• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.479 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.798 acteurs
  • 199.137 gebruikers
  • 9.379.473 stemmen
Avatar
 
banner banner

Saw IV (2007)

Horror / Thriller | 95 minuten
2,99 2.377 stemmen

Genre: Horror / Thriller

Speelduur: 95 minuten

Alternatieve titel: Saw 4

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Darren Lynn Bousman

Met onder meer: Tobin Bell, Lyriq Bent en Scott Patterson

IMDb beoordeling: 5,9 (175.402)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 3 januari 2008

Plot Saw IV

"You think it is over... but the games have just begun."

Nu Jigsaw en zijn kompaan Amanda dood zijn, lijkt het spel afgelopen. Maar als een nieuw videobandje van Jigsaw opduikt, blijkt het spel nog lang niet aan zijn eind te zijn. Twee FBI-profilers proberen de hele puzzel op te lossen en speuren door Jigsaws overgebleven spullen. Maar als een SWAT-lid ontvoerd wordt en onderdeel van het spel blijkt krijgt hij negentig minuten om, behalve zijn eigen leven, het leven van een oude vriend te redden.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Scarecrow

Scarecrow

  • 563 berichten
  • 170 stemmen

Kom op mensen, vanwaar toch echt al die negatieve reacties?

Als je naar een Sawfilm gaat, weet je wat je wel en niet krijgt: je krijgt martelingen, Jigsaw, flashbacks, een geweldige bekende horrordeuntje, een of meerdere plotwendingen en bovenal wat smerige tests met aparte slachtoffers, dit alles gefilmd met een soort donkere, groenachtige kleur. Liefst ook nog (zoals in deze film) wat uitleg over Jigsaw en terugverwijzingen naar eerdere films.

Wat je niet krijgt is: geweldige acteerprestaties, een intressant boeiend drama, zenuwslopende suspense, diep uitgewerkte karakters en vrolijke liedjes en veel zonlicht.

Ik vond het weer een prima Sawfilm, niet zenuwslopend, maar wel weer vies en met interessante flashbacks (zie mijn vorige review hier ergens bij Saw IV). Dat de film hier zo afgebrand wordt vind ik een beetje een trieste bedoeling. Je moet hem min of meer reviewen als Sawfilm, niet vergelijken met films als Titanic en de Godfather. Je weet dat je zoiets niet kan verwachten. Prima als mensen deze film lager beoordelen omdat ze het een minder deel vinden in de Saw reeks, of een stuk minder als Saw 1. Dan vergelijk je tenminste logisch en meer neutraal.

Maar de film gaan afkraken omdat er niet fantastisch in geacteerd wordt, of omdat er zo in gemarteld word, of omdat je er maar weinig van snapt omdat je de overige delen niet hebt gezien, daar kan ik het niet mee eens zijn. Je weet wat je min of meer krijgt, beoordeel hem dan ook daarop.

Ik blijf het een lekkere Sawfilm vinden en blijf bij mn 3,5*


avatar van SanniePannie

SanniePannie

  • 49 berichten
  • 47 stemmen

dit deel kon mij niet echt meer boeien,

het is weer hetzelfde.

Niks nieuws en spanning is er helemaal af... Jammer

1*


avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

  • 2558 berichten
  • 2023 stemmen

ze morgen nu echt wel stoppen hoor met hun saw-reeks

deze was inderdaad flauw, heb hem bij halloween gezien, maar kan me niet meer veel herinneren. Wat ik wel weet is dat de ontknoping erg zwak gevonden is.

Ook de flashbacks naar zijn vrouw en zijn vroeger leven zijn echt niet interessant


avatar van joe black

joe black

  • 364 berichten
  • 1462 stemmen

Bepaalde erg makkelijke technieken worden te veelvuldig gebruikt om mensen te doen "gruwelen" (beginscène wanneer het lijk wordt opengesneden, schrikken,...)

Het verhaal zit ook niet even goed ineen als de andere drie. Er zitten een pak hiaten in en een paar totaal irrelevante scènes en flashbacks die duidelijk als pretext worden gebruikt om nog wat meer martelspelletjes, die btw niet even origineel zijn, te tonen.

1.5*


avatar van joe black

joe black

  • 364 berichten
  • 1462 stemmen

Friday the 13 th schreef:

ze morgen nu echt wel stoppen hoor met hun saw-reeks

deze was inderdaad flauw, heb hem bij halloween gezien, maar kan me niet meer veel herinneren. Wat ik wel weet is dat de ontknoping erg zwak gevonden is.

