Hostel (2005)

Horror

geregisseerd door Eli Roth
met Jay Hernandez, Derek Richardson en Eythor Gudjonsson

Drie jongens, twee Amerikanen en een IJslander, trekken door Europa. Tijdens hun reis wordt hen verteld over de hemel op aarde voor de Amerikaanse backpackers: Een "Hostel" in Slowakije waar het krioelt van de gewillige Oost-Europese dames. Wanneer ze op de plaats van hun bestemming aangekomen zijn, maken de jongens binnen de kortste keren kennis met aantrekkelijke dames uit Slowakije. Dus het feest kan losbarsten. Langzaam maar zeker komen de jongens erachter dat er méér aan de hand is dan zij denken.

avatar van RyanB
Ik vond deze film toen ik hem voor het eerst zag een leuke film maar toen ik hem voor de 2de keer keek vond ik der niks aan. het is een lang verhaal en op het einden begint het pas een beetje spannend te worden. daarom geef ik voor deze film 2.0*

avatar van PEN15
Brrrr.. ik heb me gek laten maken door enkele afkeurende waarderingen, maar heb toch de knoop doorgehakt en een unrated versie bekeken. Dit betekent misschien meer bloot en bloed, dus nog eens een extra dosis er bovenop. De eerste helft leek idd meer op een oversekste jongeren film, maar jongen wat was dat een flinke afleider. Prima afleidingsmaneuvere van de regisseur, want daarna kwam de overige partij gruwel. Dit is wel de soort angsten die mij raken. Het is als in een soort van nachtmerrie waarin iedereen achter je aan zit en jij moet vluchten, maar overal waar je naar toe vlucht daar ben je nog steeds niet veilig. En niet zomaar als in een redneck movie, nee echt zo'n raar krot met allerlei trappen als in een nachtmerrie. Eerst kon ook ik het verhaal niet waarderen, maar toen ik eenmaal aan het gruwel gedeelte toe was vond ik ook niks enger dan vast zitten in zo'n link onbekend plaatsje in een oostblok land. Ik ga even bijkomen en kijk binnenkort nog eens opnieuw.

avatar van Glacius
Ik vond de film bar weinig aan.. Het begint in Amsterdam wat gewoon ook in dezelfde omgeving is gefilmd als de rest van de film? Wat is dat in godsnaam voor onzin?
Daarna werkt de film zich langzaam naar de "martelingscenes".. Heel leuk en alles, maar daar is ook zo'n beetje de hele film mee omschreven. Het enige waar ik enigszins genot uit kon halen, was het wraak nemen van de hoofdpersonage.

Grootste teleurstelling ooit. Ik weet niet wat Eli Roth in gedachte had, maar het was of een slechte remake van Eurotrip of een zeer slechte martelfilm, nee sterker nog, het was het allebei. De eerste 3 kwartier was voor mij de ware marteling. Man wat slecht, maar je hoopt dan nog dat het einde nog wat is. Maar nee hoor, je hoopt op gore en wat krijg je? Helemaal niets. Enige aardige scene was de oogbalscene waar je tenminste nog een beetje wat zag.

0.5 sterren.

avatar van P8rb
die oogbalscene was ranzig

Ranzige film, ik snap niet wat er met dit soort films aan de hand is?! Het lijkt wel wie de meest ranzige film kan maken ofzo? Toch wel afgekeken maar niet voor mij besteed...

avatar van P8rb
helaas draait het tegenwoordig bijna alleen maar om de ranzigheid, maar gelukkig kan het in sommige films nog wel gecombineerd worden met een goed verhaal (saw1,2,3)

Japanners kunnen het ook wel hoor (mooie scene van ee vrouw in haar eigen ontlasting in Dead or alive, niet te verwarren met de B-film die binnenkort uit gaat komen of ondertussen al uit is), maar even serieus, dit was geen ranzige film. En daarom viel hij tegen

Echt een ongelooflijk kutfilm.
De film heeft me van het begin tot het eind geen moment geboeid.
Zware teleurstelling en jammer dat de nul er niet bijzit ander zou ie dat zeker krijgen want dat verdient deze film.
Wat een bagger!!!!

Ik vond deze film bijzonder saai, misschien had ik er teveel van verwacht maar dan nog. Geen goede schrikmomenten en op de spannende momenten sprong de film in een keer over naar een ander stuk. Zo ontzettend ranzig vond ik hem ook weer niet, die scène met dat oog vond ik wel echt TE ranzig mijn god! en die zelfmoord scène was echt geniaal, maar voor de rest nee.
voor de moeite en de paar goede stukjes erin

ik vond het geen goede film. En ik heb hem gekeken met het idee dat het een hersenloze film zou worden. Ik had gewoon even trek in een gore film. Maar dat viel helaas vies tegen. En het verhaal kwam niet echt over. Het concept is in principe goed, maar niet overtuigend overgebracht.

