Genre: Avontuur / Drama
Speelduur: 118 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Jon Favreau
Met onder meer: Donald Glover, Seth Rogen en Chiwetel Ejiofor
IMDb beoordeling: 6,8 (266.026)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 17 juli 2019
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via Disney+
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot The Lion King
"The King has Returned."
Simba is een jonge leeuw en zoon van leeuwenkoning Mufasa. Hij kijkt op tegen zijn vader en neemt zijn koninklijke bestemming ter harte. Dat zint Mufasa's jaloerse broer Scar absoluut niet en hij smeedt samen met een groep hyena's een plan om zowel Mufasa als Simba uit de weg te ruimen, zodat hij zelf de macht kan grijpen.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,8 / 266026)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- The Lion King (MusicMeter)
- Koop op iTunes voor € 13,99
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
Social Media
Acteurs en actrices
Scar (stemrol)
Zazu (stemrol)
Mufasa (stemrol)
Rafiki (stemrol)
Sarabi (stemrol)
Young Simba (stemrol)
Young Nala (stemrol)
Sarafina (stemrol)
Kamari (stemrol)
Azizi (stemrol)
Video's en trailers
Reviews & comments
Alittleromance
-
- 362 berichten
- 32169 stemmen
Zal deze ook in de top 250 komen zoals de tekenfilm van 1994. Ik had een beter verwacht, pas op slecht is hij niet.
Starscream
-
- 299 berichten
- 431 stemmen
Niet om het een of ander, maar waarom zou je een bericht dat The Lion King goed scoort in de bioscoop verplaatsen naar een ander topic? Je kan ook overdrijven met topics willen cleanen.
Als je niks te doen hebt moet je toch zoeken ?
Cye
-
- 3 berichten
- 3 stemmen
Wat een gezeur over dat nummer van Beyoncé. Ik vond Spirit prima passen tussen de andere nummers en had zo in 1994 gemaakt kunnen zijn voor de film. Zelf had ik liever He Lives In You, fantastisch nummer uit Lion King 2, gebruikt voor deze scène. Iets wat ze bij de musical versie gedaan hadden en ik erg sterk vond. Maar ben ben niet ontevreden over Spirit.
Over Lion King 2 gesproken: The Jungle Book 2 is al een tijdje aangekondigd kwam ik achter. Ik zie Disney zomaar een Lion King 2 aankondigen binnen een half jaar. Zeker nu deze film al 500 miljoen heeft opgehaald in zn eerste week.
K. V.
-
- 4106 berichten
- 3595 stemmen
De Vlaamse versie gezien, maar storen deed het zeker niet. Het verhaal is grotendeels hetzelfde gebleven (blijft sowieso een goed verhaal), met hier en daar een uitbreiding. Verder was er nog een leuke knipoog naar Belle en het Beest.
Visueel was het wel top. 'k had wel wat schrik dat de dieren niet zo realistisch er uit gingen zien, maar het was erg goed gedaan.
De animatiefilm blijft m'n favoriet, maar deze is ook zeer geslaagd, aangezien het haast dezelfde film is.
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
Hahaha, wat een idioten. Dat leeuwen antilope eten is plots facisme en niet gewoon een eerlijk portret van de natuur. Misschien moeten we ook een MeToo actie beginnen voor verkrachte gorilla vrouwtjes. ?
Haha, als we dan toch voor een waarheidsgetrouwe versie gaan: https://www.nytimes.com/2019/07/21/movies/lion-king-nature.html?smid=fb-nytimes&smtyp=cur
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Haha, als we dan toch voor een waarheidsgetrouwe versie gaan: https://www.nytimes.com/2019/07/21/movies/lion-king-nature.html?smid=fb-nytimes&smtyp=cur
Ik moet trouwen wel toegeven dat al die onder de rots verzamelde dieren die een buiging maakten er in deze fotorealistische versie erg onnatuurlijk en gek uitzag.
nlanaconda
-
- 34 berichten
- 55 stemmen
Visueel gezien is de film een spektakel. Het lijkt inderdaad of je een natuurfilm zit te kijken. Dat maakt het super vet maar ook weer een beetje raar. De film boet mijns inziens wat in aan de humor van het origineel, waarschijnlijk omdat ze het realistisch wilden houden. Het mocht van mij ook wel wat speelser/losser. De humor kwam pas met Timon en Pumba waarbij is Seth Rogan (Pumba) echt leuk vond.
