen: "gejat van battle royale!" maar dan in een voorspelbaar slap teenage hollywoodfilmpje. gezien sommige reacties zit ik er niet veel naast.
Huh Battle Royale? Wat is dat? Dit is een compleet origineel verhaal hoor.
*checkt Google?*
Wow, dat wist ik niet! Complete rip-off! Jij mag je lintje bij de "zie nou wel" balie ophalen.
Als je continu alles gaat vergelijken met iets wat je helemaal super of juist erg slecht vond, dan kijk je er met andere ogen naar dan wanneer je er blanco in gaat.
Het is stom maar een erg menselijke eerste reactie. Ik kan zelf ook films opnoemen wiens kijkervaring verslechtert vanwege andere films die slechts op één vlak overeen komen. Wat wel jammer is, is dat na die eerste reactie we na bijna twee jaar en miljoenen bioscoopbezoekjes nog steeds niet verder zijn dan de vergelijking met een suffe filmfranchise en een Japanse film die alleen oppervlakkig er nog toe doen mbt deze film.
Nicole_1989
-
- 337 berichten
- 193 stemmen
Het is stom maar een erg menselijke eerste reactie. Ik kan zelf ook films opnoemen wiens kijkervaring verslechtert vanwege andere films die slechts op één vlak overeen komen. Wat wel jammer is, is dat na die eerste reactie we na bijna twee jaar en miljoenen bioscoopbezoekjes nog steeds niet verder zijn dan de vergelijking met een suffe filmfranchise en een Japanse film die alleen oppervlakkig er nog toe doen mbt deze film.
Amen.

