Meningen
Hier kun je zien welke berichten Erbe als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Gamer (2009)
Wat een rommelige film. Kon weinig verhaal erin terugvinden. Ik, wilde hem helemaal afkijken maar het is me toch niet gelukt. Ik vond er dan ook totaal geen bal aan. Ik dacht dat het misschien nog boeiend zou worden. Ik heb de film na 1 uur en 10 min. afgezet. Ik kon het niet opbrengen om hem af te kijken.
Hangover, The (2009)
Weer een van de betere komedies de laatste tijd. (vindt ik zelf)
Heb me de hele film wel vermaakt.
Alleen het laatste ging allemaal wel heel snel nadat ze de bruidegom gevonden hadden.
Harry Brown (2009)
Goeie film. Dit spreekt me altijd wel aan. Is ook wel realistisch.
Ik moet sowieso niks hebben met personen die zich bezighouden met drugs e.d. dus van zulke films geniet ik altijd wel een beetje als ze zulke criminelen aanpakken.
In Time (2011)
Het concept was leuk alleen zeer matig uitgewerkt. Dit had echt meer potentie kunnen hebben als ze er iets meer tijd aan hadden besteed. Nu is het gewoon net niet voldoende en duurde naar mijn gevoel iets te lang (en dat heb ik zelden). Een vervolg is dan ook niet nodig en Timberlake...mjah...laat die lekker muziek blijven maken.
Helemaal met je eens RipCurl.
Ik heb de film wel uit kunnen/willen uitkijken. Ik vond het niet echt te lang maar dit had veel beter uitgewerkt kunnen/moeten worden. Dat auto ongeluk dat ze de helling afrolden was wel heel erg nep. Dit had mijn zoontje nog beter kunnen maken in pinnacle studio:-)
Al met al wou ik het een 6,5 geven maar doe toch een 7 want op de een of andere manier heb ik me tocht wel enigzins vermaakt.
Inception (2010)
Daar bedoel ik mee te zeggen dat:Het een goed verhaal zal hebben iets
wat de meeste moderne films op het moment missen,het draait hier niet
alleen maar om de actie en special effects,en het is een film dat als
je uit de bioscoop loopt niet naar een minuut al weer uit je hoofd is.
omdat het zo'n slappe film was.INCEPTION zal niet teleurstellen geloof me maar.
Nou, het heeft me WEL zwaar teleurgesteld...Ik vond het een beetje een slap aftreksel van de MATRIX. Ik was er al helemaal voor gaan zitten want normaliter is een film met Dicaprio (bijna) altijd een mooie/spannende film. Heb mn Dolby 5.1 lekker stevig laten klinken en dat maakt het nog een beetje lekker kijken/luisteren maar voor de rest vond ik het maar een matige film.
Kraftidioten (2014)
Alternatieve titel: In Order of Disappearance
Ik hou wel van "wraak" films zoals "Taken"
Het lijkt een beetje op het verhaal van "Harry Brown" alleen vond ik Harry Brown wel beter / fijner om naar te kijken. Een vleugje Quentin Tarantino erbij in (de bloedspatters
Vond het niet echt spannend. Zou em geen 2e keer weer kijken. Misschien ligt aan de taal die gesproken wordt maar ook aan de verfilming. Zou het een 6,5 geven maar dat wil niet en een 7.0 vindt ik net te hoog
Last Stand, The (2013)
Matige film moet ik zeggen.... Het eerste deel was nog wel goed/mooi om naar te kijken maar toen die drugsbaron door zn stad moest komen, incl. de voorbereidingen, toen begon het helemaal een A-team serie te worden met die ene slungel die dan m.i. Murdock moest voorstellen.
Toen was bij mij de spanning helemaal weg. Toen werd het zo onecht als wat. Met de zwaarste geweren werd er dwars door de auto's heen geschoten maar geen enkel schrammetje als ze in of achter de auto zitten. Wel enkele leuke acties maar het laatste halfuur was de realiteit heel ver weg bij mij....
Man from U.N.C.L.E., The (2015)
Matig.