Daarnaast heb ik in mijn jeugd een miljoen miljard keer de Lion King gekeken en omdat deze film bijna scene voor scene hetzelfde is ga je toch in je hoofd vergelijken. Dan mis je dan opeens de 'afgeknipte' stukjes die om een of andere reden zijn weggelaten of gewijzigd (Bijvoorbeeld dat de hyena's Simba zien wegrennen als hij door die prikkelstruikjes valt en ze na roepen dat als hij terug komt dat ze hem dood maken, Of dat die aap Simba een mep op zijn kop geeft met die stok,Simba in zijn jeugd oefent met vechten met Nala en dat Nala elke keer wint door hem om te rollen, wat hij later gebruikt om Scar te verslaan. Ik denk dat de film leuker is als je het origineel niet kent.
Ook het wijzigen van 'Be prepared' was wel jammer. Waarschijnlijk gedaan omdat het origineel misschien iets te veel nazi-achtig was en dat tegenwoordig natúúrlijk niet meer kan omdat er dan wel weer een groep ergens gaat zitten janken/rellen.
Het nummer Spirit in de film voelde voor mij een beetje alsof Beyonce alleen haar naam aan de film wilde verbinden als ze een nummer erin kreeg of zo. Het nummer paste er imho totaal niet bij.
Maar desalniettemin was het een vermakelijke film. Het is echt bizar hoe echt de film lijkt.
Ted Kerkjes
-
- 979 berichten
- 0 stemmen
Hahaha, wat een idioten. Dat leeuwen antilope eten is plots facisme
Lees vooral het hele artikel: Dan Hassler-Forest in The Washington Post. De titel vind ik wat schreeuwerig, maar het artikel is echt de moeite waard, wat mij betreft.
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Lees vooral het hele artikel: Dan Hassler-Forest in The Washington Post. De titel vind ik wat schreeuwerig, maar het artikel is echt de moeite waard, wat mij betreft.
Ik heb het artikel wel gelezen en het bevat ook wel een kern van waarheid. Maar ik wordt erg moe van dat politiek correcte spook wat door de wereld waait.
Nog even en ze gaan bijhouden hoe lang welke huidskleur of seksuele oriëntatie aan het woord is in een film en daar zo nodig het script op aanpassen. Laat de mens gewoon verhalen vertellen en mooie films maken.
Goddess_Of_Loki
-
- 14 berichten
- 13 stemmen
The Lion KIng (OV)
Bij de Disney Remake Live Action films altijd maar de vraag of het ook echt zo overkomt als het in het origineel deed. Aan het verhaal van The Lion King moet je niet teveel gaan sleutelen, dat heeft Disney, op wat uitbreidingen en wat kleine dingetjes na, ook niet gedaan. Waar deze versie van regisseur Jon Favreau heel sterk in is heeft alles te maken met de adembenemende zeer echt-lijkende beelden. De Afrikaanse landschappen zijn prachtig om te zien en ik was vooral onder de indruk van de scènes die de sterrenhemel lieten zien. Let tijdens de natuur scènes ook vooral op de details. Wat wel een beetje een vreemd gezicht is zijn de pratende en zingende dieren, maar goed een Lion King zonder de welbekende liedjes kan natuurlijk niet! Tijdens het eerste deel van de film stelen de schattige welpjes de show. De eerste kennismaking met welpje Simba was zonder twijfel echt een ‘aww moment’. The Lion King uit 1994 is een echte tranentrekker. De verwachting is dan ook dat niet iedereen het droog zal houden tijdens het zien van enkele scènes in het levensecht. Maar eerlijk gezegd leverden de scenes in het origineel me meer kippenvel op..