Ook de flashbacks naar zijn vrouw en zijn vroeger leven zijn echt niet interessant

De volgende is nu al in aanmaak. zodus...


avatar van Driver_hhg

Driver_hhg

  • 109 berichten
  • 0 stemmen

Las al zelfs dat er een saw 6 zou komen...


avatar van alcapachino

alcapachino

  • 293 berichten
  • 108 stemmen

ik vond saw 3 al overbodig heb 4 nog niet gezien is zeker weer zon biologie les van wat het menselijk lichaam allemaal kan en hoe het eruitziet


avatar van Avitas Sibannac

Avitas Sibannac

  • 521 berichten
  • 621 stemmen

Uit nieuwsgierigheid dan toch maar eens gezien. Net als het tweede deel vind ik deze de minste uit de reeks. Niks vernieuwend meer, weg originaliteit. Wat er wel overblijft is de toch nog behoorlijke entertainmentwaarde en de nodige gore.

Krappe voldoende.

2,5 *


avatar van El Duderino

El Duderino

  • 122 berichten
  • 885 stemmen

Scarecrow schreef:

Kom op mensen, vanwaar toch echt al die negatieve reacties? ...............

Je moet hem min of meer reviewen als Sawfilm, niet vergelijken met films als Titanic en de Godfather.

Prima, maar wil je mij dan een plezier doen en een (op de special effects na zeer matige) film als Titanic nooit in één zin vergelijken (???) met een meesterwerk als The Godfather.


avatar van Scarecrow

Scarecrow

  • 563 berichten
  • 170 stemmen

El Duderino schreef:

Prima, maar wil je mij dan een plezier doen en een (op de special effects na zeer matige) film als Titanic nooit in één zin vergelijken (???) met een meesterwerk als The Godfather.

Je hebt helemaal gelijk, excuses ervoor Vind zelf de Titanic ook een heel stuk matiger dan The Godfather, maar ik noemde maar even twee films die veel mensen waarderen om mijn punt duidelijk te maken.


avatar van Spetie

Spetie

  • 38871 berichten
  • 8168 stemmen

Scarecrow schreef:

Kom op mensen, vanwaar toch echt al die negatieve reacties?

Misschien omdat de film gewoon niet zo goed is.


avatar van Scarecrow

Scarecrow

  • 563 berichten
  • 170 stemmen

Spetie schreef:

Misschien omdat de film gewoon niet zo goed is.

Ik vond het best een leuke film, eigenlijk gewoon wat ik wel verwachtte. Ik geef grif toe dat de SAW serie er niet echt beter op wordt, of vindingrijker, maar ik vind wel dat de serie gewoon lekker de lijn van de Saw-serie voortzet. In tegenstelling tot veel andere vervolgfilms in series vind ik dat Saw toch wel zijn reputatie en verwachtingen waar blijft maken (in mijn ogen althans). Maar ja, smaken en meningen verschillen natuurlijk


avatar van Spetie

Spetie

  • 38871 berichten
  • 8168 stemmen

Scarecrow schreef:
(quote)


Ik vond het best een leuke film, eigenlijk gewoon wat ik wel verwachtte. Ik geef grif toe dat de SAW serie er niet echt beter op wordt, of vindingrijker, maar ik vind wel dat de serie gewoon lekker de lijn van de Saw-serie voortzet. In tegenstelling tot veel andere vervolgfilms in series vind ik dat Saw toch wel zijn reputatie en verwachtingen waar blijft maken (in mijn ogen althans). Maar ja, smaken en meningen verschillen natuurlijk


De lijn wordt inderdaad voortgezet dat is zo. Maar naarmate een serie vordert verdwijnt vaak de originaliteit, zo ook hier. Oke sommige vallen zijn wel weer aardig en het is allemaal lekker goor, maar voor de rest is het een herhaling van zetten, zoals eigenlijk met elke horrorserie. Jammer dat er nu ook net wat teveel onwaarschijnlijkheden naar voren komen. Ook mag je best wat slimmere mensen verwachten die Jigsaw opsporen. Maar nee er gaat er weer eentje van superdichtbij een val onderzoeken en rara wat zou er toch gebeuren?.
Maar als je hiervan geniet en je vindt het allemaal mooi dan is dat jou goed recht natuurlijk. Ik vond het tot en met het derde deel een hele aardige reeks. Toen hadden ze moeten stoppen in mijn ogen. Maar goed als het succes verdergaat is het moeilijk om te stoppen en gaan ze lekker door, wat de kwaliteit van de serie in mijn ogen niet ten goede komt. In Hollywood schijnt trouwens sowieso de creativiteit op te zijn gezien alle vervolgen van de laatste jaren, maar daarmee dwaal ik af. Ik snap je dat ervan genoten hebt en ik hoop dat je begrijpt dat ik en ook andere mensen het om dit soort redenen een slechtere film vinden.


