134.919 gebruikers | 85.737 films | 31.053 regisseurs | 3.509.106 berichten | 4.931.653 stemmen

Remakes

locatie: MovieMeter » Forum » Film » Genres en landen » Remakes

gebruiker
bericht

bericht [permalink] geplaatst op 20 juni 2010, 13:28 uur
Het eerste deel uit de Stieg Larson trilogy wordt ook al geremaked, niet te geloven. De filmrol is nog niet koud en hij wordt al hermaakt. Schande!!!

bericht [permalink] geplaatst op 20 juni 2010, 13:29 uur
Amerikanen, zeker?

bericht [permalink] geplaatst op 20 juni 2010, 13:32 uur
David Fincher, is nu toch ook wat van de ladder gevallen bij mij.

AchmedATM
bericht [permalink] geplaatst op 20 juni 2010, 13:40 uur
Metalfist schreef:
Er komt blijkbaar een nieuwe Child's Play uit. Na een aantal andere grote horror iconen waagt Hollywood nu ook zijn kans om Chucky te verkrachten. Ook komt er een vervolg op Raging Bull :Z

Instead of making a sequel to follow Seed of Chucky (2004) as originally intended the producers decided it was time to return Chucky to his horror roots instead of the comedic side which took control over 'Seed Of Chucky'. The only way they felt this was possible was to "reboot" the franchise with a remake of the original that was darker and scarier than even the original had been.

Dit lijkt mij wel interessant.

bericht [permalink] geplaatst op 20 juni 2010, 13:52 uur
Tsja, ze kunnen 't leuk brengen zo op papier, maar in praktijk is het toch 90% van de gevallen een misser. Die sfeer krijg je toch niet meer terug, laat staan dat gevoel van vroeger. Kan natuurlijk wel erg leuk worden, maar ze kunnen mij niet wijsmaken dat 't in de buurt komt van het origineel :P.

AchmedATM
bericht [permalink] geplaatst op 20 juni 2010, 13:54 uur
De sfeer is in chuckie verandert over de jaren. Dit geeft ze de mogelijkheid om hun eigen kant op te gaan.

bericht [permalink] geplaatst op 24 juni 2010, 19:21 uur
Voor 't eerst eens het origineel en de remake achter elkaar gekeken. Pijnlijk geval krijg je dan. Dan valt zo'n remake me toch een partijtje hard tegen, terwijl je verwachtingen al laag zijn. 1 op 1 kopiëren van vele scénes, focus fout verleggen om sommige dingen toch een klein beetje anders te brengen en ga zo maar door.

Je zou toch denken dat wanneer je zo'n voorbeeld gebruikt en dingen overneemt, dat het op z'n minst van het zelfde kaliber zal zijn of zelfs gefinetuned ? :| Wat een ramp van een regisseur ben je dan zeg.

Heb 't overigens over Dark Water.

bericht [permalink] geplaatst op 24 juni 2010, 19:54 uur
AchmedATM schreef:
Dit lijkt mij wel interessant.

Lijkt me vooral erg typisch.

De nodige humor die voorkwam in horrorklassiekers, is er in de remakes meestal zorgvuldig uitgefilterd. (net als heel wat andere essentiële elementen)

AchmedATM
bericht [permalink] geplaatst op 25 juni 2010, 10:15 uur
Maar dat hebben ze al gezegd, ze gaan terug naar de roots in Child's Play dus minder humor en meer horror.

Spirou
bericht [permalink] geplaatst op 25 juni 2010, 10:48 uur
jeroentjuhhhhh schreef:
Voor 't eerst eens het origineel en de remake achter elkaar gekeken. Pijnlijk geval krijg je dan. Dan valt zo'n remake me toch een partijtje hard tegen, terwijl je verwachtingen al laag zijn. 1 op 1 kopiëren van vele scénes, focus fout verleggen om sommige dingen toch een klein beetje anders te brengen en ga zo maar door.

Je zou toch denken dat wanneer je zo'n voorbeeld gebruikt en dingen overneemt, dat het op z'n minst van het zelfde kaliber zal zijn of zelfs gefinetuned ? :| Wat een ramp van een regisseur ben je dan zeg.

Heb 't overigens over Dark Water.

Kijk Psycho van Albert Hitchcock en de remake van Gus van Sant eens. ;)

bericht [permalink] geplaatst op 25 juni 2010, 14:20 uur
AchmedATM schreef:
Maar dat hebben ze al gezegd, ze gaan terug naar de roots in Child's Play dus minder humor en meer horror.