Jammer dat Be Prepared ingekort was. Maar ik dacht eerst dat het er helemaal uitgehaald zou worden, dus ik was wel verbaasd het te horen. En uiteraard heb ik Scar‘s beroemde zinnetje: 'I‘m surrounded by idiots!' gemist!
Wat mij betreft had de film ook wel wat meer aandacht mogen geven aan de jeugd van Scar (Taka) en Mufasa, misschien d.m.v. flashbacks.
Disney koos ervoor om James Earl Jones (Mufasa) als enige van de originele stemmencast terug te laten keren. Volop vragen mensen zich nu af: Waarom alleen hij? Grote gemiste zijn Rowan Atkinson (Zazu) & uiteraard Jeremy Irons, die met zijn Engelse accent, Scar echt tot leven bracht. Hij blijkt nog wel interesse te hebben getoond in deze remake. Ik zal niet zeggen dat Chiwetel Ejiofor het slecht deed, maar het kan echt niet tippen aan de prestatie van Jeremy Irons! Ik ga de Nederlandse versie ook nog kijken, dat is voor mij toch wel een beetje jeugdsentiment. Arnold Gelderman zette destijds ook een angstaanjagende Scar neer! Ergens ben ik toch wel benieuwd wat ze er nu van gemaakt hebben.
The Lion King 2019 is leuk om 1 of 2 keer te kijken. The Lion King uit 1994 zou ik een ontelbaar keer kunnen kijken!
Donucius
-
- 269 berichten
- 128 stemmen
Want ze hadden andere muziek moeten gebruiken voor deze remake? Dat zou bijzonder vreemd zijn.
Juist één van de krachten van het origineel - en ook van deze versie.
Okay. Ik herformuleer het even. Beyonce mag wat mij betreft wel even vrij gaan nemen, want haar Spirit komt mij een beetje de strot uit tijdens de film.
De rest van Zimmer mag uiteraard blijven. Echter ik ben niet helemaal fan van de nieuwe broadway aanpak, maar waarschijnlijk is dat onwennigheid. Dus achteraf gezien blijf ik neutraal op dat gebied dan.
john mcclane 2
-
- 3200 berichten
- 6349 stemmen
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3855 stemmen
"Hakuna matata. Soms gebeuren er slechte dingen en kan je er niets aan doen"
Zo ook met deze reboot..
Ik had natuurlijk ook hele lage verwachtingen van deze hervertelling, maar het was eigenlijk nog erger dan ik had verwacht. Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij hoe mensen kunnen genieten van deze niet minder dan extreem zielloze film.
Het begint eigenlijk al dramatisch met the Circle of Life, waarbij een zooi dieren zonder enkele vorm van emoties een beetje op en neer huppelen en Rafiki die Simba overneemt om in de lucht te houden: ik kreeg hier echt 0,0 emotie bij. Een lange, vermoeiende zit was nu onvermijdbaar
Het ongeloofwaardige begint hierna al vrij rap met Zazu, de roodsnaveltok die toch een belangrijke rol vertolkt in deze film. Je ziet enkel zijn bek op en neer gaan en vervolgens hoor je de stemacteur wat zeggen. Je ziet echt helemaal niks van zijn emoties af in de hele film. Het gevoel wat ik vanaf dit moment kreeg, samen met echt elke andere vertolking, is dat ik naar een film heb zitten kijken waarin levensechte dieren ronddwarrelen en een soort van voice over de hele film eigenlijk overneemt.
De leeuwen die praten, je ziet niet meer dan de onderkant van de kaken op en neergaan. Ik vond het echt lachwekkend slecht gedaan. Geen enkele (!!) emotie die je in de stemmem hoorde kwamen overeen met de gezichtsuitdrukkingen.
Anyone remembers this one? https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/8165_460swp.webp
Ook hoe Simba en Nala ronddwarrelen. Je ziet ze lopen en vervolgens lijkt het alsof ze door een voice over hun dialogen hebben. Dit gevoel had ik van het begin tot het einde van de film. Ik begon me echt aan elke stemacteur te irriteren. De kleine Simba en Nala klonken echt nergens naar. De emoties kwamen totaal niet over en ik moest af en toe flink lachen over hoe slecht het wel niet klonk.