avatar van Scarecrow

Scarecrow

  • 563 berichten
  • 170 stemmen

Spetie schreef:


De lijn wordt inderdaad voortgezet dat is zo. Maar naarmate een serie vordert verdwijnt vaak de originaliteit, zo ook hier. Oke sommige vallen zijn wel weer aardig en het is allemaal lekker goor, maar voor de rest is het een herhaling van zetten, zoals eigenlijk met elke horrorserie. Jammer dat er nu ook net wat teveel onwaarschijnlijkheden naar voren komen. Ook mag je best wat slimmere mensen verwachten die Jigsaw opsporen. Maar nee er gaat er weer eentje van superdichtbij een val onderzoeken en rara wat zou er toch gebeuren?.


Klopt, zei ik ook in mijn berichtje. De creativiteit en originaliteit gaan weg. Maar ach, zolang ik krijg wat ik verwacht en waar ik voor betaal ben ik tevreden. De Saw-films zijn verre van hoogstaand, en met de gevolgen zal dit echt niet beter worden, maar ik vind het gewone hele aardige horrorfilmpjes om te kijken, en ook een serie die (alhoewel uitgemolken, zoals je terecht aanwees) nog steeds met hele aardige vervolgen komt. Ik weet dat ik min of meer betaal voor een herhaling en nieuwe valleen, en als ik daar tevreden mee ben en ik anders verwacht is het toch prima
Wat betreft je minpunten, ik sta honderd procent achter je. Ik heb eerder ergens een reviewtje getypt bij deze film (mijn eerste berichtje bij deze film) en daarin stip ik ze ook aan. Onwaarschijnlijkheden en vooral stomme acgenten zijn inderdaad een minpunt. Maar ach, ik kan er doorheen kijken. Ik snap dat mensen deze film niet leuk vinden, zonder meer, maar wat ik bedoelde met mijn berichtje een tijdje geleden is vooral dat mensen de Sawfilms met b.v. hooggewaardeerde films gaan vergelijken. Kijk, vergelijk het dan eens met de vele slechte Friday the 13th vervolgen, denk ik dan: dan krijg je een hele andere waardering, dan valt Saw denk ik dik mee. Mensen moeten weten wat een Sawfilm is, en er neitm eer van verwachten, en moeten hem daarop of in vergelijking met de andere delen beoordelen. Als mensen goed aangeven waarom dit deel minder is dan 1 of 2, sta ik achter hun mening (ik hoef het er niet mee eens te zijn, maar ik ga ze niet tegenspreken).


avatar van Spetie

Spetie

  • 38871 berichten
  • 8168 stemmen

Scarecrow schreef:

Onwaarschijnlijkheden en vooral stomme acgenten zijn inderdaad een minpunt. Maar ach, ik kan er doorheen kijken. Ik snap dat mensen deze film niet leuk vinden, zonder meer, maar wat ik bedoelde met mijn berichtje een tijdje geleden is vooral dat mensen de Sawfilms met b.v. hooggewaardeerde films gaan vergelijken. Kijk, vergelijk het dan eens met de vele slechte Friday the 13th vervolgen, denk ik dan: dan krijg je een hele andere waardering, dan valt Saw denk ik dik mee. Mensen moeten weten wat een Sawfilm is, en er neitm eer van verwachten, en moeten hem daarop of in vergelijking met de andere delen beoordelen. Als mensen goed aangeven waarom dit deel minder is dan 1 of 2, sta ik achter hun mening (ik hoef het er niet mee eens te zijn, maar ik ga ze niet tegenspreken).

We zijn het op dat gebied in ieder geval eens . Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Als de argumenten goed zijn is het mij om het even als iemand een 1,0* geeft aan een film die ik met 5,0* waardeer. Je hebt gelijk dat de reden belangrijk is. Kom bij een science fiction film dan niet aan met het feit dat je het een slechte film vindt, omdat er zaken in gebeuren die in het echt niet kunnen. Dat is jou punt denk ik en daar ben ik het ook mee eens. Kijk eerst een waar een film over gaat, dan sluit je zulke "verrassingen" in ieder geval al op voorhand uit.

Misschien dat ik straks trouwens nog best deel vijf ga kijken van Saw trouwens omdat ik dan misschien stiekem hoop dat dat deel weer beter is dan dit deel. en misschien ook wel niet.


avatar van xNorbertx

xNorbertx

  • 14 berichten
  • 43 stemmen

Hij is wel weer lekker smerig. Ik kan niet anders zeggen.


avatar van Don_Mat

Don_Mat

  • 295 berichten
  • 0 stemmen

Geen andere woorden meer voor als over the top schijtfilm! 0,5 *


avatar van White Trash

White Trash

  • 332 berichten
  • 239 stemmen

Begin scene erg ranzig. Dit is wel het laatste deel wat ik heb bekeken van Saw. Vind de orginaliteit van de moorden er op achteruit gaan..heb het wel zo'n beetje gezien. Ook het verhaal vond ik wat vaag hier en daar. Geen topper dit!


avatar van Mescaline

Mescaline

  • 7089 berichten
  • 3235 stemmen

Vermakelijke film om naar tekijken.. redelijk spannend en redelijk geacteerd..

