The Hunger Games (2012)

Avontuur / Sciencefiction

geregisseerd door Gary Ross
met Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson en Elizabeth Banks

In de nabije toekomst wordt Noord-Amerika geteisterd door droogte, brand en oorlog. Het wordt nu Panem genoemd, een land verdeeld in de 'Hoofdstad' en twaalf regio's. Elk jaar worden twee jonge deelnemers van elk district uitgeloot met het doel om in een competitie de andere deelnemers uit te schakelen. Het volk wordt gedwongen om deze 'wedstrijden' te kijken. Voor vermaak, maar ook ter intimidatie van de onderworpen districten. Katniss neemt vrijwillig de plaats in van haar zusje, die geselecteerd was om deel te nemen. Peeta, een man zonder enige gevechtsvaardigheden, zal haar vergezellen. Samen moeten ze het opnemen tegen veel sterkere en beter getrainde deelnemers...

avatar van jarno1975
Ben echt heel erg benieuwd naar deze film! Het verhaal hebben we al eerder gezien (min of meer) maar denk dat dit toch wel een topper wordt.

Mooie motionposter

avatar van wimnoot
Dat denk ik ook! Leuke toevoeging Jarno!

avatar van daphne737
Ben benieuwd, de trailer vind ik raar..... Dus misschien moet ik eerst het boek maar eens gaan lezen, aangezien het de opvolger van de Twilight saga word genoemd.

avatar van underground
Om naar uittekijken

avatar van Linn
daphne737 schreef:

Niet te vergelijken met de Twilight saga. Ik ben een grote fan van The hunger games en dit is vele malen spannender en harder en ook minder romantisch gedoe als in Twilight. Ik had deze drie boeken in een mum van tijd uit. Een aanrader om deze eerst te lezen voordat de film komt (in het Engels wel te verstaan, het Nederlands kampt weer met rare vertalingen) Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de film al had ik liever John C Reilly in de rol van Haymitch gezien in plaats van Woody Harrelson

avatar van daphne737
Linn schreef:

Heb ondertussen alle drie de boeken gelezen. De hongerspelen is idd een geweldig boek, alleen bij vlammen en spotgaai vind ik het begin te langzaam, tot ongeveer de helft van beide boeken gebeurd er echt heel weinig. Je kunt het zeker niet vergelijken met elkaar maar ik vind het wel een beetje jammer dat er niet meer romantisch gedoe in de hongerspelen triologie, ben ik dan weer dol op . Het is wel veel spannender en zeker een heel origineel verhaal. Kan dan ook niet wachten tot de film uitkomt. Iemand enig idee of deel 2 en 3 ook verfilmd worden???

avatar van m1701
Het boek is echt geweldig! Dus ik hoop dat de film niet teveel van het verhaal afwijkt.

avatar van Twilight
Verschrikkelijk hoe de meerderheid van de personages zijn gecast. Ik vind zowel de trailer als de teaser niet om aan te zien. Ook qua omgevingen. Niet alleen omdat ik me veel dingen anders had voorgesteld, maar vooral omdat veel dingen gewoon veel beter hadden kunnen zijn. Waarom lijken alle personages in die trailer totaal niet zo jong als hoe ze in het boek worden beschreven? Ze lijken wel 20+. Ook dat bos had echt veel beter kunnen zijn. En dan zie ik ergens in het begin een doodnormale asfaltweg waarvan ik niet echt een idee heb waar in 'het verhaal' dat in hemelsnaam is, ik heb helemaal niet het idee dat dat zich echt in die wereld afspeelt, maar gewoon in noord-amerika ofzo.

Ik ga deze wel zien, maar ik ben bang dat het niet veel beter wordt dan de indruk die ik er nu van heb gekregen.

SlasherMovieMan
wordt mijn must-see van 2012!!!
ben dol op het boek, hoewel ik twijfel of het geweldig wordt.

snoozerlover
Ik ben ook echt dol op de serie, vooral 'De Hongerspelen', maar als je de cast zo ziet. Josh Hutcherson? En de trailer? Wat wordt daar nu eigenlijk verteld? Er rent een meisje wat heen en weer en ze wordt bekogeld met vuur... Juist.

avatar van jacobine_rodijk
snoozerlover schreef:

Teaser.

avatar van skullcandygirl94
Twilight schreef:

inderdaad, dat bos was echt verschrikkelijk....en Liam Hemsworth als Gale? en Josh Hutcherson als peeta? ik ben bang dat deze film niet goed word....zonde. het boek was geweldig.

avatar van eppo349
Ben ook wel benieuwd. De teaser laat niets zien, maar goed... de 3 boeken lezen lekker weg en met regisseur Ross aan het roer zou het moeten lukken.

avatar van SnakeDoc
Dat plot klinkt echt geweldig. De poster ziet er ook waanzinnig uit. Erg benieuwd!

avatar van Rianneke_Dan
Ik heb de boeken nog liggen, die eerst maar eens lezen. Wel benieuwd geworden na al die lovende berichten

avatar van jarno1975
Maandag komt de trailer uit.

avatar van Tonke
jarno1975 schreef:
Maandag komt de trailer uit.

Ah, leuk! Wat is je bron?

Bron

FIlm zal ook minimaal $100 miljoen moeten opbrengen om een vervolg te krijgen.

avatar van sofripa
The running man for kids. Hmmm. De trailer doet me weinig

avatar van schram101
Ziet er uit als een kinderfilm a la Harry Potter. Maar dan wel wat boeiender.

AHWA
Ik vond de trailer best aardig, ik hoop alleen niet op te veel gastrollen van bekenden, maar gewoon aandacht voor het verhaal en de actie. Misschien dat ik de boeken ga lezen, het verhaal klinkt op zich best interessant.

avatar van Number23
Bijrollen zijn juist leuk!! Zo zie ik Woody Harrelson, Donald Sutherland en Wes Bentley voorbij vliegen. Naar die laatste ben ik zeer benieuwd, fantastische baard

avatar van skullcandygirl94
de trailer (niet de teaser) vond ik erg teleurstellend. het trainingcentrum zag er wel mooi uit....

Hmm ben benieuwd!

mauwiewauwie
de trailer zag er wel goed uit ben ook zeer benieuwd?

avatar van K*D
K*D
Ik ben erg benieuwd, maandag maar even het boek bestellen want het verhaal klinkt wel goed.