Beyonce en Donald Glover waren echt waardeloos als de oudere versies. Ik keek echt naar uitdrukkingloze leeuwen met twee top celebrities die zeer monotoon hun dialogen oplazen. Ontzettend slecht geacteerd. Hun stemmen passen ook totaal niet bij grote volwassen leeuwen.
Dat is echt iets dat ik Favreau kwalijk neem. De dialogen voelen bijzonder houterig aan en nergens geloofde ik de film. Het helpt ook niet dat alle momenten die de film onrealistisch en cartoonish kan maken uit de film zijn gehaald. Behalve het plot zelf dan [facepalm].
Dan komen de volgende punten ook aan de orde. Doordat alles levensecht eruit moet zien komen bepaalde elementen totaal niet goed tot zijn recht. Het Can you feel the love tonight momentje is natuurlijk veelbesproken. Hakuna Matata was oke, maar eindigde weer meh. In het origineel is de overgang van kleine Simba naar oude Simba met dat ritmische schudden van het hoofd erg bijzonder gedaan. Hier? Nope, nee hoor. Maar ook de beroemde scene die leidt tot de dood van Mufasa is totaal niet effectief. Het claustrofobische gevoel die je in de originele versie krijgt, vind ik hier totaal niet terug. Door het realisme kan de omgeving er ook niet spannend uitzien. In de tekenfilm worden er wat extra effecten in gegooid om het spannender te maken. Die ontbreken hier. Hetzelfde geldt ook voor het olifantenkerkhof. Ik vond dat totaal geen spanning bevatten. Het zag eruit als een dood stuk grond. Het deed me verder weinig.
Er is teveel aandacht besteed aan het levensecht maken van de wereld dat Favreau het vergeet om er een geloofwaardige en plezierige film van te maken.
Het levensechte leent zich totaal niet om een sprookje als dit te vertalen. Het voelde daardoor ontzettend fragmentarisch aan, er zat gewoon totaal geen flow in de film. Het was een checklist van scènes die afgestreept moesten worden. Gevoelsmatig hadden Nala en Simba maar een paar momentjes samen en gelijk waren ze verliefd op elkaar. Een levensechte film moet de liefde ook geloofwaardiger proberen te maken en niet in 1 liedje de twee verliefd op elkaar laten worden. Het vergt meer tijd en aandacht. Dat de film totaal mist.
Door al het bovenstaande kon ik totaal niet meeleven en begaat de film eigenlijk de grootste flater: het is een shot voor shot remake met enkel wat uitgerekte scènes en een liedje van Beyoncé tussendoor. Als je een ander uitgangspunt pakt moet je ook het verhaal op een andere manier presenteren.
Het verhaal is niet realistisch, dan moet je het ook niet op een realistische manier presenteren. Het leent zich prima voor een getekende stijl. Je kan emoties in de gezichten aanbrengen. Wie kent het beroemde filmpje niet waarbij je een hond helemaal gek ziet worden bij de scene dat Simba bij de overleden Mufasa ligt. Het hondje wordt helemaal gek. Zo effectief kan een getekende film dus zijn. Maar ook kunnen scènes extra donker gemaakt worden. De bizonscene en alles rondom het olifantenkerkhof werken in de tekenfilm veel beter. En de vrolijke scenes zijn veel vrolijker dan in deze film. Leuke choreografien bij de liedjes. Hier.. Nope...
Nu ik zo nadenk... Eigenlijk wint de klassieker uit de jaren 90 op elk vlak van deze prut.
Is alles dan nou zo slecht? Nouja, er werd geprobeerd om van Timon en Pumba leuke personages te maken. Er worden leuke cameratrucjes gedaan. Ondanks dat dit de enige twee goede stemacteurs waren die niet hun tekst van een papiertje leken af te lezen, misten de emoties wederom in de dieren. Het liedje when the lion sleeps tonight had wel een leuke choreografie met die stuiterende diertjes en het enige waar het realisme zich wel goed voor leent is het laten zien van de bloeddorstige dieren. Leeuwen zijn niet lief. En wanneer ze vechten met elkaar in de film en beginnen te brullen, dan is alles wel effectief. Maar vervolgens beginnen ze weer met praten en komt het helaas weer lachwekkend over.
