The Hunger Games (2012)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Gary Ross
met Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson en Elizabeth Banks

In de nabije toekomst wordt Noord-Amerika geteisterd door droogte, brand en oorlog. Het wordt nu Panem genoemd, een land verdeeld in de 'Hoofdstad' en twaalf regio's. Elk jaar worden twee jonge deelnemers van elk district uitgeloot met het doel om in een competitie de andere deelnemers uit te schakelen. Het volk wordt gedwongen om deze 'wedstrijden' te kijken. Voor vermaak, maar ook ter intimidatie van de onderworpen districten. Katniss neemt vrijwillig de plaats in van haar zusje, die geselecteerd was om deel te nemen. Peeta, een man zonder enige gevechtsvaardigheden, zal haar vergezellen. Samen moeten ze het opnemen tegen veel sterkere en beter getrainde deelnemers...

doet me denken aan een kinderversie van Battle Royale.

avatar van JohnWilliams
Het boek is nog niet uit over er komt een film over
Ben benieuwd!

Hoge verwachtingen van deze film!

De Japanse versie `battle royalle` is zeker ook het kijken waard

ace leader
mch31 schreef:
Hoge verwachtingen van deze film!

De Japanse versie `battle royalle` is zeker ook het kijken waard

Dit is een boekverfilming...Battle Royale heeft niets met deze film te maken, behalve dan dat de verhalen enigszins op elkaar lijken.

avatar van AM03
Deze film zal erg goed moeten zijn om het boek te evenaren.
Zeer benieuwd!

avatar van Kelzo
Een "kinderversie' zou ik het verhaal ook sowieso niet noemen. Het boek was in de eerste plaats wel een jeugdboek, maar ik denk dat The Hunger Games niet echt geschikt is voor hele jonge kijkers.

Ik heb wel hoge verwachtingen van de film! Het boek vond ik zelf geweldig en de trailer ziet er goed uit, dus ik ben benieuwd hoe hij verfilmt gaat worden.

avatar van qwertzu
mijn zoon vond de boeken erg goed, hij gaat deze dan ook zeker wel kijken!
Ik kijk wel met een half oog mee haha

Cazaras
Super enthousiast over deze film

Hoop dan natuurlijk wel dattie de moeite waard is, en beter dan het boek.. Hoewel dat moeilijk zal zijn te overtreffen!

avatar van Filmkriebel
In De Morgen stond vandaag een artikel die een hype voorspelde rond de film. Nu Harry Potter en Twilight achter de rug zijn komt Hunger Game eraan, en er is een heus marketing offensief gepland. Ik kan alleen maar de aanwezigheid van de fantastische Jennifer Lawrence loven.

Samhain
The Hunger Games vind ik geweldig. Het boek is het enige wat ik beter vind dan de Harry Potter boeken.

Mijn numero 1 anticipation for 2012!

avatar van jumpstylemovie
Wat is iedereen hier lovend. Ik verwacht de flop van 2012 (al zal het heus wel een commercieel succes worden) Teaser is tenenkrommend.

avatar van Keane1983
hoe kan er al gestemd zijn?? Er is door de stemmers nog niet eens iets over verteld??

avatar van jacobine_rodijk
Persvoorstellingen, waarschijnlijk.

avatar van Thorak
jumpstylemovie schreef:
Zoiets verwacht ik er ook van.
Lijkt me een kinderversie van The Running Man.

disneystore
Doet me ook wat denken aan Harry Potter and the Goblet of Fire...

avatar van DonPeliculón
disneystore schreef:
Doet me ook wat denken aan Harry Potter and the Goblet of Fire...
Dacht ik ook aan toen ik de trailer zag! Het concept heeft er wel wat van weg.

Harry Potter vs The Runningman PG 13 zegt al genoeg

Poster lijkt idd meer op een harry potter film. Wordt The Running Man met een hoog disney gehalte. Lionsgate wilde niet dat pathe nachtelijke voorpremieres toonde. Dan heb je niet veel vertrouwen in succes vind ik. Ze hopen zeker dat iedereen massaal tegelijk naar de film gaat.

jumpstylemovie schreef:

Die verwachting kon nog wel eens flink tegenvallen (of meevallen), de film heeft nog steeds 100% op RT na diverse persvoorstellingen . Lijkt mij zeker wel een goede blockbuster, het enige wat me een beetje tegenstaat is een PG13 rating bij een film waar vechten op leven en dood de leidraad is!

Ik ga hier zaterdag heen met een vriendin, kan iemand me vertellen of het de moeite waard is om hierheen te gaan?

avatar van jarno1975
De eerste reviews zijn wisselend....

"The Hunger Games fails to satiate"
Twitch

"The Hunger Games is a tired, overlong blockbuster lacking flair & imagination"
Counterpoint

"The Hunger Games Is tasty, and leaves you hungry for more"
Forbes

8/10 "The Hunger Games is sure to please the many fans of the books yet it strives to be more than that."
Joblo

avatar van Prudh
Ik ga mee met recensie nummer 2. Goede samenvatting.

avatar van jarno1975
Prudh schreef:
Ik ga mee met recensie nummer 2. Goede samenvatting.

Heb je hem al gezien dan?

avatar van Prudh
Ja, persvoorstelling. Heb me behoorlijk verveeld, nota bene vooral wanneer het spannend zou moeten zijn: in de arena. Oftewel de laatste 1,5 uur van een film die te leeg is om zo lang te zijn.

Prudh: dus een betere titel voor deze film is The Boring Games?

avatar van Prudh
Was wel de teneur van veel mensen, maar anderzijds zijn er genoeg reviews die juist heel positief zijn, dus tja, mijn mening is uiteindelijk ook maar een mening. Ik vond de film te braaf en de personages te vlak. Werd uiteindelijk een beetje aftellen wat kills betreft, kan niet de bedoeling zijn. Eerste uur wel goed, toffe kostuums en make-up, vreemde personages, lekker wacky toekomstperspectief. Maar de kruising tussen The Running Man en Battle Royale die dit had kunnen zijn is het niet, ook geen brave PG13-versie daarvan.