Tja, menselijke reactie of niet... het doet afbreuk aan de geloofwaardigheid als filmrecensent, in mijn ogen. Een echte/goede filmrecensent bekijkt een film blanco, op het moment zelf, zonder vergelijkingen te maken...zoals de film gemaakt en bedoelt is. Pas dan kun je een eerlijke recensie schrijven.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Sorry Nicole, maar dat is onzin. Jij doet hier beroep op een soort 'objectiviteit' in het filmkijken die überhaupt niet bestaat en diskwalificeert meningen die een vergelijking maken? Wat is ''blanco''? Lijkt me nogal een aparte en moeilijk verdedigbare stelling. Als iets lijkt, dan lijkt het 
Nicole_1989
-
- 337 berichten
- 193 stemmen
Sorry Nicole, maar dat is onzin. Jij doet hier beroep op een soort 'objectiviteit' in het filmkijken die überhaupt niet bestaat en diskwalificeert meningen die een vergelijking maken? Wat is ''blanco''? Lijkt me nogal een aparte en moeilijk verdedigbare stelling. Als iets lijkt, dan lijkt het
Ik diskwalificeer ze niet haha, iedereen mag zeggen en vinden wat hij wil (gelukkig wel!). Maar ik hecht bepaald niet veel waarde aan dat soort meningen. Zoals ik eerder al zei snap ik het nog wanneer er enige vergelijking tussen films te maken valt (alhoewel ik persoonlijk dan nog films niet met elkaar vergelijk, aangezien ik iedere film als een apart stuk werk zie). Maar mijn mening hierover is vooral gebaseerd op het feit wanneer er vergelijkingen worden gemaakt tussen twee totaal verschillende films die weinig tot niks met elkaar te maken hebben.
Want ja, als iets lijkt, dan lijkt het. Maar als iets niet lijkt, dan lijkt het niet 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Aan vergelijkingen ontkom je niet, puur omdat veel films bestaande blauwdrukken gebruikt en zeer zelden komt er een origineel auteurswerk langs. The Hunger Games is die eerste, dus vergelijkingen zijn onvermijdelijk.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Ik vind het juist een voordeel als meningen ook naar andere films verwijzen, om wat voor reden dan ook. Ik zie dat als potentiële filmtips en een manier om op films te komen die je anders misschien over het hoofd ziet, zoals Battle Royale, waar ik nooit van gehoord had.
MIts beargumenteerd zijn meningen altijd handig. Het helpt om de film op een andere manier te beoordelen dan je zelf doet. Mijn mening verandert daardoor meestal niet maar dan begrijp ik wel waarom anderen iets erg goed of erg slecht vinden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mee eens arno, juist die kennis zorgt er o.a. voor dat je andere films op waarde kan schatten.
Quinne
-
- 35 berichten
- 1688 stemmen
Wat een geforceerde mimiek bij Jennifer Lawrence; ze kon me op geen enkel moment laten meeslepen...
peachhieee
-
- 7 berichten
- 8 stemmen
ik vind 2 toch wel iets leuker maar deze is ook echt geweldig! ben helemaal fan van de hunger games, en josh hutcherson mag er ook wel zijn zeg. poeehh..!
Nicole_1989
-
- 337 berichten
- 193 stemmen
Ik vind het juist een voordeel als meningen ook naar andere films verwijzen, om wat voor reden dan ook. Ik zie dat als potentiële filmtips en een manier om op films te komen die je anders misschien over het hoofd ziet, zoals Battle Royale, waar ik nooit van gehoord had.
MIts beargumenteerd zijn meningen altijd handig. Het helpt om de film op een andere manier te beoordelen dan je zelf doet. Mijn mening verandert daardoor meestal niet maar dan begrijp ik wel waarom anderen iets erg goed of erg slecht vinden.
Nou ja, ik doel dan ook niet per se op meningen die gemaakt zijn nadat iemand de film heeft bekeken. Want zoals ik al zei: iedereen mag vinden en zeggen wat hij wil.
Waar ik vooral op doel is dat mensen van tevoren al hun vergelijkingen en meningen klaar hebben en zo de film in gaan.
Van tevoren: "Dit is weer precies zoiets als die Twilight-saga" --> Film gezien: "Ja hoor, dit was precies zoals die Twilight-saga".
Versus
Van tevoren: "Ik heb de trailer gezien en de synopsis gelezen en ik ga nu de film zien" --> Film gezien: "Het deed me sterk denken aan Twilight".
Dan hoeft die vergelijking nog niet juist te zijn voor anderen, diegene is er in ieder geval niet met die vergelijkingen in zijn hoofd naar gaan kijken en gunt de film een kans als op zichzelf staand.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Nu begrijp ik je opmerking beter, Nicole_1989. Nadat Twilight in de bioscopen te zien was werd inderdaad zowat elke nieuwe film waar jongen en meisje op elkaar verliefd worden ermee vergeleken, waarbij de meeste films vaak ook meteen de stempel "niet zo goed als Twilight" (op voorhand) meekregen, ook al hadden ze er totaal niets mee te maken (zoals deze). Op zo'n manier een film beoordelen, met Twilight als enige maatstaf, is inderdaad niet erg zinvol en neemt denk ik ook een hoop kijkplezier weg.
Nicole_1989
-
- 337 berichten
- 193 stemmen
Nu begrijp ik je opmerking beter, Nicole_1989. Nadat Twilight in de bioscopen te zien was werd inderdaad zowat elke nieuwe film waar jongen en meisje op elkaar verliefd worden ermee vergeleken, waarbij de meeste films vaak ook meteen de stempel "niet zo goed als Twilight" (op voorhand) meekregen, ook al hadden ze er totaal niets mee te maken (zoals deze). Op zo'n manier een film beoordelen, met Twilight als enige maatstaf, is inderdaad niet erg zinvol en neemt denk ik ook een hoop kijkplezier weg.
Inderdaad, dat bedoel ik dus. En dat is niet alleen zo met Twilight. Maar The Hunger Games wordt vaak ook zo bekeken met Battle Royale in het achterhoofd, en andere soortgelijke films zoals The Running Man, etc.
Pre- en sequels

The Hunger Games: The Ballad of Songbirds & Snakes
2023
68 reacties

The Hunger Games: Mockingjay - Part 2
2015
189 reacties

The Hunger Games: Mockingjay - Part 1
2014
259 reacties

The Hunger Games: Catching Fire
2013
493 reacties
Gerelateerd nieuws

Fan van 'The Hunger Games'? Netflix verwijdert snel 'The Ballad of Songbirds and Snakes'

Jennifer Lawrence en Josh Hutcherson keren terug in 'Hunger Games'-franchise

Kopie van Japanse thriller 'Battle Royale'? Quentin Tarantino snapt succes 'The Hunger Games' niet

Jennifer Lawrence kijkt niet alleen positief terug op haar 'The Hunger Games'-doorbraak
Bekijk ook

Django Unchained
Western / Actie, 2012
2.178 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties

Avatar
Fantasy / Avontuur, 2009
12.756 reacties

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
Fantasy / Avontuur, 2011
1.788 reacties

The Dark Knight Rises
Actie / Misdaad, 2012
3.380 reacties

The Hangover
Komedie, 2009
1.716 reacties
Gerelateerde tags
gebaseerd op boekrevolutiedystopievrouwelijke hoofdrolspelerbow and arrowgamearcherydeath matchfictional tv show death matchforced to kill gebaseerd op een jongvolwassen roman
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