Ik heb me verder echt kapot verveeld. De 2 uur was een lange zit van de checklist afstrepen en constateren dat het origineel op alle vlakken deze film overklast.
Hoe levensecht de film er ook uitziet, de film komt nooit tot leven. De emoties van de dieren komen niet overeen met de stemacteurs, de dialogen zijn ontzettend stroperig en slecht geacteerd door bijna de gehele cast, de choreografie bij veel liedjes is meh, het plot loopt absoluut niet lekker, voelt fragmentarisch en uiteindelijk ook bijzonder ongeloofwaardig aan. Het resultaat is een zielloze bedoening.
Snel vergeten en mijn blu-ray van het origineel nog meer koesteren!
1,5*
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3855 stemmen
missl
-
- 3868 berichten
- 5323 stemmen
Prachtig gemaakt, de dieren de natuur, mooi om te zien op een groot scherm. Bij vlagen ik grappig maar helemaal hetzelfde als het origineel en dat maakte het minder leuk.
De filosoof
-
- 2023 berichten
- 1405 stemmen
Lees vooral het hele artikel: Dan Hassler-Forest in The Washington Post. De titel vind ik wat schreeuwerig, maar het artikel is echt de moeite waard, wat mij betreft.
Zoals bijna altijd wordt de natuur en traditionalisme verward met het fascisme. Het fascisme is een moderne ideologie die haaks staat op traditionalisme en ik denk dat je het fascisme onnodig aantrekkelijk maakt en legitimeert door het zo ruim te interpreteren buiten haar historische grenzen. Wat heel veel Hollywoodfilms doen is appelleren aan een zeker instinct of natuur die we niet zijn kwijtgeraakt ook al heeft de moderne maatschappij die proberen te corrigeren. Zo leren wij dat alle mensen gelijk zijn maar evengoed verlangen we nog steeds naar helden, dus mensen die we beter dan onszelf achten, en adoreren we die: zie bv. de verering van de astronauten die naar de Maan reisden als helden. Ik denk dat dat een element is van de aantrekkingskracht is van films: het laat ons stiekem genieten van een vergane sociale orde toen er nog koningen en helden waren die persoonlijk het recht lieten zegevieren in plaats van een onpersoonlijke Staat en politie (Nietzsche: 'Staat beduidt het koudste van alle monsters').
Zo ook appelleert The Lion King aan een min of meer middeleeuwse, feodale maatschappij met een absolute vorst hetgeen ook niet vreemd is als het is afgeleid van Shakespeare's Hamlet wat ik ergens las (en dat maakt de film net zo min fascistisch als dat Shakespeare fascistisch was). Het succes van deze verhalen toont dat we nog steeds niet echt een modern hart hebben maar romantisch verlangen naar die oude orde. Onze moderne wereld is onpersoonlijk en koud; iedereen moet gelijk worden behandeld maar zoals Montesquieu al opmerkte betekent zo'n gelijke, rechtvaardige wereld dat we geen vrienden meer mogen hebben want een vriend is per definitie iemand die belangrijker voor je is dan een vreemde (als je vriend en een vreemde verzuipen zul je eerst je vriend willen redden tenzij je heel moreel en modern bent). Bijzondere relaties zijn immoreel, maar wij achten ons leven waardevol door precies alle bijzondere relaties, zoals familie, vriendschap en liefde, zodat er altijd een heftige rechtse tegenactie is geweest en zal blijven tegen elke linkse of morele poging de maatschappij weer een stukje egalitairder en rechtvaardiger te maken...
Het fascisme kwam voort uit zo'n romantisch verlangen maar omgekeerd moet men niet die romantiek, waarop zo veel Hollywoodsuccessen berusten, fascistisch noemen. En misschien moeten linkse of morele mensen blij zijn dat films een uitlaatklep vormen voor ons romantische verlangen naar koningen, helden en liefde zodat we er niet naar streven buiten de fantasiewereld van de bioscoop (zoals genieten van het geweld in films ons mogelijk juist geweldlozer maakt in het echte leven)...