avatar van Santino Corleone
Ik vond het een aardige film. Wel veel erotieke gedoe in het begin, duurde te lang naar mijn mening. Verder was het echt te ranzig allemaal, vooral schokkend op bepaalde momenten.. Er werd ook goed geacteerd, vooral door die Amerikanen.. Het verhaal kon veel beter eigenlijk en het einde was ook niet best.. Ik verveelde me niet veel, lekker spannend en ranzig

duffman
vond dit de beste film van de afgelopen jaren misschien zelfs van de beste die ik al gezien heb ( heb wel de unrated versie gezien weet niet of het veel uitmaakt ).
De vrij lange intro was toch niet zo erg er kwamen tetten in dus , en het goorste einde die ik al gezien heb in een film, en wie zegt dat er niet aan de spaning gewerkt wordt heeft volgens mij niet goed gekeken ik bedoel heb je dat gebouw gezien in elke kamer lag wel een dooie zie jezelf er al in rondlopen brrrr. En het einde vond ik echt verassend de scene op de WC goed gevonden, en dan dat die paxton nog overleefde vod ik ook maar raar voor zo'n film ( ik bedoel niet dat het slecht was ).
Deze film is zeker een 4 waard voor mij en ik kijk al uit naar de 2de.

avatar van mikey
Yes, zo moet je ze maken. Domme horror met af en toe een verassende plottwist. De hoofdpersonen worden door de co-stars kompleet weggespeeld. Anyway.. extreem komische en vermakelijke pulp waar je heel hard om kan lachen (misschien onbedoeld of misschien bedoeld) en lompe actie. Kijk vooral Tarantino's commentaar op het gebeuren in de Extras op je schijf.. Geniaal. 4****

Okay, okay ik haat digitale ongein maar hierin hebben ze 'de treinreis' wel erg goed opgelost met compi effectjes, had het niet eens door.

avatar van kaztor
Terwijl ik erg veel recensies gelezen heb over de onjuistheid van sommige dingen (die op zichzelf onjuist zijn), kan ik je vertellen dat je de negatieve reacties het best links kan laten liggen om jezelf te trakteren op een horrorklassieker. Dit is in het genre een 10 met een griffel. De eerste helft leer je personages kennen en wordt je op haast hallucinerende wijze geleidt in een op het eerste gezicht hemels mooi en lekker wereldje. Dan komen de eigenaardigheden en het onderbuikgevoel langzaam naar boven om uiteindelijk hoogtij te vieren middels enkele extreem zieke martelpraktijken. Het hoe, waarom en door wie kan ik beter niet verklappen, niet wetende of dit op deze site al eerder gebeurd is, maar goed...
Wat ik je wel kan vertellen is dat de wraakscene bruut is!!

Hier en daar zie je ook wel Tarantino's invloeden. Zo is er o.a. een geflipte Amerikaan te bekennen die zo uit Pulp Fiction gestapt zou kunnen zijn en is er zelfs een aanwijzing naar Pulp Fiction (De film op tv, in de lobby van het hotel).

Een vette 5 voor een film die ik niet meer zal vergeten.

Don_Mat schreef:
Wat een belabberde slechte film. Zulke mensen die dat bedenken moeten ze toch opsluiten. En ik mag zowiezo die Tarentino absoluut niet. Kvind het een waardeloze zak met veel te veel capsones. een 0,5 dus. Voor het veel te lang duren voor dat de film bij de clue is en de waardeloze goedkope special effects. Zonde van mijn 4,50 bij het huren van de videotheek.

In het geval van Tarantino wil ik best wel mild over 'm zijn, hoor. Hij verdient van mij in ieder geval een standbeeld. Hij verstaat de kunst om van iedere film een traktatie te maken, zowel als uitvoerend producent en regisseur (denk eens aan bv. True Romance) en niet zulke zoetsappige films als There's Something About Marry, of 'eind goed, al goed'-Hollywoodhorrorfilms zoals Scream. Een waardeloze zak met teveel kapsones.... Misschien wel, ja, maar het is eigenlijk gewoon een geniale gek, en geniale gekken hebben zo hun eigen excentrieke dingetjes, mij dunkt. Als je hem ziet zou je hem nog geen stuiver geven, maar als je zijn cv-tje eens bekijkt.... man, man, man...

het eerste deel trekt echt op niets en het horrorgedeelte was redelijk lauw vond ik, saw is dan beter in dit soort van horrorfims.