Ondanks de fijne retrostijl en enkele vlotte (actie)scènes stelt de film toch wat teleur. Het verhaaltje is totaal ondergeschikt aan de zgn. cool van de personages, maar daar loopt het voor mij mis. Geen enkel personage is boeiend of heeft enige flair.
En daar ligt de schuld toch wat bij de casting. De tandem Armie Hammer - Henry Cavill is de meest zoutloze combinatie die men had kunnen bedenken. Vooral Cavill ontbeert elk greintje charisma en flair. De verdere rolletjes voor o.a. Alicia Vikander en Hugh Grant brengen evenmin schwung.
Guy Ritchie en zijn hippe dingetjes vermaken best - 't is ook al 4 jaar geleden, een film van hem, dat helpt ook wel - maar dat wordt al snel afgezaagd. Bepaalde zaken blijven wat vaag en veel meer dan een twee uur durend samenraapsel van leuke ideetjes en een hele hoop onzin is deze film dan ook niet voor mij.
2,5
Helemaal mijn mening. Een slap James Bond aftreksel met flauwe humor erin en was soms net of naar stukken van Hot Shots zat te kijken. Totaal niet boeiend....
Hier wordt/werd ik niet vrolijk van......
Mulholland Dr. (2001)
Alternatieve titel: Mulholland Drive
Volgens mij heeft de regisseur flink gesnoven toen hij deze film maakte. Wat een flutfilm. Er zit niks een verhaal in en aan het laatst is er maar een beetje aan elkaar gekloot zonder enig logica en/of verhaal. Volgens mij wist ie zelf niet waar ie mee bezig was... ongelooflijk dat deze zo hoog staat... of het zijn allemaal "gebruikers" die deze film zo hoog waarderen? Heb em uitgekeken maar de laatste 3 kwartier was zweten om hem niet uit te zetten. Had beter een echte film kunnen kijken vanavond. Deze gaat weer vlot van mijn schijf af...
Out of the Furnace (2013)
Vond de film ook traag... Op sommige momenten een te gemakkelijke overgang van het ene stuk van de film naar de ander ....en veel saaie momenten..
Zonder Harrison en Bale zou de film nog onaantrekkelijker zijn..
net een voldoende..
Perfume: The Story of a Murderer (2006)
Alternatieve titel: Das Parfum - Die Geschichte eines Mörders
Helemaal met "Boneka" eens.
Ze vertelden me dat ik deze eens moest zien. Op zich wel een leuke film maar zoals BONEKA al zei: Je moet het in 3 delen bekijken.
Het laatste half uur verpeste bij mij ook de film alsof het ineens verder gegaan was met een andere regisseur.
Het eerste gedeelte vond ik wat traag maar gaandeweg werd het steeds beter.
Om BONEKA maar te citeren:
Als ze het laatste half uur anders hadden laten eindigen dan had het van mij een 8 gekregen.
Nu geef ik een 7.
Slumdog Millionaire (2008)
Een van de toppers van de laatste jaren vindt ik zelf. In ieder geval van 2008. Lijkt me een film voor bijna elke volwassen leeftijd.
Unthinkable (2010)
Ik vond het een vreemde film, die me desondanks toch vanaf het begin tot het eind wist te boeien.
Sluit me hier bij aan.
Helemaal mee eens. Er had ook een ander einde bij gemoeten. Hierdoor krijgt het van mij een 3.5. met een goed einde had ie van mij minimaal 4 sterren gehad, want het hele verhaal boeide me wel.....en na de eerste aftiteling een eind doorspoelen voor een ander einde..
Wedding Ringer, The (2015)
Heb wel weer een avond zitten genieten voor de buis.
Gaat een beetje Hangover kant op maar dat is op zich wel leuk. Is geen topper maar was wel lekker wegkijken. Ik vond wel dat ze aan het einde er zich (de makers) wel makkelijk vanaf gemaakt hadden. Daar had nog wel iets meer ingezeten vond ik. Dit einde vindt ik een beetje abrupt.. te makkelijk.
Pilsje op tafel met een stuk "droge worst met kaas" en je bent weer een avondje van de straat .