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
Zo, dit had ik nou ook weer niet verwacht. Zelfs Endgame ingehaald. The Lion King breekt record: beste openingsweekend in Nederlandse bioscoop ooit | Superguide
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3855 stemmen
Verbaas me er niet over. Kijk alleen al de social media berichten van het afgelopen half jaar. Een film kan op voorhand al een succes zijn. Hoeveel meisjes en dergelijke elkaar wel niet hebben getagd met opmerkingen in de trend van "oh my god, hier moeten we echt heen Kim"
Er niet eens om geven of de film wel goed zal zijn. Dit was op voorhand al een succesvolle cashgrab van Disney.
Al hadden ze een hoop stront erin gegooid, mensen gaan wel naar deze film toe.
Zowel op Rotten Tomatoes en Metacritic liggen de audience scores veel hoger dan bij de "professionele" reviews.
Ik zei hier een paar weken geleden al dat deze film wel minimaal 1,5 miljard zou gaan opbrengen. Toch jammer, het mag de veters van het origineel niet eens strikken.
Ted Kerkjes
-
- 979 berichten
- 0 stemmen
En misschien moeten linkse of morele mensen blij zijn dat films een uitlaatklep vormen voor ons romantische verlangen naar koningen, helden en liefde zodat we er niet naar streven buiten de fantasiewereld van de bioscoop (zoals genieten van het geweld in films ons mogelijk juist geweldlozer maakt in het echte leven)...
Verder ben ik het ook niet zo eens met de woordkeuze 'fascisme' in het artikel. (Ik vind het wat rieken naar sensatiezucht, en ik denk dat de schrijver dat als een noodzakelijk kwaad zag om meer aandacht voor het stuk te genereren.)
Ik zou het woord fascisme zelf dus niet gekozen hebben, maar ik heb de "hiërarchische boodschap" die de film uitdraagt altijd al erg ouderwets en vreemd gevonden - zeker binnen het oeuvre van Disney.
The Oceanic Six
-
- 59141 berichten
- 3918 stemmen
Ik zei hier een paar weken geleden al dat deze film wel minimaal 1,5 miljard zou gaan opbrengen. Toch jammer, het mag de veters van het origineel niet eens strikken.
Dat hoeft ook helemaal niet. Dat verwacht ook helemaal niemand.
Dit is voor velen gewoon een mooie terugkeer naar hun jeugd. Je zal het niet geloven, maar ik vermoed dat miljoenen mensen wel plezier aan deze reboot beleven, ook al is de tekenfilm inderdaad veel beter.
Dit is echt niet een kritiekloze kudde mensen die alles maar leuk vind. Lang niet elke Disneyfilm is een doorslaand succes de afgelopen jaren.
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3855 stemmen
Dat hoeft ook helemaal niet. Dat verwacht ook helemaal niemand.
Dit is voor velen gewoon een mooie terugkeer naar hun jeugd. Je zal het niet geloven, maar ik vermoed dat miljoenen mensen wel plezier aan deze reboot beleven, ook al is de tekenfilm inderdaad veel beter.
Dit is echt niet een kritiekloze kudde mensen die alles maar leuk vind. Lang niet elke Disneyfilm is een doorslaand succes de afgelopen jaren.
Ik vind dat maar rare argumenten. Een terugkeer naar hun jeugd. Pleur the Lion King (1994) er gewoon in. Als je kritisch naar deze film kijkt dan zie je dat er zoveel aan mankeert. Ze hebben alles shot voor shot nagemaakt en alle ziel eruit getrokken. Dat zou ik niet eens een mening willen noemen, maar een feit. De complete choreografie is weg, de duisterheid is weg, belangrijke karakterelementen van bv Rafiki zijn weggehaald. En daarvoor in de plaats hebben we alleen een liedje van Beyonce ervoor in de plaats gekregen. Ze wisten dit dondersgoed bij Disney.