formidabel !!!!
echt ik vond hem goed, hij schokte eigenlijk ook voor mij , nog lang over nagedacht , ik kan niet wachtten op deel 2
het iende vond ik ook wel goed, maar dit was weer is iets anders dan alleen maar slachen, hakken, en mekaar afmaken enzo , deze film verdient 4,5 omdat de make up misschien iets tegen viel, maar dat heeft me niet beroerd, echt zeer goede film

het is wel een zieke film, maar het begin had voor mij niet gehoeven. erg langdradig en dergelijke. Einde is wel leuk. 2,5*

avatar van nightbreed
Mijn verwachtingspatroon voor deze film was erg hoog mede omdat schijnbaar Quentin Tarantino hier ook een vinger in de pap heeft gehad.
Aan de film is niet af te zien dat dat ook zo is vond ik.
Het eerst half uur is ronduit saai met domme gesprekken en domme grapjes.
Het laatste kleine uurtje maakt wel veel goed maar niet genoeg.
Ik had veel meer gore en sadisme verwacht, expliciet in beeld gebracht wel te verstaan.
De gore-stukjes die wel leuk waren kon je tellen op 1 hand waarvan 2 vingers waren afgezaagd, maar nergens was het schokkend of lekker over the top, ik denk dat het budget daarvoor te klein was want sommige goremomenten waren echt zo slecht gedaan (met name de missende oogscenes van dat Chinese meisje) dat een gemiddelde B-horrorfilm er zich voor zou schamen.
Nee, ik vond deze film te netjes en miste heel erg de ranzige en gore scenes.
Het acteerniveau was ook niet echt om over naar huis te schrijven, vooral in het eerste half uur was het acteerniveau bedroevend.
De sfeer in het laatste kleine uurtje maakt wel weer veel goed en als horrorfanaat ben ik toch wel blij dat ik deze film heb gezien.
Ik geef een cijfer dat ik zou hebben gegeven zonder mijn hoge verwachtingspatroon want met zou ik de film een lichte onvoldoende hebben gegeven.

Cijfer: 3,5

Roseicollis
puur voor het wraakgedeelte krijgt deze van mij een goede 1 punter ......................................

avatar van hellblazer93
Goor maar niet geweldig. Wel enorm bloederige scenes, maar dat vond ik juist top! 3*

avatar van Nicolage Rico
Amateuristische film die met vlaagjes professioneel leek. Het Amsterdam-gedeelte is bijzonder zwak. Dan vond ik "Cabin Fever" van Eli Roth opbouwend een stuk onderhoudender. Op de één of andere manier blijft de film redelijk interessant, maar helaas heeft de film erg veel nutteloos bloot nodig.

Ik begrijp wel dat dit een film is van verstand op 0, maar dan nog is de film teleurstellend. De gedeeltes in het "slachthuis" vind ik dan het sterkst. Ik ga het niet hebben over de slechte one-liner en andere stomme teksten.

Veel bloed en voor de mensen die daarvan houden, kan de film toch een voldoende scoren.

2,5 *

avatar van maurice74
Eerst stukje in A'dam waar ze soms Duits praten (?) kent veel platte humor en blote tieten, maar weinig inhoud. Daarna veel gore, maar dat is sinds de jaren zestig films van Herschell Gordon Lewis ook niet echt schokkend meer te noemen. Als het een beetje spannend wordt, draait de camera weg. Kortom: een teleurstellende film en absoluut niet Tarentino-waardig. Voordeel is wel dat deze onmiskenbare b-film lekker wegkijkt.

avatar van Hando
maurice74 schreef:
Kortom: een teleurstellende film en absoluut niet Tarentino-waardig. Voordeel is wel dat die lekker wegkijkt.

geregisseerd door Eli Roth??

avatar van maurice74
[quote="
geregisseerd door Eli Roth??[/quote]

Ja, weet ik, maar wel aanbevolen door Tarantino en dat is misleidend. Stata met koeienletters op de cover.

avatar van Friday the 13 th
gekocht voor 5 € in mediamarkt

Vond het begin barslecht, te veel erotiek gedoe dta ik al opzich haat, zeker in een hororfilm.

Vond de verhaallijn erg ongeloofwaardig en vaak to easy to believe.

Heb me wel een paar keer goed verschrokken en gore was er wel degelijk aanwezig. Veel ranziger dan in SAW , want in SAW heb ik nog niet veel ranzigs gezien.

Ik vond de humor in deze film ook overbodig. Buiten één grap was de humor magertjes.

Toch geef ik de film een 3 omdat hij lekker wegkeek en toch wel spannend was bij vlagen.

avatar van kaztor
Ik snap niet waarom er zoveel een probleem hebben met het 'rustige 1ste helft'-patroon van films zoals deze of Wolf Creek. Ik vind dat dat er juist moet zijn om de martelingen etc. meer impact te geven. Als er enkel en alleen maar in geslacht wordt wordt het gewoon een saaie, eentonige bende zoals zoveel 'major' horrorfilms.

Inderdaad. Het eerste deel moést wel kalm verlopen, om de schok des te groter te maken vanaf het tweede deel.

kaztor schreef:

Dat kan werken ja, maar doe het dan op de Miike Takashi (de held van commerciele gore) manier in Audition. Het eerste gedeelte was daarin saai, maar net boeiend genoeg om te blijven kijken en op het moment dat daar die martelscenes beginnen is het schokeffect enorm. Hoewel de scenes niet eens veel ranziger waren dan hier.