• 8.561.718 stemmen

Met onder meer: Gerard Butler, Amber Valletta en Michael C. Hall

Releasedatum: 8 oktober 2009

• HBO Max Bekijk via HBO Max

Plot Gamer

"In the near future, you don't live to play... you'll play to live."

In een futuristische toekomst krijgen gevangenen die ter dood zijn veroordeeld de kans om hun vrijheid te winnen door mee te doen aan een uiterst gevaarlijk virtual reality spel dat live wordt uitgezonden. Er is maar één regel: vechten tot de dood. Kable is afkomstig uit één van de vele competities. Hij probeert zijn onafhankelijkheid te winnen en eens voor altijd een eind te maken aan deze waanzin door helemaal van onderaan te beginnen en tot de top te overleven en het uiteindelijk op te nemen tegen het genie van het spel, Zaal.

imageimageimageimageimage

Social Media

Speciaal voor deze film een account aangemaakt om een reactie te kunnen geven.

Slechtste film aller tijden, werkelijk treurig dat Gerard Butler zich hiervoor heeft laten casten.

Verhaal slaat nergens op, camera man lijkt wel in een epileptische aanval te zijn blijven hangen en het acteer werk is ronduit lachwekkend.

Anderhalf uur van je leven, die je nooit meer terug krijgt..

avatar van Komodo Dragon

Komodo Dragon

Prima actiefilm als tussendoortje

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Middelmatig.

Ik kan best geloven dat Gamer z'n fans heeft: de visie van de regisseurs is duidelijk vanaf minuut 1 tot het einde. Behalve het scifi-gegeven, bouwt de film op snelle actie, actie die met schokkend camerawerk en een hyperkinetische montage aan elkaar gebreid is. Op tijd en stond springen felle kleuren van Society in het oog, hetgeen voor een schreeuwerige mix zorgt met de grauwe look van Slayers.

Hoewel de stijl voor een anderhalf uur durende adrenalinerush moet zorgen, is het niet mijn idee van "harde, stoere, snelle actie". Ik kan ook genieten van snelle actie, zonder dat ik me irriteer aan die hippe chaos. Wat niet wil zeggen dat hier niet af en toe een aardig stukje tussen zit.

avatar van Hulk7777

Hulk7777

Een film die ik dacht goed te zijn.

Ik zat er compleet naast.

De film blijkt in mijn opinie niet goed.

Het heeft gewoon te veel verschillende special effects.

Ik bedoel daarmee dan dat het scherm voortdurend flikkert of ronddraait.

Voor het verhaal is het wel creatief en we krijgen veel informatie over het hoofdpersonage.