Als de film je emotioneel pakt of niet is natuurlijk wel een smaakding. Maar niemand kan mij aan de hand van dit werk wijsmaken dat een leeuw met enkel een bewegende onderkaak en voor de rest 0,0 expressie in het gezicht emoties kan opwekken. Of een vogel die dom voor zich uitkijkt boos of blij is.
Daarom vind ik dat filmpje van hierboven ook zo treffend. De menigte doesn't give a shit. Die zeggen gewoon dit is fantastisch zonder erover na te denken.
En nee, het klopt dat niet elke Disneyfilm een hit is. Maar je kan van tevoren makkelijk aangeven welke dat wel gaat worden. Het maakt niet uit wat voor film ze zouden uitbrengen... Dit zou hoe dan ook een hit worden, want je verfilmt een van de beste Disney films. Daarom vind ik het zo jammer dat dit zo'n gemakzuchtige film is geworden. Er is alleen aandacht aan het CGI gedeelte gegeven, terwijl de film voor de rest ontzettend stroperig is. En het stemwerk is abominabel. Ik denk ook dat veel mensen nog gul zijn voor deze film, enkel omdat het the Lion King is en ze daar niet slecht op willen stemmen.
Als dit een stand alone film was zou het brakke stemwerk en het (ondanks dat het een kopie is) brakke script het een stuk slechter doen!
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Heel leuk en aardig dat je dat wilt, maar het is natuurlijk wel gewoon een mening. Eentje waar ik het totaal mee oneens ben.
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3855 stemmen
Heel leuk en aardig dat je dat wilt, maar het is natuurlijk wel gewoon een mening. Eentje waar ik het totaal mee oneens ben.
Oke. Dan hebben ze de choreografie tijdens de liedjes niet weggehaald en hebben ze die niet vervangen door euhm.. Ja... door niets eigenlijk... Vooruit starende en rondlopende dieren.
Ze hebben een scène van Rafiki niet verwijderd waar zijn karakter uit bleek.... Want tijdens deze film doet hij eigenlijk net niks. Hij is een aap die in het midden van de film opduikt.
Ze hebben ook niet alle emoties uit de gezichten verwijderd. Totaal niet..
Nee, dat is een mening. Dat valt niet te constateren en dat zuig ik uit mijn duim? ...
Je mag er overigens van vinden wat je wil. Maar dit zijn gewoon letterlijke constateringen. Je kan het zelf geen probleem vinden, maar dat het is gebeurt staat vast.
Doe zelf maar eens een hele enthousiaste stem naar een vriend toe en houd erbij een strak gezicht. Zie maar hoe gek je dan overkomt.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Oke. Dan hebben ze de choreografie tijdens de liedjes niet weggehaald en hebben ze die niet vervangen door euhm.. Ja... door niets eigenlijk... Vooruit starende en rondlopende dieren.
Ze hebben een scène van Rafiki niet verwijderd waar zijn karakter uit bleek.... Want tijdens deze film doet hij eigenlijk net niks. Hij is een aap die in het midden van de film opduikt.
Ze hebben ook niet alle emoties uit de gezichten verwijderd. Totaal niet..
Nee, dat is een mening. Dat valt niet te constateren en dat zuig ik uit mijn duim? ...
Klopt, dat valt inderdaad niet te constateren. ‘Alle ziel eruit getrokken’ is een waardeoordeel en je voorbeelden zijn ook niet meetbaar.
Verder begrijp ik niet goed wat het probleem is van hoe anderen de film beleven. Ik zag zaterdag honderden mensen om me heen ademloos genieten. Had ik daar persoonlijk niet bij gehoord, dan had ik ze alsnog hun pleziertje gegund.
The Oceanic Six
-
- 59141 berichten
- 3918 stemmen
Het is een mening inderdaad. Geen feit. Ik had meer dan geregeld kippenvel doordat de emotionele momenten goed in beeld kwamen. Nogmaals, de tekenfilm is veel beter. Maar deze nieuwe versie is voor mij meer dan voldoende. Je moet 'm ook niet bekijken alsof je de tekenfilm opnieuw gaat zien. Het verhaal is hetzelfde, de uitwerking is gewoon anders. Niks mis mee.