Vooral dat "darker and scrarier" stoort me.

bericht [permalink] geplaatst op 25 juni 2010, 14:29 uur
Spirou schreef:
jeroentjuhhhhh schreef:
(quote)

Kijk Psycho van Albert Hitchcock en de remake van Gus van Sant eens. ;)
Heb van Sant na het zien van Elephant heel hoog zitten, dat ga ik niet verpesten :P.

bericht [permalink] geplaatst op 25 juni 2010, 16:03 uur
ASman schreef:
Remakes... ze doen maar. Er zitten er heel leuke tussen. MAAR ALS ZE MARTYRS GAAN REMAKEN !!!!!!! >:( ( en er dan nog een flikkerversie van maken -geschreven en gemaakt door de makers van Twilight - dan trash ik de dvd's als deze ooit uitkomt bij de release)

De originele exemplaren? Of ga je die downloaden en dan uit frustratie op de delete-knop duwen? :D

bericht [permalink] geplaatst op 27 januari 2011, 10:31 uur
Bij Inception (2010):

Reinbo schreef:
Ben het met je eens dat een remake origineel kan zijn (the Thing), maar Departed volgt wel heel erg het origineel. Vind dat de film op basis daarvan gewoon geen nominatie verdiend.

Ja is zo inderdaad. Is dat nu bij True Grit ook niet zo. Met Bridges en Wayne? Ik heb de versie van de Coens nog niet gezien namelijk.

bericht [permalink] geplaatst op 27 januari 2011, 10:42 uur
Ik ken beide versies niet, maar de Coens geven er meestal een bijzondere eigen draai aan, terwijl The Departed gewoon een vrijwel letterlijke hervertelling was. Vind dat er een groot verschil zit tussen een echt remake, waarbij hetzelfde verhaal op vrijwel dezelfde manier weer verfilmd wordt (King Kong, Departed, The Fog, Nightmare on Elmstreet, etc.) en remakes waarbij het origineel slechts als uitgangspunt dient en er een compleet nieuwe draai aan wordt gegeven. (Inglourious Basterds, The Thing, The Fly, Thin Red Line, etc.) Die laatste categorie remakes mag van mij best genomineerd worden.

bericht [permalink] geplaatst op 28 januari 2011, 9:25 uur
Reinbo schreef:
Ik ken beide versies niet, maar de Coens geven er meestal een bijzondere eigen draai aan, terwijl The Departed gewoon een vrijwel letterlijke hervertelling was. Vind dat er een groot verschil zit tussen een echt remake, waarbij hetzelfde verhaal op vrijwel dezelfde manier weer verfilmd wordt (King Kong, Departed, The Fog, Nightmare on Elmstreet, etc.) en remakes waarbij het origineel slechts als uitgangspunt dient en er een compleet nieuwe draai aan wordt gegeven. (Inglourious Basterds, The Thing, The Fly, Thin Red Line, etc.) Die laatste categorie remakes mag van mij best genomineerd worden.

O ok. Nja.. The Departed had wel die mooie Scorsesestijl, maar weet niet hoe het origineel eruit ziet. ;) Inglourious Basterds vond ik niet echt een remake, maar snap wel dat je die film noemt. Het verhaal/scenario komt niet echt overeen. Die oude IB was meer een soort A-Team in de tweede wereldoorlog (wel vet hoor.. daar niet van.. coole acteurso ok).. en een beetje westerncamerawerk van wat ik me kan herinneren..

Metalfist
(crew)
bericht [permalink] geplaatst op 23 februari 2011, 11:31 uur
Ik zie juist dat er een nieuwe film gebaseerd op de boeken van Stieg Larsson op de proppen komt. Lijkt me echt wel totaal onnodig doordat het origineel echt nog maar 2 jaar oud is...

bericht [permalink] geplaatst op 24 februari 2011, 23:50 uur
Geen grote voorstander van, maar sommige zijn behoorlijk goed gelukt; Dawn of the Dead en The Crazies bijvoorbeeld. Maar er zijn ook wat mindere; Day of the Dead en Clash of the Titans stelde me een beetje teleur.

puckb96
bericht [permalink] geplaatst op 29 augustus 2011, 14:39 uur
Goeie remakes: a nightmare on elm street, halloween, the texas chainsaw massacre, the crazies, dawn of the dead

slechte remakes: carrie, when a stranger calls en al die shit

puckb96
bericht [permalink] geplaatst op 9 september 2011, 22:29 uur
ik bedoel nightmare elm street slechte remake! Sorry! ;)

bericht [permalink] geplaatst op 14 januari 2012, 17:43 uur
Ik heb wel zin in een Godzilla remake :P.

kappeuter
(moderator)
bericht [permalink] geplaatst op 8 mei 2012, 16:36 uur
Juliette Lewis speelt in de film The Days of Mary, een remake van Nights of Cabiria van Federico Fellini.

Bron / meer info: Juliette Lewis speelt in Fellini-remake | nu.nl/film