Maar ben zelf van mening dat ze saw beter een trilogy hadden kunnen houden.. heb gehoord dat er in totaal 6 of 7 saw films komen.. ben bang dat het teveel uitgemolken wordt.. wat nu ookal een beetje die richting op gaat..

Leuke film.. niet zo orgineel meer.. iets beter dan deel 3.. maar haald het niet bij deel 1&2 die ik waarschijnlijk de beste blijf vinden..

3 sterren voor de vermakelijke stukjes.. redelijke special effects.. en de degelijke acteurs


avatar van john constantine

john constantine

  • 263 berichten
  • 243 stemmen

Dit is weer een goeie saw film, ik vond het eigenlijk allemaal langzamerhand achteruit gaan met de saw films, vooral deel 3 die in mijn ogen te langdradig was. Deze was gewoon weer goed, Ik zat constant in de spanning, en dat had ik bij het vorige deel niet, vandaar dat ik dit deel ook sterker vind dan het 3e deel. Acteer werk is ook wel goed!

Van mij mag Saw 5 komen, als die deze overtreft van mij part ook nog een 6, Maar inderdaad wat mensen zeggen, het moet geen James Bond aflevering worden met 20 delen. Maar ze hebben me tot nu toe niet verveeld dus kom maar op!!


avatar van maxB

maxB

  • 171 berichten
  • 315 stemmen

saw vond ik heel leuk na 1 en 2 kon ik niet wachten op 3. die viel ietsje tegen, maar dit is gewoon niet zo goed meer. een deel 5 zie ik ook niet echt zitten.


avatar van Mescaline

Mescaline

  • 7089 berichten
  • 3235 stemmen

maxB schreef:

saw vond ik heel leuk na 1 en 2 kon ik niet wachten op 3. die viel ietsje tegen, maar dit is gewoon niet zo goed meer. een deel 5 zie ik ook niet echt zitten.

Same here.. 1 & 2 waren erg sterk!

Denk dat ze Saw beter bij een trilogy hadden kunnen houden..


avatar van kaydegreef

kaydegreef

  • 303 berichten
  • 0 stemmen

Saw V is al lange tijd aangekondigd en hij verschijnt op 24 oktober 2008 al in Amerika!

Ook Saw VI is al aangekondigd,die verschijnt op 30 oktober 2009 in Amerika.

http://www.imdb.com/title/tt1132626/ (Saw V)


avatar van apolicum

apolicum

  • 451 berichten
  • 5049 stemmen

kaydegreef schreef:

Saw V is al lange tijd aangekondigd en hij verschijnt op 24 oktober 2008 al in Amerika!

Ook Saw VI is al aangekondigd,die verschijnt op 30 oktober 2009 in Amerika.

http://www.imdb.com/title/tt1132626/ (Saw V)

Volgens de cast speelt Tobin Bell aka Jigsaw nog altijd mee...

Die gast is ondertussen al zo dood als een platgetrapte kakkerlak!


avatar van android325

android325

  • 61 berichten
  • 217 stemmen

niet zo geniaal gedaan als eerdere delen.

maar saw blijf een saw.


avatar van Joyy

Joyy

  • 514 berichten
  • 28 stemmen

veel geklaag over deel 3, 4 en eventueel 5 enzo

maar we gaan toch allemaal kijken

de kracht van saw

al is het deel 9, ook ik wil het weer zien


avatar van martinovitch

martinovitch

  • 609 berichten
  • 291 stemmen

Ja ik ook ik vind deze films ook wel leuk voor te zien!


avatar van Wassup !

Wassup !

  • 580 berichten
  • 365 stemmen

Heeft iemand een idee wanneer deze film verschijnt op dvd?

Alvast bedankt!


avatar van Halcyon

Halcyon

  • 9952 berichten
  • 0 stemmen

29 mei 2008, door Dutch Filmworks. De Amerikaanse DVD circuleert uiteraard al een tijdje.


avatar van kimmie131195

kimmie131195

  • 143 berichten
  • 82 stemmen

Wassup ! schreef:

Heeft iemand een idee wanneer deze film verschijnt op dvd?

Alvast bedankt!

nee sorry !