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3855 stemmen
Ach wat is iedereen. Ik merk dat ik bij een kinderfilm zit. Ik heb in geen eeuwen zoveel mensen (lees:kinderen) op en neer zien gaan naar de wc.
Die genieten zelfs van de Emoji film.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Zou kunnen hoor. Ik zat bij de voorstelling van 20:45 uur met amper kinderen in de zaal en heb in jaren niet zoveel beleving in een bioscoopzaal gevoeld.
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3855 stemmen
Het is een mening inderdaad. Geen feit. Ik had meer dan geregeld kippenvel doordat de emotionele momenten goed in beeld kwamen. Nogmaals, de tekenfilm is veel beter. Maar deze nieuwe versie is voor mij meer dan voldoende. Je moet 'm ook niet bekijken alsof je de tekenfilm opnieuw gaat zien. Het verhaal is hetzelfde, de uitwerking is gewoon anders. Niks mis mee.
Maar wat maakt het beter. Als de film op alle vlakken minder is faal je toch gewoon? Een film op deze schaal moet gewoon even goed zijn..... Sorry hoor, maar ik denk dat je over een jaar je cijfer verlaagt en denkt... Het origineel was veel beter.
Overigens vraag ik me wel af welke scènes voor jou emotioneel werkten? Kwam het door het stemwerk? Of de muziek?
Ik had zelf de hele film het gevoel naar een natuurdocu te kijken met daarover heen bombastische muziek en stemmenwerk heen geplakt. Er zit geen synergie tussen hetgeen je hoort en je op het scherm ziet.
The Oceanic Six
-
- 59141 berichten
- 3918 stemmen
Ach wat is iedereen. Ik merk dat ik bij een kinderfilm zit. Ik heb in geen eeuwen zoveel mensen (lees:kinderen) op en neer zien gaan naar de wc.
Die genieten zelfs van de Emoji film.
Ik zat in een zaal waar het grootste deel volwassen was. En die muisstil waren, tot het einde toe. Waar ik om me heen na afloop alleen maar hoorde dat ze hadden genoten.
Niet jouw mening als de waarheid brengen reppie.
rep_robert
-
- 27289 berichten
- 3855 stemmen
Klopt, dat valt inderdaad niet te constateren. ‘Alle ziel eruit getrokken’ is een waardeoordeel en je voorbeelden zijn ook niet meetbaar.
Verder begrijp ik niet goed wat het probleem is van hoe anderen de film beleven. Ik zag zaterdag honderden mensen om me heen ademloos genieten. Had ik daar persoonlijk niet bij gehoord, dan had ik ze alsnog hun pleziertje gegund.
Hoezo niet meetbaar? Je kan gewoon letterlijk de beelden naast elkaar leggen. De choregrafie van de scènes, de gezichten (wat ik vorige week al heb gedaan), ontbrekende scenes. Allemaal meetbaar.............
Dieren doen niks onnatuurlijks tijdens deze film, terwijl dat in de tekenfilm wel gebeurde. En het plot staat daar wel weer haaks op. Deze film conflicteert aan alle kanten met elkaar.
Pre- en sequels
The Lion King 1½
2004
135 reacties
The Lion King II: Simba's Pride
1998
134 reacties
The Lion King
1994
1.303 reacties
Gerelateerd nieuws
Disney is bezig met een tweede deel van 'The Lion King'
Disney+ biedt 'Mulan' vanaf december aan zonder extra kosten
Disney deelt indrukwekkende trailer 'Mulan'
Pathé opent deze zomer grote drive-inbioscoop in Amsterdam
Bekijk ook
Joker
Misdaad / Drama, 2019
1.788 reacties
Yedinci Kogustaki Mucize
Drama, 2019
57 reacties
Apollo 11
Documentaire / Historisch, 2019
78 reacties
Kaijû no Kodomo
Animatie / Avontuur, 2019
10 reacties
African Cats
Documentaire / Avontuur, 2011
31 reacties
Di Jiu Tian Chang
Drama, 2019
19 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.